Поможем написать учебную работу
Если у вас возникли сложности с курсовой, контрольной, дипломной, рефератом, отчетом по практике, научно-исследовательской и любой другой работой - мы готовы помочь.
Если у вас возникли сложности с курсовой, контрольной, дипломной, рефератом, отчетом по практике, научно-исследовательской и любой другой работой - мы готовы помочь.
Лабораторна робота 1
Мета: Набути уміння та навички розробки та описання програм з класами. Написання конструкторів, деструкторів, методів(функцій-членів).
Матеріальне забезпечення: Dev C++, Visual C++
Теоретична частина: завдання та контрольні питання.
Практична частина.
Варіант 1.
1. Створити клас STUDENT, яка містить наступні поля:
2. Написати програму, що використовує даний клас і виконує наступні дії:
3. Програму створити в трьох файлах: заготовочний файл *.h з описом класу, файл з функціями класу *.cpp, та головна функція main.cpp. Доступ до полів класу виконати через методи класу.
Варіант 2.
1. Створити клас SKLAD, яка містить наступні поля:
2. Написати програму, що використовує даний клас і виконує наступні дії:
3. Програму створити в трьох файлах: заготовочний файл *.h з описом класу, файл з функціями класу *.cpp, та головна функція main.cpp.
Варіант 3.
1. Створити клас TRAIN, яка містить наступні поля:
2. Написати програму, що використовує даний клас і виконує наступні дії:
3. 3. Програму створити в трьох файлах: заготовочний файл *.h з описом класу, файл з функціями класу *.cpp, та головна функція main.cpp. Доступ до полів класу виконати через методи класу.
Варіант 4.
1. створити клас ABONENT, яка містить наступні поля:
2. Написати програму, що використовує даний клас і виконує наступні дії:
3. Програму створити в трьох файлах: заготовочний файл *.h з описом класу, файл з функціями класу *.cpp, та головна функція main.cpp. Доступ до полів класу виконати через методи класу.
Варіант 5.
1. Написати клас AEROFLOT, яка містить наступні поля:
2. Написати програму, що використовує даний клас і виконує наступні дії:
3. Програму створити в трьох файлах: заготовочний файл *.h з описом класу, файл з функціями класу *.cpp, та головна функція main.cpp. Доступ до полів класу виконати через методи класу.
Варіант 6.
1. Написати клас DETAL, яка містить наступні поля:
2. Написати програму, що використовує даний клас і виконує наступні дії:
3. Програму створити в трьох файлах: заготовочний файл *.h з описом класу, файл з функціями класу *.cpp, та головна функція main.cpp. Доступ до полів класу виконати через методи класу.
Варіант 7.
1. Написати клас BOOK, яка містить наступні поля:
2. Написати програму, що використовує даний клас і виконує наступні дії:
3. Програму створити в трьох файлах: заготовочний файл *.h з описом класу, файл з функціями класу *.cpp, та головна функція main.cpp. Доступ до полів класу виконати через методи класу.
Варіант 8.
1. Написати клас TOVAR, яка містить наступні поля:
2. Написати програму, що використовує даний клас і виконує наступні дії:
3. Програму створити в трьох файлах: заготовочний файл *.h з описом класу, файл з функціями класу *.cpp, та головна функція main.cpp. Доступ до полів класу виконати через методи класу.
Варіант 9.
1. Написати клас VISTAVA, яка містить наступні поля:
2. Написати програму, що використовує даний клас і виконує наступні дії:
3. Програму створити в трьох файлах: заготовочний файл *.h з описом класу, файл з функціями класу *.cpp, та головна функція main.cpp. Доступ до полів класу виконати через методи класу.
Варіант 10.
1. Написати клас WORKER, яка містить наступні поля:
2. Написати програму, що використовує даний клас і виконує наступні дії:
3. Програму створити в трьох файлах: заготовочний файл *.h з описом класу, файл з функціями класу *.cpp, та головна функція main.cpp. Доступ до полів класу виконати через методи класу.
Варіант 11.
1. Написати клас ZARPLATA, який містить наступні поля:
2. Написати програму, що використовує даний клас і виконує наступні дії::
3. Програму створити в трьох файлах: заготовочний файл *.h з описом класу, файл з функціями класу *.cpp, та головна функція main.cpp. Доступ до полів класу виконати через методи класу.
Варіант 12.
1. Написати клас COIN, яка містить наступні поля:
2. Написати програму, що використовує даний клас і виконує наступні дії:
3. Програму створити в трьох файлах: заготовочний файл *.h з описом класу, файл з функціями класу *.cpp, та головна функція main.cpp. Доступ до полів класу виконати через методи класу.
