У вас вопросы?
У нас ответы:) SamZan.net

Франківської обласної державної адміністрації Калуcький коледж культури і мистецтв НАВЧАЛЬ

Работа добавлена на сайт samzan.net:

Поможем написать учебную работу

Если у вас возникли сложности с курсовой, контрольной, дипломной, рефератом, отчетом по практике, научно-исследовательской и любой другой работой - мы готовы помочь.

Предоплата всего

от 25%

Подписываем

договор

Выберите тип работы:

Скидка 25% при заказе до 29.12.2024

Управління культури, національностей та релігій

Івано-Франківської обласної державної адміністрації

Калуcький коледж культури і мистецтв

НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА

дисципліни

КОМП’ЮТЕРНІ ТЕХНОЛОГІЇ В МУЗИЦІ

(для молодших спеціалістів)

Спеціальність

5.02010401 “Народна художня творчість”

Спеціалізація

Народне інструментальне мистецтво

(духові інструменти)

 

Калуш  

 2013



Управління культури, національностей та релігій

Івано-Франківської обласної державної адміністрації

Калуcький коледж культури і мистецтв

      

  ЗАТВЕРДЖУЮ:

     Директор_____________ П.С. Пірус

      “___”   _______________   20___  р.

НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА

дисципліни

КОМП’ЮТЕРНІ ТЕХНОЛОГІЇ В МУЗИЦІ

(для молодших спеціалістів)

Спеціальність

5.02010401 “Народна художня творчість”

Спеціалізація

Народне інструментальне мистецтво

(духові інструменти)

Калуш  

2013


Укладач: Сисак Ю.М. - викладач Калуського коледжу культури і мистецтв.

Рецензенти:

Гончарук М.С. – голова ПЦК викладачів духових інструментів Теребовлянського вищого училища культури.

Мельнарович Г.М. – викладач вищої категорії відділу естрадних  інструментів Самбірського училища культури.

Програму розглянуто схвалено на засіданні циклової комісії викладачів  духових інструментів Калуського коледжу культури і мистецтв.

Протокол №  1  від 27 серпня 2013 р.


Пояснювальна записка

Впровадження інформаційних технологій у систему музичної освіти є одним із пріоритетних напрямів сучасного освітянського дискурсу. Максимальне використання ресурсів персонального комп'ютера та електронного обладнання дозволяє значно розширити навчальний потенціал фахових дисциплін у системі підготовки викладача музики та керівника духового чи естрадного ансамблю, (оркестру), а також відкриває нові горизонти в його майбутній професійній діяльності. Сьогодні вміння користуватися новими інформаційними технологіями є необхідним для кваліфікованої роботи в галузі музичної освіти та мистецтва.

Основи володіння персональним комп'ютером надаються в коледжах культури і мистецтв в межах дисципліни «Інформатика», мета якої - сформувати у студентів початкове уявлення про можливості сучасного комп'ютера в роботі зі звуком і мультимедіа. У вищому навчальному закладі ці уявлення повинні бути розширені та поглиблені. Основне завдання полягає у вихованні в студентів потреби та уміння самостійно використовувати комп'ютерні технології, що динамічно розвиваються, для підвищення ефективності своєї професійної діяльності – творчої, наукової та викладацької.

Необхідно зазначити, що сегмент компютерних технологій, призначений для роботи з музичною інформацією, є актуальним предметом сучасних наукових досліджень. Це створення і використання музикознавчих баз даних, нотно-видавнича діяльність, створення аранжувань і оригінальних композицій, реставрація старих записів, звукорежисерська робота, підготовка фонограм та відео кліпів, викладацька діяльність.

Термін «музичні комп'ютерні технології», введений до наукового обігу І. Гайденком, охоплює різноманітні компютерні засоби, які постійно оновлюються та дозволяють музику створювати, записувати, редагувати, змінювати, реалізовувати в звуці, виконувати для індивідуального прослуховування та публічно, втілювати у вигляді записів на аудіоносіях, друкованої продукції, у вигляді аудіовізуальної мультимедійної продукції.

За визначенням харківського дослідника музичні комп'ютерні технології - це сукупність способів і прийомів генерації, розробки, організації, фіксації та конвертації музичного матеріалу, здійснюваних із застосуванням комп'ютера.

Зміст курсу націлений на вирішення конкретних, практично зрозумілих музиканту завдань. Тому до тематичного плану курсу не увійшли питання, пов'язані з методологією складання комп'ютерних програм, особливостями функціонування різних інформаційних систем. Не вивчаються також основи роботи з програмами загального призначення (Word, ЕхсеІ, Раіnt), засвоєні студентами на заняттях курсу «Інформатика».

