Будь умным!


У вас вопросы?
У нас ответы:) SamZan.net

Варіанти відповіді Правильна Відповідь А В С D Е

Работа добавлена на сайт samzan.net: 2015-07-05

Поможем написать учебную работу

Если у вас возникли сложности с курсовой, контрольной, дипломной, рефератом, отчетом по практике, научно-исследовательской и любой другой работой - мы готовы помочь.

Предоплата всего

от 25%

Подписываем

договор

Выберите тип работы:

Скидка 25% при заказе до 20.5.2024

№ п/п

Текст завдання

Варіанти відповіді

Правильна

Відповідь

(А) (В) (С)

(D) (Е)

А. Текст

відповіді

В. Текст

відповіді

С. Текст

відповіді

D. Текст

відповіді

Е. Текст

відповіді

1

Світогляд – це інтегральне утворення, у структурі якого виділяють такі рівні:

світовідчуття, емоції, практична діяльність

світовідчуття, світосприйняття, світорозуміння;

світовідчуття, світосприйняття, світобудова

світовідчуття, світосприйняття, світопояснення

світовідчуття, світосприйняття, свытоуявлення

В

2

Філософія виникла у

VII-V ст. до н.е.;

V-ІV ст. до н.е. ;

IV-III ст. до н.е

I-II ст.до н.е.

I-II ст.н.е.

А

3

Яке з перерахованих понять не входить в структуру філософії?

аксіологія;

гносеологія;

апологія;

онтологія.

логіка

С

4

Назвіть історичний тип світогляду, який характеризується такими рисами: персоніфікація, уособлення природних сил та способів людської діяльності, оперування образами, а не поняттями

міфологія

релігія

філософія

наука

-

А

5

Назвіть історичний тип світогляду, який характеризується такими рисами: поділ світу на «земний» і «небесний», віра в існування надприродних сил та відведення їм головної ролі у світобудові та житті людей, наявність культу

міфологія

релігія

філософія

наука

мистецтво

В

6

Основні розділи у структурі філософії

онтологія, гносеологія, філософська антопологія

апологія, герменевтика, аксіологія;

онтологія, аксіологія, етика;

аксіологія, естетика, прагматика;

гносеологія, пропедевтика, антологія.

А

7

Що є спільним між філософією і наукою

екзистенційна спрямованість знання;

знання перевіряютьсячерез досвід;

раціонально-логічні методи дослідження;

практична корисність знання;

експериментальність при пошуку істини.

С

8

Діалектика як філософський метод

розглядає світ як щось незмінне і нерухоме;

розглядає світ у зміні і розвитку;

заперечує розвиток світу і його зміни;

зводить розвиток до механічних змін;

розглядає лише кількісні зміни

В

9

Синкретизм – це

певні знання, трудові навички, спостереження, які знаходили відображення у міфах і які можна кваліфікувати як зачатки науки;

культ, поклоніння людей якимсь надприродним силам

уявлення про історію природи і суспільства як наслідок діяльності фантастичних істот.

нерозчленованість, злитість, характерні для стану людської свідомості;

одна з первісних форм релігійних вірувань

D

10

Принцип мислення, за допомогою якого воно здійснює аналіз і усвідомлення власних форм діяльності має назву:

свідомість

інтелект

синтез

індукція

Рефлексія

Е

11

Філософська позиція, яка ґрунтується на визнанні двох рівноправних, але незалежних світових субстанцій (матерія та свідомість):

детермінізм

деїзм

діалектика

дуалізм

діалогізм

D

12

Що означає філософський термін «онтологія» ?

наука, яка вивчає єдине, істотне і добре

окрема галузь філософського знання, яка досліджує сутність буття світу, основи всього сущого

вчення про пізнання

вчення, що розглядає світ у зміні і розвитку

розділ філософії, що вивчає загальні закони, принципи і правила мислення

В

13

Міфологічний світогляд передбачає

протистояння людини природі

розмежованість людського та природного

поділ всього сущого на матеріальне і духовне

єдність людини з природою

правильно все вищезгадане

D

14

Філософський світогляд

є фрагментарно вибудуваним

є логічно непослідовним

характеризується рефлексією

є авторською формою мислення

правильно все вищезгадане

С

15

Розділ філософії, який вивчає буття, форми і способи буття світу, його першооснову і сутність називається

гносеологія

онтологія

аксіологія

логіка

філософська антропологія

В

16

У коло найперших питань філософії, згідно з І.Кантом, входять такі

як налагодити стосунки із світом та досягти життєвого успіху;

якими є структури Всесвіту та Метагалактики;

чому є буття, а не ніщо

що я можу знати, що маю робити та на що можу сподіватись

що є первинним матерія чи дух

D

17

У відношенні до світогляду філософія постає

теоретичною формою світогляду, що спрямована на його критичний аналіз

проясненням змісту основних світоглядних термінів

однією із його складових

тою основою, на якій виробляються світоглядні уявлення

одним із його видів

А

18

Який  розділ філософії вивчає загальні закони, принципи і правила мислення

онтологія

гносеологія

аксіологія

логіка

етика

D

19

Філософський напрямок, який заперечує пізнаванність світу, називається

агностицизм

скептицизм

деїзм

синкретизм

гілозоїзм

А

20

Розділ філософії, в якому вивчається сутність та специфічна природа людини, осмислюються проблеми людського буття, відношення людини до природи, суспільства та самої себе, проблеми походження людини, соціальні та метафізичні основи її існування,—має назву

онтологія

Філософська антропологія

гносеологія

естетика

аксіологія

В

21

Концепція, згідно з якою світ за своєю структурою є єдиним цілим, де все взаємопов’язано і взаємообумовлено і він знаходиться у русі, розвитку:

метафізика

діалектика

детермінізм

структуралізм

деїзм

В

22

Система вихідних основоположних принципів, що визначають спосіб підходу до аналізу й оцінки явищ, характер ставлення до них, направленість пізнавальної і практичної діяльності має назву

гносеологія

онтологія

методологія

логіка

праксеологія

С

23

Як називають функцію філософії, яка полягає в тому, що вона, оззброюючи людину знаннями про світ, про її місце у світі, про можливості його пізнання і перетворення, здійснює вплив на формування життєвих установ, на усвідомлення людиною цілей та сенсу життя

аксіологічна

гносеологічна

світоглядна

методологічна

праксеологічна

С

24

У чому сутність релігійного світогляду

теоретична форма світогляду, що відображує світ у поняттях і обумовлених знаннях

синкретична форма світогляду, що відображає світ в чуттєво-наочному образі

форма світогляду, що відображає світ у емпіричному знанні

форма світогляду, що ділить світ на надприродний і земний, і ставить земний світ в залежність від надприродного

синкретична форма світогляду, що відображає світ в художньому образі

D

25

У чому сутність міфологічного світогляду

теоретична форма світогляду, що відображає світ у поняттях і обумовлених знаннях

синкретична форма світогляду, що відображає світ в чуттєво-наочному образі

форма світогляду, що ділить світ на надприродний і земний, і ставить земний світ в залежність від надприродного

форма світогляду, що відображає світ в емпіричному знанні

форма світогляду, що відображає світ в раціональному знанні

В

26

“Нірвана” – це одне із основних понять

конфуціанства

даосизму

джайнізму

буддизму

йоги

D

27

В якому із напрямів східної філософії стверджується, що буття – це страждання?