Варіант 13.
1. Написати клас CD, який містить наступні поля:
2. Написати програму, що використовує даний клас і виконує наступні дії:
3. Програму створити в трьох файлах: заготовочний файл *.h з описом класу, файл з функціями класу *.cpp, та головна функція main.cpp. Доступ до полів класу виконати через методи класу.
Варіант 14.
1. Написати клас VIDEO, який містить наступні поля:
2. Написати програму, що використовує даний клас і виконує наступні дії:
3. Програму створити в трьох файлах: заготовочний файл *.h з описом класу, файл з функціями класу *.cpp, та головна функція main.cpp. Доступ до полів класу виконати через методи класу.
Лабораторна робота 2
Мета: Набути уміння та навички розробки та описання програм з використанням перевантаженням операцій.
Матеріальне забезпечення: Dev C++, Visual C++
Теоретичні питання.
Практичне завдання.
Описати клас, що реалізовує вказаний нижче тип даних. Клас повинен містити конструктор та подані нижче операції над обєктами (плюс обовязково операції порівняння та присвоєння) з використання перевантаженням операцій.
Написати програму, яка демонструє роботу з обєктами цього класу. Програма повинна містити меню для перевірки усіх методів цього класу і операцій.
Варіант |
Тип даних |
Операція |
1 |
Комплексні числа |
Сума, добуток, різниця, частка |
2 |
Вектор у просторі |
Додавання векторів, векторний добуток двох векторів |
3 |
Множина цифр |
Вилучення елемента, обєднання множин, перетин множин |
4 |
Вектор у площині |
Віднімання та складання векторів |
5 |
Рядок |
Додавання рядків, копіювання рядків |
6 |
Дроби(ціла частина, чисельник, знаменник) |
Додавання дробів, ділення дробів |
7 |
Вектор у просторі |
Множення вектора на число, віднімання векторів |
8 |
Дата(число, місяць,рік) |
Додавання , віднімання. |
9 |
Кути(градуси, мінути, секунди) |
Додавання, віднімання |
10 |
Довгі числа |
Віднімання множення |
11 |
Час(години, хвилини, секунди) |
Додавання годин, віднімання годин |
12 |
Матриця |
Віднімання, множення матриць |
13 |
Довгі числа |
Додвання, множення. |
14 |
Дроби(ціла частина, чисельник, знаменник) |
Віднімання дробів, множення дробів. |
15 |
Комплексне число |
Додавання, віднімання, множення ділення комплексних чисел. |
множина кольорів |
????? |
Лабораторна робота 3
Мета: Набути уміння та навички розробки та описання програм з використанням успадкування класів.
Матеріальне забезпечення: Dev C++, Visual C++
Теоретична частина: завдання та контрольні питання.
Практична частина.
Спроектуйте ієрархію класів для представлення графічних обєктів згідно варіанту. Головним базовим класом для усіх обкатів є клас Point точка на площині (у просторі) з її координатами. Опис класів слід розмістити у заготовочному файлі, а визначення функцій і головну функцію програми в двох окремих файлах. Передбачте методи створення обєкта, його переміщення, зміну розміру та кольору.
Використайте захищення даних для ізоляції елементів-даних класу від підпрограм, в яких цей клас використовується. Напишіть головну функцію, що демонструє роботу з цим класом. Програма повинна містити меню, що дозволяє здійснити перевірку всіх методів класу.
№ |
Клас |
№ |
Клас |
1 |
Кільце |
16 |
Тетраедр у просторі |
2 |
Паралелепіпед у просторі |
17 |
Трикутна призма |
3 |
Прямокутник |
18 |
Багатокутник (N вводиться) |
4 |
Прямокутний трикутник |
19 |
Пятикутник |
5 |
Рівнобедрений трикутник |
20 |
Коло |
6 |
Відрізок у просторі |
21 |
Курсор на екрані |
7 |
Сектор |
22 |
Ламана |
8 |
Конус |
23 |
|
9 |
Трапеція |
24 |
|
10 |
Еліпс |
25 |
|
11 |
Куб у просторі |
26 |
|
12 |
Відрізок на площині |
27 |
|
13 |
Циліндр |
28 |
|
14 |
Ромб |
29 |
|
15 |
Шестикутник |
30 |
Лабораторна робота 4
Мета: Набути уміння та навички розробки та описання програм з використанням обробки виключних ситуацій.
