Будь умным!


У вас вопросы?
У нас ответы:) SamZan.net

Зміст світогляду групується довкола відношення- природне ~ соціальне; природні речі ~ ш

Работа добавлена на сайт samzan.net: 2015-12-26

Поможем написать учебную работу

Если у вас возникли сложности с курсовой, контрольной, дипломной, рефератом, отчетом по практике, научно-исследовательской и любой другой работой - мы готовы помочь.

Предоплата всего

от 25%

Подписываем

договор

Выберите тип работы:

Скидка 25% при заказе до 21.5.2024

1. Зміст світогляду групується довкола відношення:

  1.  природне – соціальне;
  2.  природні речі – штучні речі;
  3.  людина – світ;
  4.  людина – суспільство.

2. Філософія - це:  

  1.  наука про мудрість;
  2.  прагнення до мудрості;
  3.  володіння мудрістю;
  4.  мудрість.

3. Вперше поняття “філософія” використав:

1. Конфуцій;

2. Піфагор;

3. Сократ;

4. Демокрит.

4. Філософія як вищий тип світогляду зароджується в:

  1.  Давньому Єгипті;
  2.  Давній Греції;
  3.  Давньому Китаї;
  4.  Давній Індії.

5. З  наведених питань філософським є питання:

  1.  Які шляхи вирішення екологічної кризи?
  2.  У чому сенс існування людини?
  3.  Чи можливі небілкові форми життя?
  4.  Як вирішити продовольчу проблему людства?

6. Судження, що є філософським:                    

  1.  Вічний двигун неможливий.
  2.  Кількість енергії в замкнутій системі зберігається.
  3.  Основою світу є світовий розум.
  4.  Обмін – це процес руху матеріальних благ та послуг.

7.  Представнику матеріалізму належить судження:

  •  

  1.  Закони природи створюються мисленням людини.
  2.  Свідомість є первинною.
  3.  Основою світу є світовий розум.
  4.  Матерія існує незалежно від якої б то не було свідомості.

8. Представнику ідеалізму належить судження:

  •  

  1.  Матерія – первинна, свідомість – вторинна.
  2.  Свідомість – властивість, продукт матерії.
  3.  Основа світу – світовий розум.
  4.  Матерія існує незалежно від свідомості.

9. Основне питання філософії за Ф.Енгельсом:

  1.  про буття сущого;
  2.  про сенс життя;
  3.  про основні закони суспільства, природи і мислення;
  4.  про відношення мислення до буття.

10. Метафорична характеристика філософії як “Нічийної Землі” належить:

  1.  Фромму;
  2.  Сартру;
  3.  Бердяєву;
  4.  Расселу.
  5.  

11.  Філософ, на думку якого  кожен народ тим більше освічений, чим краще в ньому філософствують:

  1.  Сократ;
  2.  Платон;
  3.  Декарт;
  4.  Гегель.

12. Філософські терміни “філософія”, “космос”, “гармонія” запроваджені:

  1.  Гераклітом;
  2.  Піфагором;
  3.  Аристотелем;
  4.  Т.Аквінським.

13. Соціальний фактор, що сприяв виробленню у давніх греків раціонального мислення:

  1.  полісна демократія;
  2.  рабовласницький уклад;
  3.  релігійна ідеологія;
  4.  міфологічна свідомість.

14. Слово «космос» у давніх греків означало:

  1.  безповітряний простір;
  2.  безконечність;
  3.  нерухомі зірки;
  4.  порядок.

15. Представник мілетської школи:

  1.  Діоген;
  2.  Піфагор;
  3.  Парменід;
  4.  Фалес.

16. Першооснова світу, згідно з Фалесом, це:

  1.  атоми;
  2.  повітря;
  3.  вода;
  4.  вогонь.

17. Згідно з вченням Анаксимандра, началом нашого світу є:

  •  

  1.  повітря;
  2.  вогонь;
  3.  матерія;
  4.  апейрон.

18. Першооснова світу, на думку Анаксимена:

  1.  ефір;
  2.  вогонь;
  3.  повітря;
  4.  безкінечність.

19. Усі речі, на думку Піфагора, узгоджуються з:

  1.  душею;
  2.  космосом;
  3.  простором;
  4.  числом.

20. Піфагор вважав, що після смерті душа …

  •  

  1.  переселяється в інше тіло;
  2.  припиняє існування;
  3.  розчиняється в світовому дусі;
  4.  існує окремо від тіла.

21. Слова: “Цей космос, один і той же для всіх, не створив ніхто з богів, ніхто з людей, але він завжди був, є і буде вічно живим вогнем, що рівномірно спалахує, рівномірно згасає” – належать:

  1.  Геракліту;
  2.  Анаксимену;
  3.  Фалесу;
  4.  Емпедоклу.

22. Згідно з Гераклітом, керує усіма речами та існує вічно:

  1.  апейрон;
  2.  космос;
  3.  логос;
  4.  квінтесенція.

23. Неможливість поділу речей до безкінечності обґрунтував:

  1.  Анаксагор;
  2.  Демокрит;
  3.  Зенон Елейський;
  4.  Парменід.