в даосизмі

в конфуціанстві

в буддизмі

у джайнізмі

в легізмі

С

28

Філософська концепція Конфуція повязана в першу чергу з проблематикою

соціальною

космологічною

містичною

гносеологічною

мистецькою

А

29

У якому понятті Конфуцій виразив людинолюбство і гуманність

жень

лі

сінь

інь

янь

А

30

Яке з даних вчень належало до неортодоксальних шкіл давньо-індійської філософії?

йога

веданта

ньяя

вайшешика

буддизм

Е

31

Що означає принцип «Дао»?

закон природи, суспільства і людей, який управляє світом

моральний закон імператора

збірник законів і норм поведінки

збірник гімнів і священних пісень

найперша якість людини

А

32

В якому понятті давньоіндійська філософія відобразила ілюзорність і видимість світу

карма

сансара

майя

пуруша

пракріті

С

33

Назвою “антична філософія” позначають

філософію стародавнього світу;

давньогрецьку філософію

філософію перших, найбільш давніх цивілізацій

філософію давньогрецьку, елліністичну та римську

ранню європейську філософію, тобто філософія, що виникла на території сучасної Західної Європи

D

34

Назвіть один із методів філософії Сократа

індукція

дедукція

маєвтика

софістика

експеримент

С

35

Хто з філософів вважав першопочатком усього воду

Фалес

Анаксимен

Анаксимандр

Геракліт

Демокріт

А

36

Основна тематика елліністичних шкіл це

досягнення багатства та достатку

досягнення внутрішньої свободи та незалежності від світу

досягнення абсолютного знання

проблема першопочатку та першопричини

проблема форми та матерії

В

37

На думку Демокріта, душа складається з

води

повітря

вогню

вогняних атомів

апейрона

D

38

Піфагор та його послідовники шукали першопричинні основи буття у

незмінному конструктивно-розумовому принципі (пануючому «управлінському началі»).

у числах та їх комбінаціях;

речовинному субстраті світобудови

деяких ідеальних сутностях

людині

В

39

Хто з античних філософів створив утопічний план державного і суспільного устрою під назвою „ідеальної держави”?

Демокріт

Сократ

Платон

Арістотель

Епікур

С

40

Для давньогрецького мислення характерно

космоцентризм

теоцентризм

антропоцентризм

соціоцентризм

геоцентризм

А

41

Хто в античній філософії почав вивчати людину, виходячи з ідеї «пізнай самого себе»

Демокріт

Сократ

Платон

Арістотель

Епікур

В

42

У чому сутність діалектики Геракліта

душа – дещо саморухоме, а все саморухоме безсмертне

руху нема, множинності нема.

можна ввійти двічі в одну і ту ж річку

буття єдине і нерухоме

все тече, все змінюється; одне і те ж в нас – живе і мертве, молоде і старе

Е

43

Кому із софістів належить наступний вираз: „Людина є мірою усіх речей: існуючих, що вони існують, неіснуючих – що вони не існують”:

Сократу

Протагору

Платону

Горгію

Арістотелю

В

44

Хто є автором праць „Органон”, „Метафізика”, „Політика”, „Етика”:

Сократ

Платон

Арістотель

Епікур

Марк Аврелій

А

45

Хто із античних філософів сказав: “Я знаю лише те, що я нічого не знаю”

Демокріт

Сократ

Платон

Арістотель

Епікур

В

46

Новаторство Арістотеля полягало в тому, що він розробив

ідею гілеморфізма в питанні про будову всіх речей;

науку про закони та форми правильного мислення – логіку

вчення про чотири причини всього сущого

вчення про душу

вчення про пізнання

В

47

Філософсько-естетична категорія, що характеризує процеси заперечення, розходження наміру і результату, задуму і об’єктивного сенсу. У Сократа становить істотний момент його методу, спрямованого на відшукання істинного знання

діалог

маєвтика

метафізика

іронія

софізм

D

48

Виправдання людини, релігійно-філософське вчення, мета якого – вирішення протиріч між ідеєю творіння людини за образом і подобою Бога та фактом наявності в ній злої волі, а також обґрунтування примирення людини з Богом має назву

есхатологія

теодицея

антроподіцея

антропоцентризм

пантеїзм

С

49

Представники середньовічного напрямку номіналізму вважали, що:

загальні поняття існують до речей

універсалії існують до і після речей

загальні поняття лише імена властивостей, притаманних конкретним речам

одиничні поняття не існують

Існують лише загальні поняття

С

50

Яке положення характеризує такий напрям Середньовічної філософії як реалізм:

універсалії не існують до речей, а можливо після речей

справжньою реальністю не володіють ні речі, ні поняття

загальні поняття є лише іменами і утворюються нашим розумом

справжньою реальністю володіють загальні поняття чи універсалії

Існують лише одиничні поняття

D

51

У творчості якого філософа відбувся синтез античної філософії і християнської традиції:

Платон

Августин

Аристотель

Епікур

Тертулліан

В

52

На вчення яких античних філософів спиралась середньовічна філософія Західної Європи:

Сократ, Платон

Арістотель, Епікур

Платон, Анаксімен

Протагор, Парменід

Платон, Арістотель

Е

53

У Середньовіччі філософія по відношенню до теології вважалась:

матірю

сестрою

служницею

нянею

подругою

С

54

Початковим періодом середньовічної філософії є:

томізм

схоластика

раціоналізм

патристика

апологетика

Е

55

Яка риса характерна для Середньовічної філософії:

