Поможем написать учебную работу
Если у вас возникли сложности с курсовой, контрольной, дипломной, рефератом, отчетом по практике, научно-исследовательской и любой другой работой - мы готовы помочь.
Если у вас возникли сложности с курсовой, контрольной, дипломной, рефератом, отчетом по практике, научно-исследовательской и любой другой работой - мы готовы помочь.
Дизайн утворившись як потяг радикальної творчої інтелігенції змінити предметне оточення людини, а через це змінити і саму людину як соціально-утопічна течія, спрямована на покращення існування. Але дизайн був поглинутий комерційним духом сучасної західної цивілізації. Втягнутий в масове виробництво, видозмінений дизайн став органічною частиною сучасного соціально-економічного механізму.
В сучасному суспільстві на даному етапі розвитку дизайну є підстави говорити про два різні види дизайну, що, скоріш за все, слідують один за одним: дизайняк важливий засіб покращення якостей промислових виробів, підвищення економічної ефективності виробництва і оптимізації взаємовідносин між виробництвом та використанням його продуктів ( такий дизайн часто називають класичним); дизайняк загальне (чи тотальне) проектування предметного середовища, що оточує людину. Загальне проектування включає в себе комплексне перспективне проектування, яке має забезпечити створення предметних умов вирішення соціальних, естетичних, побутових та деякою мірою психологічних проблем, що існують у сучасному суспільстві.
Для того щоб розпочати конструювання того чи іншого виробу, необхідно виявити його суспільну необхідність, тобто дати йому соціально-якісну оцінку, а також вирішити, в якій кількості слід випускати виріб, щоб він відповідав потребам суспільства. Для визначення того, наскільки даний виріб відповідає вимогам зручності та краси, необхідно розглянути його не як ізольований предмет, а як частину складної системи «ЛюдинаРічСередовище». У відповідності до вимог ергономіки виріб має бути пристосованим до дій людини і мати якості та риси, котрі робили б його дійсно корисним.
Технічні та економічні вимоги до конструювання виробів розробленні досконально, уточнюються постійно задля покращення кінцевого результату. З позиції дизайну виріб повинен відповідати деяким додатковим вимогам. Виріб має бути максимально економічним не тільки у процесі виробництва, а й в експлуатації. Він повинен забезпечити загальну рентабельність виробництва навіть тоді, коли використання деяких методів художнього конструювання призведе до подорожчання його виробництва. При художньому конструюванні (розробці дизайну) виробу повинна бути досягнута повна узгодженість між його фізико-механічними ресурсами та строками його морального старіння, тобто повинна бути забезпечена синхронність його старіння за усіма параметрами.
Дизайн можна визначити як вид цінністного регулювання людських відносин через масову комунікацію маркетингу та торгівлі. Купуючи виріб людина купує не тільки річ, яку потребує, а, ніби відтворює саму себе, збирає себе частинами, відновлює себе, відтворює той образ, який має в неї бути у відповідності до тієї ролі, яку людина відіграє у суспільстві. Виріб визначає деякою мірою статус, відображає світогляд і бачення свого місця у цьому світі. Наприклад Б. Гройс у своїй статті «Мистецтво, дизайн, політика» наводить наступне пояснення цього явища: «Люди, як правило, купують не тому, що їм щось потрібно, а частіше тому, що інші це вже мають. Отже, акт покупки є насправді політичним актом, що і враховує економіка. При покупці речі тієї або іншої відомої фірми люди тим самим маркірують свою приналежність до тієї або іншої суспільної групи. Вся система споживання є системою символічного вписування себе в якийсь візуальний контекст». 1 (1, с.57) «Акт купівлі-продажу не є сьогодні просто економічним актом. Це акт і етичний, і політичний, і естетичний. Дизайн у ньому виступає абсолютно обов'язковим елементом, інакше товар не буде тим, чим повинен бути. Він буде вартістю, буде споживчою вартістю, але не буде цінністю в широкому розумінні слова.» 2 (2, с.47)
Виникла проблема, з критикою якої виступало багато провідних дизайнерів. Це проблема фетишизації предметів, виробів, їх зовнішньої форми. Стилізація чи надання надмірного, показного шику зовнішньому вигляду предметів може створити з предметів речі, які матимуть вартість лише за образ який вони втілюють.
