Будь умным!


У вас вопросы?
У нас ответы:) SamZan.net

на тему ldquo;Релігії спасіннямудрсть пророків

Работа добавлена на сайт samzan.net: 2016-03-13

Поможем написать учебную работу

Если у вас возникли сложности с курсовой, контрольной, дипломной, рефератом, отчетом по практике, научно-исследовательской и любой другой работой - мы готовы помочь.

Предоплата всего

от 25%

Подписываем

договор

Выберите тип работы:

Скидка 25% при заказе до 16.5.2024

РЕФЕРАТ

з філософії історії

на тему:

 Релігії спасіння:мудрсть пророків.

Іудейські пророки

Виконала :                         

учениця 11-А класу          

Потєхіна Валерія              

Зміст

Вступ           

        1. Релігія. Іудаїзм як течія релігії.      

Основна частина

        2. Зародження релігії.

        3. Заповіт. Іудейські пророки.                                        

4. Іудейські пророки в світовій культурі

Висновки.

 

І. Вступ.

     Іудаїзмце перша й найдавніша монотеістична релігійна система. Всі три монотеістичні релігійні системи, що відомі історії світової культури тісно пов’язані одна з іншою, виходять одна з іншої і своїми коренями сягають в один і той же регіон на близькому сході. Про іудаїзм написано багато. Ця релігія зі всіма її догматами та обрядами, багатими історико-культурними традиціями, що зафіксовані у священих писаннях, фундаментально досліджувалась багатьма спеціалістами. За століття кожна значна релігія розвиває у собі велику кількість різноманітних течій. Іслам містить у собі кілька конкуруючих течій, християнство поділено на сотні конфесій. Сучасний іудаїзм також не є однорідним. У даному рефераті я намагаюсь описати іудаїзм як однорідну релігійну систему, не акцентуючи увагу на різні течії іудаїзму.

     Враховуючи, що окрім 14,8 млн. іудеїв у світі проживає щонайменше 1750 млн. віруючих, релігія яких тісно пов’язана з іудаїзмом, легко зрозуміти, що вивчення іудаїзму є обов’язковим для розуміння феномену світових релігій.

  

ІІ. Зародження іудаїзму.

     Нема нічого дивного у тому, що перша монотеїстична релігія виникла і набула характерних рис саме на близькому сході. Саме в цьому регіоні виникли найдавніші зародки цивілізації. Саме тут ще у ІІІ тисячолітті до н.е. сформувались перші достатньо розвинуті релігійні системи. Існуючі в той час у цьому регіоні   централізовані деспотії, в першу чергу Єгипет, сприяли появі монотеїзму, адже сама ідея абсолютної влади передбачала наявність лише одного верховного правителя. Але не слід сприймати такий зв’язок спрощено. Звісно концентрація земної влади у руках однієї особи могла спричинити появу думки, що і на небесах структура влади схожа на земну, але тоді незрозуміло, чому монотеїзм не виник у Єгипті, якщо тенденції до його появи з’явились ще за часів Ехнатону. Справа у тому, що розвиток релігії багато в чому залежить від інерційних консервативних норм і традицій. Активно функціонуючи для збереження існуючої системи, звичні норми та традиції рідко дозволяють новим релігійним системам зайняти місце старих. Це може відбутися лише за надзвичайних обставин, коли відбуваються значні зміни у сталій структурі. Також для заміни культів древньоєгипетських богів, котрі були загальновизнані і котрі оберігались впливовими жрцями, на єдине божество потрібна була сила, якою міг володіти лише володарюючий деспотфараон. Але Ехнатон не мав такої влади. Отже, саме там, де виникнення монотеїзму було найбільш вірогідним, протидія релігійної системи, що спиралася на міцний пласт традицій, не дозволила ідеї єдиного верховного божества бути визнаною. Але ідея монотеїзму поширилася на всьому близькому сході і була підхоплена і розвинута відсталим кочовим племенем древніх євреїв, що деякий період перебувало у контакті з великою імперією фараонів.

Виникнення культу Яхве (Ягве).

     В основному історія древніх євреїв і процес формування їх релігії відомі зі Старого Завіту Біблії.

     В середині ІІІ тис.   до н.е. численні кочові племена хапіру вдерлися на територію Палестини.   Ними була підкорена частина країни - Ханаан.   Культура ханаанців була досить розвинутою.   З часом плем’я хапіру змішалося з корінним населенням і почало називатися євреямивід древньоєврейського словаівриш” – окраїна. Так почали називати народ, який жив на березі моря.