Матеріальне забезпечення: Dev C++, Visual C++
Теоретичні питання
Практична частина
Варіант1
Скласти програму знаходження площі трикутника за відомими сторонами з використанням обробки виключних ситуацій для випадків:
Варіант2
Скласти програму значення функції на проміжку з використанням обробки виключних ситуацій для випадків для значень, які не задовільняють область визначення. у=
Варіант3
Скласти програму знаходження найбільшого спільного дільника для N чисел з використанням обробки виключних ситуацій для випадків:
Варіант4
Скласти програму знаходження середнього арифметичного додатних чисел з використанням обробки виключних ситуацій для випадків коли додатні числа відсутні
Варіант5
Скласти програму знаходження суму квадратних коренів чисел масиву використанням обробки виключних ситуацій для відємних чисел.
Варіант6
Скласти програму знаходження коренів біквадратного рівняння з використанням обробки виключних ситуацій для випадків коли рівняння немає розвязків та виключення сторонніх коренів
Варіант7
Скласти програму знаходження n! з використанням обробки виключних ситуацій для відємних та дійсних чисел.
Варіант8
Скласти програму знаходження n того числа Фібоначі з використанням обробки виключних ситуацій для відємних та дійсних чисел та нуля.
Варіант9
Скласти програму знаходження обєму зрізаного конуса з використанням обробки виключних ситуацій для відємних та нульових даних.
Варіант10
Скласти програму знаходження обєму прямої трикутної призми за сторонами основи та висотою з використанням обробки виключних ситуацій відємних, нульових параметрів та випадку коли неможливо створити таку фігуру.
Варіант11
Скласти програму знаходження сили всесвітнього тяжіння з використанням обробки виключних ситуацій для відємних та нульових даних.
Варіант12
Скласти програму знаходження площі трапеції за основами та висотою з використанням обробки виключних ситуацій відємних, нульових, відємних параметрів.
Приклад
Виключні ситуації
#include<iostream>
#include<iostream.h>
int NSD(int a,int b)
{
try
{ if (a==0 || b==0) throw "\n Dilenny na null";
if (a<0) throw "\n Nigative parametr 1";
if (b<0) throw "\n Nigative parametr 2";
while(a!=b)
{if (a!=b) a-=b; else b-=a;}
return a;
}
catch(const char *report)
{
cerr<<report<<" a= "<<a<<" b="<<b;
return 0;
}
}
int main()
{
cout<<"\nNSD(64,44)="<<NSD(64,44);
cout<<"\n\nNSD(0,44)="<<NSD(0,44);
cout<<"\n\nNSD(64,-44)="<<NSD(64,-44);
return 0;
}
Варsант 2
#include<iostream.h>
int NSD(int a,int b)
{
if (a==0 || b==0) throw "\n Dilenny na null";
if (a<0) throw "\n Nigative parametr 1";
if (b<0) throw "\n Nigative parametr 2";
while(a!=b)
{if (a!=b) a-=b; else b-=a;}
return a;
}
int main()
{ try{
cout<<"\nNSD(64,44)="<<NSD(64,44);
cout<<"\n\nNSD(0,44)="<<NSD(0,44);
cout<<"\n\nNSD(64,-44)="<<NSD(64,-44);
}
catch(const char *report)
{ cerr<<report; }
return 0;
}
Варіант 3
#include<iostream>
#include<iostream.h>
struct DATA
{
int m,n;//значення
char *s; //константа виключення
DATA (int a,int b,char *c)
{n=a;m=b;s=c;}
};
int NSD(int a,int b)
{
if (a==0 || b==0) throw DATA(a,b,"\n Dilenny na null");
if (a<0) throw DATA(a,b,"\n Nigative parametr 1");
if (b<0) throw DATA(a,b,"\n Nigative parametr 2");
while(a!=b)
{ if (a!=b) a-=b; else b-=a; }
return a;
}
int main()
{
try{
cout<<"\nNSD(64,44)="<<NSD(64,44);
cout<<"\n\nNSD(0,44)="<<NSD(0,44);
cout<<"\n\nNSD(64,-44)="<<NSD(64,-44);
}
catch(DATA d)
{
cerr<<d.s<<" a="<<d.m<<" b="<< d.n;
}
return 0;
}
Лабораторна робота 5
Мета: Набути уміння та навички розробки та описання програм з використанням класу String.
Матеріальне забезпечення: Dev C++, Visual C++
Практична частина.
