Будь умным!


У вас вопросы?
У нас ответы:) SamZan.net

Острозька академія Кафедра культурології та філософії ldquo;ЗАТВЕРДЖУЮrdquo; Проре

Работа добавлена на сайт samzan.net:

Поможем написать учебную работу

Если у вас возникли сложности с курсовой, контрольной, дипломной, рефератом, отчетом по практике, научно-исследовательской и любой другой работой - мы готовы помочь.

Предоплата всего

от 25%

Подписываем

договор

Выберите тип работы:

Скидка 25% при заказе до 7.11.2024

Національний університет «Острозька академія»

Кафедра культурології та філософії

      

   “ЗАТВЕРДЖУЮ

Проректор (заступник директора)

                                                                                                           з навчальної роботи

________________________________

“______”_______________20___ року

РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

 Етичні та естетичні виміри сучасної культури: естетика

(шифр і назва навчальної дисципліни)

напрям підготовки_______0201 Культура, 0301 Психологія _________

(шифр і назва напряму підготовки)

          спеціальність ________6.020101 Культурологія, 6.030102 Психологія _________

(шифр і назва спеціальності)

         спеціалізація____________бакалавр культури, бакалавр психології__________

(назва спеціалізації)

інститут, факультет, відділення__ гуманітарний факультет, факультет політико-інформаційного менеджменту

        (назва інституту, факультету, відділення)

Острог – 2012 рік


Робоча програма _ «Етичні та естетичні виміри сучасної культури: естетика» для студентів

(назва навчальної дисципліни)    

за напрямом підготовки 0201 Культура, спеціальністю 6.020101 Культурологія та 0301 Психологія, спеціальністю 6.030102 Психологія. „28” серпня, 2012 року – 15 с.

Розробники: Карповець Максим В’ячеславович, викладач кафедри культурології та філософії

Робоча програма затверджена на засіданні кафедри культурології та філософії

Протокол від  “29” серпня 2012 року № 1

Завідувач кафедри (циклової, предметної комісії):  Зайцев М. О., доктор

                                                                                       філософських наук, доцент

                                                     

                                                 _______________________ (__________________)

  

                                                               (підпис)                                                            

“29” серпня 2012 року

Схвалено методичною комісією вищого навчального закладу за напрямом підготовки (спеціальністю)_____ 6.020101 Культурологія, 6.030102 Психологія

                                                            (шифр, назва)

Протокол від.  “____”________________20___ року № ___

“_____”________________20__ року         

                                                Голова     _______________ (_____________________)

                                                                       (підпис)                           (прізвище та ініціали)         

Карповець М. В, 2012 рік


  1.  Опис навчальної дисципліни

Найменування показників

Галузь знань, напрям підготовки, освітньо-кваліфікаційний рівень

Характеристика навчальної дисципліни

денна форма навчання

заочна форма навчання

Кількість кредитів  – 2,5

Напрям підготовки

0201 Культура, 0301 Психологія

(шифр і назва)

нормативна

Галузь знань

6.020101 Культурологія, 6.030102 Психологія

(шифр і назва)

Модулів – 2

Спеціальність (професійне

спрямування):

бакалавр культури , бакалавр психології

Рік підготовки:

Змістових модулів – 2

4-й, 1-й

Індивідуальне науково-дослідне завдання _реферат, есе_

Семестр

Загальна кількість годин – 90 ; 82

2-й

Лекції

Тижневих годин для денної форми навчання:

аудиторних –  3

самостійної роботи студента -  6

Освітньо-кваліфікаційний рівень:

бакалавр

24 год.

Практичні, семінарські

16  год. 8 год

 

Індивідуальні заняття

2 год.

 

Самостійна робота

48 год.

 

Індивідуальні завдання: год.

Вид контролю: залік

Примітка.

Співвідношення кількості годин аудиторних занять до самостійної і індивідуальної роботи становить:

для денної форми навчання – 24/50.

  1.  Мета та завдання навчальної дисципліни

Мета курсу: метою вивчення дисципліни «Етичні та естетичні виміри сучасної культури: естетика» є ознайомлення студентів основними надбаннями естетики як філософської науки, місцем естетичної проблематики в світогляді людини і формуванні людської духовності.

 Завданнями вивчення курсу є вироблення у студентів вміння розуміти роль естетичних цінностей в людській життєдіяльності, здатності аналізувати сучасний стан естетичної та художньої сфери, опиратись на ці знання в своїй професійній та особистій життєдіяльності.