2 Технічні та економічні вимоги до конструювання виробів розробленні досконально, уточнюються постійно задля покращення кінцевого результату. З позиції дизайну виріб повинен відповідати деяким додатковим вимогам. Виріб має бути максимально економічним не тільки у процесі виробництва, а й в експлуатації. Він повинен забезпечити загальну рентабельність виробництва навіть тоді, коли використання деяких методів художнього конструювання призведе до подорожчання його виробництва. При художньому конструюванні (розробці дизайну) виробу повинна бути досягнута повна узгодженість між його фізико-механічними ресурсами та строками його морального старіння, тобто повинна бути забезпечена синхронність його старіння за усіма параметрами.
Дизайн можна визначити як вид цінністного регулювання людських відносин через масову комунікацію маркетингу та торгівлі. Купуючи виріб людина купує не тільки річ, яку потребує, а, ніби відтворює саму себе, збирає себе частинами, відновлює себе, відтворює той образ, який має в неї бути у відповідності до тієї ролі, яку людина відіграє у суспільстві. Виріб визначає деякою мірою статус, відображає світогляд і бачення свого місця у цьому світі. Наприклад Б. Гройс у своїй статті «Мистецтво, дизайн, політика» наводить наступне пояснення цього явища: «Люди, як правило, купують не тому, що їм щось потрібно, а частіше тому, що інші це вже мають. Отже, акт покупки є насправді політичним актом, що і враховує економіка. При покупці речі тієї або іншої відомої фірми люди тим самим маркірують свою приналежність до тієї або іншої суспільної групи. Вся система споживання є системою символічного вписування себе в якийсь візуальний контекст». 1 (1, с.57) «Акт купівлі-продажу не є сьогодні просто економічним актом. Це акт і етичний, і політичний, і естетичний. Дизайн у ньому виступає абсолютно обов'язковим елементом, інакше товар не буде тим, чим повинен бути. Він буде вартістю, буде споживчою вартістю, але не буде цінністю в широкому розумінні слова.» 2 (2, с.47)
Виникла проблема, з критикою якої виступало багато провідних дизайнерів. Це проблема фетишизації предметів, виробів, їх зовнішньої форми. Стилізація чи надання надмірного, показного шику зовнішньому вигляду предметів може створити з предметів речі, які матимуть вартість лише за образ який вони втілюють.
3……
Комерційний капіталістичний дизайн поділяється на два основних типи. По-перше, це так званий стаф-дизайн, тобто дизайнерські відділи всередині виробничих фірм і підприємств, які вирішують потрібні для підприємств завдання. По-друге, це так званий незалежний дизайн, представлений самостійними дизайн-фірмами або бюро, які приймають і виконують окремі замовлення промислових фірм. Незалежні дизайнерські групи - це, так би мовити, «слуги на короткий час». Стаф-дизайн і незалежні групи уживаються, поділивши поле своєї діяльності. Внутрішня група, яка завжди під руками у керівництва фірми і вжилась у специфіку своєї фірми, може краще і швидше вирішувати постійно виникаючі завдання поточної роботи. Незалежні дизайнери, маючи більшу різносторонність діяльності, можуть ширше й об'єктивніше підходити до вирішення поставленого завдання, допомагаючи ефективно планувати і розробляти перспективні плани і відповідну перспективну й експериментальну продукцію. Прагнення приватного капіталу якомога більше продати веде до всемірного стимулювання уваги, інтересів, пристрастей споживача. Реклама, яскрава красива упаковка, надсилання будь-яких товарів поштою, а головне, широкий продаж у кредит штучно підвищують попит. Вирішальну роль тут часто відіграє знаково-символічна сторона предмета, а не його фактичні функціональні якості. Величезне значення має прагнення споживача «бути не гіршим від інших». Так, він хоче їхати в автомобілі останньої марки, хоч його старий автомобіль міг би ще довго і добре служити, мати телевізор останньої моделі, яка фактично майже нічим не краща за попередню, і т. д.