природоцентризм

соціоцентризм

пантеїзм

теоцентризм

космоцентризм

D

56

Хто з середньовічних філософів обґрунтував необхідність церковної організації як посередника між Богом і віруючими та про розвиток історії як боротьбу двох градів – земного і Божественного:

Росцелін

Т.Аквінський

Тертуліан

Августин Блаженний

В.Оккам

D

57

Кому з філософів середньовіччя належать міркування про те, що людина нерозривно пов’язана  з часом; час є людським поняттям, наш розум має здатність розкладати події на „до”, „ зараз”, „після”; він існує лише в розумі людини, яка згадує (пам’ятає), споглядає, чекає (сподівається):

Ф.Аквінському

Аврелію Августину

Тертуліану

А.Кентерберійському

Василю Великому

В

58

Однією з головних особливостей якого періоду розвитку філософії була боротьба номіналізму і реалізму:

Античності

Середньовіччя

Відродження

Нового часу

Некласичної філософії

В

59

Однією з важливих проблем філософії Середньовіччя є:

методологія пізнавальної діяльності

субстанційні основи буття

буття суспільства

гармонія віри та розуму

Походження людини

D

60

Гносеології епохи Відродження притаманно:

орієнтація на середньовічну схоластику

спрямованість проти схоластики та догматизму

орієнтація на середньовічний догматизм

дуалізм проблематики

антеїстичні мотиви

В

61

Суперечка середньовічних філософів номіналістів та реалістів стосувалась проблеми:

бути чи не бути

чи існує Бог

яка природа загальних понять

штучного інтелекту

Походження світу

С

62

Хто з філософів зосереджує, свою увагу на вирішенні соціально-політичних питань?

Дж.Бруно, Т.Мор, Т.Кампанелла

Т.Мор, Т.Кампанелла, Петрарка

Макіавеллі, Леонардо да Вінчі, Т.Кампанелла

Макіавеллі,, Т.Кампанелла, Леонардо до вінчі

Т.Мор, Т.Кампанелла, Макіавеллі

Е

63

Філософське вчення, яке стверджує, що бог та природа тотожні, повністю співпадають один з одним, складають єдине ціле:

деїзм

пантеїзм

ідеалізм

дуалізм

гілозоїзм

В

64

Геліоцентричну теорію створив та обгрунтував:

Дж.Бруно

М.Копернік

Г.Галілей

Леонардо до Вінчі

Парацельс

В

65

На думку якого мислителя, процеси, що відбуваються в людському організмі, можна звести до хімічних сполук і їх перетворень, з яких складаються й інші природні тіла:

Леонардо да Вінчі

Кузанський

Парацельс

Копернік

Г.Галілей

С

66

Однією з основних проблем філософії Просвітництва є:

методологія пізнавальної діяльності

субстанційні основи буття

Співвідношення віри і розуму

Походження світу та людини

Буття суспільства

Е

67

Які напрямки виділяють у філософії Нового часу:

номіналізм, раціоналізм, емпіризм

реалізм, сенсуалізм, емпіризм

раціоналізм, сенсуалізм, емпіризм

реалізм, раціоналізм, емпіризм

Номіналізм, сенсуалізм,

реалізм

С

68

Емпіричний метод пізнання явищ дійсності в умовах спеціального відтворення природних закономірностей на основі певної наукової теорії, що визначає мету, спосіб проведення та інтерпретацію результатів має назву:

індукція

експеримент

дедукція

маєвтика

синтез

В

69

У “Новому Органоні” Ф.Бекон виділяє групу примар, що оточують розум людини. Це:

примари роду, печери, ринку, театру

примари театру, ринку, роду та мови

примари роду, печери, театру та самої людини

Примари бджоли, мурахи, павука

примари зовнішнього світу, внутрішнього світу та самої людини

А

70

Хто з філософів вважав, що людський розум перебуває у полоні хибних уявлень, забобонів, суб’єктивних суджень, які наче примари відволікають його від істини, заважають бачити речі такими, якими вони є?

Р.Декарт

Ф.Бекон

Дж.Берклі

Т.Гоббс

Д.Юм

В

71

Назвіть філософа, хто одним із перших з усією гостротою  поставив проблему відчуження людини, розкрив суперечності суспільного розвитку, вбачаючи найбільшу ваду  суспільства у нерівності людей:

Вольтер

Д.Дідро

Ж.Ж.Руссо

Б. Спіноза

Декарт

С

72

Хто є  автором славнозвісного афоризму: „Знання – це сила...»?

Т.Гоббс

Р.Декарт

Ф.Бекон

І.Кант

Г.Гегель

С

73

Як назвав Ф.Бекон помилкові думки, які зумовлені індивідуальними особливостями людини, її вихованням, звичками?

ідоли печери

ідоли роду

ідоли ринку

ідоли театру

ідоли  природи

А

74

Який французький філософ відводив медицині досить чільне місце, розробляючи “древо наук”, виходячи з того, що його коріння складає метафізика, стовбур – фізика, “а гілки, що йдуть від стовбура – всі інші науки, котрі зводяться до трьох головних: медицини, механіки  і етики”:

Руссо

Декарт

Вольтер

Бекон

Кант

В

75

Хто з філософів вважав медицину одним із найблагородніших мистецтв, оскільки «лікар, підтримуючи і оберігаючи життя, є свого роду другим його джерелом»  та розділив медицину на три частини, якими позначив її три напрямки призначення: збереження здоров'я, лікування хвороб, подовження тривалості життя.

Берклі

Декарт

Локк

Бекон

Кант

D

76

Назвіть релігійно-філософське вчення, що набуло поширення в епоху Просвітництва, і згідно з яким Бог, створивши світ, надалі не втручається у закономірний перебіг його подій:

теоцентризм

деїзм

пантеїзм

патристика

гілозоїзм

В

77

Яке з даних тверджень найменше відповідає філософії Р.Декарта?

існує дві субстанції духовна і матеріальна

атрибутами субстанцій є мислення і протяжність

дедуктивний метод сформульований у чотирьох правилах

пізнання здійснюється через чуттєвий досвід

людина від народження має певні вроджені ідеї, які й становлять фундамент пізнання

D

78

Хто  з філософів Нового часу у своїй методології виступає як проти схоластичного, абстрактно-спекулятивного пізнання, так і проти вузького емпіризму і свою позицію пояснює за допомогою алегоричного зображення трьох можливих шляхів пізнання (шлях павука, мурахи та бджоли)?