Завдання курсу полягає в таких аспектах:

  1.  розкрити вихідні поняття та концепції в контексті естетики, використовуючи низку теоретико-методологічних програм;
  2.  відтворити еволюцію естетичних теорії в історії культури, починаючи від античності і закінчуючи сучасними програмами;
  3.  спрямувати на індивідуальне бачення естетичниз проблем сучасної культури;
  4.  дати стратегію інтерпретації сучасних естетичних теорій і практик.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати: 

  1.  основні категорії, напрямки і проблеми естетики як філософської науки в її історії та на сучасному етапі розвитку;
  2.  зміст базових концептів філософських, соціологічних, історичних і         культурологічних програм, що стосуються осмислення есетичних феноменів людської культури;
  3.  естетично-художні засади суспільного життя, специфіку естетичної регуляції людської життєдіяльності;
  4.  природу мистецтва і особливості його функціонування в культурі та людській життєдіяльності;
  5.  методологічні особливості аналізу естетичного феномену у текстах і  практиках культури;
  6.  зміст основних першоджерел, визначених навчальною програмою;
  7.  дискусійні питання, не вирішені проблеми, що характерні для актуальних наукових досліджень у контексті естетичних вимірів сучасної культури.

      У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен вміти:

  1.     аналізувати  і порівнювати зміст основних естетичних теорій сучасної культури;
  2.     розкривати зв’язок естетичних досліджень із культурними та соціальними констеляціями сучасної епохи;
  3.     здійснювати аналіз та інтерпретацію текстів, що репрезентують різні стратегії       розуміння естетичних проектів сучасної культури;
  4.     вести аргументовану дискусію з проблемних питань в межах естетичних                студій;
  5.     здійснювати самостійний  пошук та фахове опрацювання новітньої літератури предмета;
  6.     користуватися довідковою літературою предмета.  

3. Програма навчальної дисципліни

Модуль 1. Історико-культурна експозиція дисципліни.

Тема 1. Естетика: сутність і роль в культурі (2 год.)

Естетичне начало в світогляді людини. Становлення предмету естетики в процесі культурно-історичного розвитку. Естетика як наука про сутність естетичного і царину художньої діяльності людей. Проблемність і структура естетики як теоретичної системи. Місце мистецтва в предметі естетики.

Місце естетики в системі наук. Естетика і філософія. Єдність і специфічність понятійного апарату. Тенденція до “звільнення” естетики від філософії в естетичних теоріях др. пол. ХХ ст.

Естетика і етика: їх співвідношення в історії культури.

Естетика і мистецтвознавство: нормативність і емпіричність. Естетичний і “мистецтвознавчий підхід” до мистецтва.

Естетика і психологія. Естетична проблематика в контексті досягнень сучасної психології.

Місце естетики в сучасній культурі.

Тема 2. Історія естетичної думки: становлення проблематики естетики (6 год.)

Формування предмета естетики в межах філософського знання в давньогрецькій філософії (Піфагор, Сократ, Платон, Аристотель).

Теоцентричний характер середньовічної естетики (Августин, Фома Аквінський). Київська Русь і становлення естетичних уявлень східних слов’ян.

Антропоцентризм і гуманізм естетики Відродження (Альберті, Леонардо да Вінчі).

Раціоналістичні тенденції в естетиці. Класицизм і нормативність естетики (А. Буало).

Просвітництво і введення терміну “естетика”. Роль А. - Г. Баумгартена в утвердженні естетики як теорії чуттєвого пізнання.

Розвиток нового розуміння предмету естетики в умовах ХVІІІ-ХІХ ст. (Г.-Е. Лессінг, Гегель, Шіллер, Кант, Г.Чернишевський, К. Маркс).

Українська естетика в її історичній традиції та особливості сучасного українського естетичного дискурсу.

Тема 3. Некласична естетика ХХ ст. (2 год.)

Теоретичні витоки некласичної естетики. Плюралізм естетичних теорій в культурі ХХ ст. Неопозитивізм, структуралізм, феноменологія, інтуїтивізм, герменевтика, екзистенціалізм, психоаналіз, неотомізм в естетиці та їх особливості.

Динаміка розвитку уявлень про предмет естетики в умовах кінця ХХ ст.

Постмодерністська естетика: основні риси, поняття, проблеми.

Тема 4. Сутність естетичної діяльності і естетичної свідомості (4 год.)

Естетичне освоєння людиною дійсності - розширення поля людської свободи. Різноманітність форм прояву естетичного відношення людини до світу. Культурна детермінованість естетичного суб’єкта.

