Будь умным!


У вас вопросы?
У нас ответы:) SamZan.net

на тему- Поезія Емми Андієвської

Работа добавлена на сайт samzan.net:

Поможем написать учебную работу

Если у вас возникли сложности с курсовой, контрольной, дипломной, рефератом, отчетом по практике, научно-исследовательской и любой другой работой - мы готовы помочь.

Предоплата всего

от 25%

Подписываем

договор

Выберите тип работы:

Скидка 25% при заказе до 2.11.2024

Національний Університет “Києво-Могилянська Академія”

Реферат

 

з курсу “Сучасна українська поезія”

на тему:

Поезія Емми Андієвської.

Київ 2002.


Емма Андієвська (1931) належить до так званої Нью-Йоркської групи (Б.Бойчук, Б.Рубчак, Ю.Тарнавський, П.Килина, Е.Андієвська, В.Вовк), хоча був такий час, коли вона заперечувала цю приналежність. У її творчому доробку 12 збірок поезії та 6 книг прози. На даний час вона більш захоплюється малярством, ніж літературною творчістю.

Члени Нью-Йоркської групи зрозуміли марність спроб звести літературу з соціальним життям суспільства і відмовились від цих спроб. Можна сміливо назвати їхню поезію асоціальною, асуспільною. Поезії Андієвської є яскравим прикладом цього. Напевне не останню роль відіграла у цьому доля українських діаспорних митців. Живучи в країні, яку сприймаєш лише як одне з багатьох можливих місць проживання, цілком природньо, що не переймаєшся її суспільним життям. А твоя батьківщина  - це чужина, бо через її соціальний уклад там не знайшлося місця для тебе. Тому й обрали ці діаспорні поети шлях творення у своїх творах власної асоціальної дійсності.

В поезії Андієвської, як вже зазначалося, важко знайти соціальні мотиви. Вона витворює  власний світ, відштовхуючись лише від своїх внутрішніх переживань. Як зазначає Тарас Возняк: “ Натомість правдиве поетизування відбувається в ширших рамках - воно є креуванням світу/мови, а відповідно і о-мовлюванням світу, прирощуванням цього світу через творчий акт поета. І, ясна річ, не кожен поет, у посполитому розумінні слова, є таким поетом - поетом-креатором.”(2.). Поетеса намагається вирватися з вже існуючого світу у світ, де потрібно все створювати наново:


Що, коли світу існування - вибрик

Нам ще не знаної терпкої порожнечі,

  (“Вігілії. Спокуси святого Антонія”)

Світ ще не знаний, його ще потрібно пізнати , і поет є посередником у цьому пізнанні. Читач сприймає цей новий світ через сприйняття поета. Світосприйняття Андієвської дозволяє нам подивитися на звичні речі з несподіваної незвичної точки зору. У цьому й полягає завдання поета-креатора: відкрити читачеві інший світ, створити його для читача. На мій погляд, відкривання і творення у даному випадку є синонімічними.

Логіка Андієвської-поета часто не відповідає нашому поняттю логіки. Ця її алогічність і є спробою вирватися з буденної дійсності в уявний світ, де вона може створювати дійсність за своїми уявленнями.

Можливо, вічність - вхід в сліпучість кани,

В чарунки запаху і кольору цитрини…

Можливо, вічність тільки з іскри трунок,

Єдиний закрут хатки слимака?..

Можливо, вічність - небуття хамелеон,

Який з отруйних дивиться на нас ліан.

  (“Вігілії. Спокуси святого Антонія.”)

У традиційному розумінні Вічність - це щось абстрактне, що не має ні початку, ні кінця, темрява, пустка. А тут раптом - іскри, слимак, хамелеон. У цих образах- порівняннях відображається субєктивне, особистісне світобачення. Саме до субєктивного, індивідуального світосприйняття пізніше звернуться українські поети 80-их.

Емма Андієвська живе і працює у Мюнхені, Німеччина. Проте її поезія має “глибинну “українськість”1, незважаючи на те, що в її творах важко відшукати патріотичні мотиви. Вся її творчість глибинно українська, просякнута українськими реаліями, українськими мотивами, надзвичайно близькими  українцям. І все це дуже природньо, дуже органічно.

 Пів-оселедця, келишок, коньяк…

Суто український натюрморт з традиційною національною закускою.

Але її “українськість” проявляється не лише у сфері побуту, але й у сакральній сфері. Зокрема у ставленні до Бога як до чогось існуючого, але недосяжного і невловимого:

Я співаю про Тебе,

Воно ж береться гарбузовим цвітом, окапиною, деревом.

Ти поруч - увесь неоспіваний.

  (“Я співаю про тебе. Пісні без тексту”)


Література:

  1.  Андієвська Емма. Поезії.

Возняк Тарас. “Небуття-хамелеон” в поезії Емми Андієвської.// Сучасність.1992 №5.

Світо-Вид . 1996 №11.

1 Богдан Рубчак. Кам’яні баби чи світовид?//Світо-Вид.1996 №11.




1. Танец со шляпой Календарь произвольные танцы после бала
2. Спуск и посадка космических аппаратов
3. естественное и необходимое условие существования государственности России имеющей многовековую историю
4. Тема- Правомерное поведение и его виды Содержание Введение
5. х годов широкое распространение получило мнение о том что уровень концентрации производства в СССР и в Росс1
6. Лермонтовский период когда в тайне отождествляются с Печориным когда лирику Лермонтова предпочитают всяк
7. Дворцовые перевороты середины XVIII в.html
8. Расчеты в гражданском праве
9. Subject mtter which in mny instnces ws the sme s lcking rel knowledge of the culture
10. Основы организации работы и виды автотранспортного предприятия
11. тщательно промыть кожу и слизистые оболочки очистить желудок промыть через зонд рвотное средство специф
12. Общая характеристика внутриутробных инфекций
13. Вариант 15 1 Камень свободно падает без начальной скорости
14. рецидивисты шулера и прочая шушера мелкие проходимцы и птицы высокого полета несчастные пострадавшие по ч
15. Видавнича система Microsoft Office Publisher
16. Анализ системы управления Общежитие
17. Тема; V1-Пропедевтика терапевтической стоматологии V2-Организация и оборудование стоматологического каб.
18. ВАРІАНТ 1 РІВЕНЬ А 1.html
19. Реферат- Машини та обладнання для переробки молока
20. Крошка сын к отцу пришёл