Враховуючи невеликий об'єм курсу, він не ставить на меті здійснення розгорнутого огляду мультимедійного програмного забезпечення для роботи з музичною інформацією (програми для програвання музики, запису аудіо-СО, а також різноманітні електронні підручники та навчальні посібники, довідники, програми-тренажери для відпрацювання різних навичок, тести тощо). Аудиторні години курсу зосереджують увагу на вузькофахових програмах, які дозволяють створювати, записувати та редагувати музичний матеріал. Вибір професійного музичного програмного продукту обумовлений його популярністю серед користувачів. Зважаючи на думку багатьох дослідників, а також власний досвід роботи, на заняттях курсу пропонуються до вивчення англомовні інтерфейси програм, які, з одного боку, є стабільнішими за російськомовні, а з іншого - містять неперекладну термінологію.

Мета курсу - формування теоретичних знань та навичок практичного застосування комп'ютерних технологій у галузі музичної освіти та мистецтва.

Завдання курсу:

ознайомити студентів з електронним музичним обладнанням та комп'ютерним програмним  забезпеченням,    їх    функціональними можливостями;

розкрити   особливості   музичної творчості   на  основі   новітніх комп'ютерних технологій;

надати теоретичні знання та сформувати вміння здійснювати основні операції в специфічних комп'ютерних програмах, пов'язаних зі створенням, обробкою, конвертацією та збереженням музичної інформації.

У результаті вивчення дисципліни студенти повинні:

здійснювати комутацію апаратних і програмних пристроїв;

опанувати особливості інтерфейсу програм, що вивчаються;

виконувати основні операції в музичних комп'ютерних програмах;

створювати,   зберігати   та   конвертувати   музичну   інформацію,

використовуючи комп'ютерні програми-секвенсори,  звукові  та  нотні редактори тощо;

оволодіти технікою запису та обробки звукових файлів;

- створювати музичні аранжування в умовах практичних занять;

- здійснювати набір нотного тексту за допомогою   миші та комп'ютерної клавіатури, а також з використанням міді-клавіатури.

Сьогоднішнє життя вимагає від працівників культурно-дозвіллєвої діяльності глибоких та різноманітних знань,  музичної  ерудиції, організаційних здібностей під час створення ансамблевого чи оркестрового колективу та роботи з ним. В програмі запропоновані найважливіші теми, які допоможуть майбутнім керівникам музичних колективів у їх майбутній професії.

Нове покоління, що зростає в епоху інформації, потребує принципово нових рішень у педагогічному вихованні. Використання комп'ютерних та інформаційних технологій є необхідним, важливим кроком до  виховання гармонійної особистості ХХІ століття.  


Програма розрахована на 44 години практичних занять і   10  годин самостійної роботи студентів ІV курсу  під керівництвом викладача і передбачає:

-  чітке розмежування обсягів матеріалу практичних і самостійних занять (що доповнюють один одного);

-  поступовість у нарощуванні складності завдань, в освоєнні різноманітних творчих інструментів і прийомів, застосування найсучаснішої комп’ютерної техніки (при її наявності);

-  зменшення часу на виконання пропонованих завдань для активізації динаміки навчального процесу;

- включення до традиційних академічних завдань новітніх розробок, що потребують творчого підходу і образного мислення.


Організація самостійної  роботи студентів.

Самостійна робота передбачає закріплення програмового  навчального матеріалу шляхом виконання відповідних завдань, опрацювання основної та додаткової літератури. Методикою самостійної роботи студенти повинні оволодіти на аудиторних заняттях. Викладач зобов’язаний дати студентам рекомендації щодо самостійного опрацювання навчального матеріалу, виконання самостійних завдань, тощо.

Самостійна робота має бути забезпечена системою навчально-методичних засобів для вивчення конкретної теми: підручниками методичними посібниками, роздатковим матеріалом, конспектом лекцій викладача, аудіо і відеозаписами тощо.


Критерії оцінювання

навчальних досягнень студентів

Рівні навчальних досягнень

Оцінка за 5-и бальною шкалою

Критерії навчальних досягнень

І Початковий

„2”

Студент має фрагментарні знання (менше половини) при незначному загальному обсязі навчального матеріалу; під час відповіді допускаються суттєві помилки

ІІ Середній

„3”

Студент володіє навчальним матеріалом поверхово, фрагментарно, знайомий з основними поняттями навчального матеріалу, поверхнево володіє комп’ютерними технологіями.