Р.Декарт

Ф.Бекон

Дж.Берклі

Дж.Локк

Т.Гоббс

В

79

Родоначальником Німецької класичної філософії є:

Йоган Готліб Фіхте;

Георг Фрідріх Гегель

Людвіг Фейєрбах;

Іммануїл Кант.

Г.Шеллінг

D

80

Яке твердження найбільш точно передає суть „категоричного імперативу” Канта?

чини так як ти хотів би, щоб інші не чинили;

не чини взагалі, тому що не діяння є суть життя

чини завжди так, щоб ти міг бажати, щоб це правило стало твоїм і лише твоїм імперативом;

чини завжди так, щоб ти міг бажати, щоб правило яким ти керуєшся у своїх діях стало всезагальним законом;

чини так як чинив завжди і будеш чинити надалі не залежно, чи це морально;

D

81

Хто з філософів, представників німецької класичної філософії, головною темою своєї творчості обрав критику релігії (насамперед християнства):

Гегель;

Фейєрбах;

Фіхте;

Шеллінг.

Кант

B

82

Хто назвав свою філософію „науковченням”

Кант

Фіхте;

Гегель;

Шеллінг.

Фейєрбах;

B

83

Хто з представників німецької класичної філософії відкидає кантівську „річ у собі” і починає своє вчення з безпосередньо даного факту – з інтуїції діяльного суб’єкта, або „Я”, яке поєднує в собі все, що може бути мислимим?

Гегель;

Фейєрбах;

Фіхте;

Шеллінг.

Кант

С

84

З чим пов’язано твердження „криза в фізиці”?

з появою вчення про ДНК;

з відкриттям електрону та виявленням радіоактивності;

з вченням Гегеля про «абсолютний дух»;

з природознавчими гіпотезами І.Канта;

з розробкою Дарвіном матеріалістичної теорії еволюції органічного світу;

В

85

Представнику якого напрямку некласичної філософії належать, на Вашу думку, ці слова: „Мені боязко серед людей; мене мучила спрага серед людей і ніщо не вгамовувало мене. Тоді я пішов у самотність і створив надлюдину”?

антропології;

сцієнтизму;

філософії життя;

персоналізму.

екзистенціалізму

С

86

До якого напряму сучасної філософії належав О.Конт

постмодернізм

неофройдизм

позитивізм

персоналізм

структуралізм

С

87

Ірраціоналізм характерний для філософії:

Гегеля;

Канта;

Бергсона

Маркса

Декарта

С

88

Який напрямок сучасної філософії визнає особистість вищою духовною цінністю, а весь світ – проявом творчої активності верховної особистості – Бога?

герменевтика;

персоналізм;

релігійний екзистенціалізм;

неотомізм

соціобіологія

В

89

Хто з мислителів стверджував, що вся західна культура створена тими людьми, які не знайшли адекватного сексуального партнера і змушені були переключити свою енергію на створення хворої та згубної для людини духовної культури Заходу?

Ф.Ніцше;

З.Фрейд;

А.Шопенгауер;

А.Камю.

М.Бердяєв

В

90

Кому належить вислів: „Бог помер!”?

Ніцше;

Шопенгауер;

Фейєрбаху

Камю

Сартру

А

91

Герменевтика - це:

метод пізнання оточуючої дійсності;

вчення про пізнання.

гуманітарна дисципліна;

Принцип мислення

мистецтво тлумачення текстів, вчення про принципи їх інтерпретації;

Е

92

Про який з даних світів не згадує Г.Сковорода:

Мікрокосм

макрокосм

символічний світ

світ ангелів

світ Біблії

D

93

З яким філософом часто порівнювали Г.Сковороду:

Кантом

Т.Аквінським

Сократом

Аристотелем

І.Франком

С

94

Які натури виділяє Г.Сковорода:

матеріальна і субстанційна

духовна і невидима

протяжна і матеріальна

видима і матеріальна

видима і невидима

Е

95

Вперше зробив спробу показати „модель українського національного характеру”, з’ясувати основні відмінності росіян і українців:

П.Юркевич;

О.Потебня;

І.Франко;

П.Куліш

М.Костомаров

Е

96

Хто з вітчизняних мислителів розробляв концепцію ”двох натур” – видимої і невидимої:

О.Потебня

П.Юркевич

І.Вишенський

Г.Сковорода

І.Франко

D

97

З іменем якого українського мислителя пов'язано поняття «хуторянської філософії» як філософії єдиної з природою, рідною землею людини-хуторянина, яка, мов дуб зелений, «твердо на своїй рідній землі стоїть»:

І.Франко

П.Куліш

Т.Шевченко

Д.Чижевський

В.Винниченко

В

98

Хто з вітчизняних філософів доводить, що мова невід’ємна від мислення як діяльності людини, що вона є протилежністю об’єктивності і суб’єктивності, протилежністю мовлення і розуміння:

І.Франко

П.Куліш

О.Потебня

Д.Чижевський

М.Грушевський

С

99

Хто з українських мислителів засуджував суб'єктивно-ідеалістичні, волюнтаристичні погляди на історію суспільства як наслідок діяльності видатних осіб, а творцями історії називав трударів:

Г.Сковорода

П.Юркевич

М.Костомаров

І.Франко

В.Винниченко

D

100

Хто є автором «Книги буття українського народу», фактичного маніфесту-програми Кирило-Мефодіївського братства:

П.Куліш

Т.Шевченко

М.Костомаров

І.Франко

Леся Українка

С

101

Специфічний спосіб організації та розвитку людської життєдіяльності, представлений результатами духовної і матеріальної праці, системою соціальних норм і установ, духовними цінностями, сукупністю відношень людини до природи, до самих себе і між собою

мистецтво

суспільство

культура

цивілізація

держава

С

102

Філософське вчення про прекрасне як специфічний вияв ціннісного ставлення людини до світу і художньої діяльності людей

етика

естетика

еклектика

Філософія культури

натурфілософія

В

103

Перехід думки у процесі пізнання від загального до одиничного, метод  логічного виведення особливого та одиничного із загального

індукція

дедукція

експеримент

аналіз

синтез

В

104

Холізм - це

філософське учення, що розглядає світ як результат творчої еволюції, яка спрямовується нематеріальним „фактором цілісності»

Філософське вчення про прекрасне як специфічний вияв ціннісного ставлення людини до світу і художньої діяльності людей

Специфічний спосіб організації та розвитку людської життєдіяльності, представлений результатами духовної і матеріальної праці, системою соціальних норм і установ, духовними цінностями, сукупністю відношень людини до природи, до самих себе і між собою