Дизайнерська діяльність у будь-якій країні Заходу має свої особливості.
У Сполучених Штатах Америки, де розмах художнього конструювання дуже широкий, дизайнерські установи незалежні від держави і не користуються її матеріальною підтримкою. Але є «Товариство дизайнерів» Америки, створене в 1965 році. Воно має свою програму, присуджує щороку премії за' найкращі дизайнерські розробки, влаштовує теоретичні конференції.
Імена найталановитіших дизайнерів відомі далеко за межами Сполучених Штатів Америки. Раймонд Лоуі, один із найстаріших дизайнерів, за свою багаторічну творчу діяльність спроектував у стінах свого бюро буквально тисячі предметів. Характерна різноманітність усієї цієї продукції: локомотив і програвач, оправа для окулярів і автомобіль «Аванті». Одна з останніх робіт проектного бюро Лоуі -проект інтер'єру орбітальної космічної станції.
Інший представник старшого покоління американських дизайнерів - Генрі Дрейфує заснував своє проектне бюро ще в 1929 році. Він налагодив дуже міцні зв'язки проектувальників із замовниками: у деяких випадках його співробітники відкомандировувались до «замовника» - фірми або підприємства, якщо вважалось, що саме на місці можна ефективніше вирішити завдання. Іноді ж співробітництво з «замовником» велось у самому художньо-конструкторському бюро. Дрейфує вважав, що в його ательє повинні працювати не тільки власне дизайнери, а й художники, архітектори, скульптори. Широкий діапазон і глибина проробки найнесподіваніших творчих завдань потребують участі проектувальників усіх можливих відтінків.
Багатьом читачам відоме ім'я Дж. Нельсона, автора популярної книжки «Проблемьі дизайна», виданої в 1971 році. Іт~яьсон - автор відомих зразків меблів, світильників, проектів інтер'єрів.
Фірми, керовані іншими провідними дизайнерами США - Еліотом Нойсом, Уолтером Тігом, Юджіном Смітом, слід розглядати не тільки як комерційні підприємства, а й як центри творчої і дослідницької діяльності в галузі дизайну. Мистецтвознавці вважають, що в кожного з провідних майстрів Америки є свій почерк, і їх твори мають зримо помітні нюанси форми (пластичної у Лоуі, більш стриманої у Нойса, «рубаної» у Дрейфуса і т. п.).
Але у виробів американських дизайнерів є й загальна характеристика. Це можна було побачити на виставці «Промислова естетика США», розгорнутій у Москві на початку 70-х років. Майже всі вироби були характерні підкресленою об'ємністю і великою кількістю металевих накладних деталей, нарочитою ускладненістю навіть таких простих пристроїв, як, наприклад, електрична бритва.
Та найхарактерніше для американського дизайну - це не особливості формоутворення, а його яскраво виражений комерційний напрям. Кінцева мета - ринковий успіх, перемога над конкуруючими фірмами. Цим можна пояснити швидкозмінні все нові й нові моделі одного й того самого, по суті справи, пристрою. Гігантська автомобільна промисловість США розвивається саме таким шляхом. Приватнопідприємницький характер діяльності дизайнерських фірм змушує останні займатися однаковою мірою і проектуванням речей, і питаннями їх збуту. У більшості дизайнерських бюро є відділи вивчення ринку, складання програм виробництва і збуту продукції і т. д. Фірма Лоуі, наприклад, здійснила цілий комплекс робіт, пов'язаних з м'ясопродуктами, їх розфасовуванням, етикетажем і, нарешті, приготуванням і сервіруванням. Це приклад участі дизайну у зовсім буденній і само собою зрозумілій ситуації. Іноді на вивчення попиту і збуту затрачають стільки ж часу, скільки й на проектування самих предметів.
