Будь умным!


У вас вопросы?
У нас ответы:) SamZan.net

адаптери Обробка дій клавіатури Подія TextEvent Обробка дій з вікном Подія ComponentEvent Подія ConainerEve

Работа добавлена на сайт samzan.net: 2015-07-05

Поможем написать учебную работу

Если у вас возникли сложности с курсовой, контрольной, дипломной, рефератом, отчетом по практике, научно-исследовательской и любой другой работой - мы готовы помочь.

Предоплата всего

от 25%

Подписываем

договор

Выберите тип работы:

Скидка 25% при заказе до 21.4.2024

Програмування у Java

Урок 12. Обробка подій

  •  Подія ActionEvent
  •  Обробка дій миші
  •  Класи-адаптери
  •  Обробка дій клавіатури
  •  Подія TextEvent
  •  Обробка дій з вікном
  •  Подія ComponentEvent
  •  Подія ConainerEvent
  •  Подія FocusEvent
  •  Подія ItemEvent
  •  Подія AdjustmentEvent
  •  Декілька слухачів одного джерела
  •  Диспетчеризація подій
  •  Створення власної події

В двох попередніх главах ми написали багато програм, створюючих інтерфейси, але, власне, інтерфейса, тобто взаємодії з користувачем, ці програми не забезпечують. Можна клікнути по кнопці на екрані, вона буде "вдавлюватися" в площину екрана, але більше нічого не буде відбуватися. Можна ввести текст в поле введення, але він не стане сприйматися і оброблятися програмою. Все це відбувається із-за того, що ми не задали обробку дій користувача, обробку подій.

12.1. Подія

Подія (event) в бібліотеці AWT виникає при дії на компонент якими-небудь маніпуляціями мишею, при введенні з клавіатури, при переміщенні вікна, зміні його розмірів. Обєкт, в якому відбулася подія, називається джерелом (source) події. Всі події в AWT класифіковані. При виникнкенні події виконуюча  система Java автоматично створює обєкт відповідного події класу. Цей обєкт не виконує ніяких дій, він тільки зберігає всі дані про події.

На чолі ієрархії класів-подій стоїть клас Eventobject із пакета java.util — безпосереднє розширення класу Object. Його розширяє абстрактний клас AWTEvent із пакета java.awt — глава класів, описуючих події бібліотеки AWT. Подальша ієрархія класів-подій показана на рис. 12.1. Всі класи, відображені на рисунку, крім класу AWTEvent, зібрані в пакет java.awt.event. Події типу ComponentEvent, FосusEvent, KeyEvent, MouseEvent виникають у всіх компонентах. А події типу ContainerEvent — тільки в контейнерах: Container, Dialog, FileDialog, Frame, Panel, ScrollPane, Window.

 

 

Рис. 12.1. Ієрархія класів, описуючих події AWT

Події типу WindowEvent виникають тільки у вікнах: Frame, Dialog, FileDialog, Window.

Події типу TextEvent генеруються тільки в контейнерах Textcomponent, TextArea, TextField.

Події типу ActionEvent проявляються тільки в контейнерах Button, List, TextField.

Події типу ItemEvent виникають тільки в контейнерах Checkbox, Choice, List.

Нарешті, події типу AdjustmentEvent виникають тільки в контейнері Scrollbar.

Узнати, в якому обєкті відбулася подія , можна методом getSource() класу Eventobject. Цей метод повертає тип Оbject. В кожному з цих класів-подійй визначений метод paramstring(), повертаючий вміст обєкта даного класу у вигляді рядка String. Крім того, в кожному класі єсть свої методи, посталяючі ті чи інші відомості про події. Зокрема, метод getio() повертає ідентификатор (identifier) події — ціле число, що означає тип події. Ідентифікатори події визначені в кожному класі-події як константи.

Методи обробки подій описані в інтерфейсах-слухачах (listener). Для кожного показаного на рис. 12.1 типу подій, крім inputEvent (ця подія рідко використовується самостійно), єсть свій інтерфейс. Імена інтерфейсів складаються із імені події і слова Listener, наприклад, ActionListener, MouseListener. Методи інтерфейса "слухають", що відбувається в потенційному джерелі події. При виникненні події ці методи автоматично виконуються, одержуючи в якості аргумента обєкт-подію і використовуючи при обробці відомості про події, що містяться в цьому обєкті.

Щоб задати обробку події певного типу, треба реалізувати відповідний інтерфейс. Класи, реалізуючі такий інтерфейс, класи-оброблювачі (handlers) події, називаются слухачами (listeners): вони "слухають", що відбувається в обєкті, щоб відслідкувати виникнення події і опрацювати її. Щоб звязатия з обробчиком події, класи-джерела події повинні отримати посилку на екземпляр eventHandІer класу-обробчика події одним із методів addXxxListener(XxxEvent eventHandier), де Ххх — імя події. Такий спосіб реєстрації, при якому слухач залишає "візитну карточку" джерелу для свого виклику при виникненні події, називається зворотний виклик (callback). Ним часто користуються студенти, які, звонячи батькам і не бажаючи платити за телефонну розмову, говорять: "Передзвони мені по такому-то номеру". Зворотна дія — відмова від обробчика, переривання прослуховування — виконується методом removeXxxListener(). Таким чином, компонент-джерело, в якому відбулася подія, не займається його обробкою. Він звертається до экземпляра класу-слухача, уміючого обробляти події, делегує (delegate) йому повноваження по обробці.