     На початку ІІ тис.   до н.е. євреї, як і багато інших семітських племен Аравії і Палестини були політеїстами. Вони досить легко визнавали богів інших народів, особливо тих, що були завойовані ними. Це не заважало кожному коліну єврейського народу мати свого власного бога. Яхве був одним з таких богів: він був покровителем племені Іуди. Пізніше культ Яхве витіснив богів-покровителів інших колін і став єдиним для всіх євреїв. Чому ж саме Яхве став єдиним богом древніх іудеїв?

     В Біблії сказано, що слід за Іосіфом, сином Іакова, весь єврейський народ опинився у долині Нилу. Єгипетський фараон призначив Іосіфа своїм міністром, тому єврейський народ мав рівні з єгиптянами права.   Але після смерті Іосіфа євреї залишалися у Єгипті ще декілька століть, причому вони були перетворені на рабів. З народженням Моісея єврейський народ нарешті отримав надію на визволеннясправжнього месію, котрий зміг увійти у безпосередній контакт з Яхве, і зміг вивести євреїв з Єгипту з його допомогою. Згідно Біблії Моісей був першим єврейським законодавцем, саме йому належать відомі десять заповідей. Моісей вважається чи не засновником іудейської релігії, що іноді навіть називається його ім’яммозаїзм.

     Деякі вчені вважають, що історія про перебування єврейського народу у Єгипті і про його вихід з Єгипту навряд чи є правдивою. І такі думки є небезпідставними, адже у історичних документах не знайдено жодної згадки щодо факту поневолення єврейського народу єгиптянами.   Але, зважаючи на те, що стародавні джерела є досить обмеженими, можемо припустити, що невелике   семітське плем’я дійсно перебувало в Єгипті, або близько від нього, прожило там декілька століть, а потім залишило Єгипет, взявши багато культурних і релігійних ідей, в першу чергу тенденцію до формування монотеїзму. Потім масштаб ціеї події міг бути значно перебільшений у Біблійських оповідях.   Прямих доказів цього немає, але багато вчених звертають увагу на непрямі докази того, що єгипетська культура дійсно дуже вплинула на ідейно-доктринні принципи іудеїв, що зафіксовані у Біблії.   Так біблейська космогонія дуже схожа на єгипетську космогонію з Гермополя . Ще одним доказом може бути вражаюча схожість між 103-м псалмом Біблії та відомим гімном богу Атону. Отже, можливо, що реформи Ехнатона дійсно сильно вплинули на світогляд невеликого семітського племені, що певний період було у контакті з Єгиптом.

     Якщо ми припустимо, що це так, то вірогідність появи у цього племені лідера-реформатора, харизматичної особистості, котра об’єднала навколо себе єврейське плем’я, людини, що згодом змогла остаточно трансформувати єврейський політеїзм у монотеїзм, є досить реальною. У Біблії такою особистістю є Моісей. Він не тільки вивів євреїв з Єгипту, а і видвинув на перший план культ єдиного бога Яхве, приписав йому всі свої реформи та закони. Містифікація цих подій у Біблії зовсім не заперечує реального існування реформатора і пророка-месії, котрий дійсно зіграв важливу роль в історії єврейського народу та його релігії. Тобто образ Моісея може уособлювати реальний процес поширення монотеїзму серед євреїв. Крім того, легендарнийвихідєвреїв і їхнє поселення в Палестині приходяться якраз на той самий період коли Ехнатон впровадив свої реформи у Єгипті (XIV-XIII до н.е.).

Євреї у Палестині.

     Завоювавши Палестину євреї почали вести осілий спосіб життя і займатися землеробством. Вони створили у Палестині свою власну державу.   Як вже було сказано, єврейське населення змішалося з місцевими семітськими племенами і частково перейняло їхні традиції. Першими царями єврейської держави були Саул, Давид і Соломон. Але жодному з цих царів не вдалося створити міцну державу, яка після володорювання Соломона розпалася на дві державиІзраїль на півночі та Іудею на півдні. Оскільки влада царів у обох державах була дуже слабкою, то жреці, різноманітніслуги господні, назореї і пророки мали великий авторитет і значно розвинули культ Яхве.   Тепер релігія стосувалась всіх сфер життя людини. Ціслуги господнібачили спасіння лише у безаппе-ляційному, сліпому віруванні. Вони боролися з будь-якими проявами політеїзму.   Іерусалімський храм з часом стає практично єдиним місцем, де проводилися ритуали і жерсвоприношення. Всі інші святилища та алтарі, як і культи всіх інших богів ханаанців, поступово відмирали, починаючи з І тис. до н.е. Багато пророків проповідували культ Яхве; їхні вчення були включені до Старого завіту Біблії і зберіглися до наших часів. При цьому пророки були чимсь на зразок опозиції до офіційного курсу культу Яхве.

