Будь умным!


У вас вопросы?
У нас ответы:) SamZan.net

рада божиим зволением и пречистыа его матере приведени быша нуждею писати церкви Печерьскиа во дни благовъ

Работа добавлена на сайт samzan.net:


О АЛИМПИИ ИКОНОПИСЦЪ. СЛОВО 34

Преподобный же Алимпие предан бываеть родительма своима на учение иконнаго писаниа. Егда бо гръчестии писци из Цариг-рада божиим зволением и пречистыа его матере, приведени быша нуждею писати церкви Печерьскиа, во дни благовърнаго князя Всеволода Ярославича, при пръподобнъм игумени Никонъ, яко же о них сказано есть в послании Симоновъ,— еже показа бог и сътвори чюдо страшно въ церкви своей. Мастером бо олтарь му-сиею кладущим, и образ пречистъй святъй владычицы нашей Богородици и приснодьвъ Марии сам въобразися. Всъм же сим внутрь сущим олтаря, покладываху мусиею*, Алимпий же помогаа им и учася...

Добре извык хитрости иконнъй, иконы писати хитр бъ зъло. Сии же хитрости въсхотъ не богатества ради, но бога ради се тво-ряше. Работаше бо, елико довольно бысть всъмь — игумену и всей братии. Писаше иконы и от того ничто не взимаа. Аще ли же когда не имяше дъла себь сий преподобный, то взимаа взаим злато и сребро, иже иконам на потрьбу, и дьлаше, им же бъ должен, и отдаваше икону за таковый долг. Многажды же моляше другы своа, да и в церкви гдъ видъвше обътшавшаа иконы, и тыа к нему принесут^ и сиа обновив, поставляше на своих мъстьх. Все же се творяше, да не празден будеть, понеже святии отци рукодълиа мнихом повелъша имъти, и велико се пред богом положиша. Яко же рече апостол Павел: «Мне же и сущим съ мною послужисте руци мои, и ни у единаго же туни хлеба ядох». Тако же и сий блаженный Алимпие на три части раздъляше рукодълиа своа: едину часть на святыа иконы, а вторую часть в милостыню нищим, а трътиюю часть на потръбу тълу своему. И се творяше по вся лъта, не дадяше себь покоа по вся дьни: в нощи же на пъние и на молитву упражняшеся, дьни же приспъвъшу, отлучаше себъ на дъло; праздна же николи же бяше видъти его. Но и събора церков-наго, вины ради дъла, не отлучашеся николи же. Игумен же за многую его добродътель и чистое житие постави его священником. И в таковъмь чину священьства добре и богоугодно пребысть... И ин нъкто муж, христолюбець от того же града Киева, церковь себь постави, и въсхотъ сътворити церкви на украшение и вели-кых икон: 5 дьисуса и двъ намъстнии. Сий же христолюбець вдасть сребро двъма мнихома монастыря Печерьскаго и доскы иконныа, да сътворять ряд* съ Алимпием, и еже хощеть, возметь оть икон. Сии же мниси ничто же рекоша Алимпиеви, и вжаста от мужа, елико хотъста. И пакы христолюбець посла ко мнихом, аще иконы его съдъланы суть. Они же ръста, яко еще злата тръбуеть. И пакы взяша от христолюбца злато и истеряста, и пакы наръчие въспус-тиста мужеви, глаголавша на святаго сице: яко и еще просить толико же, елико взят. Он же христолюбець с радостию вдасть. И по мале пакы черноризцы рекоста: «И еще Алимпий толико же требуеть». Христолюбець же рече: «Аще и до десятижды въпро-сить, то дам, токмо благославениа его хощу, и молитвы, и дъла руку его».