Така схема отримала назву схеми делегування (delegation). Вона зручна тим, що ми можемо легко змінити клас-обробчик і опрацювати подію по-другому або призначити декілька оброблювачів однієї й тієї ж події. З іншого боку, ми можемо один оброблювач призначити на прослуховування декількох обєктів-джерел подій. Ця схема здається занадто складною, але ми нею часто користуємося в житті. Допустимо, ми вирішили облаштувати квартиру. Ми поміщаємо в неї, як в контейнер, різні компоненти: меблі, сантехніку, электроніку, антикваріат. Ми вважаємо, що може відбутися неприємна подія — квартиру відвідають грабіжники, — і хочемо її опрацювати. Ми знаємо, что класи-оброблювачі цієї події — охоронні агентства, — і звертаємося до деякого экземпляра такого класу. Компоненти-джерела події, тобто речі, які можуть бути украдені, приєднують до себе датчики методом addXxxListener(). Потім экземпляр-оброблювач "слухає", що відбувається в обєктах, до яких він підключений. Він реагує на виникнення тільки однієї події — викрадення прослуховуваного обєкта, — інші події, наприклад, коротке замикання або прорив водопровідної труби, його не цікавлять. При виникненні "своєї" події він діє по контракту, записаному в методі опрацювання.

 

Зауваження

В JDK 1.0 була прийнята інша модель обробки подійй. Не дивуйтесь, читаючи старі книги і проглядаючи вихідні тексти старих програм, але і не користуйтеся старою моделлю. Наведемо приклад. Нехай в контейнері типу Frame поміщено поле введення tf типу TextField, не редагована область введення ta типу TextArea і кнопка b типу Button. В поле tf вводиться рядок, після натискання клавіші <Enter> або кліку кнопкою миші по кнопці  b рядок переноситься в область ta. Після цього можна знову вводити рядок в поле tf і т. д.

Тут і при натисканні клавіші <Enter> і при кліку кнопкою миші виникає подія класу ActionEvent, причому вона може виникнути у двох компонентах-джерелах: полі tf або кнопці  b. Обробка події в обох випадках заключається в отриманні рядка тексту із поля tf (наприклад, методом tf.getText() і розміщенні його в область ta (скажімо, методом ta.append()). Значить, можна написати один оброблювач події ActionEvent, реалізувавши відповідний інтерфейс, який називається ActionListener. В цьому інтерфейсі всього один метод actionPerformed(). Отже, пишемо:

class TextMove implements ActionListener{

private TextField tf;

private TextArea ta;

TextMove(TextField tf, TextArea ta){

this.tf = tf; this.ta = ta;

}

public void actionPerformed(ActionEvent ae){

ta.append(tf.getText()+"\n");

}

} 

Оброблювач події готовий. При виникненні події типу ActionEvent буде створений экземпляр класу-оброблювача TextMove, конструктор отримає посилання на конкретні поля обєкта-джерела, метод actionPerformed(), автоматично включившись в роботу, перенесе текст із одного поля в друге.

Теперь напишемо класс-контейнер, в якому знаходяться джерела tf і b події ActionEvent, і підключим до них слухача цієї події TextMove, передавши їм посилки на нього методом addActionListener(), як показано в лістинзі 12.1.

Лістинг 12.1. Обробка події ActionEvent

import java.awt.*;

import java.awt.event.*;

class MyNotebook extends Frame{

MyNotebook(String title) {

super(title);

TextField tf = new TextField("Input a text", 50);

add(tf, BorderLayout.NORTH);

TextArea ta = new TextArea();

ta.setEditable(false);

add(ta);

Panel p = new Panel();

add(p, BorderLayout.SOUTH);

Button b = new Button("Transfer");

p.add(b);

tf.addActionListener(new TextMove(tf, ta));

b.addActionListener(new TextMove(tf, ta));

setSize(300, 200); setVisible(true);

}

public static void main(String[] args){

Frame f = new MyNotebook(" Обробка ActionEvent");

f.addWindowListener(new WindowAdapter(){

public void windowClosing(WindowEvent ev){

System.exit(0);

}

});

}

}

class TextMove implements ActionListener{

private TextField tf;

private TextArea ta;

TextMove(TextField tf, TextArea ta){

this.tf = tf; this.ta = ta;

}

public void actionPerformed(ActionEvent ae){

ta.append(tf.getText()+"\n");

}

}

На рис. 12.2 показано результат роботи з цією програмою. В лістинзі 12.1 в методах addActionListener() створюються два экземпляри класу TextMove — для прослуховування поля tf і для прослуховування кнопки b. Можна створити один экземпляр класу TextMove, він буде прослуховувать обидва компоненти:

TextMove tml = new TextMove(tf, ta);

tf.addActionListener(tml);

b.addActionListener(tml);

Але в першому випадку екземпляри створюються після виникнення події у відповідному компоненті, а в другому — незалежно від того, наступила подія чи ні, що приводить до витрат памяті, навіть якщо подія не відбулася. Вирішуйте самі, що краще.

 

Рис. 12.2. Обробка події ActionEvent

Клас, що містить джерело події, может сам її опрацьовувати. Ви можете самостійно прослухувати компоненти в своїй квартирі, установивши пульт сигналізації біля ліжка. Для цього достатньо реалізувати відповідний інтерфейс прямо в класі-контейнері, як показано в лістинзі 12.2.

Лістинг 12.2. Самообробка події ActionEvent

 

import java.awt.*;

import java.awt.event.*;

class MyNotebook extends Frame implements ActionListener{

private TextField tf;

private TextArea ta;

MyNotebook(String title){

super(title) ;

tf = new TextField ("Input Text **", 50) ;

add(tf, BorderLayout.NORTH);

ta = new TextArea();

ta.setEditable(false);

add(ta);

Panel p = new Panel();

add(p, BorderLayout.SOUTH);

Button b = new Button("Transfer");

p.add(b);

tf.addActionListener(this) ;

b.addActionListener(this) ;

setSize(300, 200); setVisible(true) ; }

public void actionPerformed(ActionEvent ae){

ta.append(tf.getText()+"\n"); }

public static void main(String[] args){

Frame f = new MyNotebook(" Обробка ActionEvent");

f.addWindowListener(new WindowAdapter(){

public void windowClosing(WindowEvent ev){

System.exit(0);

}

});

}

}

Тут tf і ta уже не локальні змінні, а змінні экземпляру, оскільки вони використовуються і в конструкторі, і в методі actionPerformed(). Цей метод тепер - один із методів класу MyNotebook. Класс MyNotebook став класом-оброблювачем події ActionEvent - він реаліує інтерфейс ActionListener. В методі addActionListener() указується аргумент this - клас сам слухає свої компоненти.