Найближчий до художніх джерел дизайн Італії. Дуже показовий у цьому плані популярний журнал «Домус» - пристрасний проповідник союзу живопису, дизайну, скульптури й архітектури. Кожна сторінка цього журналу несе в собі відчуття неподільності усіх цих жанрів. Треба зробити застереження, що більшість привабливих речей, представлених у журналі,- від проектів хімічних заводів до останніх моделей меблів і комп'ютерів - експериментального плану. Це ще не масова продукція, а якийсь естетичний еталон.
Формоутворення для цих провідних дизайнерів не абстрактне естетичне поняття, воно пов'язане з найширшим колом проблем сучасності. їх роботи можуть бути взірцем бездоганного смаку й артистизму.
Предмети декору та аксесуари відіграють найважливішу роль в інтер'єрі , будучи, в залежності від їх розстановки і вигляду , сполучною ланкою або акцентом в спільному сприйнятті декількох приміщень , складових інтер'єр будинку . Рослини , квіти , композиції завжди були і , мабуть , залишаться , одним з прекрасних засобів прикраси інтер'єру. При можливості , живі квіти та рослини встановлюються на спеціальних постаментах або в кашпо , ретельно погоджуючи їх розташування із загальною концепцією інтер'єру. При неможливості оформлення інтер'єру живими квітами , їх роль з успіхом грають штучні рослини і плоди , виконані за сучасними технологіями з чудовою якістю.
Предмети мистецтва - картини , статуетки , фігурки і скульптури є по суті колекцією , яка демонструє пристрасті її власника. Людина споконвіку прагнула прикрашати своє житло: перші люди розписували печери наскельними малюнками - визнаними нині шедеврами світової культури. Через тисячі років живопис залишається найважливішим мистецтвом, а прикраса інтер'єру картинами і раніше актуально. У інтер'єр квартири художні твори привносять затишок і відтінок респектабельності. Кілька років тому набір дзеркал в інтер'єрі квартири обмежувався дзеркалами у ванній кімнаті, передпокою і шафі. Нині дзеркало - інструмент дизайнера. Застосуванням дзеркал в інтер'єрі можна розширити приміщення, не розсуваючи стін, можна приховати недоліки планування квартири.
Основними вимогами, що пред'являються до перегородок, є:
Залежно від призначення перегородок деякі з цих вимог можуть не враховуватися або враховуватися меншою мірою. Наприклад, міжквартирні перегородки в порівнянні з міжкімнатними повинні мати підвищену звукоізоляцію, а перегородки в санітарних вузлах велику вологостійкість і найкращі санітарно-гігієнічні якості.
Перегородки бувають:
за конструкцією:
конструктивно
Перегородки зводяться з гіпсових, гіпсокартонних (збірно-розбірних), гіпсошлакобетонних, цементно-шлакових, дерево-стружкових, фібролітових і керамічних плит, а також з цегли і дерева, скла, магнезитових плит тощо. Кріпляться перегородки до стін і перекрить в залежності від конструкції самих перегородок і елементів будівлі, до яких вони примикають.
Вони можуть кріпитися зверху, з боків, або одночасно по верху і з боків.
Кріпляться цвяхами, закріпками, вилковими скобами, анкерами та ін.
В залежності від потреб та уподобань мешканців або працівників офісу, простір приміщення може також розділятися пересувними перегородками. До пересувних перегородок так само відносяться шафи-перегородки, які одночасно виконують функцію меблів.
6. Вікна. Види. Вимоги. Залежність зовнішнього виду від використання та розміщення
Вікна - один з важливих елементів будинку, що сприяє створенню комфортних умов проживання. Вони дають необхідне висвітлення й відкритість, дозволяють насолоджуватися прекрасним видом на навколишню природу. При цьому розміри вікон мають вирішальне значення для створення комфортного відчуття.
Розміри й розташування вікон
Занадто малі вікна або вікна, неправильно розташовані в просторі, роблять кімнату темною й незатишною. Занадто великі вікна іноді змушують почувати себе як в акваріумі, у скляному будинку, де губиться почуття захищеності.
Тому важливо на початковому етапі точно спланувати розміри, вид і розташування вікон, а також план освітленості. Не забудьте й про форму віконних рам.