Творчий характер естетичної діяльності та різноманітність її форм. Утилітарне та естетичне в естетичній діяльності. Дизайн як вид естетичної діяльності. Дизайн і мистецтво.

Природа і структура естетичної свідомості: естетичні почуття і потреби, естетичний смак, оцінка, естетичні погляди і теорії, естетичний ідеал. Соціокультурне та індивідуальне в естетичних почуттях, смаках, ідеалах. Естетичні погляди та теорії. основні особливості і функції естетичної теорії.

Мистецтво як самоцінна форма естетичної діяльності.

Модуль 2. Теоретико-методологічні основи естетики. Мистецтво у контексті естетики.

Тема 5. Основні естетичні категорії та їх місце категорії в естетичній теорії (4 год.).

Принципи і підходи до систематизації естетичних категорій 

Естетичне як універсальна категорія естетики. Історія формування категорії “естетичне”. Духовна природа естетичного. Естетичне і художнє. Естетичне й естетизм та його форми.

Прекрасне і потворне. Естетична оцінка прекрасного. Зміна тлумачення прекрасного в історії філософії та культури. Прекрасне як продукт людського духу. Прекрасне та естетичний ідеал.

Категорія “потворне” та її історичні модифікації.

Піднесене, героїчне, низьке: співвідношення категорії та історичні модифікації їх змісту. Моральний зміст категорій “піднесене”, “героїчне”, “низьке”.

Трагічне і комічне. Історичні форми трагічних конфліктів і способи їх розв’язання. Катарсис, його естетичний смисл. Особливості трактування трагічного в художній культурі ХХ ст.. Форми і способи втілення трагічного в мистецтві.

Комічне і сміх. Типи комічних конфліктів. Естетичні модифікації комічного.

Тема 6. Естетика як метатеорія мистецтва (6 год.)

Мистецтво – тип духовного освоєння і перетворення дійсності. Роль мистецтва в духовній культурі: співвідношення з філософією, мораллю, релігією, політикою. Естетика і філософія мистецтва. Художність як родова ознака мистецтва і як довершеність в єдності змісту і форми. Художньо-образна природа мистецтва. Основні ознаки художнього образу. Художня умовність.

Художня творчість як об’єкт естетичного аналізу. Естетичні засади художньої творчості. Роль символу та метафори в художній творчості. Проблема художньої обдарованості, талановитості, геніальності.

Мистецтво як засіб спілкування. Художній твір як форма і спосіб буття мистецтва. Особливості естетичного сприйняття художніх творів. Раціональне та емоційне, національне та загальнолюдське в процесі художнього сприйняття.

Система мистецтв в структурі художньої культури суспільства. Історичні тенденції взаємодії і синтезу мистецтв. Художня течія, метод і стиль в мистецтві. Свобода та детермінізм у мистецтві.

Видова специфіка мистецтва в контексті естетичної теорії.

Мистецтво та ціннісні орієнтації особи. Поліфункціональність мистецтва.

Тема 7. Естетичні проблеми мистецтва ХХ ст. (4 год.)

Специфіка розвитку мистецтва на межі ХІХ-ХХ ст.: філософсько-естетичні засади. Світоглядні пошуки в сучасному мистецтві. Доля класичної спадщини в умовах динамічних процесів в художній культурі ХХ ст. Формалістичні пошуки в європейському мистецтві ХХ ст.: кубізм, футуризм, абстракціонізм. Експресіонізм й сюрреалізм та їх особливості. Модернізм і масова культура.

Натуралістичні і релігійно-міфологічні тенденції в мистецтві Заходу. Особливості постмодернізму в сучасному мистецтві.

Активізація художніх пошуків в культурі України: соцреалізм, авангард, неокласика, неореалізм, необароко.

Тема 8. Естетична культура: сутність і сфери формування (2 год.)

Сутність естетичної культури. Естетична і художня культура: характер взаємозв’язків. Структура і сфери формування естетичної культури. Суперечності сучасної естетичної і художньої культури.

Дизайн. Гуманістична спрямованість дизайну. Роль дизайну в сучасній культурі.

Мода і стиль життя.  Мода і бізнес. Роль реклами та її естетичні функції. Мистецтво і бізнес.

Естетика побуту як формування індивідуального стилю життя

Роль естетичного чинника у людських взаєминах. Естетика поведінки Естетична культура ділової людини. Діловий етикет: свобода і краса ділового спілкування.