24. Згідно з  Демокритом, «справжнім» знанням є:

  1.  інтуїтивне;
  2.  містичне;
  3.  раціональне;
  4.  чуттєве.

25. Вислів Протагора:

  1.  «В одну і ту ж річку не можна увійти двічі»;
  2.  «Пізнай самого себе»;
  3.  «Я знаю, що я нічого не знаю»;
  4.  «Людина є міра усіх речей».

26. Діоген із запаленим ліхтарем вдень шукав:

1. мудрість;                 2. справедливість;                 3. щастя;                        4. людину.

27. Вислів: “Заговори, щоб я побачив тебе!” -  належить:

  •  

  1.  Діогену;
  2.  Геракліту;
  3.  Платону;
  4.  Сократу.

28. Поділ філософії на практичну і теоретичну здійснив:

  1.  Піфагор;
  2.  Геракліт;
  3.  Платон;
  4.  Аристотель.

29. Представник школи софістів:

  •  

  1.  Епікур;
  2.  Протагор;
  3.  Парменід;
  4.  Діоген.

30. Автор вислову: “Я знаю, що нічого не знаю ”:

  1.  Аристотель;
  2.  Епікур;
  3.  Платон;
  4.  Сократ.

31. Сократівське поняття “майєвтика” означає:

  1.  мистецтво суперечки;
  2.  пізнання;
  3.  сповивальне мистецтво;
  4.  міркування.

32. Платон віддавав перевагу:

  1.  наївному стихійному матеріалізму;
  2.  об’єктивному ідеалізму;
  3.  скептицизму;
  4.  суб’єктивному ідеалізму.

33. Згідно з Платоном, найважливіша ідея:

  1.  істини;
  2.  блага;
  3.  краси;
  4.  справедливості.

34. Основоположник “лінії матеріалізму” в філософії:

  1.  Сократ;
  2.  Демокрит;
  3.  Сенека;
  4.  Аристотель.

35. Основоположник “лінії ідеалізму” в філософії:

  1.  Епікур;
  2.  Демокрит;
  3.  Геракліт;
  4.  Платон.

36. Пізнання, згідно з  Платоном, являє собою:

  1.  конституювання світу в свідомості суб’єкта;
  2.  відображення об’єктивної реальності;
  3.  пригадування того, що відомо ще до народження;
  4.  формування ейдосів у самосвідомості.

37. Автор концепції ідеальної держави:

  1.  

1. Демокрит;

2. Платон;

3. Аристотель;

4. Сократ.

38. К.Маркс назвав О.Македонським грецької філософії:

  1.  

  1.  Сократа;
  2.  Платона;
  3.  Аристотеля;
  4.  Епікура.

39. За визначенням Аристотеля людина є:

  •  

  1.  міра всіх речей;
  2.  мікрокосмос;
  3.  суспільна істота;
  4.  боже творіння.

40. Теза про бездіяльність богів внаслідок того, що вони безсмертні і блаженні, тому ніяк не впливають на людське життя, належить:

  1.  Емпедоклу;
  2.  Епіктету;
  3.  Епікуру;
  4.  Аристотелю.

41. Вчення про три види бажань належить:

  1.  Епіктету;
  2.  Епікуру;
  3.  Піррону;
  4.  Сократу.

42. Вислів: “Того, хто бажає, доля приваблює, того, хто не бажає – штовхає” – належить:

  1.  Епікуру;
  2.  Сенеці;
  3.  Сократу;
  4.  Марку Аврелію.

43. Підґрунтям  середньовічної філософії виступає вчення:

  1.  Платона;
  2.  Демокрита;
  3.  Протагора;
  4.  Епікура.

44. Характерна риса середньовічної філософії:

  1.  космоцентризм;
  2.  теоцентризм;
  3.  антропоцентризм;
  4.  пантеїзм.

45. Автор вислову: “Вірую, тому що абсурдно”:

1. Августин;                       2. Тертулліан;                  3. Ориген;                   4. Боецій.

46. Згідно з Аврелієм Августином, наш світ...

  1.  існує вічно сам по собі;
  2.  створений Богом з матерії;
  3.  створений Богом з нічого;
  4.  існує лише в уяві.

47. Вищим авторитетом у питанні про істину, на думку Аврелія Августина, є:

  1.  дані чуттєвого досвіду;
  2.  критичний розум філософа;
  3.  Священне писання;
  4.  церква.

48. Автор трактату «Про град Божий»:

  1.  Аврелій Августин;
  2.  Ансельм Кентерберійський;
  3.  Василій Великий;
  4.  Григорій Нисський.

49. Автор книги «Розрада філософією»:

  1.  Аврелій Августин;
  2.  Боецій;
  3.  Тертулліан;
  4.  Ориген.
  5.  

50. Філософія, з точки зору схоластики, по відношенню до інших наук:

  1.  

  1.  головна серед наук;
  2.  методологія наук;
  3.  служниця богослов’я;
  4.  сукупність усіх наук.

51. Головний критерій істини в схоластичній філософії – це:

  1.  апріорні знання;
  2.  містична інтуїція;
  3.  Священне писання;
  4.  чуттєвий досвід.