Згідно будівельним правилам, мінімальна кількість світла надходить у приміщення, якщо площа всіх скляних поверхонь у сумі становить 10-12,5% загальної площі поверхні приміщення. Оптимальні умови висвітлення за фізіологічними показниками досягаються при ширині вікон, рівної 55% ширини житлової кімнати.
Для того щоб навіть сидячи, не додаючи додаткових зусиль можна було виглянути назовні, верхній край підвіконної стінки повинен перебувати на висоті 90-100 див. Залежно від висоти приміщення верхній край віконного елемента перебуває на висоті 200-220 див, залишаючи місце для вбудовування віконної перемички, гардин або ролетной коробки.
Віконні рами й стулки
Віконна рама - це частина віконного елемента, що жорстко з'єднана із цегельною кладкою.
Віконні стулки - рухливий елемент вікна. Залежно від виду фурнітури вікно може відкриватися як двері, відкидатися або відкриватися обертанням навколо вертикальної або горизонтальної осі, а також може відкриватися в різних напрямках. Склопакет закріплюється в стулках за допомогою штапиков.
На зовнішній стороні стулок вікна розташовується відлив, що перешкоджає проникненню води між стулкою й рамою.
У двостулкові й багатоствірчатих вікнах між стулками можуть розташовуватися поперечини, що підтримують стулки.
Про стулку зі штульпом говорять у випадку, коли при закриванні вікна його стулки завдяки взаємодоповнюючим профілям входять одне в одного. У цьому випадку перегородки між стулками не потрібні.
Вікна в сучасному виконанні закриваються віконною ручкою.
Нерухливі (глухі) вікна
У певних випадках може виникнути необхідність заблокувати одну зі стулок, щоб вона не відкривалася. Таку стулку можна споконвічно зробити нерухливої, тобто "глухий".
Не тільки глухі стулки вікон, але й сама рама може тримати скло. Такі віконні коробки, що заміняють стулки, монтують як ізольований елемент, точно так само, як і інші рами й стулки.
Віконні перемички
Для того щоб полегшити навантаження на віконну конструкцію з боку покрівлі й цегельної кладки, на певну ширину над вікном вбудовуютьперемички. При вбудовуванні ролетної коробки вони приймають на себе вертикальне навантаження.
Форми й розміри вікон
Розумна пропорція вікна - передумова благополучного функціонування вікна протягом довгого років.
Якщо розміри вікон занадто більші, то у відкритому стані фурнітура й конструкція рами будуть перетерплювати надлишкове навантаження від ваги стеклопакетов. Якщо відкриті віконні стулки простираються вглиб
кімнати на значну відстань, те це може створити додаткові проблеми, особливо в маленьких приміщеннях. Часто зовні зовнішній вигляд більших вікон залишає бажати кращого.
Поворотні й поворотно-відкидні вікна
Поряд з поворотними вікнами, які відкриваються тільки в одному напрямку, велике поширення одержали поворотно-відкидні вікна. Вони можуть як відкриватися усередину приміщення поворотом, так і відкидатися.
Відкидні вікна
Відкидні вікна відкриваються зверху. Вони використаються на сходових прольотах, де стулчасті вікна можуть стати джерелом небезпеки, у підвалах, а також у приміщеннях, де відкриті стулки вікна можуть заважати. Ці вікна повинні бути легко доступні для відходу й чищення як зсередини, так і зовні.
Багатостворчаті вікна
Двостулкові вікна переважно відкриваються поворотом або відкидаються. Зверніть увагу на правильні пропорції обох стулок. Співвідношення ширини, що рекомендується, стулок 3:5. Ця пропорція відповідає золотій середині - співвідношенню величин, властивому образотворчому мистецтву, сприймається більшістю людей як найбільш удале й пропорційне.
Якщо ширина віконного прорізу становить 2 м і більше, то часто використають тристулкову конструкцію. Особливо вдало симетричний поділ такого тристулкового вікна, при якому дві бічні стулки мають однакові розміри.