Розглянута схема, здається, простіша і зручніша, але вона представляє менше можливостей. Якщо ви захочете змінити обробку, наприклад заносити записи в поле ta по алфавіту або по часу виконання завданьй, то прийдеться переписати і перекомпілювати клас MyNotebook. Ще один варіант - зробити оброблювач вкладеним класом. Це дозволяє обійтися без змінних екземпляра і конструктора в класі-обробчика TextMove, як показано в лістинзі 12.3.

Лістинг 12.3. Обробка вкладеним класом

import java.awt.*;

import java.awt.event.*;

class MyNotebook extends Frame{

private TextField tf;

private TextArea ta;

MyNotebook(String title){

super(title);

tf = new TextField("Input Text", 50);

add(tf, BorderLayout.NORTH);

ta = new TextArea();

ta.setEditable(false);

add (ta);

Panel p = new Panel();

add(p, BorderLayout.SOUTH);

Button b = new Button("Transfer");

p.add(b);

tf.addActionListener(new TextMove());

b.addActionListener(new TextMove());

setSize(200, 200);

setVisible(true);

}

public static void main(String[] args){

Frame f = new MyNotebook(" Обробка ActionEvent");

f.addWindowListener(new WindowAdapter(){

public void windowClosing(WindowEvent ev){

System.exit (0);

}

});

}

// Вкладений клас

class TextMove implements ActionListener{

public void actionPerformed(ActionEvent ae){

ta.append(tf.getText()+"\n");

}

}

}

Нарешті, можна створити безіменний вкладений клас, що ми і робили в цьому і попередньому уроках, обробробляючи натискування комбінації клавиш <Alt>+<F4> або клік кнопкою миші по кнопці закриття вікна. При цьому виникає подія типу windowEvent, для її обробки ми зверталися до методу windowСІosing(), реалізуючи його звернення до методу завершення додатку System.exit(0). Але для цього треба мати  суперклас визначеного безіменного класу, такий як windowAdapter. Такими суперкласами можуть бути класи-адаптери, про них мова піде чуть далі. Перейдемо до детального розгляду різних типів подій.

12.2. Подія ActionEvent

Ця проста подія означає, що треба виконати якусь дію. При цьому не має значення, що викликало подію: клік миші, натискання клавіші чи щось інше. В класі ActionEvent єсть два корисні методи:

  •  метод getActionCommand() повертає у вигляді рядка String напис на кнопці Button, точніше, те, що установлено методом setActionCoramand(String s) класу Button, выбраний пункт списку List, або щось інше, залежно від компонента;
  •  метод getModifiers() повертає код клавіш <Alt>, <Ctrl>, <Meta> або <Shift>, якщо якась одна або декілька з них були натиснені, у вигляд числа типу int; узнать, які саме клавіші були натиснуті, можна порівнянням зі статичними константами цього класу ALT_MASK, CTRL_MASK, META_MASK, SHIFT_MASK.

Примітка

Клавіші <Meta> на PC-клавіатурі неє, її  дія часто призначається на клавішу <Esc> або ліву клавішу <Alt>.

Наприклад:

 

public void actionPerformed(ActionEvent ae){

if (ae.getActionCommand() == "Open" &&

(ae.getModifiers() | ActionEvent.ALT_MASK) != 0){

// Якісь дії

}

} 

12.3. Обробка дій миші

Подія MouseEvent виникає в компоненті по одній із семи причин:

 

  •  натискання кнопки миші — ідентифiкатор MOUSE_PRESSED;
  •  відпускання кнопки миши — ідентифiкатор MOUSE_RELEASED;
  •  клік кнопкою миші — ідентифiкатор MOUSE_CLICKED (натискання і відпускання не відрізняються);
  •  переміщення миші — ідентифiкатор MOUSE_MOVED;
  •  переміщення миші с натисненою кнопкою — ідентифiкатор MOUSE_DRAGGED;
  •  поява курсора миші в компоненті — ідентифiкатор MOUSE_ENTERED;
  •  вихід курсора миші із компонента — ідентiфiкатор MOUSE_EXITED.

Для їх обробки єсть сім методів у двох інтерфейсах:

public interface MouseListener extends EventListener{

public void mouseClicked(MouseEvent e);

public void mousePressed(MouseEvent e) ;

public void mouseReleased(MouseEvent e);

public void mouseEntered(MouseEvent e);

public void mouseExited(MouseEvent e);

}

 

public interface MouseMotionListener extends EventListener{

public void mouseDragged(MouseEvent e);

public void mouseMoved(MouseEvent e);

}

Ці методи можуть одержати від аргумента е координати курсора миші в системі координат компонента методами e.getx(), e.getv(), або одним методом e.getPoint(), повертаючим екземпляр класу Point. Подвійний клік кнопкою миші можна відслідкувати методом e.getСІickСount(), повертаючим кількість клікіов. При переміщенні миші повертається 0. Узнати, яка кнопка була натиснута, можна за допомогою методу e.getModifiers() класу inputEvent порівнянням з наступими статичними константами класу inputEvent:

  •  BUTTON1_MASK — натиснута перша кнопка, звичайно ліва;
  •  BUTTON2_MASK — натиснута друга кнопка, звичайно середня, або одночаснно  обидві кнопки на двохкнопковій миші;
  •  BUTTON3_MASK — натиснута третья кнопка, звичайно права.