     Весь період древньоєврейської історії до завоювання Іерусаліму Вавілонією у 586 р.   до н.е. називається періодом Першого храму. Храм цей був побудований у 960 р. до н.е. Соломоном з ліванського кедру.   Будова цього храму спричинила невдоволення серед населення, адже вона потребувала надзвичайно великих коштів і зусиль.   Деякі історики припускають, що саме тому єврейська держава і розпалася після Соломону.  

     Період Першого храмуце епоха зростання впливу жреців і посилення культу Яхве. Вже тоді утворилися ті основи іерократії та теократіїї, що згодом у повній мірі проявилися пізніше, в період Другого храму. Цар Соломон відновив закон про десятинний збір для жреців, і це, звичайно стало сильним поштовхом для посилення ролі жреців у житті суспільства. Жреці були найбагатшою кастою.  

     Після завоювання Вавілонії перським царем Кіром у 538 р.   до н.е. євреям дозволили повернутися в Іерусалім, а храм був заново відбудований. Жреці знову отримали всі прівилеї.   В період Другого храму культ Яхве став ще більш очищеним від залишків політеїзму. Жреці храму, практично забравші у свої руки владу в країні, взагалі заборонили виготовлення будь-яких ідолів, в тому числі й ідолу Яхве. На межі нашої ери в іудейському суспільстві поширилась ідея про месію, цю ідею сповідувало багато сект, що чекали божественного втручання у хід історії. Ця ідея певною мірою спровокувала виступ іудеїв проти римлян. Римляни жорстоко подавили повстання іудеїв. Іудейська держава припинила своє існування, євреї розселилися по всьому світу.

  

Іудаїзм євреїв діаспори.

     Немало євреїв перебувало за межами своєї держави ще до цього, але саме розгром храму (70 р.) та зруйнування Іерусаліму (133 р.) поклали кінець існуванню давньоєврейської держави, а разом з цимі стародавньому іудаїзму.

     Євреї розселилися по всьому світі. На початку нашої ери тільки в Римській імперії проживало 4-4,5 млн.   євреїв, у той же час у Палестині проживав лише 1 млн. Звісно таке розселення євреїв потребувало реформування релігії.

     Життя євреїв концентрувалось навколо їх релігійного центруобщини. За вимогами ритуалу євреї збирались щосуботи для богослужіння, читання священого писання, обговорення різних справ, що стосувалися всієї общини. В діаспорі виникає нова релігійна організаціясинагогальна. Синагогаце молитвенний будинок, релігійний та суспільний центр єврейської общини, де рабини та інші знавці Тори тлумачать священі тексти, моляться Яхве та вирішують всі спірні питання і проблеми за допомогою свого авторитету. Складений у ІІІV ст.   Талмуд став основним збірником релігійних приписів. Талмуд виник в результаті необхідності пристосувати старе релігійне вчення і біблейське законодавство до нових умов життя євреїв. Іудаїзм, в період якого складається Талмуд прийнято називати талмудичним.

     В епоху феодалізму в багатьох містах Європи євреї жили окремо від інших жителей в спеціальних кварталахгетто.   Але такий гніт лише зміцнив єврейські общини.

     Вже у ХІХ ст.   з’являється тенденція до ще одного, остаточного реформування іудаїзму. Багато євреїв, особливо у Західній Європі та США, переходять у християнство. Ліквідація гетто призвела до послаблення общинних стосунків, адже євреї більше почали спілкуватися з людьми іншої національності. Деякі єврейські старшини, занепокоєні таким станом справ, погодились на часткові зміни. Реформісти стверджували, що потрібно відмовитися від суворих наказів рабинів, їхніх віджилих розпоряджень. Інші були категорично проти.   Так з’явились два типи синагогортодоксальні та реформовані.

    

ІІІ.Заповіт. Іудейські пророки.  