Вікна, що відкриваються в обидва боки
Вікно, відкривається в обидва боки, обертається навколо своєї осі в горизонтальній і вертикальній площині. Цей вид вікон особливо підходить для вікон великих розмірів. Якщо обрано цей варіант, простежите, щоб вікно можна було фіксувати в різних положеннях.
Перевага такого вікна: воно повертається таким чином, що можна без проблем помити зовнішню поверхню вікна зсередини.
7. Оформлення вікон. Види. Особливості вибору оформлення
Вікна без інтерєрного оформлення будуть виглядати сумно і незатишно. Існують величезні можливості вибору стильових рішень і матеріалів для їх оформлення. При цьому може бути два основних варіанти декору: вікно повинно гармоніювати з іншої обстановкою і обробкою кімнати, або створювати контраст з метою стильного декоративного ефекту.
Кімнаті надають неповторність саме штори і різні аксесуари до них. Вони підкреслюють її стиль і допомагають приховати небажані деталі інтерєру. У всякому разі, оформлення вікон ніяк не повинно справляти враження непродуманого рішення.
Фіранки і штори на вікна вибираються таким чином, щоб в приміщення потрапляло максимальну кількість природного світла. Крім того, ще дуже важливо враховувати, де будуть перебувати штори. У оформлення вікон в спальні можна внести романтичні нотки за допомогою напівпрозорої вуалі. Якщо внести в обробку їдальні або вітальні елементи декорацій для театру (піднімаються завіси, бахрому і кисті), то прийом гостей обернеться на інсценування. Короткі жалюзі або штори на кухні декілька приглушать яскравий сонячний світло, не затемнюючи при цьому приміщення.
Багато в чому оформлення вікон залежить від їх розмірів і форми, і ще від характеристики приміщення, де воно знаходиться. Відомо, що маленька кімната візуально буде здаватися ще менше, якщо в ній повісити на вікна важкі чудернацькі гардини. Фіранки довжиною до підлоги збільшать висоту кімнати при низьких стелях, в приміщенні ж з високими стелями краще будуть виглядати красиво драпіровані довгі портьєри.
Оформлення мансардних вікон ролл-шторами, котрі збираються при необхідності в щільний рулон, римськими шторами (з напрямними по вертикальних сторонах прорізу) або традиційними портьєрами, які можуть бути забезпечені підхватами або звичайною штангою на вигині між стіною і дахом, можна вважати цілком прийнятними методами.
Вдалим рішенням для літнього сезону буде оформлення вікон шторами без підкладки. Такі аксесуари виглядають легкими і повітряними і, крім того, пропускають світло. Вони пристойно виглядають на кухнях і у ванних кімнатах. При необхідності можна зшити такі вироби своїми руками, тим більше що даний процес легкий.
Для навішування штор, як правило, потрібні карнизи. Варто підійти дуже серйозно до їх вибору, тому що від виду карниза безпосередньо залежить будова майбутньої штори. А його характеристика та розміри безпосередньо повязані зі структурою і вагою тканини, а також з дизайнерським рішенням кімнати. Класичний карниз складається з штанги, зробленої з металу, синтетичних матеріалів або з дерева, знімних наконечників і системи кріплення (кронштейнів).
Оформлення вікон також залежить від того, яка тасьма для штор буде обрана. Саме вона визначає товщину і кількість складок на тканині і грає велику роль в створенні зовнішнього вигляду готового дизайну вікна. Найпоширенішою є шторно тасьма, яка дає трубчасту збірку і збірку у вигляді бантовими складок. Коефіцієнт складання тканини залежить від типу тасьми. При розрахунку ширини полотна зазвичай береться дві-три довжини карниза.
8. Двері - елемент конструкції, покликаний забезпечити доступ або, навпаки, обмежити проникнення в замкнутий простір. Найбільш відомі будинкові та автомобільні двері (дверцята). Найчастіше під «дверима» розуміється отвір в стіні для пересування по будинку чи для обмеження цієї можливості. У західноєвропейській цивілізації двері сприймається синонімом поняття «вхід» і «вихід».