Відтворення цілісного образу предмета чи явища дійсності при відсутній безпосередній дії їх на органи чуття людини:

Теоретичний метод пізнання

А

105

Проекти і вчення про докорінне перетворення суспільства на соціалістичних началах, що не пов’язані із науковим знанням законів суспільного розвитку

Діалектичний соціалізм

Практичний соціалізм

Утопічний соціалізм

Метафізичний соціалізм

Критичний соціалізм

С

106

Вчення про Бога, про його сутність, яке ґрунтується на сакральних, взятих в якості Одкровення текстах, та виражене в дискутивній формі

теоцентризм

теологія

пантеїзм

деїзм

теодіцея

В

107

Протилежні світоглядні орієнтації, в основі яких лежить абсолютизація соціальної ролі науки, визнання чи відповідно заперечення значення науки як суспільного еталону і як достатньої умови для орієнтації людини у світі

Метафізика-діалетика

Індукція-дедукція

Сцієнтизм-антисцієнтизм

Позитивізм-антипозитивізм

Парадигма-дискурс

С

108

Загальна назва релігійно-філософських вчень західноєвропейського Середньовіччя, прибічники якого бачили шлях осягнення Бога в логіці і роздумах, а не надрозумному спогляданні; філософія, яка викладалася в університетах, монастирях, що були своєрідними духовно-освітніми центрами

апологетика

патристика

схоластика

натурфілософія

метафізика

С

109

Напрямок досліджень, що синтезує природничонаукове (популяційна генетика, етологія, екологія, еволюційна теорія) та соціогуманітарне (соціологія, соціальна психологія, антропологія, етнографія) знання для вивчення біологічних основ соціальної поведінки живих істот, враховуючи людину

Філософська антропологія

структуралізм

позитивізм

тейярдизм

соціобіологія

Е

110

Здатність людини критично оцінювати свої вчинки, думки, бажання, усвідомлюючи свою невідповідність вимогам обов'язку та ідеалу

самосвідомість

інтелект

воля

віра

совість

Е

111

Процес і результат духовного освоєння дійсності, коли зовнішні об’єкти залучаються  до осмислення людської діяльності, виступають її предметним змістом

розуміння

розум

інтелект

рефлексія

культура

А

112

Методологічний принцип наукового, культурологічного, філософського мислення, світоглядно-філософська позиція, що виявляється в абсолютизації відносності смислу і значення феноменів духовної культури та соціального життя (знань, норм, цінностей), в абсолютизації їх залежності від суб’єкту, різних умов та ситуацій

концептуалізм

релятивізм

холізм

синергетика

фундаменталізм

В

113

Філософський напрямок, що визнавав розум основою пізнання і поведінки людей

ірраціоналізм

раціоналізм

реалізм

емпіризм

сенсуалізм

В

114

Позначення специфіки світоглядних установок новітньої, “постсучасної» культури в цілому, пов'язаної перш за все з поліваріантним сприйняттям світу, а також з акцентованою проблемою самоідентифікації культури

модерн

позитивізм

парадигма

постмодерн

постпозитивізм

D

115

Поняття, яке використовувалось в античних і середньовічних філософських дискурсах для характеристики відношення між фізичними та надфізичними світами. У сучасному дискурсі означає прийняту певним науковим співтовариством модель постановки та вирішення проблем, яка забезпечує існування наукової традиції.

концепція

теорія

парадигма

метафізика

діалетика

С

116

Такий стан світу людини, коли науковий розум та практична діяльність стають планетарною силою, сумірною з силами природи

синергетика

віталізм

ноосфера

парадигма

рефлексія

С

117

Впливова течія у філософії католицизму, напрямок некласичної філософії, представники якого спираються на вчення середньовічного філософа Фоми Аквінського, котрий розробив концепцію природної теології, згідно з якою буття Бога може бути обґрунтованим, виходячи з природи, і закликав використовувати «світ розуму» для обґрунтування віри

тейярдизм

лютеранство

персоналізм

неотомізм

герменевтика

D

118

Спосіб, за допомогою якого встановлюється істинність знання і відрізняється істина від помилкових суджень

Експеримент

Критерій істини

дедукція

умовивід

судження

В

119

Антинаукове вчення про виникнення органічного й неорганічного світу внаслідок акту „божественного творіння», заперечує зміну видів в їх історичному розвиткові

теодицея

антроподицея

есхатологія

синкретизм

креаціонізм

Е

120

Система моральних поглядів, де моральна мотивація і сенс життя людини, а також загальна перспектива еволюції живого розглядається у зв'язку з ідеєю перетворення космосу в результаті оволодіння людиною космічним простором, у деяких концепціях – збагачення людського духовного життя силою космічного розуму

утопізм

соціалізм

космізм

деїзм

космоцентризм

С

121

Проміжна позиція у вирішенні питань про форми існування загального між реалізмом і номіналізмом

сенсуалізм

інтуїтивізм

концептуалізм

схоластика

апологетика

С

122

Універсальний концепт, що позначає життєву сутність переважно людини, що відрізняється від тіла (дихотомія) та духу (трихотомія); внутрішній психічний світ людини чи божества

думка

доля

душа

рефлексія

субстанція

С

123

Уявлення, відповідно до якого для будь-якого явища існують причини, за наявності яких це явище з необхідністю має місце. Тлумачиться як вчення про існування об'єктивного закономірного зв'язку і взаємообумовленості явищ

емпіризм

гносеологія

діалектика

детермінізм

синергетика

D

124

Принцип побудови етичної теорії, де стверджується, що основне прагнення людини складає її прагнення до щастя

конкордизм

евдемонізм

віталізм

панлогізм

гуманізм

В

125

Відтворення цілісного образу предмета чи явища дійсності при відсутній безпосередній дії їх на органи чуття людини:

Відчуття

Сприйняття

уявлення

мислення

память

С

126

Яка концепція істини зводить її до самоузгодженості, несуперечливості знань і визначається як властивість  самоузгодженності знань:

Когерентна

Прагматична

Позитивістська

конвенціоналістська

плюралістична

А

127

Форма та засіб наукового пізнання, яка є способом розуміння, пояснення, тлумачення основної ідеї теорії, це науково обгрунтований та в основному доведений вираз основного змісту теорії, але на відміну від теорії він ще не може бути втіленим у струнку логічну систему точних наукових понять:

Факт

Ідея

Гіпотеза

Концепція

закон

D

128

Головний критерій суспільного прогресу з погляду марксизму:

Рівень розвитку техніки і технології

Тип виробничих відносин (форми власності)

Рівень споживання

Ступінь свободи особи

Щастя людини

В

129

Яке пізнання базується на відчуттях?