52.  Концепція, згідно з якою Бог – це безособове начало, злите з усією світобудовою:

  1.  деїзм;
  2.  пантеїзм;
  3.  раціоналізм;
  4.  матеріалізм.

53. Першим 5 доказів існування Бога сформулював:

  1.  А. Августин;
  2.  А. Великий;
  3.  Ф. Аквінський;
  4.  П. Абеляр.

54. Епоха Ренесансу відроджує:

  1.  політеїзм давніх греків;
  2.  гармонійну людину доби античності;
  3.  агональність;
  4.  споглядальність.

55. Провідна риса філософії епохи Відродження:

  1.  антропоцентризм;
  2.  космоцентризм;
  3.  теоцентризм;
  4.  раціоналізм.

56. Представник філософії епохи Відродження:

1. Піко делла Мірандола;               3. Фома Аквінський;

2. Томас Гоббс;                               4. Вольтер.

57. Представник натурфілософського напрямку в філософії Відродження:

  •  

  1.  Піко делла Мірандола;
  2.  Микола Кузанський;
  3.  Еразм Роттердамський;
  4.  Ніколо Макіавеллі.

58. Родоначальник філософії Нового часу:

  1.  Дж.Локк;
  2.  Ф.Бекон;
  3.  Р.Декарт;
  4.  Ф.Вольтер.

59. Центральна філософська проблема Нового часу:

  •  

  1.  антропології;
  2.  гносеології;
  3.  онтології;
  4.  аксіології.

60. Емпіризм вважає основою наукового знання:

  1.  

  1.  апріорні принципи розуму;
  2.  інтуїцію;
  3.  логіку та математику;
  4.  чуттєвий досвід.

61. Справжній вчений, згідно з Ф.Беконом, повинен бути схожим на:

  1.  мурашку;
  2.  метелика;
  3.  бджолу;
  4.  павука.

62. Вислів «Мислю, отже, існую» – належить:

  1.  Ф. Бекону;
  2.  Т.Гоббсу;
  3.  Ф.Вольтеру;
  4.  Р.Декарту.

63. Гасло: “Знання – сила” – належить:

  1.  Ф.Вольтеру;
  2.  Дж. Локку;
  3.  Ф. Бекону;
  4.  Р.Декарту.

64. Родоначальник дедуктивного методу:

  1.  Ф. Бекон;
  2.  Дж. Локк;
  3.  Б. Спіноза;
  4.  Р. Декарт.

65. Родоначальник  індуктивного  методу:

  1.  Ф. Бекон;
  2.  Дж. Локк;
  3.  Б.Спіноза;
  4.  Р. Декарт.

66. Для досягнення дійсного знання, яке дозволяє розпоряджатися силами природи, згідно з Р.Декартом, необхідним є:

  1.  життєвий досвід;
  2.  вивчення мудрості древніх;
  3.  науковий метод;
  4.  проникливість, прозорливість.

67. Ідея прогресу - лейтмотив  епохи:

  1.  

  1.  Античності;
  2.  Середньовіччя;
  3.  Відродження;
  4.  Просвітництва.

68. Погляд, згідно з яким, Бог, створивши світ, більше не втручається в природний хід його подій:

  1.  

  1.  атеїзм;
  2.  деїзм;
  3.  пантеїзм;
  4.  теїзм.

69. Томас Гоббс порівняв з біблійним чудовиськом Левіафаном:

  1.  

  1.  армію;
  2.  державу;
  3.  промисловість;
  4.  церкву.

70. Вислів: “При отсутствии гражданского состояния всегда имеется война всех против всех” – належить:

  •  

  1.  Дидро;
  2.  Гоббсу;
  3.  Канту;
  4.  Руссо.

71. Родоначальник німецької класичної філософії:

  1.  Г.Гегель;
  2.  І.Кант;
  3.  І.Фіхте;
  4.  Ф.Шеллінг.

72. Основні етапи в діяльності Канта:

  1.  доантропологічний та антропологічний;
  2.  етичний та післяетичний;
  3.  докритичний та критичний;
  4.  природничий та антропологічний.

73. Вислів: “Зоряне небо наді мною і моральний закон у мені” – належить:

  1.  І. Фіхте;
  2.  Ф. Шеллінгу;
  3.  І. Канту;
  4.  Г. Гегелю.

74. Матеріалістичну традицію в німецькій класичній філософії відновив:

  1.  Ф. Ніцше;
  2.  І. Кант;
  3.  Л. Фейєрбах;
  4.  К. Маркс.

75. Знання, які, згідно з Кантом, «безумовно незалежні від усякого досвіду»:

1. апостеріорні;                  2. апріорні;              3. аналітичні;            4. синтетичні.

76. Пізнавальна здібність, яка, на думку І.Канта, притаманна людині:

  1.  інстинкт;
  2.  абстрагування;
  3.  розсудок;
  4.  воля.

77. Згідно з Кантом, предметом наукового пізнання є:

  1.  

  1.  речі самі по собі (речі у собі);
  2.  ноумени;
  3.  судження про речі;
  4.  чуттєві образи речей (явища, феномени).