4. Структура навчальної дисципліни

Назви змістових модулів і тем

Кількість годин

денна форма

Заочна форма

усього

у тому числі

усього

у тому числі

л

п (культура)

п

(психологія)

інд

с.р.

л

п

лаб

інд

с.р.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

Модуль 1. Історико-культурна експозиція дисципліни.

Тема 1. Естетика: сутність і роль в культурі

10

2

2

2

6

Тема 2. Історія естетичної думки: становлення проблематики естетики

10

6

4

2

2

Тема 3. Некласична естетика ХХ ст.

10

2

6

Тема 4.

Сутність естетичної діяльності і естетичної свідомості

6

4

      2

2

Разом за змістовим модулем 1

38 ; 32

14

8

4

16

Модуль 2. Теоретико-методологічні основи естетики. Мистецтво у контексті естетики.

Тема 5.

Основні естетичні категорії та їх місце категорії в естетичній теорії

10

4

2

2

4

Тема 6. Естетика як метатеорія мистецтва

18

6

10

Тема 7. Естетичні проблеми мистецтва ХХ ст.

14

4

4

2

6

Тема 8. Естетична культура: сутність і сфери формування

12

2

2

8

Разом за змістовим модулем 1

52 ; 50

16

8

28

Усього годин

90 ; 82

24

10

48

5. Теми семінарських занять

з/п

Назва теми

Кількість

годин

1

Тема 1. Естетика: сутність і роль в культурі.

1. Естетичне відношення як тип людського відношення.

2. Естетика: сутність і структура.

3. Місце естетики в культурі.

Література: № 2, 3, 4, 7, 10, 11, 12, 14, 24, 31, 37, 53.

2

2

Тема 2. Історія естетичної думки.

1. Історія естетики – становлення предмету естетики.

2. Основні етапи історичного розвитку естетики та їх особливості.

3. Плюралізм естетичної думки ХХ ст.

Література: № 1, 2, 4, 5, 6, 7, 9, 12, 17, 21, 23, 26, 27, 28, 30, 33, 34, 35, 36, 37, 39, 40, 42, 44, 47, 50, 51.

4

3

Тема 3. Сутність естетичної свідомості і естетичної діяльності.

1. Естетична свідомість та її структура.

2. Естетична діяльність і сфера її прояву.

3. Роль естетичного ідеалу в світогляді людини.

Література: № 10, 11, 12, 13, 14, 24, 25, 31,43, 49, 52.

2

4

Тема 4. Основні естетичні категорії: сутність і форми прояву.

1. Естетичне як найзагальніша категорія естетики.

2. Прекрасне: історія становлення і сутність.

3. Піднесене і героїчне. Їх естетичне значення.

4. Сутність трагічного і його види.

5. Комічне. Види і жанри комічного.

Література: № 2, 4, 6, 7, 11, 12, 13, 14, 20, 21, 24, 26, 30, 31, 37, 39, 42, 52, 53.

2

5

Тема 5: Мистецтво і його сутність: історія і сучасність.

1. Природа мистецтва.

2. Мистецтво як творчий і комунікативний процес.

3. Місце мистецтва в культурі.

4. Проблеми сучасного мистецтва.

Література: : № 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 11, 12, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 26, 27, 28, 29, 30, 32, 33, 35, 36, 37, 38, 40, 41, 42, 44, 45, 46, 48, 50, 51, 53.

4

6

Тема 6. Естетична культура: сутність і сфери формування.

1. Сутність естетичної культури: структура і сфери її формування.

2. Дизайн, мода, мистецтво та їх в сучасній культурі.

3. Роль естетичного чинника у людських взаєминах. Естетична культура ділової людини.

Література: №  3, 10, 11,12, 13, 14, 16, 24, 31, 37, 41, 44, 49.

2

                                                                                                            

6. Самостійна робота

з/п

Назва теми

Кількість

годин

1

Опрацювання першоджерел.