чуттєве пізнання

Теоретичне пізнання

Наукове пізнання

Ідеальне пізнання

Моральне пізнання

А

130

Стан руху, що не порушує якісну специфіку предмета має назву:

Абсолютний рух

Відносний рух

Спокій

Перервний рух

Об’єктивний рух

С

131

Що означає термін «метод»?

це «шлях до чого-небудь»;

це спосіб побудови системи знань, сукупність прийомів і операцій практичного і теоретичного освоєння дійсності

це форма наукового знання

це засіб практики

Це один із основоположних принципів пізнання

В

132

Специфічна форма відношення людини до навколишнього світу та самої себе, що виявляється у цілеспрямованій зміні та перетворенні світу і людської свідомості має назву:

світогляд;

діяльність;

соціалізація ;

практика.

життя

D

133

Сучасна наука виділяє:

два головні рівні структурної організації матерії;

три головні рівні структурної організації матерії;

чотири головні рівні структурної організації матерії;

п'ять головних рівнів структурної організації матерії.

шість головних рівнів структурної організації матерії.

В

134

Назвіть одну з основних властивостей руху:

універсальність;

послідовність;

стабільність;

суб’єктивність.

сталість

А

135

Що характеризує простір як філософську категорію?

для простору як форми буття матерії притаманні такі властивості як протяжність, структурність, що існується в взаємодії;

простір не реальність світу речей, а спосіб, яким ми сприймаємо речі;

простір не відноситься до числа фундаментальних категорій, так як не володіє їх основними властивостями – проходить через всі шари реального світу.

Простір – це протяжність матерії у думці

це спосіб існування матерії, що вказує на тривалість і послідовність перебігу процесів та явищ

А

136

Що означає час як філософська категорія?

час існує не в самих речах, а тільки в мисленні;

час є спосіб руху, тому що ми зображуємо в русі те, що відбувається

раніше чи пізніше, чи послідовність;

час відображає координацію змінюючих один одного об’єктів в одному й тому ж місці просторів.

Час – це спосіб існування матерії, що вказує на тривалість і послідовність перебігу процесів та явищ

Е

137

Що лежить в основі існування матерії?

атом

апейрон

рух у просторі і часі

плазма

кварк

С

138

Що означає поняття „матерія”?

Матерія є постійна можливість відчуття;

Матерія – фундаментальна похідна категорія філософії для визначення об’єктивної реальності, яка дана нам в відчуттях;

Матерія є лише символ, що відображає відчуття різних почуттів;

Матерія є абсолютно незмінна субстанція.

Матерія – абстракція для позначення всього існуючого

В

139

Філософські вчення, у яких людина розглядається як частина космосу, природи, певного єдиного надчасового світопорядку, який головним чином визначає людське буття.  – це:

натурфілософія

антопологізм

космоцентризм

антропоцентризм;

теоцентризм

С

140

Оберіть найбільш  правильну відповідь:

особистість –розвинута людина

головною рисою особистості є те, що вона має світогляд і самосвідомість;

людина стає особистістю, коли вона оволодіває культурою і мораллю;

людина – це антропологічне поняття, а особистість – соціальне;

людина і особистість – тотожні поняття;

D

141

З якого етапу розвитку історії філософії розпочався розгляд проблеми буття?

з античної філософії;

з середньовічної філософії

з філософії епохи Відродження;

з філософії Нового часу;

з некласичної філософії ХХ ст..

А

142

Пізнання можливе лише як знання про власні відчуття:

Кантівський агностицизм

Юмівський агностицизм

Гегелівський агностицизм

Декартівський агностицизм

Беконівський агностицизм

В

143

Відтворення цілісного образу предмета чи явища дійсності при безпосередній дії їх на органи чуття людини

відчуття

сприйняття

уява

пам’ять

мислення

В

144

Забезпечує безпосередній зв’язок людини з навколишнім середовищем та надає нам свідчення про зв’язки й закономірності зовнішнього світу:

раціональне пізнання

чуттєве пізнання

наукове пізнання

буденне пізнання

Ірраціональне пізнання

В

145

Напрямок у  теорії пізнання, що визнавав чуттєвий досвід джерелом знання і вважав, що зміст знання може бути поданим або як опис цього досвіду, або зведений до нього має назву:

раціоналізм

емпіризм

сенсуалізм

агностицизм

скептицизм

В

146

Представниками якого напрямку розглядалася проблема співвідношення сутності людини та її буття:

тейярдизму

екзистенціалізму

неотомізму

структуралізму

соціобіології

В

147

Позиція щодо природи субстанції за якою існує дві відмінні остаточні реальності (субстанції), ніяка з яких не залежить від іншої для свого існування називається:

монізм

дуалізм

плюралізм

атомізм

позитивізм

В

148

Позиція згідно якої всі субстанції є духовними і те що ми називаємо фізичною реальністю складається лише з ідей, що належить духовній субстанції чи багатьом духовним субстанціям називається:

суб’єктивізм

релятивізм

абсолютизм

матеріалізм

ідеалізм

Е

149

Хто з мислителів найбільш ґрунтовно показав, що становлення і розвиток істоти «людина розумна» є переходом до соціальних законів буття?

Чарльз Дарвін;

Р. Декарт і Ш.Л. Монтеск’є;

К. Маркс і Ф. Енгельс.

Т.Гоббс і Дж.Локк

Т.Мор і Т.Кампанелла

С

150

Що означає філософська категорія «індивідуальність»?

прагнення відокремитись від інших людей;

індивідуальність – це та специфічна сукупність рис, що відрізняє одну людину від усіх інших, включаючи як природні, так і придбані властивості – пам’ять, уява,характер, погляди, судження і т. ін.;

це риси, яких немає у інших людей

Те ж саме, що й особистість

Буквальний переклад homo sapiens

В

151

Яке з суджень правильно визначає людину?