Варіант 1
1. З клавіатури вводиться текстовий рядок. Скласти програму, яка підраховує кількість слів, які мають непарну довжину; виводить на екран частоту кожної літери.
2. Вводиться з клавіатури час у форматі хв:сек наприкдад 12: 11. Записати даний час текстом: Дванадцять хвилин одинадцять секунд. Перед виведенням результат помістити в обєкт типу string.
Варіант 2
1. З клавіатури вводиться текстовий рядок. Скласти програму, яка перевіряє, чи співпадає кількість відкритих і закритих дужок у введеному рядку (перевірити для круглих та квадратних дужок); виводить на екран найдовше слово.
2. Вводиться з клавіатури час у форматі гг:хв наприкдад 13:12. Записати даний час текстом: Тринадцять годин дванадцять хвилин. Перед виведенням результат помістити в обєкт типу string.
Варіант 3
1. З клавіатури вводиться текстовий рядок. Скласти програму, яка підраховує кількість різних слів, що входять до заданого тексту; виводить на екран кількість використаних символів.
2. Вводиться з клавіатури дата у форматі місяць:рік наприкдад 06:2011. Записати дату текстом: червень дві тисячі дванадцятого року. Перед виведенням результат помістити в обєкт типу string.
Варіант 4
1. З клавіатури вводиться текстовий рядок. Скласти програму, яка підраховує кількість слів у тексті; слово, що містить найбільшу кількість голосних літер.
2. Вводиться з клавіатури дата у форматі дата:місяць наприкдад 13:12. Записати дату текстом: Тринадцяте грудня. Перед виведенням результат помістити в обєкт типу string.
Варіант 5
1. З клавіатури вводиться текстовий рядок. Скласти програму, яка підраховує кількість розділових знаків у тексті; виводить всі слова, що мають парну кількість літер.
2. Вводиться з клавіатури кут у форматі градусах,мінутах гг:хв наприкдад 13,12. Записати кут текстом: Тринадцять градусів вісімнадцять мінут. Перед виведенням результат помістити в обєкт типу string.
Варіант 6
1. З клавіатури вводиться текстовий рядок. Скласти програму, яка підраховує кількість великих літер у тексті; виводить на екран слова, що мають найменшу кількість літер.
2. Вводиться з клавіатури кут у радіанах наприкдад 52 рад.. Записати даний кут текстом Пятдесят два радіани. Перед виведенням результат помістити в обєкт типу string.
Варіант 7
1. З клавіатури вводиться текстовий рядок. Скласти програму, яка підраховує кількість чисел у тексті (не цифр, а саме чисел); виводить на екран всі слова, що складаються тільки з латинських літер
2. Вводиться з клавіатури вартість товару у грн.,коп. наприкдад 52,12.. Записати дану суму текстом Пятдесят дві гривні дванадцять копійок. Перед виведенням результат помістити в обєкт типу string.
Варіант 8
1. З клавіатури вводиться текстовий рядок. Скласти програму, яка підраховує кількість цифр у тексті; виводить на екран слова, що починаються з приголосних літер.
2. Вводиться з клавіатури вартість товару у доларах/центах наприкдад 52,12.. Записати дану суму текстом Пятдесят два долари дванадцять центів. Перед виведенням результат помістити в обєкт типу string.
Варіант 9
1. З клавіатури вводиться текстовий рядок. Скласти програму, яка підраховує кількість слів у тексті які закінчуються на голосну літеру; виводить на екран всі слова довжина яких менша пяти символів;.
2. Вводиться з клавіатури вартість товару у рублях/копійках наприкдад 52,12.. Записати дану суму текстом Пятдесят два рублі дванадцять копійок . Перед виведенням результат помістити в обєкт типу string.
Варіант 10
1. З клавіатури вводиться текстовий рядок. Скласти програму, яка підраховує кількість слів у тексті, які починаються з голосної літери; виводить на екран всі слова, які містять непарну кількість приголосних літер.
2. Вводиться з клавіатури розмір файлу байтах наприкдад 52128.. Записати даний розмір текстом в кілобайтах/байтах. Пятдесят кілобайт девятсот двадцять вісім байт. Перед виведенням результат помістити в обєкт типу string.
Варіант 11
1. З клавіатури вводиться текстовий рядок. Скласти програму, яка змінює всі великі літери, що входять до тексту на відповідні малі; виводить на екран найдовше слово.
2. Вводиться з клавіатури відстань в кілометрах/метрах 52,12.. Записати данк відстань текстом Пятдесят два кілометри дванадцять метрів. Перед виведенням результат помістити в обєкт типу string.