Приведемo приклад, уже ставший класичним. В лістинзі 12.4 представлений найпростіший варіант "рисувалки" — клас scribble. При натисканні першої кнопки миші методом mousePressed() запамятовуються координати курсора миші. При протягуванні миші викреслюються відрізки прямих між поточним і попереднім положенням курсора миші методом mouseDragged(). На рис. 12.3 показано приклад роботи з цією програмою.

Лістинг 12.4. Найпростіша программа рисування

import java.awt.*;

import java.awt.event.*;

public class ScribbleTest extends Frame{

public ScribbleTest(String s){

super(s);

ScrollPane pane = new ScrollPane();

pane.setSize(300, 300);

add(pane, BorderLayout.CENTER);

Scribble scr = new Scribble(this, 500, 500);

pane.add(scr);

Panel p = new Panel();

add(p, BorderLayout.SOUTH);

Button b1 = new Button("Red");

p.add(b1);

b1.addActionListener(scr);

Button b2 = new Button("Green");

p.add(b2);

b2.addActionListener(scr) ;

Button b3 = new Button("Blue");

p.add(b3);

b3.addActionListener(scr) ;

Button b4 = new Button("Black");

p.add(b4);

b4.addActionListener(scr);

Button b5 = new Button("Clean");

p.add(b5);

b5.addActionListener(scr);

addWindowListener(new WindowAdapter() {

public void windowClosing(WindowEvent e){

System.exit(0);

}

});

pack();

setVisible(true);

}

public static void main(String[] args){

new ScribbleTest(" \"Рисувалка\"");

}

}

class Scribble extends Component implements ActionListener, MouseListener, MouseMotionListener{

protected int lastX, lastY, w, h;

protected Color currColor = Color.black;

protected Frame f;

public Scribble(Frame frame, int width, int height){

f = frame;

w = width;

h = height;

enableEvents(AWTEvent.MOUSE_EVENT_MASK | AWTEvent.MOUSE_MOTION_EVENT_MASK);

addMouseListener(this);

addMouseMotionListener(this); }

public Dimension getPreferredSize(){

return new Dimension(w, h); }

public void actionPerformed(ActionEvent event){

String s = event.getActionCommand();

if (s.equals ("Clean")) repaint();

else if (s.equals ("Red")) currColor = Color.red;

else if (s.equals("Green")) currColor = Color.green;

else if (s.equals("Blue")) currColor = Color.blue;

else if (s.equals("Black")) currColor = Color.black; }

public void mousePressed(MouseEvent e){

if ( (e.getModifiers() & MouseEvent.BUTTON1_MASK) == 0) return;

lastX = e.getX(); lastY = e.getY(); }

public void mouseDragged(MouseEvent e){

if ((e.getModifiers() & MouseEvent.BUTTON1_MASK) == 0) return;

Graphics g = getGraphics();

g.setColor(currColor);

g.drawLine(lastX, lastY, e.getX(), e.getY());

lastX = e.getX(); lastY = e.getY(); }

public void mouseReleased(MouseEvent e){}

public void mouseClicked(MouseEvent e){}

public void mouseEntered(MouseEvent e){}

public void mouseExited(MouseEvent e){}

public void mouseMoved(MouseEvent e){}

}

 

Рис. 12.3. Приклад роботи з програмою рисування

При створенні класу-слухача scribble і реалізації интерфейсів MouseListener і MouseMotionListener прийшлось реалізувати всі їх сім методів, хоча ми відслідкували тільки натискання і переміщення миші, і нам потрібні були тільки методи mousePressed() і mouseDragged(). Для решти методів ми задали пусті реалізації. Щоб полегшити задачу реалізації інтерфейсів, що мають більше одного метода, створені класи-адаптери.

12.4. Класи-адаптери

Класи-адаптери представляють собою пусту реалізацію інтерфейсів-слухачів, що мають більше одного методу. Їх імена складаються із імені події і слова Adapter. Наприкладр, для дії з мишею єсть два класи-адаптери. Виглядають вони дуже просто:

public abstract class MouseAdapter implements MouseListener{

public void mouseClicked(MouseEvent e){}

public void mousePressed(MouseEvent e){}

public void mouseReleased(MouseEvent e){}

public void mouseEntered(MouseEvent e){}

public void mouseExited(MouseEvent e){}

}

 

public abstract class MouseMotionAdapter implements MouseMotionListener{

public void mouseDragged(MouseEvent e){}

public void mouseMoved(MouseEvent e){}

}

Замість того щоб реалізувати інтерфейс, можна розширять ці класи. Не бог знає що, але корисно для створеннія безіменного вкладеного класу, як у нас і робилолося для закриття вікна. Там ми використовували класс-адаптер WindowAdapter. Класів-адаптерів всього сім. Крім уже згадуваних трьох класів, це класи ComponentAdapter, ContainerAdapter, FocusAdapter і KeyAdapter.

12.5. Обробка дій клавіатури

Подія KeyEvent відбуваєься в компоненті по любій із трьох причин:

  •  натиснута клавіша — ідентифікатор KEY_PRESSED;
  •  відпущена клавиша — ідентифікатор KEY_RELEASED;
  •  введений символ — ідентифікатор KEY_TYPED.

Остання подія виникає із-за того, що деякі символы вводятся натисканням декількох клавіш, наприклад, заглавні літери вводяться комбінацією клавіш <Shift>+<літера>. Згадайте ще lt>-введення в MS Windows. Натискання функціональних клавіш, наприклад <F1>, не викликає подію KEY_TYPED. Обробляються ці події трьома методами, описаними в інтерфейсі:

public interface KeyListener extends EventListener{

public void keyTyped(KeyEvent e);

public void keyPressed(KeyEvent e);

public void keyReleased(KeyEvent e);

} 

  •  Метод e.getKeyChar() повертає символ Unicode типу char, звязаний з клавішею. Якщо з клавішею не звязаний ніякий символ, то повертається константа CHAR_UNDEFINED.
  •  Метод e. getKeyCode () повертає код клавіши у вигляді цілого числа типу int.