ІІІ Достатній

„4”

Студент вільно володіє навчальним матеріалом, застосовує знання на практиці; узагальнює і систематизує навчальну інформацію, але допускає незначні помилки у порівняннях, формулюванні висновків, застосуванні теоретичних знань на практиці, володіє персональним комп’ютером.

ІV Високий

„5”

Студент вільно володіє нав-чальним матеріалом, висловлює свої думки, робить аргументовані висновки, рецензує від-повіді інших студентів, творчо виконує індиві-дуальні завдання; самостійно знаходить додаткову інформацію та використовує її для реалізації поставлених перед ним завдань; показав оригінальний підхід у викладенні основних питань тем; добре володіє комп’ютером та комп’ютерними технологіями.

 
НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН

Загальний обсяг годин

Самостійне

вивчення

Нац. кредит

Кредити ECTS

Всього ауд.

Лекції

Форма контролю

56

10

1

1,5

46

-

Диф.залік

РОЗПОДІЛ  ГОДИН ПО СЕМЕСТРАХ

Семестр

VII

VIII

К-сть тижн.

16

14

К-сть год. в тижд.

1

2

Аудиторних год. (лабораторно-практичних)

16

28

Год.  сам. роботи

4

6

Всього  годин

20

34

Форма  контролю

-

Диф.залік


IV курс VII семестр

16 тижнів 1 год. в тиждень

Програма семестру включає вивчення таких питань:

  1.  Використання  комп’ютерних технологій  - необхідний сучасний елемент виховання творчої особистості музиканта.
  2.  MIDI-технології. Поняття Musical Instrument Digital Interface. Мета та функції MIDI. Апартатний та програмний рівні. Функціонування MIDI-систем. Принцип роботи секвенсора. Сумісність і стандарти MIDI.
  3.  Інтерфейс програмного секвенсора Cubase SX3 та його можливості. Послідовний запис MIDI. Редагування матеріалу.
  4.  Відтворення, запис, редагування звукових файлів.
  5.  Використання прикладного програмного забезпечення. Нотні редактори Finale, Sibelius.
  6.  Навігація і орієнтація в Finale. Створення шаблону.
  7.  Набір нотного тексту на нотний стан.
  8.  Внесення додаткових графічних елементів (штрихів, агогіки, динаміки, позначення фразування, умовних позначень) та вербальної інформації.
  9.  Текстові елементи партитури.
  10.  Поняття аранжування. Способи аранжування.
  11.  Формати запису та збереження музики.
  12.  Використання додаткових можливостей програми.
  13.  Підготовка нотних записів до друку.
  14.  Імпорт  нотних прикладів в текстові файли.
  15.  Відпрацювання практичних навичок в нотному редакторі.
  16.  Підсумкове зняття.

                        

                        ІV курс  VІІ семестр

14 тижнів –  2 год. в тиждень

Програма семестру включає вивчення таких питань:

1. Історія звукозапису.

2. Розвиток носіїв інформації. 

3. Звук, і стандарти його запису. Музичні аудіо -  формати

4. Редагування звукових файлів за допомогою прикладних програм.

5. Аналоговий та цифровий запис звуку.

6. Звукові карти.

7. Зведення звукових доріжок, компресія музичних файлів.

8. Практична робота.

9. Поділ звукових файлів на окремі фрагменти, ефекти  виведення, згасання і  нормалізації.

10. Ознайомлення з відеоредактором Movavi Video Suite.

11. Інтерфейс і принцип работи з Movavi Video Suite.

12. Робота зі звуком в відеоредакторі.

3. Практична робота в Movavi Video Suite 10.0.

Створення відеороликів зі звуком.

14. Диф. залік.


Орієнтовний тематичний план

№ п/п

Назви тем і розділів

Всього

Лабораторно-практичні

Нац. кредит

Кредит ECTS

Семестр.

с. р.

Форми контро

лю

1.

Вступ.

Мета і завдання курсу.

Використання

комп’ютерних технологій  - необхідний сучасний елемент виховання творчої особистості музиканта.

1

1

Опитування.

2.

MIDI-технології. Поняття Musical Instrument Digital Interface. Мета та функції MIDI. Апартатний та програмний рівні. Функціонування MIDI-систем. Принцип роботи секвенсора. Сумісність і стандарти MIDI.

1

1

1

Опитування.

Робота з ПК

3.

Інтерфейс програмного секвенсора Cubase SX3 та його можливості. Послідовний запис MIDI. Редагування матеріалу.

1

1

Практична робота

з ПК

4.

Відтворення, запис, редагування звукових файлів.