Складові частини :
Двері складається мінімум з :
дверної коробки,
дверної стулки,
дверної ручки і
дверних петель
Класифікація :
Двері диференціюються: за матеріалом виготовлення. Це залізні, дерев'яні, скляні, пластикові, алюмінієві двері та ін За розташуванням. Це вхідні, міжкімнатні, коридорні, храмові, кухонні і т. п. За конструктивним особливостям. Це розпашні, маятнікові і т. д. За загальним призначенням. Аварійні, протипожежні, запасні, секретні і т. д.
Двері поділяються на:
внутрішні, або міжкімнатні
для санітарно-технічних вузлів
зовнішні (вхідні в будівлі)
тамбурні і спеціальні (наприклад, запасні виходи, звукоізоляційні двері).
спеціальні (броньовані)
Внутрішні двері бувають міжкімнатні, кухонні, для санвузлів, підсобні (для комори, вбудованих шаф і т. п.), для виходу на балкон.
За конструкцією двері бувають:
рамочні
фільончаті
щитові з суцільним або мілкопустотним заповненням
з порогом або без нього
з наплавом або без нього
з фрамуги і без неї
засклені
глухі
арочні
За числом полотен двері бувають:
однополотнові
двуполотнові
півториполутнові
За напрямом і способів відкривання двері поділяються на:
розпашні (праві і ліві)
качаючіся
розсувні
підйомно-розсувні (грейферні)
складні
підйомні
Праві двері відкриваються проти ходу годинникової стрілки, ліві - по ходу годинникової стрілки (при погляді зверху).
Розрізняють двері:
підвищеної вологостійкості, виготовлені для приміщень з вологістю повітря більше 60% (зовнішні та тамбурние двері)
двері нормальної вологостійкості, виготовлені для приміщень з вологістю повітря до 60% (внутрішні двері).
Залежно від виду обробки поверхонь двері бувають:
з непрозорим оздоблювальним покриттям (фарбами, емалями, декоративного пластику або плівками)
з прозорим покриттям (лаками).
з обробкою натуральним матеріалом (ламінат різних кольорів, шпон)
з обтяжкою матерією або шкірозамінником
Безпека
Дверним отворах приділяється багато уваги у зв'язку з питаннями безпеки. Саме в дверних отворах слід ховатись при землетрусах та інших стихійних лихах, що викликають часткове руйнування будівлі. Справа в тому, що при деформації даху несучі елементи дверних прорізів здатні витримати вагу вантажу що обрушується.
Перспективи
У сучасних технологіях особливе значення одержують функціональні можливості дверних прорізів з точки зору якісних і кількісних параметрів повітряної завіси. Різні технічні новинки допомагають контролювати, спрямовувати та змінювати повітряний потік, що рухається через дверні отвори. В умовах мегаполісів це робиться за допомогою системи місцевої приточної вентиляції, яка або перешкоджає доступу в приміщення зовнішнього (холодного чи гарячого, сухого або вологого) повітря, або очищає забруднене повітря. Особливу актуальність наявні розробки набувають у зв'язку з планами будівництва в Антарктиді і на планетах Сонячної системи велелюдних житлових комплексів.
9.
Модульны стелі Як випливає з назви, модульні підвісні стелі збираються з окремих елементів - модулів, які можуть бути представлені у вигляді рейок, плит, касет, панелей і т.д.. на загальному каркасі. Залежно від задумки дизайнера каркас може бути невидимим, або, навпаки, підкресленим для додання дизайну приміщення ритмічності. Плюсом модульних стель є їх украй висока функціональність, можливість заміни пошкоджених сегментів на запасні, простота в установці і легкодоступність елементів при ремонті. Залежно від типу застосовуваних сегментів модульні стелі діляться на:
Касетні або растрові, які збираються з прямокутних модулів на відповідному формі цих модулів підвісному каркасі. В якості модулів в основному використовуються стандартні сегменти (касети) розміром 60х60 або 60х120 см. Плюсом касетних стель є можливість використання в приміщеннях з будь геометрією. Мінус полягає в тому, що вони "з'їдають" як мінімум 15-20 см від висоти приміщення. Тому їх застосування обмежується приміщеннями з високими стелями. Крім того касетні стелі мають занадто велику вагу.