В класі KeyEvent визначені коди всіх клавіш у вигляді констант, названих віртуальними кодами клавіш (virtual key codes), наприклад, VK_FI, VK_SHIFT, VK_A, VK_B, VK_PLUS. Вони перечислені в документації до класу KeyEvent. Фактичне значення віртуального коду залежить від мови і розкладки клавіатури. Щоб узнати, яка клавіша була натиснута, треба порівнятиь результат виконання методу getKeyCode() з цими константами. Якщо коду клавіші немає, як відбувається при настанні події KEY_TYPED, то повертається значення VK_UNDEFINED. Щоб узнати, чи не натиснута одна або декілька клавіш-модифікаторів <Alt>, <Ctrl>, <Meta>, <Shift>, треба скористатися унаслідуваним від класу inputEvent методом getModifiers() і порівняти його результат з константами ALT_MASK, CTRL_MASK, META_MASK, SHIFT_MASK. Другий спосіб — застосувати логічні методи isAltDown(), isControlDown(), isMetaDown(), isShiftDown(). Додамо в лістинг 12.3 можливіст очистки поля введення tf після натискання клавіші <Esc>. Для цього перепишемо вкладений клас-слухач TextMove:

class TextMove implements ActionListener, KeyListener{

public void actionPerformed(ActionEvent ae){

ta.append{tf .getText 0+"\n");

}

public void keyPressed(KeyEvent ke) {

if (ke.getKeyCodeO == KeyEvent.VK_ESCAPE) tf.setText("");

}

public void keyReleased(KeyEvent ke){)}

public void keyTyped(KeyEvent ke){}

}

12.6. Подія TextEvent

Подія TextEvent настає тільки по одній причині — зміні тексту — і позначається ідентифікатором TEXT_VALUE_CHANGED. Відповідний інтерфейс має тільки один метод:

public interface TextListener extends EventListener{

public void textValueChanged(TextEvent e) ;

}

Від аргументу е цього методу можна одержати посилку на обєкт-джерело події методом getSource(), унаслідуваним від класу Eventobject, наприклад, так:

TextComponent tc = (TextComponent)e.getSpurce();

String s = tc.getText() ;

// Подальша обробка

12.7. Обробка дій з вікном

Подія windowEvent може настати по семи причинах:

  •  вікно відкрилось — ідентифікатор WINDOW_OPENED;
  •  вікно закрилось — ідентифікатор WINDOW_CLOSED;
  •  спроба закриття вікна — ідентифікатор WINDOW_CLOSING;
  •  вікно отримало фокус — ідентифікатор WINDOW_ACTIVATED;
  •  вікно втратило фокус — ідентифікатор WINDOW_DEACTIVATED; 
  •  вікно звернулося в ярлик — ідентіфикатор WINDOW_ICONIFIED;
  •  вікно розвернулося — ідентифікатор WINDOW_DEICONIFIED.

 

Відповідний інтерфейс містить сім методів:

public interface WindowListener extends EventListener {

public void windowOpened(WindowEvent e);

public void windowClosing(WindowEvent e);

public void windowClosed(WindowEvent e);

public void windowlconified(WindowEvent e);

public void windowDeiconified(WindowEvent e);

public void windowActivated(WindowEvent e);

public void windowDeactivated(WindowEvent e); }

Аргумент е цих методів дає посилку типу Window на вікно-джерело методом e.getWindow(). Частіше всього ці події використовуються для перерисовування вікна методом repaint() при зміні його розмірів і для зупинки додатку при закртті вікна.

12.8. Подія ComponentEvent 

Дана подія настає в компоненті по четирьох причинах:

  •  компонент переміщається — ідентифiкатор COMPONENT_MOVED;
  •  компонент змінює розмір — ідентифiкатор COMPONENT_RESIZED;
  •  компонент видалений з екрана — ідентiфикатор COMPONENT_HIDDEN; 
  •  компонент появився на екране — ідентiфикатор COMPONENT_SHOWN.
  •   

Відповідний інтерфейс містить опис четирьох методів:

public interface ComponentListener extends EventListener{

public void componentResized(ComponentEvent e);

public void componentMoved(CompоnentEvent e);

public void componentShown(ComponentEvent e);

public void componentHidden(ComponentEvent e);

}

Аргумент е методів цього інтерфейса представляє посилання на компонент-джерело події методом e.getComponent().

12.9. Подія ContainerEvent 

Ця подія настає по двох причинах:

  •  в контейнер додано компонент — ідентифікатор COMPONENT_ADDED;
  •  із контейнера видалено компонент — ідентифікатор COMPONENT_REMOVED.

 

Цим причинам відповідають методи интерфейса:

public interface ContainerListener extends EventListener{

public void componentAdded(ContainerEvent e) ;

public void componentRemoved(ContainerEvent e);

} 

Аргумент е представляє посилку на компонент, чиє додавання або видалення із контейнера викликало подію, методом e.getСhild(), і посилку на контейнер - джерело події методом e.getСontainer(). Звичайно при настанні даної події контейнер переміщає свої компоненти.

12.10. Подія FocusEvent 

Подія настає в компоненті, коли він отримує фокус введення — ідентифікатор FOCUS_GAINED, або втрачає фокус - ідентифікатор FOCUS_LOST. Відповідний інтерфейс:

public interface FocusListener extends EventListener{

public void focusGainedtFocusEvent e) ;

public void focusLost(FocusEvent e) ;

}

Звичайно при втраті фокусу компонент перерисовується блідим кольором, для цього застосовується метод brighter() класу Color, при отриманні фокусу становиться яскравіше, що досягається застосуванням методу darker(). Це приходиться робити самостійно при створенні свого компонента.