78. Кант писав, що йому прийшлось обмежити знання, щоб звільнити місце для:

  1.  

  1.  абсурду;
  2.  віри;
  3.  любові;
  4.  надії.

79. Основною умовою морального закону Кант вважав:

  1.  

  1.  божественну заповідь;
  2.  природний порядок речей;
  3.  суспільство;
  4.  свободу.

80. Згідно з Кантом, усвідомлення свобідної волі людиною можливе завдяки:

  1.  божественному одкровенню;
  2.  інтроспекції;
  3.  моральному закону;
  4.  правильному вихованню.

81. Слід ставитися як до мети, а не як до засобу, згідно з Кантом, до:

  1.  бога;
  2.  людини;
  3.  прогресу людства;
  4.  живої істоти.

82. Основне питання філософії як питання: «Що таке людина?» - визначав:

  1.  Бекон;
  2.  Декарт;
  3.  Кант;
  4.  Фейєрбах.

83. Г. Гегель сформулював закони:

  1.  природи;
  2.  пізнання;
  3.  діалектики;
  4.  моралі.

84. Принцип розвитку (як і теорія розвитку) був найбільш продуктивно розроблений:

  1.  Кантом;
  2.  Фіхте;
  3.  Гегелем;
  4.  Фейєрбахом.

85. Метод Г.Гегеля:

  1.  аксіоматичний;
  2.  гіпотетико-дедуктивний;
  3.  діалектичний;
  4.  індуктивний.

86. Вихідне поняття філософської системи Г.Гегеля:

  1.  буття;
  2.  ідея;
  3.  субстанція;
  4.  сутність.

87. Принцип, на якому базується діалектика:

  1.  

  1.  підпорядкованості;
  2.  розвитку;
  3.  випадковості;
  4.  гармонії.

88. Автор вислову: «Філософія – це епоха, схоплена думкою»:

  1.  

  1.  Г.Гегель;
  2.  Ф.Енгельс;
  3.  К.Маркс;
  4.  І.Кант.

89. Принцип, що лежить в основі філософії Л.Фейєрбаха:

  1.  

  1.  антропологічний;
  2.  теологічний;
  3.  атеїстичний;
  4.  феноменологічний.

90. Вихідний принцип філософії Л.Фейєрбаха:

  1.  

  1.  монізму;
  2.  активності;
  3.  тотожності протилежностей;
  4.  антропологічний.

91. Згідно з Л.Фейєрбахом, сутність Бога – відчужена сутність:

  1.  людини;
  2.  світу;
  3.  суспільних відносин;
  4.  держави.

92. “Нова філософія ” Л.Фейєрбаха передбачає любов до:

  1.  людини;
  2.  розуму;
  3.  усього живого;
  4.  прогресу.

93. Вислів, що належить Л.Фейєрбаху:

  1.  людина людині вовк;
  2.  людина – машина;
  3.  людина людині бог;
  4.  людина це канат, натягнений між твариною і надлюдиною.
  5.  

94. Критикуючи гегелівський ідеалізм, Л. Фейєрбах  в той же час недооцінив його:

  1.  онтологію;
  2.  антропологію;
  3.  діалектику;
  4.  раціоналізм/

95. Слова: «Моєю найпершою думкою був бог, другою – розум, третьою й останньою – людина» - належать:

  1.  Канту;
  2.  Гегелю;
  3.  Марксу;
  4.  Фейєрбаху.

96. Суть перевороту, зробленого К. Марксом в філософії, полягає у розробці:

  1.  матеріалістичного розуміння історії;
  2.  концепції практики;
  3.  теорії істини;
  4.  теорії прогресу.

97. Сутність людини, за визначенням Маркса:

  1.  чуттєвість;
  2.  сукупність усіх суспільних відносин;
  3.  здатність до активності;
  4.  здатність до адаптації.

98. Найбільший вплив на формування марксистської філософії мали філософські погляди:

  1.  

  1.  Ф.Бекона;
  2.  Д.Дідро;
  3.  Г.Гегеля;
  4.  Б.Спінози.

99. Автор висловлювання: “Спосіб виробництва матеріального життя обумовлює соціальний, політичний і духовний процеси життя взагалі”:

  •  

1. Г.Гегелю;             2. Л.Фейєрбаху;              3. К.Марксу;               4. Ж.-Ж.Руссо.

100. Основа розвитку, згідно з Марксом, соціально-економічного життя:

  1.  

  1.  класові суперечності;
  2.  товарно-грошові відносини;
  3.  виробничі відносини;
  4.  класова боротьба.
  5.  

101. Найважливіший критерій істини у марксистській теорії пізнання – це:

  1.  логічна узгодженість знань;
  2.  очевидність вихідних принципів;
  3.  практика;
  4.  чуттєвий досвід.

102. Перший вищий навчальний заклад на теренах України:

  1.  

  1.  Острозька академія;
  2.  Києво-Могилянська академія;
  3.  Лаврська школа;
  4.  Київська братська школа.
  5.  

