Поможем написать учебную работу
Если у вас возникли сложности с курсовой, контрольной, дипломной, рефератом, отчетом по практике, научно-исследовательской и любой другой работой - мы готовы помочь.

Предоплата всего

Подписываем
Если у вас возникли сложности с курсовой, контрольной, дипломной, рефератом, отчетом по практике, научно-исследовательской и любой другой работой - мы готовы помочь.
Предоплата всего
Подписываем
О АЛИМПИИ ИКОНОПИСЦЪ. СЛОВО 34
Преподобный же Алимпие предан бываеть родительма своима на учение иконнаго писаниа. Егда бо гръчестии писци из Цариг-рада божиим зволением и пречистыа его матере, приведени быша нуждею писати церкви Печерьскиа, во дни благовърнаго князя Всеволода Ярославича, при пръподобнъм игумени Никонъ, яко же о них сказано есть в послании Симоновъ, еже показа бог и сътвори чюдо страшно въ церкви своей. Мастером бо олтарь му-сиею кладущим, и образ пречистъй святъй владычицы нашей Богородици и приснодьвъ Марии сам въобразися. Всъм же сим внутрь сущим олтаря, покладываху мусиею*, Алимпий же помогаа им и учася...
Добре извык хитрости иконнъй, иконы писати хитр бъ зъло. Сии же хитрости въсхотъ не богатества ради, но бога ради се тво-ряше. Работаше бо, елико довольно бысть всъмь игумену и всей братии. Писаше иконы и от того ничто не взимаа. Аще ли же когда не имяше дъла себь сий преподобный, то взимаа взаим злато и сребро, иже иконам на потрьбу, и дьлаше, им же бъ должен, и отдаваше икону за таковый долг. Многажды же моляше другы своа, да и в церкви гдъ видъвше обътшавшаа иконы, и тыа к нему принесут^ и сиа обновив, поставляше на своих мъстьх. Все же се творяше, да не празден будеть, понеже святии отци рукодълиа мнихом повелъша имъти, и велико се пред богом положиша. Яко же рече апостол Павел: «Мне же и сущим съ мною послужисте руци мои, и ни у единаго же туни хлеба ядох». Тако же и сий блаженный Алимпие на три части раздъляше рукодълиа своа: едину часть на святыа иконы, а вторую часть в милостыню нищим, а трътиюю часть на потръбу тълу своему. И се творяше по вся лъта, не дадяше себь покоа по вся дьни: в нощи же на пъние и на молитву упражняшеся, дьни же приспъвъшу, отлучаше себъ на дъло; праздна же николи же бяше видъти его. Но и събора церков-наго, вины ради дъла, не отлучашеся николи же. Игумен же за многую его добродътель и чистое житие постави его священником. И в таковъмь чину священьства добре и богоугодно пребысть... И ин нъкто муж, христолюбець от того же града Киева, церковь себь постави, и въсхотъ сътворити церкви на украшение и вели-кых икон: 5 дьисуса и двъ намъстнии. Сий же христолюбець вдасть сребро двъма мнихома монастыря Печерьскаго и доскы иконныа, да сътворять ряд* съ Алимпием, и еже хощеть, возметь оть икон. Сии же мниси ничто же рекоша Алимпиеви, и вжаста от мужа, елико хотъста. И пакы христолюбець посла ко мнихом, аще иконы его съдъланы суть. Они же ръста, яко еще злата тръбуеть. И пакы взяша от христолюбца злато и истеряста, и пакы наръчие въспус-тиста мужеви, глаголавша на святаго сице: яко и еще просить толико же, елико взят. Он же христолюбець с радостию вдасть. И по мале пакы черноризцы рекоста: «И еще Алимпий толико же требуеть». Христолюбець же рече: «Аще и до десятижды въпро-сить, то дам, токмо благославениа его хощу, и молитвы, и дъла руку его».
Алимпиеви же ничто не въдяшу о семь, еже мниси тии сътво-риста. Присылаеть убо мужь хотя видьти, аще иконы написаны суть. Она же черноризица възвестиста ему, тако глаголюще, яко Алимпий, поймав злато и сребро с лихвою, и не хощеть писати икон твоих. Христолюбець же той прииде в монастырь съ многою дружиною, и входить ко игумену Никону, хотя въздвигнути крамолу на преподобнаго Алимпиа. Игумен же призва Алимпиа и рече ему: «Брате! что се неправда сиа бысть от тебъ сыновъ нашему? Многажды бо молив тя, да возмеши что хошеши; иногда же туне* пишеши». Блаженный же рече: «Отче честный! Въсть твоа святыни, яко никогда же лъности имъх о дъле сем. Нынъ же не свъм* о чем глаголеши». Игумен же рече: «Яко три цены взял еси от седми икон, а икон не пишешь». И се, яко на обличение тому, повелъша принести доски иконныа, мниси же призвати, имав-шаа цену, на обличение его, да прятся с нимь. Послании же видъша тыа иконы написаны зьло хитры, и принесоша предъ игумена. Яже видъвше, вси удивишася и ужасни быша, съ трепетом ниць на земли падоша и поклонишася нерукотворенному образу господа нашего Иисуса Христа и Пречистъй его матере и святых его.
И промчеся слава о семь въ всем градъ Киевъ. Приидоша же и она мниха, глаголавшаа на блаженнаго, не въдуще о семь ничто же, и начаша связатися съ Алимпиемь, тако глаголюще: «Яко три цены взял еси, и икон не пишеши». Отвещаша же вси тьм, ръша: «И се нынь иконы богонаписаны суть». Сии же, видъв же, и ужа-сошася о бывшем чюдеси. Сиа же черноризьца, крадшая монастырь, обличена бывша, и от всъх вещей отпадша, и изгнана быв-ша от монастыря Печерьскаго. Но и тако своа злобы не остася, глаголюще хулу на блаженнаго и всьмь глаголюще: «Яко мы есмы написали иконы; господин же тъх не хотя дати нам мзды, и се замыслил есть, лишив наю найма. И сългаста на иконы, яко богом написаны суть, а не суть сами въображени». И тако устависта народ, притекающь на позорь тьх инок: и хотящим им поклони-тися, сии же възбраняста. И сего ради людие въроваша мнихом, облыгающе блаженнаго Алимпия. Но бог прославляеть святыа своа, яко же рече господь в Евангелии: «Не можеть град укрытися, връху горы стоа, ниже вжагають свътилника, посгавляють под спудом, но на свъщницъ, да свътить всъм приходящим». Тако же и сего преподобнаго Алимпиа не утаися добродьтельное житие.
Дойде же и до князя Владимера чюдо, бывшее о иконах. Бысть же нъкогда сице, волею божиею. От пожара изгоръ Подолие всь и та церьки изгоръ, в ней же бяху иконы тыи. И по пожарь обръто-шася сьдмь икон тьх цълы, а церьки вся изгорь. И се слышав, князь идъ видъти бывшаго тамо чюдеси, еже о иконах: тако не изгорь и како написашася божиим мановениемь. И прослави всъх творца, съдъвающаго преславна чюдеса, молитвами угодник своих, Антониа и Феодосиа. Взем же Владимерь едину икону, святую богородицю, и посла въ град Ростов, в тамо сущую церковь, юже сам създа; иже и донынъ стоить, ей же аз самовидець бых. Се же при мнъ сътворися в Ростовъ: церьки тои падшися, и та икона без вреда пребысть, и внесена бысть въ древяну церковь. Яко же изгоръ от пожара, икона же та без вреда пребысть, ни знамениа огненаго на себъ имущи...