 

12.11. Подія ItemEvent

Ця подія настаєт при виборі або відмові від  вибору элемента в списку List, Сhoice або прапорця Сheckbox і позначається ідентификатором ITEM_STATE_CHANGED. Відповідний інтерфейс дуже простий:

public interface ItemListener extends EventListener{

void itemStateChanged(ItemEvent e);

} 

Аргумент е представляє посилку на джерело методом e.getІtemSelectable(), посилку на вибраний пункт методом e.getІtem() у вигляді Оbject. Метод e.getStateChange() дозволяє уточнити, що відбулося: значення SELECTED указує на те, що елемент був вибраний, значення DESELECTED — відбулася відмова від вибору. В наступному уроці ми розглянемо приклади використання цієї події.

12.12. Подія AdjustmentEvent 

Ця подія настає для смуги прокрутки ScroІІbar при всякій зміні її бігунка і позначається ідентифікатором ADJUSTMENT_VALUE_CHANGED. Відповідний інтерфейс описує один метод:

public interface AdjustmentListener extends EventListener{

public void adjustmentValueChanged(AdjustmentEvent e);

} 

Аргумент е цього метода представляє посилку на джерело події методом e.getAdjustable(), поточне значення положення бігунка смуги прокрутки методом е.getvalue(), і спосіб зміни його значення методом e.getAdjustmentType(), повертаючим наступні значення:

  •  UNIT__INCREMENT — збільшення на одну одиницю;
  •  UNIT_DECREMENT — зменшення на одну одиницю;
  •  BLOCK_INCREMENT — збільшення на один блок;
  •  BLOCK_DECREMENT — зменшення на один блок;
  •  TRACK — процес переміщення бігунка смуги прокрутки.

"Оживимо" программу створення кольору, приведену в лістинзі 10.4, додавши необхідні дії. Результат цього приведений в лістинзі 12.5.

Лістинг 12.5. Програма створення кольору

import java.awt.*;

import java.awt.event.*;

class ScrollTest extends Frame{

Scrollbar sbRed = new Scrollbar(Scrollbar.VERTICAL, 127, 10, 0, 255);

Scrollbar sbGreen = new Scrollbar(Scrollbar.VERTICAL, 127, 10, 0, 255);

Scrollbar sbBlue = new Scrollbar(Scrollbar.VERTICAL, 127, 10, 0, 255);

Color c = new Color(127, 127, 127);

Label lm = new Label();

Button b1 = new Button("Apply");

Button b2 = new Button("Cancel");

ScrollTest(String s){ super(s);

setLayout(null);

setFont(new Font("Serif", Font.BOLD, 15));

Panel p = new Panel();

p.setLayout(null);

p.setBounds(10,50, 150, 240); add(p);

Label lc = new Label("Choice color");

lc.setBounds(20, 0, 120, 30); p.add(lc);

Label lmin = new Label("0", Label.RIGHT);

lmin.setBounds(0, 30, 30, 30); p.add(lmin);

Label lmiddle = new Label("127", Label.RIGHT);

lmiddle.setBounds(0, 120, 30, 30); p.add(lmiddle);

Label lmax = new Label("255", Label.RIGHT);

lmax.setBounds(0, 200, 30, 30); p.add(lmax);

sbRed.setBackground(Color.red);

sbRed.setBounds(40, 30, 20, 200); p.add(sbRed);

sbRed.addAdjustmentListener(new ChColor());

sbGreen.setBackground(Color.green);

sbGreen.setBounds(70, 30, 20, 200); p.add(sbGreen);

sbGreen.addAdjustmentListener(new ChColor());

sbBlue.setBackground(Color.blue);

sbBlue.setBounds(100, 30, 20, 200); p.add(sbBlue);

sbBlue.addAdjustmentListener(new ChColor());

Label lp = new Label("Pattern:", Label.CENTER);

lp.setBounds(240, 50, 100, 30); add (lp);

lm.setBackground(new Color(127, 127, 127));

lm.setBounds(220, 80, 120, 80); add(lm);

b1.setBounds(240, 200, 100, 30); add(b1);

b1.addActionListener(new ApplyColor());

b2.setBounds(240, 240, 100, 30); add(b2);

b2.addActionListener(new CancelColor());

setSize(400, 320); setVisible(true);

}

class ChColor implements AdjustmentListener{

public void adjustmentValueChanged(AdjustmentEvent e){

int red = c.getRed(), green = c.getGreen(), blue = c.getBlue();

if (e.getAdjustable() == sbRed) red = e.getValue();

else if (e.getAdjustable() == sbGreen) green = e.getValue();

else if (e.getAdjustable() == sbBlue) blue = e.getValue();

c = new Color(red, green, blue);

lm.setBackground(c);

}

}

class ApplyColor implements ActionListener {

public void actionPerformed(ActionEvent ae){

setBackground(c);

}

}

class CancelColor implements ActionListener {

public void actionPerformed(ActionEvent ae){

c = new Color(127, 127, 127);

sbRed.setValue(127);

sbGreen.setValue(127);

sbBlue.setValue(127);

lm.setBackground(c);

setBackground(Color.white);

}

}

public static void main(String[] args){

Frame f = new ScrollTest("Створення кольору ");

f.addWindowListener(new WindowAdapter(){

public void windowClosing(WindowEvent ev){

System.exit(0);

}

});

}

}

12.13. Декілька слухачів одного джерела

На початку цього уроку, в лістингах 12.1—12.3, ми привели приклад класу TextMove, слухаючого зразу два компоненти: поле введення tf типу TextField у кнопку b типу Button. Частіше зустрічається протилежна ситуація — декілька слухачів слідкують за одним компонентом. В тому ж прикладі кнопка  b у відповідь на клікк по ній кнопки миші здійснювала ще і власні дії - вона "вдавлювалась", а при відпусканні кнопки миші становилась "випуклою". В класі Button ці дії виконує peer-объект. В класі FІowerButton лістинга 10.6 такі ж дії виконує метод paint() цоьго класу. В даній моделі реалізований design pattern під назвою observer. До кожного компонента можна приєднати скільки завгодно слухачів однієї й тієї ж події або різних типів подій. Одначе при цьому не гарантується якийсь певний порядок їх виклику, хоча частіше всього слухачі викликаються в порядку написання методів addXxxListener(). Якщо потрібно задати визначений порядок виклику слухачів для обробки події, то прийдеться звертатися до них одинза одним або створювати обєкт, викликаючий слухачів у потрібному порядку.