«Людина – це найвищий ступінь розвитку тварин на Землі»;

«Сутність людини полягає у розумі, у суб’єктивних усвідомлених спрямуваннях»;

«Вищий ступінь живих організмів на Землі, суб’єкт суспільно-історичної діяльності і культури, здатний у процесі праці перетворювати навколишній світ».

homo sapiens

Сутність людини полягає у наявності свідомості

С

152

Яке поняття, введене Л. Гумільовим, означає пристрасне, непоборне прагнення людей до здійснення своїх ідей, цілей, ідеалів; те, що є основою всіх історичних діянь:

синкретизм;

пасіонарність;

харизма;

пантеїзм

соціоцентризм

В

153

Яка функція культури проявляється у здатності об’єднувати людей незалежно від їх світоглядної орієнтації, національної чи расової приналежності, а народи – у світову цивілізацію:

Комунікативна

Аксіологічна

Інтеграційна

Регуляторна

виховна

С

154

Завжди вірогідна, об’єктивна інформація, яка отримана за допомогою спостереження та експерименту, завдяки перевірці, раціональній обробці й інтерпретації з точки зору теорії:

ідея

факт

проблема

гіпотеза

концепція

В

155

Те, що усвідомлюється суб’єктом як непізнане, але може і має бути в даних умовах, має назву::

заблудження

ідея

проблема

факт

гіпотеза

  1.  С

156

У науковому пізнанні розрізняють:

  1.  два рівні

три рівні

Чотири рівні

п’ять рівнів

Шість рівнів

А

157

Визначте, якому з філософських напрямків, належать дане визначення свідомості: «свідомість – такий же матеріальний продукт діяльності мозку, як жовч-продукт печінки»

Об’єктивний ідеалізм

Суб’єктивний ідеалізм

Антропологічний матеріалізм

Вульгарний матеріалізм

Діалектичний матеріалізм

D

158

Виберіть правильне твердження:

матерія може існувати без руху;

рух може існувати без матерії;

матерія не може існувати без руху, як і рух без матерії

Матерія взагалі не існує

Матерія може існувати без руху у стані спокою

C

159

Визначте, якому з філософських напрямків, належать дане визначення свідомості: «свідомість є функція головного мозку»

Об’єктивний ідеалізм

Суб’єктивний ідеалізм

Антропологічний матеріалізм

Вульгарний матеріалізм

Діалектичний матеріалізм

E

160

Дійсність соціального буття людини, яка поєднує в собі минулий, сьогоднішній та майбутній стани всіх суспільних  проявів діяльності людини має назву:

об’єктивна реальність

суб’єктивна реальність

історична реальність

соціальна реальність

Віртуальна реальність

D

161

Поняттям індивід позначається:

окремий представник людського роду

соціальна група

особистість

Homo sapiens

людина

А

162

Розуміння буття у Парменіда:

буття множинне і ділиме;

буття і мислення тотожні;

буттям є те, що сприймається чуттями;

буття – абстрактне поняття;

буття нема, а є небуття.

В

163

Антропосоціогенез – це

процес розвитку суспільно-економічних формацій;

процес розвитку неживої природи;

процес розвитку homo sapiens.

процес розвитку живої природи;

процес розвитку матеріального світу

С

164

Визначте, якому з філософських напрямків, належать дане визначення свідомості: «свідомість – це етап в розвитку абсолютної ідеї, на якому вона наближується до самої себе»

об’єктивний ідеалізм Гегеля

вульгарний матеріалізм

діалектичний матеріалізм К.Маркса

Суб’єктивний ідеалізм

Механістичний матеріалізм

А

165

Як можна охарактеризувати наступний ряд: подразнення, збудження, психіка, свідомість?

атрибути людського мозку;

етапи в розвитку відображення в живій матерії;

властивість будь-яких живих істот

структура свідомості

елементи антропосоціогенезу

В

166

Певний рівень психічного відображення дійсності, який характеризується мимовільністю виникнення і перебігу, відсутності явної причини, свідомого контролю і регулювання:

  1.  Інтуїція

  1.  Несвідоме

  1.  Відчуття

  1.  Ідея

уява

А

167

Що є психічне відображення?

підвищення збудження;

емоції та воля

поняття, судження, умовивід;

акт мислення

відчуття, сприйняття, уявлення.

Е

168

Питання про співвідношення матерії та свідомості розглядаються в рамках:

діалектики як методу пізнання;

логіки;

основного питання філософії;

етики

Функцій філософії

С

169

Сферу несвідомого вивчали:

З.Фрейд, Е.Фромм, К.Юнг;

З.Фрейд, О.Конт, Д.Юм;

З.Фрейд, Е.Дюркгейм, Е.Фромм.

З.Фрейд

М.Фуко

А.Камю

З.Фрейд

П.Адлер

Г.Спенсер

А

170

Виберіть правильне твердження:

Свідомість зводиться до психіки людини;

Поняття свідомості більш вузьке порівняно з поняттям «психіка людини»;

Поняття свідомості більш широке порівняно з поняттям «психіка людини».

Свідомість не пов’язана з психікою

Свідомість і психіка – поняття взаємототожні

В

171

Найелементарнішою формою відображення у живій природі є:

рефлекс

інстинкт

подразливість

відчуття

сприйняття

С

172

Інтуїція – це:

робота свідомості на безсвідомому рівні, прорив підсвідомого у свідомість

процедура пізнання, яка передбачає використання правил та символів на основі домовленості суб’єктів у процесі пізнання.

продукт мозку, суб'єктивний образ об'єктивного світу

розв’язання протиріч у практично-перетворюючій діяльності конкретної людини

А

173

Виберіть правильне твердження:

об'єктом пізнання є вся об'єктивна реальність;

об'єктом пізнання є лиш та частина об'єктивної реальності, що вже введена в практику людства і становить коло його пізнавальних інтересів

об'єкт пізнання завжди співпадає з суб'єктом пізнання.

об’єкт пізнання може бути відсутнім у процесі пізнання

об’єкт пізнання завжди залежить від суб’єкта пізнання

В

174

Філософський напрямок, який заперечує пізнаванність світу, називається

емпіризм

сенсуалізм

агностицизм

скептицизм

монізм

С

175

Система вихідних основоположних принципів, що визначають спосіб підходу до аналізу й оцінки явищ, характер ставлення до них, направленість пізнавальної і практичної діяльності має назву:

гносеологія

онтологія

логіка

метафізика

методологія

Е

176

Об'єктивність істини означає:

Істинне знання має своїм змістом певний об'єкт, фрагмент об'єктивної реальності

Зміст істинного знання не залежить ні від людини, ні від людства

Істинне знання не може базуватися на вірі

Спрямованість істини на відтворення сутності, закономірностей об'єкта.

