Будь умным!


У вас вопросы?
У нас ответы:) SamZan.net

ТЕМА- Стандартні підпрограми та підпрограми користувача.html

Работа добавлена на сайт samzan.net:

Поможем написать учебную работу

Если у вас возникли сложности с курсовой, контрольной, дипломной, рефератом, отчетом по практике, научно-исследовательской и любой другой работой - мы готовы помочь.

Предоплата всего

от 25%

Подписываем

договор

Выберите тип работы:

Скидка 25% при заказе до 24.5.2024

ТЕМА: Стандартні підпрограми та підпрограми користувача.

Вивчення нового навчального матеріалу:

1. Процедури користувача в Delphi.

Раніше ви створювали і використовували процедури, які були пов’язані з певними подіями і були методами певних об’єктів.

Заготовки цих процедур середовище розробки створювало автоматично, а ви доповнювали ці заготовки командами і рядком var оголошення змінних.

Під час створення програм можна включати до проекту процедури, не пов’язані з подіями. Такі процедури називаються процедурами користувача. Їх найчастіше використовують у випадках, коли потрібно кілька разів при різних значеннях змінних виконувати одні й ті самі операції. Або коли задачу можна поділити на окремі підзадачі, кожна з яких розв’язується за окремим алгоритмом, тобто при використанні методу покрокової деталізації.

Процедура користувача, як й інші процедури, – це відокремлена частина програми, яка має своє ім’я та яка може бути викликана для виконання в будь-якій іншій частині програми.

Процедури користувача можуть бути:

  1.  без аргументів і без результатів;
  2.  з аргументами і без результатів;
  3.  без аргументів і з результатами;
  4.  з аргументами і з результатами.

Аргументи процедури – це змінні, які отримують свої значення в команді виклику процедури перед початком виконання команд процедури.

Результати процедури – це змінні, які передають свої значення з процедури певним змінним у команді виклику процедури.

Найчастіше використовують процедури останнього типу. Загальний вигляд цих процедур у Delphi такий:

procedure <ім’я> (<списки аргументів з їхніми типами>; var <списки результатів з їхніми типами>);

var (<списки локальних змінних процедури з їхніми типами>);

begin

<команди>

end;

Загальний вигляд команди виклику процедури з аргументами і результатами такий:

<ім’я> (<списки виразів, значення яких передаються аргументам процедури>, <списки змінних, яким передають свої значення результати процедури>);

Зверніть вашу увагу: у команді виклику процедури порядок виразів, значення яких передаються аргументам процедури, і змінних, яким передають свої значення результати процедури, повинен строго відповідати порядку запису аргументів і результатів процедури в рядку її заголовка.

Змінні, які вказані в заголовку процедури, називаються формальними параметрами процедури.

Змінні, які вказуються в команді виклику процедури, називаються фактичними параметрами процедури.

2. Функції користувача в Delphi.

Як зазначалося вище, процедура може не мати результатів, а може мати один або більше результатів. Якщо процедура має один результат, то зручніше її оформити і викликати як функцію користувача.

Функція користувача, як і процедура користувача – це відокремлена частина програми, яка маєсвоє ім’я та яка може бути викликана для виконання в будь-якій іншій частині програми.

Відрізняється функція від процедури таким:

1. Рядок заголовка функції виглядає так:

function <ім’я> (<списки аргументів з їхніми типами>): <тип результату >;

2. Значення, яке функція повинна повернути (передати) команді, яка її викликає, у тексті самої функції має бути присвоєно змінній, ім’я якої збігається з іменем функції.

3. Функція може бути викликана або в правій частині команди присвоювання, або в команді виведення.

3. Стандартні процедури та функції в Delphi.

У мові програмування Delphi можна використовувати великий набір стандартних процедур і функцій, призначених для виконання різноманітних операцій над числами, текстами, елементами керування, графічними об’єктами, файлами та ін.

Деякі з них ви вже використовували, наприклад функцію StrToInt для переведення тексту в ціле число, функцію FloatToStr для переведення дійсного числа в текст, функцію sqrt для обчислення арифметичного квадратного кореня з дійсного числа.

Розглянемо ще кілька стандартних математичних функцій та їхнє призначення (табл.).

Зверніть вашу увагу:

1. При виклику функції без аргументів потрібно вказувати лише її ім’я, наприклад х := Pi.

2. Перед першим використанням функції Random потрібно включити до тексту проекту команду виклику процедури Randomize без аргументів і без результатів, яка запустить генератор випадкових чисел.

3. Для використання функції Power потрібно в рядок Uses текступроекту додати текст Math. Після цього до проекту підключиться додаткова бібліотека стандартних процедур та функцій і стане можливим використання ще цілого ряду математичних та інших процедур і функцій, з якими ви можете ознайомитися в Довідці.

Практичні завдання:

1. Запишіть заголовок процедури з іменем stepin, аргументами якої є змінна a дійсного типу і змінна b цілого типу, а результатом – змінна с дійсного типу, і приклад команди її виклику.

2. Запишіть процедуру з іменем square, яка виконує обчислення площі трикутника за відомими довжинами його сторін, значення яких передаються до процедури як аргументи. Для обчислення площі використайте формулу Герона.

3. Запишіть заголовок функції з іменем length, аргументами якої є чотири змінні цілого типу, а результат має дійсний тип, і приклад команди її виклику.

4. Запишіть функцію, яка виконує обчислення довжини відрізка за відомими координатами його кінців. Запишіть команду виклику цієї функції для обчислення довжини відрізка а з координатами кінців (0; 0) та (20; 30).

5. Створіть проект, у якому можна знайти максимальне із чотирьох заданих різних цілих чисел. Використайте функцію для знаходження більшого з двох заданих цілих чисел. Створіть у власній папці папку Проект 25 і збережіть у ній проект.

Домашнє завдання:

  1.  Вивчити конспект.
  2.  Опрацювати матеріал підручника на ст. 95-100. (Й.Я. Ривкінд, Т.І. Лисенко, Л.А. Чернікова, В.В. Шакотько).
  3.  Завершити виконання практичних завдань.



1. Книга песен была создана в Древнем Китае Коллективное бессознательное по Карлу Юнгу является формой
2. Лабораторная работа 3 Создание базы данных без помощи мастера
3. Личность в русской истории Михаил Богданович Барклай де Толли
4. подходящая работа В соответствии со ст
5. Тема- Технология приготовления дрожжевого теста при производстве простых хлебобулочных изделий и хлеба
6. Что говорит телекритика о ведущих
7. по теме Элементы небесной механики- Понятие о центральном гравитационном поле
8. Введение 2. Раннесасанидское государство 3.html
9. СИБИРСКИЙ ФЕДЕРАЛЬНЫЙ УНИВЕРСИТЕТ Кафедра Экономика и управление И
10. Задание Составить уравнение и по нему определить критерии подобия процесса изменения переменной uвыхt в ц
11. Оценка существенности аудиторского риска
12. экология терминін ~ай ~алым ~сын~ан Э
13. Уголовное законодательство Участие криминологии в уголовном законодательстве Ограниченность криминоло
14. Мода от французского слова mode которое происходит от лат
15. тема правовых норм регулирующих семейные отношения т
16.  Некоторые термины и определения Насос гидравлическая машина в которой механическая энергия приложенна
17. вариант RostovonDon ws in 17491
18. Саратовская государственная юридическая академия 20132014 учебный год
19. 8 С и в этот же день доставляют в лабораторию
20. т; Сост ГБ Сойфер Пермь 2005