Посилки на приєднані методами addxxxbistener() слухачі можна було б зберігати  в будь-якому класі-коллекції, наприклад, Vector, але в пакет java. awt спеціально для цього введений клас AWTEventMuІticaster. Він реалізує всі одинадцять інтерфейсів xxxListener, значить, сам являється слухачем будь-якої події. Основу класу складають своєрідні статичні методи add(), написані для кожного типу подій, наприклад:

add(ActionListener a, ActionListener b)

Своєрідність цих методів двояка: вони повертають посилку на той же інтерфейс, в даному випадку, ActionListener, і приєднують обєкт а до обєкту b, створюючи сукупність слухачів одного і того ж типу. Це дозволяє застосовувати їх подібно операціям а += . Заглянувши у вихідний текст класу Button, ви побачите, що метод addActionListener() дуже простий:

public synchronized void addActionListener(ActionListener 1){

if (1 = null){ return; }

actionListener = AWTEventMuiticaster.add(actionListener, 1);

newEventsOnly = true;

} 

Він додає до сукупності слухачів actionListener нового слухача 1. Для подій типу inputEvent, а саме, KeyEvent і MouseEvent, єсть можливість зупинити подальшу обробку події методом consume(). Якщо записати виклик цього метода в класс-слухач, то ні peer-обєкти, ні наступні слухачі не будуть обробляти подію. Цим способом звичайно коистуються, щоб відмінить стандартні дії компонента, наприклад, "вдавлювання" кнопки.

12.14. Диспетчеризація подій

Якщо вам знадобиться обробити просто дію миші, не важливо, натискання це, переміщення або ще що-небудь, то прийдеться включати цю обробку у всі сім методів двох класів-слухачів подій миші. Цю роботу можна полегшити, виконавши обробку не в слухачі, а на більш ранній стадії. Справа в тому, що перш ніж подія дійде до слухача, вона обробляється кількома методами. Щоб в компоненті настала подія  AWT, повинна бути виконана хоча б одна із двох умов: до компонента приєднаний слухач або в конструкторі компонента визначена мрожливість появи події методом enableEvents (). В аргументі цього метода через операцію побітового додавання перечисляються константи класу AWTEvent, задаючі події, які можуть настати в компоненті, наприклад:

enableEvents(AWTEvent.MOUSE_MOTION_EVENT_MASK |

AWTEvent.MOUSE_EVENT_MASK I AWTEvent.KEY_EVENT_MASK)

При настанні події створюється  обєкт ідповідного класу xxxEvent. Метод dispatchEvent() визначає, де появилась подія — в компоненті чи одному із його підкомпонентів, — і передає обєкт-подію методу processEvent() компонента-джерела. Метод processEvent() визначає тип події і передає його спеціалізованому методу processxxxEvent(). Ось початок цього методу:

protected void processEvent(AWTEvent e){

if (e instanceof FocusEvent){

processFocusEvent((FocusEvent)e);

}else if (e instanceof MouseEvent){

switch (e.getlDO ) {

case MouseEvent.MOUSE_PRESSED:

case MouseEvent.MOUSE_RELEASED:

case MouseEvent.MOUSE_CLICKED:

case MouseEvent.MOUSE_ENTERED:

case MouseEvent.MOUSE_EXITED:

processMouseEvent((MouseEvent)e);

break/case MouseEvent.MOUSE_MOVED:

case MouseEvent.MOUSE_DRAGGED:

processMouseMotionEvent((MouseEvent)e);

break; } }else if (e instanceof KeyEvent){

processKeyEvent((KeyEvent)e); }

// ...

Потім включається спеціалізований метод, наприклад, processKeyEvent(). Він-то і передає объект-подію слухачу. Ось вихідний текст цього методу:

protected void processKeyEvent(KeyEvent e){

KeyListener listener = keyListener;

if (listener != null){ int id = e.getlDf);

switch(id){

case KeyEvent.KEYJTYPED: listener.keyTyped(e);

break;

case KeyEvent.KEY_PRESSED: listener.keyPressed(e);

break;

case KeyEvent.KEY_RELEASED: listener.keyReleased(e);

break;

}

}

} 

Із цього опису видно, що коли ви хочете обробити будь-яку подію типу AWTEvent, то вам потрібно перевизначити метод processEvent(), а якщо більш конкретну подію, наприклад, подію клавіатури, - перевизначити більш конкретний метод processKeyEvent(). Коли ви не перевизначаєте весь метод цілком, то не забудьте в кінці звернутися до методу суперкласу, наприклад, super.processKeyEvent(e); 

Зауваження

 

He забувайте звертатися до методу processXxxEvent() суперкласу.

В наступному уроці ми застосуємо таке перевизначення в лістинзі 13.2 для виклику спливаючого меню.

12.15. Створення власної події

Ви можете створити власну подію і визначити джерело та умови її настання. В лістинзі 12.6 приведений приклад створення події MyEvent. Подія MyEvent говорить про початок роботи програми (START) і закінченні її роботи (STOP).

Лістинг 12.6, Створення власної події

 

// 1. Створюємо свій класс події:

public class MyEvent extends java.util.EventObjectf protected int id;

public static final int START = 0, STOP = 1;

public MyEvent(Object source, int id){

super(source);

this.id = id;

}

public int getID(){ return id; }

}

// 2. Описуємо Listener:

public interface MyListener extends java.util.EventListener{

public void start{MyEvent e);

public void stop(MyEvent e); }

// 3. В тілі потрібного класу створюємо метод fireEvent():

protected Vector listeners = new Vector();

public void fireEvent( MyEvent e){

Vector list = (Vector) listeners.clone();

for (int i = 0; i < list.sizeO; i++) {

MyListener listener = (MyListener)list.elementAt(i);

switch(e.getID() ) {

case MyEvent.START: listener.start(e); break;

case MyEvent.STOP: listener.stop(e); break;

}

}

}

Все, тепер при запуску програми робимо

fireEvent(this, MyEvent.START);

а по закінченню

fireEvent(this, MyEvent.STOP);

При цьому всі зареєстровані слухачі одержать екземпляри подій.