1

1

1

Практична робота

з ПК

5.

Використання прикладного програмного забезпечення. Нотні редактори Finale, Sibelius.

1

1

Практична робота

з ПК

6.

Навігація і орієнтація в Finale. Створення шаблону.

1

1

Практична робота

з ПК

7.

Набір нотного тексту на нотний стан.

1

1

Практична робота

з ПК

8.

Внесення додаткових графічних елементів (штрихів, агогіки, динаміки, позначення фразування, умовних позначень) та вербальної інформації.

1

1

1

Практична робота

з ПК

9.

Текстові елементи партитури.

1

1

Практична робота

з ПК

10.

Поняття аранжування. Способи аранжування.

1

1

Опитування.

Робота з ПК

11.

Формати запису та збереження музики.

1

1

1

Практична робота

з ПК

12.

Використання додаткових можливостей програм, Finale Sibelius.

1

1

Практична робота

з ПК

13.

Підготовка нотних записів до друку.

1

1

Практична робота

з ПК

14.

Імпорт  нотних прикладів в текстові файли.

1

1

Практична робота

з ПК

15.

Відпрацювання практичних навичок в нотному редакторі.

1

1

Практична робота

з ПК

16.

Практичне завдання.

1

1

17.

Історія звукозапису.

2

2

Опитування.

Робота з ПК

18.

Розвиток носіїв інформації.

2

2

Опитування.

Робота з ПК

19.

Звук, і стандарти його запису. Музичні аудіо -  формати.

2

2

2

Практична робота

з ПК

20.

Редагування звукових файлів за допомогою прикладних програм.

2

2

Практична робота

з ПК

21.

Аналоговий та цифровий запис звуку.

2

2

Практична робота

з ПК

22.

Звукові карти.

2

2

Практична робота

з ПК

23.

Зведення звукових доріжок, компресія музичних файлів.

2

2

2

Практична робота

з ПК

24.

Практична робота .

2

2

25.

Поділ звукових файлів на окремі фрагменти, ефекти  виведення, згасання і  нормалізації.

2

2

Практична робота

з ПК

26.

Ознайомлення з відеоредактором Movavi Video Suite

2

2

Практична робота

з ПК

27.

Інтерфейс і принцип работи з Movavi Video Suite 10.0.

2

2

Практична робота

з ПК

28.

Робота зі звуком в відеоредакторі.

2

2

Практична робота

з ПК

29.

Практична робота в Movavi Video Suite 10.0.

Створення відеороликів зі звуком.

2

2

2

Практична робота

з ПК

30.

Диференційований залік

2

2

56

46

1

1,5

VII-VIII

10

Диф. залік.


Зміст курсу

Тема 1.

Вступ: «Роль комп’ютерних технологій в музиці». «Використання комп’ютерних технологій  - необхідний сучасний елемент виховання творчої особистості музиканта».

         Тема  2. 

               «MIDI-технології. Поняття Musical Instrument Digital Interface. Мета та функції MIDI. Апартатний та програмний рівні. Функціонування MIDI-систем. Принцип роботи секвенсора. Сумісність і стандарти MIDI».

Тема 3.

«Інтерфейс програмного секвенсора Cubase SX3 та його можливості. Послідовний запис MIDI. Редагування матеріалу».

      Тема  4.

«Відтворення, запис, редагування звукових файлів».

 Тема 5.

«Використання прикладного програмного забезпечення. Нотні редактори Finale, Sibelius».

Тема 6.

«Навігація і орієнтація в Finale. Створення шаблону.

Тема 7.

«Набір нотного тексту на нотний стан».

Тема 8.

«Внесення додаткових графічних елементів (штрихів, агогіки, динаміки, позначення фразування, умовних позначень) та вербальної інформації».

Тема 9.

 «Текстові елементи партитури».

Тема 10.

«Поняття аранжування. Способи аранжування».

Тема 11.

«Формати запису та збереження музики».

Тема 12.

«Використання додаткових можливостей програми».

Тема 13.

«Підготовка нотних записів до друку».

Тема 14.

«Імпорт  нотних прикладів в текстові файли».

Тема 15.

«Відпрацювання практичних навичок в нотному редакторі».

Тема 16. Підсумкове зняття.

         

Тема 17.

«Історія звукозапису».

Тема 18.

«Розвиток носіїв інформації». 

Тема 19.

«Звук, і стандарти його запису. Музичні аудіо -  формати».

Тема 20.

«Редагування звукових файлів за допомогою прикладних програм».

Тема 21.

«Аналоговий та цифровий запис звуку». 

Тема 22.

«Звукові карти».