Істинне знання завжди залежить від об’єкта пізнання

В

177

Визнає тільки відносну істину і заперечує абсолютну:

релятивізм;

догматизм;

абсолютизм;

софістика.

метафізика

А

178

Як називається істина, зміст якої не залежить від людини

суб’єктивна істина

об’єктивна істина

абсолютна істина

інтуїтивна істина

відносна істина

В

179

Як називається істина, яка відображає предмет в повному об’ємі:

суб’єктивна істина

об’єктивна істина

абсолютна істина

інтуїтивна істина

відносна істина

С

180

  1.  Вища пізнавальна здатність мислення, яка принципово відрізняється творчим, активним характером від пасивно чуттєвих форм пізнання, позначається терміном:
  1.  Мислення
  2.  

Рефлексія

  1.  Інтуїція

інтелект

розсудок

D

181

Багато дослідників називають сучасну західну цивілізацію:

Новітнім суспільством

Капіталістичним суспільством

Індустріальним суспільством

Постіндустріальним суспільством

Модерним суспільством

D

182

У філософсько-релігійних системах та в релігіях центральна світоглядна позиція і водночас певна психологічна установка, що включає: прийняття певних тверджень і рішимість додержуватись їх всупереч сумнівам, „спокусам” і т.п.; особисту довіру до бога як до керівника, помічника і спасителя, що посилаючи страждання, ставить високі вимоги до життя віруючого; особисту вірність богу -

віра

відчуження

догма

молитва

культ

А

183

Як називається процес звільнення суспільства і культури від панування релігії і церкви:

відродження

політизація

реформація

соціалізація

секуляризація

Е

184

Політеїзм виник у:

первісних релігіях

етнічних релігіях;

світових релігіях;

нетрадиційних релігіях.

Національних релігіях

А

185

Яка з первісних релігій була вірою в існування духовних істот, душ і духів?

тотемізм;

магія;

фетишизм;

мантика

анімізм

Е

186

Тотемізм – це:

віра в існування душі і духів;

віра в надприродну силу, що править світом;

віра у надприродну спорідненість людей із рослинами і тваринами

віра у надприродні можливості матеріальних предметів.

Вид первісного мистецтва

С

187

Фетишизм – це:

віра у надприродні можливості матеріальних предметів;

віра у надприродну спорідненість людей із рослинами і тваринами;

віра в надприродну силу, що править світом,

віра в існування душі і духів.

Заперечення віри

В

188

Політеїзм – це:

віра в духів;

віра в єдиного бога;

віра в багатьох богів;

віра в надприродну силу, що править світом.

Заперечення віри

С

189

Хто є засновником буддизму?

Лао-цзи

Будда;

Конфуцій

Сіддхартха Гаутама.

Заратустра

D

190

Ідея тотожності між буттям і стражданням характерна для:

ісламу.

Православного християнства

католицизму

протестантизму

буддизму

Е

191

Культ мучеників, суворо централізована ієрархічна організація, широке екзальтоване шанування Богородиці і вчення про її тілесне вознесіння характерно для

католицького різновиду християнства

православного різновиду християнства

протестантизму

взагалі не є характерним для християнства

Правильні варіанти А, В, С

А

192

Догма – це:

термін, що позначає вищу пізнавальну здатність мислення, яка принципово відрізняється творчим, активним характером від пасивно чуттєвих форм пізнання.

доктрина або окремі її положення, що приймаються за істинні без доведення, а лише на засадах віри або сліпого підкорення авторитету;

Система обґрунтування віровчення та опису об'єкта християнської релігії за допомогою позитивних тверджень

Поняття, яким у брахманізмі, буддизмі та індуїзмі позначається своєрідна містична сила або автоматично діючий закон відплати

форма і щабель пізнання, коли розум знаходиться у полоні відчуттів і видимості;

В

193

Священним текстом християнства є:

Старий Заповіт

Новий Заповіт

Біблія

Євангеліє

Апокаліпсис

С

194

Християнство виникло в:

І ст. до н.е.;

І ст. .н.е.;

ІІ ст.н.е.;

ІІІ ст. н.е.

IV ст. н.е.

В

195

Символ віри християн складається з:

12 членів;

11 членів;

19 членів;

5 членів

7 членів

А

196

Православна традиція ісихазму бере свій початок  ще у

І-ІІ Ст

ІІ-ІІІ ст

ІV-V ст.;

VІ-VІІ ст

VІІІ-Х ст

С

197

Чернецтво існує в:

католицизмі і протестантизмі;

католицизмі і православ’ї

православ’ї та протестантизмі;

тільки у православ’ї

Тільки у католицизмі

В

198

До основних напрямів раннього протестантизму належать

лютеранство, англіканство, кальвінізм;

баптизм, лютеранство, методизм

лютеранство, англіканство, баптизм;

п’ятидесятництво, мормони, адвентизм

Мормони, свідки Ієгови, квакери

А

199

Іслам виник у:

І ст.

ІІІ ст.

ІV ст.;

VІІ ст.

Х ст.

D

200

Основні принципи буддизму викладені у

вченні про «чотири благородні істини»;

у канонічній літературі за назвою «Трипітака»;

у неканонічній літературі.

У «Ведах»

У «Корані»

А




1. 46 68 Больше 8 Количество вкладчиков 20
2. это наука изучающая - механизмы развития патологических процессов - строение органов и систем - биохи
3. то оптимальном уровне ОК
4. Областной учебный комбинат бытового обслуживания Выпускная работа
5. .МЕТОДИЧЕСКАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ4 2.
6. Существенным недостатком догматизированной формационной теории как научной основы для исследования сущн
7. МДМ Банк Оглавление Введение
8. Справочно-информационные правовые системы
9. Противопожарная безопасность жилых зданий
10. Тема 4 Аналіз і профілактика профзахворювань та виробничого травматизму
11. Лекции по бухгалтерскому учету
12. Тема 5 Гроші та грошовий ринок План заняття 1
13. Успех Часть 1 Социальное программирование
14. Финансовый менеджмент как система управлени
15. 1Источник записей Ім~я базової таблицізапиту дані яких формують звіт
16. Государственная служба Начало карьеры СЮВитте
17. Религиозная лексика русского языка как выражение христианского мировоззрения
18. Depth look t cr mterils Iron Obviously the bulk of motor cr is mde from metls bsed on iron
19. дерВаальса уравнение связывающее основные термодинамические величины в модели газа ВандерВаальса
20. Походження термінів мораль та моральність, їх співвідношення