Будь умным!


У вас вопросы?
У нас ответы:) SamZan.net

кінець історії Ф

Работа добавлена на сайт samzan.net:


УДК

ЧИ МОЖЛИВИЙ КІНЕЦЬ ІСТОРІЇ?(Ф.ФУКУЯМА)

Студент 11гр. МК, Мостовий О.

Викладач кафедри філософії і соціології Шелудько О.О

У статті розглядається можливість кінця історії за Ф.Фукуяма

Мета статті є розкриття поглядів Ф.Фукуями щодо кінця історії.

Постановка проблеми. Вже неодноразово людство говорили про кінець історії, кінець світу. Але поняття «кінець історії» Ф.Фукуями дещо вірізняється від того, яке ми звикли розуміти. Він розкриває іншу частину історії, а саме історію зникнення боротьби ідеології в світі.

Аналіз останніх досліджень. Існує певна традиція постановки та вирішення проблеми кінця історії у працях Орігена , Аврелія Августина , Т. Гоббса , Дж. Віко , Г. Гегеля , К.- А.Сен - Симона , К. Маркса , О. Конта , Ф. Ніцше , В. Дільтея , Г. Ріккерта , О. Шпенглера , М. Вебера , С. Франка , К. Ясперса . Для нас цінні багато положень , що стосуються характеристик сенсу історії та підходів до її вивчення , висунуті в роботах російських філософів початку століття Н.А . Бердяєва І.А. Ільїна , Л.П. Карсавіна , Н.О. Лоського , А.Ф. Лосєва , В.С. Соловйова . Зі спадщини 70 -90- х рр. . XX століття велику цінність представляють дослідження методологічного характеру , що заклали основи дослідження історичного процесу в контексті цивілізаційних , загальнонаукових , соціокультурних трансформацій , методологічні передумови аналізу історії і суспільства в цілому. Тут слід відзначити роботи Е. Фромма , І. Пригожина , О. Тоффлера , К. Поппера , Т. де Шардена , А. Гелена , Ж. Бодріяра та інших авторів. Дану проблематику продовжують аналізувати наші сучасники : В.C. Барулін , А.М. Коршунов , П.А. Рачков , А.І. Уткін , В.Ф. Шаповалов , В.Г. Федотова , Н.П. Французова .

Виклад основного матеріалу. В центральноєвропейських країнах соцлагерю, сателітах Радянського Союзу, на зміну тоталітарним, прорадянським режимам на хвилі широкого народного руху прийшли керівники орієнтовані на демократичні цінності. Революційні перетворення с соцлагері і « перебудова» в самому Радянському Союзі стали несподіваним сюрпризом для західних інтелектуалів.Влітку 1989р. Ф.Фукуяма в журналі  «National Interest» опубліковує свою статтю під назвою « Кінець історії». Вона стала впевненою і рішучою заявою щодо того, ідеологічна боротьба закінчилася, і США з його ліберальними цінностями в цьому протистоянні отримали перемогу. В своїй книзі « Кінець історії і остання людина»(1992 р.) Фукуяма продовжує лінію есе і затверджує, що розповсюдження в світі ліберальної демократії західного зразка свідчить про кінцеву точку соціокультурної еволюції людства і формування вирішальної форми правління. В уявленні Фукуями кінець історії, однак, не є кінцем подійної історії, але означає кінець періоду ідеологічних протистоянь, глобальних революцій і війн, а разом з ними – кінець мистецтва і філософії.

В першій главі своєї книги Фукуяма ставить собі питання, наскільки виправданий наш песимізм , і прослідковує глибоку кризу авторитаризму, характерну для останні десятиліть впевнене прямування ліберальної демократії. Її приймають все більше краї, в той час коли критики не можуть запропонувати гідну альтернативу. Вона перевершила і знищила всіх серйозних політичних супротивників, дає гарантії, що являє собою кульмінацію в історії людства.