Тема 23.

«Зведення звукових доріжок, компресія музичних файлів».

Тема 24. Практична робота.

Тема 25.

«Поділ звукових файлів на окремі фрагменти, ефекти  виведення, згасання і  нормалізації».

Тема 26.

«Ознайомлення з відеоредактором Movavi Video Suite».

Тема 27.

«Інтерфейс і принцип работи з Movavi Video Suite».

Тема 28.

«Робота зі звуком в відео редакторі».

Тема 29.

«Практична робота в Movavi Video Suite.

Створення відеороликів зі звуком».

Тема 30.

Диф. залік.


Вимоги до мінімального матеріально-технічного забезпечення.

Для реалізації навчальної дисципліни необхідно:

  •  кабінет інформатики;
  •  студія звукозапису.

Робочі місця студентів повинні бути обладнані комп’ютерами із підключенням до локальної мережі та мережі інтернет. (Принтер, сканер).

Обладнання студії:

  •  мікрофон;
  •  мікшерний пульт;
  •  звукова карта;
  •  комп’ютер;
  •  MIDI –клавіатура;
  •  акустична система.


Література

1. Красильников І. М., «Електронне музична творчість в системі художньої освіти» - дисертація на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук 13.00.02 Москва, 2007. 494 з.

2. Харута О. В., Музична інформатика. Комп'ютер і звук: Навчальний посібник з теоретичного курсу для студентів і аспірантів музичного вузу. - М.: Московська державна консерваторія, 2000.

3. Жівайкін П. Л., 600 звукових і музичних програм. СПб., 1999

4. Мазур А. К., Сіказін В. М., Перспективні принципи виконання музики з використанням комп'ютерних систем / / Електронна технологія і музичне мистецтво. М., 1990.

5. Петелин Р. Ю., Петелин Ю. В. Звукова студія в PC. СПб, 1998.

6. Робустова Л. П., Музичне навчання за допомогою комп'ютера / / Електронна технологія і музичне мистецтво. Новосибірськ, 1990.

7. Сизова Е. Р., Комп'ютерні навчальні програми в музичній освіті / / Інформатизація системи освіти міста. Челябінськ, 1996

8. Hiller L. A. Computer Music / / Scientific American. 1959, Vol. 201, № 6.

9. Hiller L. A., Isaacson L. M. Experimental Music. N. Y., 1959.

10. Pennycook B. Computer Applications in Music at McGill University / / Proceedings: 1989 International Computer Music Conference. San Francisco, 1989.

11. Truax B., The Computer Music Facility at Simon Fraser University / / Computers and the Humanities. Netherlands, Vol. XIX / 4 (October-November), 1985.

12. Schwanauer S. M., A Learning Machine for Tonal Composition / / Machine Models of Music. Cambrige, 1993.

13. Tipei S., Barger R., Cox B., Kelley D., Computer Music Courses Using Supercomputers: An Education Experiment at NCSA / UIUC / / Proceedings of the International Computer Music. Glasgow / San Francisco, 1990.




1. по теме MS CCESS Вариант ’36 Выполнил- студент ЭН11 группы инженерного факультета Иванов С
2. Анализ повести галины кэптукэ
3. микросреда маркетинга международная среда маркетинга макросреда маркетинга Указать факторы внутр
4. МОСКОВСКИЙ ГУМАНИТАРНЫЙ УНИВЕРСИТЕТ УТВЕРЖДАЮ- проректор по учебной работе А.html
5. Тема Психологическая теория воспитания- современное состояние и перспективы развития
6. КУРСОВОЙ ПРОЕКТ Применение ионообменного процесса для извлечения органических кислот из растворов
7. Оригами Ёлочка в снегу. Авторский урок
8. ТБВ786700000 ТХ
9. ИГПЗС ~ процесс возникновения и развития государственноправовых институтов различных госв в определенны
10. Курсовая работа- Гигиена кожи
11. тема- 100 прапорщиков
12. Психологические основы образовательного процесса в ДОУ Психологическая компетентность педагог
13. Античность в сочинении Роберта Бертона Анатомия меланхолии
14. ТЕМАТИКА ДИАГНОСТИЧЕСКИЕ
15. Путешествие в страну здоровья
16. тематического занятия Котенок для средней группы детского сада
17. . АКУСТИКА Акустика изучает упругие колебания и волны электромагнитные волны волны на пов
18. Производство как основной признак человека
19. Введение2 История России 19 века ~ начала 20 века
20. на тему- Історія виникнення і розвитку аудиту Перша згадка про аудиторів Великобританії належить до 1299