10.. Сходи. Призначення. Види. Матеріали
У сучасному світі вибір сходів величезний. Їх можна підрозділити на кілька типів. Так, за призначенням сходи діляться на міжповерхові і прохідні, а також робітники і вхідні. В залежності від місця розташування, існують внутрішні або зовнішні сходи. Крім того, їх можна розділити і по компоновці. Так, бувають прямі і поворотні, а також закруглені сходів. Якщо виходити з функціонального призначення, то можна виділити декоративні та будинкові, а також консольні і гвинтові типи сходів. У цей список слід додати хребтові і спеціальні. По конструкції сходів бувають многомаршевимі, двохмаршеві або одномаршові. Залежно від матеріалу, який використовується для виготовлення сходів, бувають металево та залізобетонні, а також деревяні та комбіновані сходи. Також їх можна розділити за способом застосування на переносні і стаціонарні, а також трансформовані. У цей список можна додати модульні і збірно-розбірні.
Що потрібно знати про гвинтових сходах
Гвинтова або спіралеподібна сходи стане відмінним вибором для тих, у кого будинок невеликий за площею. У її конструкцію входить сталевий стовп. На нього нанизуються деревяні сходинки на Больцах. За допомогою дистанційних елементів можна легко відрегулювати потрібну висоту ступенів. Такі сходи можуть бути різною формою квадратної або круглої. У діаметрі вона становить від 105 до 160 см. Для ступенів такої сходи підійдуть такі якісні матеріали, як деревина дуба або бука, ясена або підійдуть звичайні сталеві листи.
Що являє собою висувна драбина
За формою такі сходи дуже нагадують приставні. В основному виготовляють горищні або підвальні сходи. Їх легко можна скласти, вони замикаються в люку. До нього монтується конструкція сходів. Завдяки засувці не виникає самовільне замикання.
Докладніше про модульної сходах
Така сходи включає в себе ступені, що опираються на косоур. Існують 2х-і 1-маршові модульні сходи, а також з забіжними східцями. Ширина їх складає від 55 до 100 см, а регулювати висоту можливо у межах від 17 до 24 см. З матеріалів для таких ступенів слід виділити клеєну деревину і гранітну плиту. У цей список можна додати металевий лист і скло. Сталеві або латунні балюстради дуже доречні тут.
Все про маршових сходах
Такий варіант відрізняється не тільки легкістю в проектуванні, але й простотою в установці. Пряма чи криволінійна маршова сходи складаються з ділянок з майданчиками для розвороту на 90 градусів і навіть більше. І може бути декілька або один. Форма майданчиків може бути різною квадратна або напівкругла, прямокутна. Для будівництва таких сходів використовують віялове розміщення сходинок, таким чином основні марші виходять більш пологими, економиться корисна площа приміщення. Навіть у вузькому отворі можна розмістити таку драбину.
Матеріал для будівництва сходів: Залізобетон
На пристрій такої сходи знадобиться небагато витрат, але при всьому при цьому процес установки досить нелегкий. Тут потрібно мати досвід роботи з бетоном і знати особливості його затвердіння. При правильному поводженні з цим матеріалом результат буде просто чудовий. Різні форми таких сходів ідеально вписуються в різні інтерєри. Оздоблення для таких сходів може бути виконана з дерева або плитку, а також з натурального або штучного каменю.
Дерево
Деревяні сходи чудово прикрасить будь-який будинок. Для багатьох це частина меблювання. Її створюють дуже часто з деревини цінних порід це може бути дуб або бук, ясен або сосна. Якщо сходи ажурна, то вона створює ефект прозорості в приміщенні.
Метал
Внутрішні сходи із сталевого прокату встановлюється дуже швидко, в порівнянні з будівництвом залізобетонних сходів. Досить зробити правильну зварювання приготовлених листів прокату, а потім їх скрутити. Але тут дуже потрібні навички і знання роботи з металом.