103. Вчення про дві натури та три світи належить:

  1.  П.Юркевичу;
  2.  І.Франку;
  3.  Г.Сковороді;
  4.  О.Потебні.

104. Згідно зі Сковородою, світ символі - це:

  1.  Біблія;
  2.  мова;
  3.  логіка;
  4.  міф.

105. Основна ідея філософської системи Г. Сковороди:

  1.  антропоцентризм;
  2.  космологізм;
  3.  натуралізм;
  4.  раціоналізм.

106. Античний мислитель, з яким порівнювали видатного українського філософа Григорія Сковороду:

  1.  Аристотель;
  2.  Протагор;
  3.  Сократ;
  4.  Сенека.       

107. Концепція “сродної праці” розроблена:

  1.  М.Драгомановим;
  2.  Д.Чижевським;
  3.  Т.Шевченком;
  4.  Г.Сковородою.  

108. Автор твору: “Сердце и его значение в духовной жизни человека,  по учению слова Божия”:

  1.  

  1.  Прокопович;
  2.  Юркевич;
  3.  Сковорода;
  4.  Чижевський.

109. Слова: “Ми мусимо навчатися чути себе українцями” – належать:

  1.  

  1.  М. Драгоманову;
  2.  Л. Українці;
  3.  М. Грушевському;
  4.  І. Франку.
  5.  

110. Вислів: “Світ ловив мене та не впіймав” – належить:

  1.  

  1.  Юркевичу;
  2.  Сковороді;
  3.  Чижевському;
  4.  Шевченку.

111. Автор першого достатньо виваженого та авторитетного дослідження історії філософії в Україні:

  1.  П.Юркевич;
  2.  Г.Сковорода;
  3.  В.Вернадський;
  4.  Д.Чижевський.

112. Одне з основних понять філософії життя:

  1.  воля до влади;
  2.  турбота;
  3.  сублімація;
  4.  відповідальність.

113. Теза: “Наука сама собі філософія” -  була проголошена:

  1.  Марксом;
  2.  Ніцше;
  3.  Енгельсом;
  4.  Контом.

114. Основоположник позитивізму:

  1.  Спенсер;
  2.  Коген;
  3.  Конт;
  4.  Мілль.

115. Поняття «парадигма» та «наукове співтовариство» сформульовані:

  1.  позитивізмом;
  2.  неопозитивізмом;
  3.  екзистенціалізмом;
  4.  постпозитивізмом.

116. Автор книги “Структура наукових революцій”:

1. Т.Кун;

2. І.Лакатос;

3. К.Поппер;

4. П.Фейєрабенд.

117. Філософський напрямок, що вважає критерієм істини “користь”:

  •  

1. “філософія життя”;        2. екзистенціалізм;          3. прагматизм;           4. неотомізм.

118. Термін, яким Т.Кун назвав загальновизнані концепції, котрі дають науковому співтовариству модель постановки проблем та їх вирішення:

1. канон;

2. норма;

3. парадигма;

4. еталон.

119. Філософський напрямок, що досліджує практику тлумачення та інтерпретації тексту:

  1.  феноменологія;
  2.  психоаналіз;
  3.  герменевтика;
  4.  неопозитивізм.

120. ”Робити те, що окупається” -  моральний принцип:

  •  

  1.  філософії життя;
  2.  герменевтики;
  3.  прагматизму;
  4.  фрейдизму.

121. Автор книги “Світ як воля та уявлення ”:

  1.  Гегель;
  2.  Кант;
  3.  Шопенгауер;
  4.  Ніцше.

122. Етика А.Шопенгауера носить переважно:

1. песимістичний характер;

2. оптимістичний характер;

3. спирається на християнські заповіді;

4. спирається на вимоги розуму.

123. Згідно з Шопенгауером, сутністю людини є:

1. воля;

2. життя;

3. розум;

4. екзистенція.

124. Воля, згідно з А. Шопенгауером, прагне до:

1. влади;

2. життя;

3. ніщо;

4. свободи.

125. Згідно з Ф.Ніцше, життя – це:

1. воля до життя;

2. довге сновидіння;

3. воля до влади;

4. страждання.

126. Філософське вчення, що використовує такі поняття як “свобода”, “відповідальність”, “гранична ситуація”:

1.психоаналіз;

2.екзистенціалізм;

3.неотомізм;

4.феноменологія.

127.Назва основної філософської праці Ж.-П.Сартра:

1. “Буття і ніщо”;

2. “Буття і час”;

3. “Матерія і пам’ять”;

4. “Слова і речі”.

128. Настрій, що дозволяє, згідно з Сартром, людині усвідомити свою свободу:

1. радість;

2. тривога;

3. зневіра;

4. лють.

129. За визначенням Сартра, гуманізм:

1. погляд на людину як на вінець творіння;

2. погляд на людину як на вищу цінність;

3. погляд, згідно з яким у людини немає іншого законодавця, окрім неї самої;

4. милостиве ставлення до людей.

130. Основне питанням філософії, згідно з А.Камю:

1. про вищу цінність;

2. про критерії істини;

3. про сенс життя;

4. про відношення мислення до буття.