Варіант 12
1. З клавіатури вводиться текстовий рядок. Скласти програму, яка підраховує кількість слів, які мають однакову кількість приголосних і голосних літер; виводить на екран найдовше слово.
2. Вводиться з клавіатури маса в кілограмах/грамах наприкдад 52,12.. Записати дану масу текстом Пятдесят два кілограми дванадцять грам. Перед виведенням результат помістити в обєкт типу string.
Варіант 13
1. З клавіатури вводиться текстовий рядок. Скласти програму, яка виводить на екран всі символи, які розташовані після першого символу «:»; підраховує кількість речень, що має непарну кількість слів.;.
2. Вводиться з клавіатури довжина відрізка в сантиметрах/метрах наприкдад 52,12. Записати дану відстань текстом Пятдесят два сантиметри дванадцять міліметрів. Перед виведенням результат помістити в обєкт типу string.
Варіант 14
З клавіатури вводиться текстовий рядок. Скласти програму, яка підраховує кількість слів у кожному речені; виводить на екран кожне речення;.
2. Вводиться з клавіатури маса в тонах/кілограмах наприклад 52,012. Записати дану масу текстом Пятдесят дві тони дванадцять кілограм. Перед виведенням результат помістити в обєкт типу string.
Варіант 15
З клавіатури вводиться текстовий рядок. Скласти програму, яка інвертує рядок, подаючи його у зворотному вигляді; підраховує кількість чисел у тексті.
2. Вводиться з клавіатури обєм в літрах/мілілітріах наприкдад 52,012. Записати даний обм текстом Пятдесят два літри дванадцять мілілітрів. Перед виведенням результат помістити в обєкт типу string.
Лабораторна робота 6
Мета: Набути уміння та навички розробки та описання програм з використанням контейнерів та бібліотеки <algorithm>
Матеріальне забезпечення: Dev C++, Visual C++
Теоретичні питання
Практична частина
Варіант1
З текстового файлу зчитати дійсні числа у вектор. У інший вектор перенести всі відємні числа. Утворені вектори відсортувати і вивести на екран.
Варіант2
З двох текстового файлу зчитати цілі числа помістити в чергу. Перенести у вектор V1 першу половину елементів, у V2 половину. Перший вектор відсортувати по зростанню, другий по спаданню. Вектори вивести на екран.
Варіант3
З текстового файлу зчитати натуральні числа у список. Вивести на екран номери тих елементів, які не змінили місце після сортування.
Варіант4
З текстового файлу зчитати дійсні числа у список . Знайти середнє арифметичне 10 найбільших чисел.
Варіант5
З текстового файлу зчитати цілі числа у вектор. У чергу записати всі непарні числа у відсортованому порядку. Вивести на екран елементи черги.
Варіант6
З текстового файлу зчитати натуральні числа у список. У чергу занести всі парні числа відсортовані по спаданню. Видалити найбільший та найменший елемент. Вивести на екран елементи утвореної черги.
Варіант7
З текстового файлу зчитати дійсні числа у вектор. З вектора видалити всі додатні числа. Утворені елементи перенести у список у зворотному порядку. Вивести на екран утворений список.
Варіант8
З текстового файлу зчитати цілі числа у список. У чергу перенести у всі числа, які менші за середнє арифметичне списку, розмістити їх у зворотньому порядку. Вивести на екран утворений список.
Варіант9
З текстового файлу зчитати дійсні числа у чергу. У вектор записати всі числа, які більші по модулю за середнє арифметичне додатніх чисел черги у зворотньому порядку.
Варіант10
З текстового файлу зчитати натуральні числа у список. У чергу записати квадрати чисел, які менші за перше число. Вивести на екран утворену чергу.
Варіант11
З текстового файлу зчитати дійсні числа у вектор. З вектора видалити всі непарні додатні числа. Утворені елементи перенести у список у зворотному порядку. Вивести на екран утворений список.
Варіант12
З текстового файлу зчитати цілі числа у список. У чергу перенести у всі числа, які більші за середнє арифметичне списку, розмістити їх у зворотньому порядку. Вивести на екран утворений список.
Варіант13
З текстового файлу зчитати дійсні числа у чергу. У вектор записати всі числа, які менші по модулю за середнє арифметичне додатніх чисел черги у зворотньому порядку.
Варіант14
З текстового файлу зчитати натуральні числа у список. У чергу записати квадрати чисел, які більші за перше число. Вивести на екран утворену чергу.
PAGE 14