В другій та третій частині книги Фукуяма дає два самостійних, але доповнюючи один одного нариси універсальної історії, яка свідчить про логічний фінал людської еволюції з настанням глобальної перемоги ліберальної демократії. Фукуяма інтерпретує думку Гегеля у виданні Олександра Кожева. Він припускає, що головна рушійна сила історії є прагнення до свободи. Для Гегеля втіленням людської свободи було конституційна держава або, як вважав Фукуяма, те, що ми назвали ліберальною демократією.

На думку Фукуями,  окрім прагнення о свободи іншою рушійною силою являється жага признання. Прагнення до того, щоб оточуючі оцінили їх людську гідність, що першочергово допомогло любям не тільки подолати в собі тваринний початок, але й дозволило віддавати своє життя в поєдинках. В свою чергу, це призвело до поділу на панів і рабів. Однак дане аристократичне правління не змогло забезпечити потреби визнання як рабів, так і панів. Протиріччя , які породжує боротьба за визнання, може бути усунена лише за допомогою держави, заснованої на загальному та взаємному признанні прав кожного громадянини.

Частина п'ята безпосередньо присвячена питанню, чи дійсно ліберальна демократія повністю задовольняє прагнення людини до визнання і, таким чином, являє собою кінцевий пункт людської історії. Однак, як вважає Фукуяма, «ліберальна демократія є найкраще рішення людської проблеми», він доходить висновку, що їй притаманний ряд внутрішніх «протиріч», через які вона може бути зруйнована. Головну загрозу у Фукуями викликає не та «остання людинна», а те, що ліберальна демократія отримає повсюдну перемогу, тоді і людина « буде боротися проти самої причини. Вона буде боротися заради самої боротьби. Іншими словами, люди будуть боротися від нудьги, вони не уявляють своє життя в світі без боротьби». В кінці Фукуяма приходить до висновку, що задоволення може принести не тільки ліберальна демократія, і тому «ті, хто залишився незадоволеними, завжди зможуть відновити хід історії».

Список використаних джерел:

  1.  http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%BE%D0%BD%D0%B5%D1%86_%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B8%D0%B8_%D0%B8_%D0%BF%D0%BE%D1%81%D0%BB%D0%B5%D0%B4%D0%BD%D0%B8%D0%B9_%D1%87%D0%B5%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B5%D0%BA
  2.  http://www.nauka-shop.com/mod/shop/productID/15934/



1. руб. Доходы всего 226583304 в т
2. варианты острой сердечной недостаточности ОСН- застойная- правожелудочковая венозный застой в большом
3. очков через которые мы смотрим на наш внутренний и как следствие на внешний мир
4. а Ідеї концепції узагальнення нового українського письменства та творчої інтелігенції витворені на грун
5. Геометрия Лобачевского
6. Молодежный центр ЧМР А.html
7. Тема 23 для 11а класса 23
8. Организация ремонтного хозяйства предприятия1
9. говорит об отсутствии логики в понимании секретности
10. м 17 века Французский материализм 18 века
11. Visit to a doctor
12. Простые и практичные рекомендации по взаимодействию с представителями трех доминирующих типов- Генератора.html
13. Русские в приграничном Китае
14. поместье для обозначения особого вида условного землевладения выдаваемого за выполнение государственной
15. 112013 У ПОДАЛЬШОМУ ПРОШУ СЛІДКУВАТИ ЗА ОНОВЛЕННЯМИ НА САЙТІ www
16. менеджмент Манименеджмент с англ
17. ТОМАСА ОПИСАНИЯ ПОВЕДЕНИЯ ТЕСТ Обзор Опросник личностный разработан К
18. Тема- Психологія молодшого школяра
19. Центр содействия реализации конституционных прав и законных интересов граждан ЭНСО ЛОРОО Центр ЭНСО
20. реферату- Преса періоду культу особиРозділ- Журналістика Преса періоду культу особи Нова економічна полі