Алимпиеви же ничто не въдяшу о семь, еже мниси тии сътво-риста. Присылаеть убо мужь хотя видьти, аще иконы написаны суть. Она же черноризица възвестиста ему, тако глаголюще, яко Алимпий, поймав злато и сребро с лихвою, и не хощеть писати икон твоих. Христолюбець же той прииде в монастырь съ многою дружиною, и входить ко игумену Никону, хотя въздвигнути крамолу на преподобнаго Алимпиа. Игумен же призва Алимпиа и рече ему: «Брате! что се неправда сиа бысть от тебъ сыновъ нашему? Многажды бо молив тя, да возмеши что хошеши; иногда же туне* пишеши». Блаженный же рече: «Отче честный! Въсть твоа святыни, яко никогда же лъности имъх о дъле сем. Нынъ же не свъм* о чем глаголеши». Игумен же рече: «Яко три цены взял еси от седми икон, а икон не пишешь». И се, яко на обличение тому, повелъша принести доски иконныа, мниси же призвати, имав-шаа цену, на обличение его, да прятся с нимь. Послании же видъша тыа иконы написаны зьло хитры, и принесоша предъ игумена. Яже видъвше, вси удивишася и ужасни быша, съ трепетом ниць на земли падоша и поклонишася нерукотворенному образу господа нашего Иисуса Христа и Пречистъй его матере и святых его.

И промчеся слава о семь въ всем градъ Киевъ. Приидоша же и она мниха, глаголавшаа на блаженнаго, не въдуще о семь ничто же, и начаша связатися съ Алимпиемь, тако глаголюще: «Яко три цены взял еси, и икон не пишеши». Отвещаша же вси тьм, ръша: «И се нынь иконы богонаписаны суть». Сии же, видъв же, и ужа-сошася о бывшем чюдеси. Сиа же черноризьца, крадшая монастырь, обличена бывша, и от всъх вещей отпадша, и изгнана быв-ша от монастыря Печерьскаго. Но и тако своа злобы не остася, глаголюще хулу на блаженнаго и всьмь глаголюще: «Яко мы есмы написали иконы; господин же тъх не хотя дати нам мзды, и се замыслил есть, лишив наю найма. И сългаста на иконы, яко богом написаны суть, а не суть сами въображени». И тако устависта народ, притекающь на позорь тьх инок: и хотящим им поклони-тися, сии же възбраняста. И сего ради людие въроваша мнихом, облыгающе блаженнаго Алимпия. Но бог прославляеть святыа своа, яко же рече господь в Евангелии: «Не можеть град укрытися, връху горы стоа, ниже вжагають свътилника, посгавляють под спудом, но на свъщницъ, да свътить всъм приходящим». Тако же и сего преподобнаго Алимпиа не утаися добродьтельное житие.

Дойде же и до князя Владимера чюдо, бывшее о иконах. Бысть же нъкогда сице, волею божиею. От пожара изгоръ Подолие всь и та церьки изгоръ, в ней же бяху иконы тыи. И по пожарь обръто-шася сьдмь икон тьх цълы, а церьки вся изгорь. И се слышав, князь идъ видъти бывшаго тамо чюдеси, еже о иконах: тако не изгорь и како написашася божиим мановениемь. И прослави всъх творца, съдъвающаго преславна чюдеса, молитвами угодник своих, Антониа и Феодосиа. Взем же Владимерь едину икону, святую богородицю, и посла въ град Ростов, в тамо сущую церковь, юже сам създа; иже и донынъ стоить, ей же аз самовидець бых. Се же при мнъ сътворися в Ростовъ: церьки тои падшися, и та икона без вреда пребысть, и внесена бысть въ древяну церковь. Яко же изгоръ от пожара, икона же та без вреда пребысть, ни знамениа огненаго на себъ имущи...




1. Діагностування
2. Принцип диспозитивности в гражданском праве и гражданском процесс
3. Готическая архитектур
4. Понятие и признаки преступления
5. Роль труда в проблеме антропосоциогенеза
6. Как заработать в партнерской программе
7. варианты их реализации
8. модуль Напрям підготовки 6
9. Так что же такое сейсморазведка
10. Введение Гражданство является центральным звеном отношений между государством и индивидом
11. Экология русского язык
12. Статья 161. Грабеж 1.html
13. развивающих занятиях по ознакомлению с окружающим
14. Определение цен на продукцию с учетом разных факторов
15. либо схожего стандартного товара например пшеницы меди ценных бумаг
16. Життя Галілея Die Krten hben wir im Vorverkuf besorgt
17. Ответственность по гражданскому праву
18. тема Шопенгауэра Шопенгауэр 17881860 ~ крупнейший представитель пессимизма волюнтаризма
19. Операции над графикой
20. агония Крест мой и наказание