18

2

Написання есе

10

3

Написання реферату

10

Разом

48

7. Питання для іспиту

  1.  Естетика: сутність, структура.
  2.  Естетичне відношення як тип людського світовідношення
  3.  Естетичне в світогляді людини
  4.  Естетика і філософія
  5.  Естетика і культурологія
  6.  Естетика і мистецтвознавство
  7.  Естетика і психологія
  8.  Естетика і етика
  9.  Місце мистецтва в предметі естетики.
  10.  Місце естетики в культурі
  11.  Особливості методології сучасної естетики
  12.  Естетична думка античності
  13.  Поняття «катарсис» та «калокагатія»: їх морально-естетичний зміст
  14.  Естетичні погляди середньовіччя
  15.  Гуманістична спрямованість естетики Відродження
  16.  Естетичні ідеї класицизму
  17.  Вклад Баумгартена в розвиток естетики
  18.  Естетичні погляди Просвітництва
  19.  Естетичні ідеї Канта
  20.  Вклад Гегеля в розвиток естетики
  21.  Основні ідеї естетичної концепції Маркса
  22.  Місце символізму в розвитку естетично-художньої думки
  23.  Особливості естетики романтизму
  24.  Плюралізм естетичних ідей ХХ ст.
  25.  Естетика психоаналізу
  26.  Естетика екзистенціалізму
  27.  В якому контексті можна говорити про автономність естетичної теорії?
  28.  Охарактеризуйте основні риси позитивістської естетики.
  29.  Назвіть і охарактеризуйте поняття, що виражають сутність історичного етапу чи сучасного напряму в розвитку естетичної теорії.
  30.  Сутність і структура естетичної свідомості.
  31.  Естетичний смак: особливості природи і функціонування.
  32.  Естетичний ідеал та його місце в людському світогляді.
  33.  Естетична діяльність та її особливості.
  34.  Становлення естетичної діяльності та естетичної свідомості. Які чинники відіграли роль в цьому процесі?
  35.  Естетична цінність природи та її осмислення.
  36.  Естетичний і художній смаки: характер співвідношення.
  37.  Естетичні почуття та потреби як компоненти естетичної свідомості.
  38.  Естетична теорія та її особливості.
  39.  Дизайн як вид естетичної діяльності.
  40.  Гуманістична спрямованість дизайну в сучасній культурі.
  41.  Проблема класифікації естетичних категорій.
  42.  Естетичне: історія становлення і проблеми визначення.
  43.  Взаємозв’язок категорій „естетичне” та „етичне”.
  44.  Естетичне і естетизм: характер взаємодії. Наведіть приклади.
  45.  Зміна тлумачення прекрасного в історії філософії та культури.
  46.  Краса і користь. Який між ними взаємозв’язок.
  47.  Категорія “потворне” та її сучасні модифікації.

Особливості трактування трагічного в художній культурі ХХ ст.

  1.  Естетизм: сутність і форми.
  2.  Сутність і природа трагічного.
  3.  Категорія „комічне” та її соціально-естетичний зміст.
  4.  Прекрасне як категорія естетики.
  5.  Естетичне значення піднесеного.
  6.  Героїчне та його морально-естетичний зміст.
  7.  Комічне: сутність та форми модифікації в мистецтві.
  8.  Прекрасне та естетичний ідеал. 
  9.  Прекрасне як цінність.
  10.  Природа мистецтва
  11.  Мистецтво і філософія: проблеми взаємодії
  12.  Мистецтво і наука
  13.  Взаємозв’язок мистецтва і релігії
  14.  Взаємозв’язок мистецтва і моралі
  15.  Мистецтво як творчий процес
  16.  Мистецтво як суспільне явище
  17.  Мистецтво як форма духовної культури.
  18.  Мистецтво як естетичний феномен
  19.  Естетична природа художнього образу
  20.  Характеристика художньої творчості
  21.  Роль світогляду в творчості митця
  22.  Художня творчість та художнє сприйняття як форми естетичної діяльності
  23.  Проблема методу в мистецтві
  24.  Проблема стилю в мистецтві
  25.  Роль символу та метафори в мистецтві
  26.  Поліфункціональність мистецтва
  27.  Основні риси сучасного мистецтва
  28.  Проблема свободи творчості в мистецтві
  29.  Світоглядні пошуки в сучасному мистецтві
  30.  Естетика і мистецтвознавство.
  31.  Роль естетичного ідеалу в мистецтві.
  32.  Основні риси художнього сприйняття.
  33.  Дизайн і мистецтво: проблеми взаємодії.
  34.  Прекрасне та естетичний ідеал.
  35.  Комічне: естетична сутність та багатоманітність прояву в житті та мистецтві.
  36.  Естетична природа піднесеного.
  37.  Співвідношення утилітарного та естетичного в дизайні.
  38.  Естетичний смак і його місце в світогляді особи.