131. Слова: “Людина приречена бути вільною” – належать:

1. Гайдеггеру;

2. Сартру;

3. Камю;

4. Ясперсу.

132. Буття як світ надчуттєвих, незмінних та вічних ідей характеризував:

1.Демокрит;

2.Піфагор;

3.Сократ;

4.Платон.

133. Між буттям та небуттям, за Г.Гегелем:

1.розвиток;

2.пустота;

3.взаємозв’язок;

4.становлення.

134. Трактовка буття як першого безпосереднього ступеню у сходженні духу до самого себе належить:

1.І.Канту;

2.К.Ясперсу;

3.Г.Гегелю;

4.Р.Декарту.

135. Поняття “біфуркація” та “нелінійність” характеризують:

1. кібернетику;

2. теорію систем;

3. синергетику;

4. еволюціонізм.

136. Закон діалектики, що характеризує механізм розвитку:

1.закон заперечення заперечення;

2.закон переходу кількісних змін в якісні;

3.закон єдності та боротьби протилежностей;

4.закон збереження енергії.

137. Категорія, що розкриває закон єдності та боротьби протилежностей:

1. кількість;                    3. протиріччя;                                                 

2. якість;                         4. заперечення.     

138. Категорія, що розкриває зміст закону заперечення заперечення:

1.кількість та якість;

2.протилежність;

3.єдність протилежностей;

4.наступність.

139. Якість як «тотожну з буттям визначеність» характеризував:

  •  

1.Аристотель;

2.Гегель;

3.Кант;

4.Платон.

140. Концепція детермінізму ґрунтується на принципі:

  •  

1.причинності;

2.гармонії;

3.випадковості;

4.структурності.

141. Форма, в якій здійснюється процес мислення:

  1.  поняття;
  2.  формула;
  3.  теорема;
  4.  уявлення.

142. Автор вчення про неусвідомлюване:

1.Фрейд;

2.Фромм;

3.Гегель;

4.Фейєрбах.

143. Згідно з  З.Фрейдом, основна форма сублімації:

1.бажання;

2.любов;

3.страх;

4.творчість.

144. Автор метафоричного порівняння: “Отношение Я к Оно можно сравнить с отношением наездника к своей лошади”:

1.Паскаль;

2.Фрейд;

3.Юнг;

4.Фромм.

145. До теоретичного рівня суспільної свідомості відноситься:

1. суспільна психологія;

2. наукові трактати;

3.настрої;

4.звички.

146. Теза: “Суспільна свідомість відображає суспільне буття”- виражає позицію:

1.К.Маркса;

2.Е.Дюркгейма;

3.М.Вебера;

4.О.Шпенглера.

147. Сутність агностицизм виражається судженням:

1. людство ніколи не буде знати все про все;

2. у науках існують невирішені проблеми;

3. всі наші знання є гіпотези;

4. “річ у собі” принципово не може бути пізнаною.

148. Агностицизм І.Канта проявляється у твердженні:

1. світ “речей для нас” в принципі неможливо пізнати;

2. неможливо пізнати істину досвідним шляхом;

3. існує прірви між світом “речей для нас” і світом “речей у собі”.

149. Позиція раціоналізму – джерело пізнання:

1. інтуїція;

2. досвід;

3. розум;

4. відчуття.

150. Вислів: “Розсудок нічого не може споглядати, а почуття нічого не можуть мислити ” - належить:

1. Локку;

2. Бекону;

3. Декарту;

4. Канту.

151. Вперше визначив істину як відповідність знання дійсності:

  1.  Б.Спіноза;
  2.  Платон;
  3.  Аристотель;
  4.  К.Маркс.

152. Одна з концепцій істини в сучасній філософії:

1. відносності;

2. достовірності;

3. прагматичності;

4. суб’єктивності.

153. Визначення істини як “доньки часу ” належить:

1. Декарту;

2. Бекону;

3. Марксу;

4. Гегелю.

154. Точка зору антисцієнтизму:

1. наука — джерело прогресу людського суспільства;

2. наукові досягнення можуть бути використані як на благо, так і на шкоду людям;

3. наука в сучасних умовах стала ворожою людині, веде до дегуманізації суспільства, до перетворення наукових відкриттів у пануючу над людиною силу.

155. Точка зору сцієнтизму:

1. наука — джерело прогресу людського суспільства;

2. наукові досягнення можуть бути використані як на благо, так і на шкоду людям;

3. наука в сучасних умовах стала ворожою людині, веде до дегуманізації суспільства, до перетворення наукових відкриттів у пануючу над людиною силу.

156. Метод емпіричного пізнання:

1. аналогія;

2. спостереження;

3.ідеалізація;

4. мисленний експеримент.

157. Специфічна ознака теоретичного рівня наукового пізнання:

  •  

1. збір фактів та їх класифікація;

2. чуттєве сприйняття об’єктів;

4. експеримент та спостереження;

5. вивчення об’єкту на рівні сутності.

158. Вкажіть правильне судження:

  •  

1. Людина та її поведінка визначаються біологічними законами.

2. Визначальний вплив на поведінку людини здійснюють інстинкти.