 Старий Заповіт одна з двох частин  Біблії, в його основі лежить  «Танах»  та поділяється на книги Закону (Тора),  Пророків  (Невіім) та  Писання  (Кетувім), що в свою чергу поділяються на історичні, поетичні та повчальні твори.Поняття «Старий Заповіт» є калькою з давньогрецької мови на старослов'янську.

Книги Старого Заповіту було написано у період з XIII до I  ст. до  н.  е. давньоєврейською мовою, за виключенням деяких частин книги пророка Даниїла та книги Ездри, які було написано арамейською мовою. У період з III  ст. до  н.  е. до I  ст.  н.  е. Старий Заповіт було перекладено на давньогрецьку мову. Переклад був прийнятий першими християнами та зіграв важливу роль у становленні християнського канону Старого Заповіту. Текст книг Старого Заповіту дійшов до нашого часу у вигляді багатьох давніх та середньовічних манускриптів давньоєврейською, арамейською, латинською, старослов'янською та іншими мовами.

 Мойсе́й  (івр.  משֶׁה  Моше, староукр.  Мусій, серед мусульман   Муса), ùî îçíà÷ຠ âèòÿãíåíèé, ÷è âðÿòîâàíèé, ç âîäè)  —  біблійний  персонаж із  Закону Мойсея  у  Старому Заповіті. Çà Á³á볺þ  — âîæäü ³ çàêîíîäàâåöü íàðîäó  єврейського, ïðîðîê ³ ïåðøèé ñâÿùåííèé àâòîð.  Пророк  віудеївхристиян  і  мусульман. Ìàâ áðàòà  Аарона  (у мусульман  Гаруна  або Гаруна ар-Рашида Гаруна Правдивого) та сестру  Міріам  (у мусульман Маріам). Народився у сім'ї єврея за походженням із коліна Левіїного 

Тора (Закон)[ред.  •  ред. код]

До книг Закону (Тора) â³äíîñÿòü ï'ÿòü òâîð³â:

  1.  Перша книга Мойсеєва:  Буття
  2.  Друга книга Мойсеєва:  Вихід
  3.  Третя книга Мойсеєва:  Левит
  4.  Четверта книга Мойсеєва:  Числа
  5.  П'ята книга Мойсеєва:  Повторення Закону

Ранні пророки

  1.  Книга Ісуса Навина  (Êíèãà ªãîøóà)
  2.  Книга Суддів
  3.  Перша книга Самуїлова
  4.  Друга книга Самуїлова
  5.  Перша книга царів
  6.  Друга книгаöàð³â

 Пізні пророки

  1.  Книга пророка Ісаї
  2.  Книга пророка Єремії
  3.  Книга пророка Єзекіїля
  4.  Книга пророка Осії
  5.  Книга пророка Йоіла
  6.  Книга пророка Амоса
  7.  Книга пророка Овдія
  8.  Книга пророка Йони
  9.  Книга пророка Михея
  10.  Книга пророка Наума
  11.  Книга пророка Авакума
  12.  Книга пророка Софонії
  13.  Книга пророка Огія
  14.  Книга пророка Захарія
  15.  Книга пророка Малахії




1. на тему- Учитель как личность.html
2. Нормативы Центрального Банка Российской Федерации
3. Гамильтон Цирк проклятых Анита Блейк ~ 3 Лорел К
4. 1 Убой крупного рогатого скота и свиней Убой является первой технологической операцией первичной пере
5. Антрактида
6. АНестеров - любимый фискал Петра 1
7. двигательного аппарата артрозы артриты вывихи отеки тендовагиниты травмы болевого синдрома различной
8. Титульный лист и правила его вёрстки
9. Тема 12 Иск 1 Понятие иска В соответствии со ст
10. Основы теории вероятностей
11. Тема 1. Предмет об~єкт та завдання навчальної дисципліни Економіка підприємства
12. Статья рассматривает- диффузию государственных отношений в которых использовалась техника создания трад
13. а считалось полновесным обязательством если не было специальных оговорок
14. а. Эта формула больше применима к тактическим мероприятиям
15. Анализ финансового состояния предприятия связи на примере Алданского улусного узла почтовой связи1
16.  Понятие методологии педагогической науки
17. Исследования
18. Советское общество после войны- надежды и боль потерь
19. Let`s tlk bout your fmily Why is fmily importnt for you 2
20. 24 декабря 2013 года ’ 4607 Положение о проведении конкурса на разработку концепции идентичности Ста.html