Поможем написать учебную работу
Если у вас возникли сложности с курсовой, контрольной, дипломной, рефератом, отчетом по практике, научно-исследовательской и любой другой работой - мы готовы помочь.
Если у вас возникли сложности с курсовой, контрольной, дипломной, рефератом, отчетом по практике, научно-исследовательской и любой другой работой - мы готовы помочь.
Практична робота № 4-5
Тема: введення та виведення на мові програмування Assembler.
Мета: освоїти основні можливості Assembler по введенню та виведенню символів, рядків, без знакових та цілих чисел.
Обладнання та ПО: персональний компютер та компілятор MASM або TASM.
Короткі теоретичні відомості
У мовах асемблера відсутні готові процедури введення-виведення. Для виконання цих операцій існують наступні варіанти:
1. Безпосередньо звертатися до пристроїв введення-виведення. Цей спосіб є єдиним в разі програмування «голої» машини, тобто коли повністю відсутні готові процедури для роботи з зовнішніми пристроями.
2. Використання процедур BIOS, розміщених в ПЗУ і відповідно постійно присутніх в ПК (звернення до функцій BIOS). Цей спосіб використовується при програмуванні в відсутність операційної системи.
3. Звернення до сервісів ОС із запитами на введення-виведення для відповідних пристроїв. Цей варіант є найбільш переважним і часто використовуваним, і в подальшому буде розглядатися саме він.
Будь-яка операційна система обов'язково забезпечує символьний ввід-висновок і операції для роботи з файлами.
Більш детальну інформацію дивитися в лекціях.
Завдання до практичної роботи
№ |
Завдання |
1 |
Створіть програму, що виводить введений рядок в правому верхньому куті, а на наступному рядку виведе число -34 (число в програмі можна задати лише у вигляді цифри). |
2 |
Створіть програму, що виводить введений символ в лівому верхньому куті, а в нижньому правому куті число 45 (число в програмі можна задати лише у вигляду цифри). |
3 |
Створіть програму, що зчитує число з клавіатури (не більше 10) та виведе симол «*» в середині рядка з номером, що ввів користувач. |
4 |
Створіть програму, що зчитує число з клавіатури (не більше 10) та виведе це число в середині стовпця з номером, що ввів користувач. |
5 |
Створіть програму, що зчитує число, що ввів користувач, та виводить протилежне число. |
6 |
Створіть програму, що зчитує рядок довжиною (до 10 символів) та виводить цей рядок на рядку екрана, що має порядковий номер такий самий як довжина рядка. |
7 |
Створіть програму, що зчитує з клавіатури ціле число. Та виводить відповідне повідомлення: «Було зчитане ціле число». |
8 |
Створіть програму, що зчитає символ та виведе його в чотирьох кутах екрану. А в середині екрану число 5. |
9 |
Створіть програму, що зчитує без знакове число з клавіатури, та виводить повідомлення типу: «число*(-1)=-число» (наприклад, якщо було введено число 10, то необхідно видати повідомлення «10*(-1)=-10») |
10 |
Створіть програму, що зчитує рядок та виводить його на рядку з номером від 1 до 10. Номер рядку необхідно задати в програмі, як рядок. |
Контрольні запитання