3. Людина -  соціальна істота, біологічні фактори не впливають на її поведінку.

4. Людина - біосоціальна істота.

159. Вірний вислів щодо співвідношення понять «індивід» та «особистість»:

  •  

1. Індивід і особистість – поняття тотожні.

2. Індивід – антропологічне поняття, а особистість – соціальне.

3. Індивід та особистість не мають спільних характеристик.

4. Індивід – пересічна людина, а особистість – видатна особа.

160.  Головний фактор антропосоціогенезу:

  •  

1. праця;

2. мова;

3. потреби;

4. свідомість.

161. Біологізаторська концепція розуміння природи людини:

1. марксизм;

2. неотомізм;

3. расизм;

4. екзистенціалізм.

162. Згідно з К.Марксом, формула сутності людини:

1. тварина, яка вміє виробляти знаряддя праці;

2. природна істота, тіло якої служить основою її цілісності;

3. сукупність суспільних відносин;

4. дуалізм душі та тіла.

163. Пропозиція замінити класичну філософію сутності людини на філософію людського існування належить:

1. середньовічній схоластиці;

2. неопозитивізму;

3. прагматизму;

4. екзистенціалізму.

164. Сутність трудової теорії походження людини:

1. людина є істота погранична – вона породжена природою;

2. вирішальним чинником виникнення людини виступає природний добір;

3. людина є продуктом праці, і сама праця виникає в процесі становлення людини.   

165. Елемент гомінідної тріади:

1. наявність психіки;

2. розвиток мовлення;

3. прямоходіння;

4. розвиток родових  відносин.

166. Суттєва ознака  людини:

  1.  вміння виготовляти знаряддя праці з допомогою знарядь;
  2.  запрограмований характер життєдіяльності;
  3.  наявність потреб;
  4.  наявність психіки.

167. Соціальна якість людини виражається:

  •  

  1.  здатністю до адаптації;
  2.  здібностями;
  3.  певним типом темпераменту;
  4.  рівнем освіти.

168. Перша фаза соціалізації:

  •  

  1.  соціальна трансформація;
  2.  соціальна сублімація;
  3.  соціальна адаптація;
  4.  соціальна само актуалізація.

169. Екстраверт – це людина, яка:

  •  

  1.  має стійкі інтереси;
  2.  зорієнтована всередину себе;
  3.  зорієнтована на зовнішній світ;
  4.  солідна і терпляча.

170. Концепція архетипів колективного несвідомого належить:

  •  

  1.  З.Фрейду;
  2.  Е.Фромму;
  3.  К.Юнгу;
  4.  К.Хорні.

171. Автор вислову: “Що добре? Усе, що зміцнює усвідомлення влади, бажання влади і саму владу людини:

  1.  Ж.П.Сартр;
  2.  Дільтей;
  3.  Ф.Ніцше;
  4.  А.Бергсон.

172. Визначення людини як сукупності усіх суспільних відносин запропонував:

  1.  Л.Фейєрбах;
  2.  Г.Гегель;
  3.  К.Маркс;
  4.  І.Кант.

173. Поняття “Я”, “Воно”, “Над-Я” як основні структурні елементи психіки розглядав:

1. К.Юнг;

2. Е.Фромм;

3. З.Фрейд;

4. І.Фіхте.

174. Стан «екзистенціального вакууму» означає:

  1.  бажання  творити людям добро;
  2.  жах, нудьгу;
  3.  радість та ейфорію;
  4.  прагнення до самовдосконалення.

175. Точка зору, згідно з якою суспільство – результат укладеного між індивідами договору, належить:

  1.  Т.Гоббсу;
  2.  Августину;
  3.  І. Канту;
  4.  Г.Гегелю.

176. Визначальними в структурі виробничих відносин є відносини:

  1.  розподілу;
  2.  власності;
  3.  обміну;
  4.  споживання.

177. Волюнтаризм виражається судженням:

  1.  хід історії не залежить ні від дій особистості, ні від діяльності народних мас;
  2.  історія є результат діяльності світового розуму;
  3.  видатні особистості творять історію свавільно, не зважаючи на об'єктивні обставини;
  4.  історія складається в залежності від випадкових обставин.

178. Укажіть, згода з яким судженням означає фаталізм:

  1.  хід історії не залежить ні від дій особистості, ні від діяльності народних мас;
  2.  історія є результат діяльності світового розуму;
  3.  видатні особистості творять історію свавільно, не зважаючи на об'єктивні обставини.

179. Фактор, що належать до об’єктивних умов розвитку суспільного життя:

  1.  держава;
  2.  природне середовище;
  3.  політичні доктрини;
  4.  політичні партії.
  5.  

180. Одна з суб’єктивних умов розвитку суспільного життя:

  1.  держава;
  2.  природне середовище;
  3.  рівень розвитку науки і техніки;
  4.  закони суспільного розвитку.

181. Форма суспільного буття:

  1.  філософія;
  2.  продуктивні сили;
  3.  релігія;
  4.  мораль.

182. Одна з основних форм суспільної свідомості:

  1.  виробничі відносини;
  2.  засоби виробництва;
  3.  мораль;
  4.  продуктивні сили.
  5.  