Лабораторна робота 11. Програмування реакції на натискання клавіш і маніпуляції з мишкою.

  1.  Побудова кривих другого порядку по означенню.

Події типу WindowEvent виникають тільки у вікнах: Frame, Dialog, FileDialog, Window.

Події типу TextEvent генеруються тільки в контейнерах Textcomponent, TextArea, TextField.

Події типу ActionEvent проявляються тільки в контейнерах Button, List, TextField.

Події типу ItemEvent виникають тільки в контейнерах Checkbox, Choice, List.

Нарешті, події типу AdjustmentEvent виникають тільки в контейнері Scrollbar.

Лістинг 12.1. Обробка події ActionEvent

import java.awt.*;

import java.awt.event.*;

class MyNotebook extends Frame{

MyNotebook(String title) {

super(title);

TextField tf = new TextField("Input a text", 50);

add(tf, BorderLayout.NORTH);

TextArea ta = new TextArea();

ta.setEditable(false);

add(ta);

Panel p = new Panel();

add(p, BorderLayout.SOUTH);

Button b = new Button("Transfer");

p.add(b);

tf.addActionListener(new TextMove(tf, ta));

b.addActionListener(new TextMove(tf, ta));

setSize(300, 200); setVisible(true);

}

public static void main(String[] args){

Frame f = new MyNotebook(" Обробка ActionEvent");

f.addWindowListener(new WindowAdapter(){

public void windowClosing(WindowEvent ev){

System.exit(0);

}

});

}

}

class TextMove implements ActionListener{

private TextField tf;

private TextArea ta;

TextMove(TextField tf, TextArea ta){

this.tf = tf; this.ta = ta;

}

public void actionPerformed(ActionEvent ae){

ta.append(tf.getText()+"\n");

}

}

. В лістинзі 12.1 в методах addActionListener() створюються два экземпляри класу TextMoveдля прослуховування поля tf і для прослуховування кнопки b. Можна створити один экземпляр класу TextMove, він буде прослуховувать обидва компоненти:

TextMove tml = new TextMove(tf, ta);

tf.addActionListener(tml);

b.addActionListener(tml);

Лістинг 12.2. Самообробка події ActionEvent

 

import java.awt.*;

import java.awt.event.*;

class MyNotebook extends Frame implements ActionListener{

private TextField tf;

private TextArea ta;

MyNotebook(String title){

super(title) ;

tf = new TextField ("Input Text **", 50) ;

add(tf, BorderLayout.NORTH);

ta = new TextArea();

ta.setEditable(false);

add(ta);

Panel p = new Panel();

add(p, BorderLayout.SOUTH);

Button b = new Button("Transfer");

p.add(b);

tf.addActionListener(this) ;

b.addActionListener(this) ;

setSize(300, 200); setVisible(true) ; }

public void actionPerformed(ActionEvent ae){

ta.append(tf.getText()+"\n"); }

public static void main(String[] args){

Frame f = new MyNotebook(" Обробка ActionEvent");

f.addWindowListener(new WindowAdapter(){

public void windowClosing(WindowEvent ev){

System.exit(0);

}

});

}

}

Лістинг 12.3. Обробка вкладеним класом 

import java.awt.*;

import java.awt.event.*;

class MyNotebook extends Frame{

private TextField tf;

private TextArea ta;

MyNotebook(String title){

super(title);

tf = new TextField("Input Text", 50);

add(tf, BorderLayout.NORTH);

ta = new TextArea();

ta.setEditable(false);

add (ta);

Panel p = new Panel();

add(p, BorderLayout.SOUTH);

Button b = new Button("Transfer");

p.add(b);

tf.addActionListener(new TextMove());

b.addActionListener(new TextMove());

setSize(200, 200);

setVisible(true);

}

public static void main(String[] args){

Frame f = new MyNotebook(" Обробка ActionEvent");

f.addWindowListener(new WindowAdapter(){

public void windowClosing(WindowEvent ev){

System.exit (0);

}

});

}

// Вкладений клас

class TextMove implements ActionListener{

public void actionPerformed(ActionEvent ae){

ta.append(tf.getText()+"\n");

}

}

}




1. ст 1814р в с Моринці Звенигородського повіту Київської губернії
2. тематика 1 Каб 31 91
3. а Образование сословно ~ представительной монархии
4. . Сущность функции и роль банков как элемента банковской системы 1.
5. на тему- Что значит быть лидером организации.
6. Безграничность потребностей и ограниченность экономических ресурсов
7. Великая октябрьская реформация
8. Контрольная работа 2 1
9.  Сущность и значение бухгалтерского баланса в условиях рыночной экономики
10.  Англия накануне революции
11. н~лден бастамай бас~а жасаушылармен жасал~андарды пайданлану~а м~мкіндік береді
12. Задание 13 1 Учредитель внес в счет вклада в УК объект ОС оцененный учредителями в 15000 руб
13. Бихевиористские концепции религии
14. тематики и обучения грамоте
15. R и передатчика MS6812T
16. 2005 ~ 29 В НЦРМ під моніторингом 164 ГПХпацієнти 88 неверифікована і 76 ~ верифікована ГПХ
17. Проблемы экономической политики в области прямых иностранных инвестиций
18. 1] а О внутреннем богопочтении [1
19. Ядерное оружие Организация спасательных работ
20. Дискуссия о школьном курсе «Основы православной культуры» как духовный портрет современного российского общества