183. Форма суспільної свідомості, що виникає в класовому суспільстві:

  1.  релігія;
  2.  філософія;
  3.  мораль;
  4.  мистецтво.

184. Положення:  «Суспільне буття визначає суспільну свідомість» - виражає сутність:

  1.  натуралістичної концепції суспільства;
  2.  матеріалістичного розуміння історії;
  3.  філософії екзистенціалізму;
  4.  ідеалістичного розуміння історії.

185. Релігійна течія, що на думку М.Вебера, мала вирішальне значення для  формування “ духу капіталізму ”:

  1.  православ’я;
  2.  католицизм;
  3.  протестантизм;
  4.  сунізм.

186. Вислів: “Спосіб виробництва матеріального життя обумовлює соціальний, політичний і духовний процеси життя взагалі” -  належить:

  1.  Конту;
  2.  Фейєрбаху;
  3.  Марксу;
  4.  Спенсеру.

187. Сучасну суспільну ситуацію як “повстання мас” охарактеризував:

  1.  

1. Фромм;                  2. Тоффлер;            3. Ортега-і-Гассет;                4. Печчеї.

  1.  

188. Прогрес як закономірну зміну суспільно-економічних формацій обґрунтував:

  1.  Маркс;
  2.  Сорокін;
  3.  Гегель;
  4.  Шпенглер.

189. Панування раціоналістичної трактовки прогресу характерне для:

  1.  Середньовіччя;
  2.  Античності;
  3.  Просвітництва;
  4.  Відродження.

190. Ідея суперечливості суспільного прогресу належить:

  1.  Вольтеру;
  2.  Ж.Ж.Руссо;
  3.  Дідро;
  4.  Гердеру.

191. Прихильник циклічного розвитку людства:         

  1.  Г.Гегель;
  2.  О.Шпенглер;
  3.  І.Пригожин;
  4.  К.Маркс.

192. Прихильник концепції лінійного поступу людства:

  1.  А.Тойнбі;
  2.  К.Маркс;
  3.  Г.Гегель;
  4.  Г.Гакен.

193. Елемент непередбачуваності та невизначеності передбачає концепція розвитку суспільства:

  1.  циклічна;
  2.  лінійна;
  3.  синергетична;
  4.  постмодерністська.

194. Основне поняття синергетичної концепції розвитку:

  1.  біфуркація;
  2.  циклічність;
  3.  поступальність;
  4.  лінійність.

195. Засновник “Римського клубу”:

  1.  Печчеї;
  2.  Тінберген;
  3.  Медоуз;
  4.  Ласло.

196. З точки зору марксизму критерій суспільного прогресу - рівень:

  1.  релігійності;
  2.  розвитку продуктивних сил суспільства;
  3.  культури суспільства;
  4.  розвитку мистецтва.

197. Образна характеристика суспільних змін як “футурошок” належить:

1. Ортезі-і-Гассету;

2. Сорокіну;

3. Тоффлеру;

4. Фромму.

198. Оцінка історичного процесу з позиції оптимізму належить:

  •  

  1.  Середньовіччю;
  2.  Відродженню;
  3.  Просвітництву;
  4.  Сучасності. 

199. Уявлення, що лягло в основу ідеї про лінійну спрямованість історичного руху:

1. античні традиції;

2. міфологічні уявлення;

3. іудео-християнська традиція;

4. уявлення ортодоксальних філософів Стародавньої Індії.

200. Оцінка смислу історії як самопізнання абсолютного духу належить:

  •  

  1.  Канту;
  2.  Марксу;
  3.  Гегелю;
  4.  Гоббсу.

  1.  





1. на тему- Стабилизационная политика современной России Выполнила- Студен
2. Водопостачання та водовідведення
3. Задание 1 Выберите один верный ответ 1
4. РЕФЕРАТ дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата політичних наук Київ2007
5. не больше и меньше
6. Взаимоотношения между матерью и дочерью в подростковом возрасте
7. Особенности метода генетического анализа Менделя
8. а вызванные им потребности и сознание человека
9. Характеристика действий и движений
10. VIII 214808 від 19.10.73 Держави які беруть участь у цьому Пакті беручи до уваги що відповідно д
11. варианта ответа ~ нет
12. СОМК Учебно методическое пособие для самостоятельной подготовки студентов по дисциплине Фар
13. задание Тригонометрические уравнения часть 2 1
14. аконтроль наркотиков- мафия или государство бпреступность среди наркоманов- снизит ли ее легализация в
15. Я давал хлеб голодному одевал нагого
16. реферату- Метод і методологічне дослідження в науціРозділ- Наукознавство Метод і методологічне дослідженн
17. Понятийный аппарат и терминология туризма 1
18. ТЕМА- СУТЬ ЗВИЧАЙНОГО І ПОПЕРЕДНЬО НАПРУЖЕНОГО ЗАЛІЗОБЕТОНУ Зміст- 1
19. Учет амортизации (износа) основных средств и методы ее исчисления в условиях рынка
20. Лабораторная работа 21