8. Теми рефератів:

  1.  Естетичне і світогляд людини.
  2.  Природа естетичного: історія і сучасність.
  3.  Історія естетики: становлення предмету естетики.
  4.  Прекрасне як естетичний ідеал.
  5.  Роль мистецтва у формуванні ціннісних орієнтацій людини.
  6.  Художні напрями в мистецві ХХ ст.: світоглядні пошуки.
  7.  Проблема тлумачення і розуміння мистецтва.
  8.  Мистецтво в контексті культури.
  9.  Філософія і мистецтво: характер взаємодії.
  10.   Проблема тлумачення та розуміння в естетиці.
  11.   Передумови формування ціннісних орієнтирів мистецтва ХХ ст.
  12.  Роль естетики в сучасній філософській антропології.
  13.  Історія естетики: становлення предмету естетики.
  14.  Естетична творчість і світ речей.
  15.  Естетика і філософія: проблеми взаємодії.
  16.  Роль мистецтва в формуванні ціннісних орієнтацій людини.
  17.  Сутність естетизму і його форми.
  18.  Дизайн і мистецтво
  19.  Художні напрямки в мистецтві ХХ ст.: світоглядні пошуки.
  20.  Проблема систематизації естетичних категорій.
  21.  Трагічне як категорія естетики.
  22.  Комічне в житті і мистецтві.
  23.  Естетична сутність екзистенціалізму.
  24.  Символізм: естетична сутність і роль в мистецтві.
  25.  Сучасна естетична культура: проблеми і суперечності.
  26.  Сміх як естетичний феномен.
  27.  Мистецтво і політика в сучасній культурі.
  28.  Постмодерністська естетика.
  29.  Особливості естетизму Х. Ортеги-і-Гассета.
  30.  Художня творчість: досвід естетичного аналізу.
  31.  Сучасний психоаналіз і його вплив на мистецтво ХХ ст.
  32.   Естетика як теорія естетичного виховання.
  33.  Естетика і філософія мистецтва.
  34.  Естетичні ідеї І. Франка в праці “Із секретів поетичної творчості”.
  35.   Трансформація змісту естетичного в історико-філософській традиції.
  36.  Проблема розуміння в естетиці.
  37.  Особливості романтизму як форми естетизму.
  38.  Українська естетика: історична традиція і сучасний стан.

9. Теми для написання есе:

  1.  Проблема об’єктивного та суб’єктивного в мистецтві.
    1.  Символічний характер культурного буття.
      1.  Чи доцільно говорити сьогодні про «смерть мистецтва»?
        1.  Естетичне як світоглядна орієнтація людини в світі.
        2.  Небезпека естетизації життя і людини.
        3.  Найбільш вагома і впливова течія у мистецтві ХХ ст.
        4.  Естетичний ідеал сучасної молоді.
        5.  Естетичні ідеї роману Т. Манна «Доктор Фаустус».
        6.  Естетично-світоглядні позиції роману Г. Гессе «Гра в бісер».
        7.  Естетизація дійсності у романі О. Уайльда «Портрет Доріана Грея».

10. Методи навчання

  1.  Словесні: лекція служить для пояснення важкої та складної теми; її ознаками є тривалість запису плану та рекомендованої літератури, уведення та характеристика нових понять, розкриття та деталізація матеріалу, завершальні висновки лектора, відповіді на запитання;бесіда відноситься до найдавніших і найпоширеніших методів дидактичної роботи. Провідною функцією даного метода є мотиваційно-стимулююча.
  2.  Наочні: демонстрація характеризується рухомістю засобу демонстрування: кіно-відеофільм чи його фрагмент.
  3.  Практичні: практичні та семінарські заняття, есе, реферати, конспекти першоджерел, словники.
  4.  Метод стимулювання інтересу до навчання: створення ситуації інтересу при викладанні того чи іншого матеріалу (використання пізнавальних ігор, вікторин, кінофільмів).                                        

11. Методи контролю

В результаті вивчення курсу студенти повинні знати основні принципи наукового дослідження та бути готовими до написання курсових та кваліфікаційних робіт.

Контроль та оцінювання студентів відбувається згідно з наступними критеріями:

1. відвідування студентами лекційних та практичних занять;

2. активна участь під час практичних занять; вміння аналізувати та систематизувати матеріал; опрацювання основної та додаткової літератури; першоджерел;

3. сумлінна підготовка до контрольної роботи;

4. написання есе;

5. написання реферату;

6. створення словника термінів до визначеної теми;

7. опрацювання першоджерел і написання конспекту.

Критерії оцінки есе:

1. оригінальність тверджень автора;

2. вміння аргументувати власні думки;

3. вміння здійснювати аналіз та робити висновки;

4. дотримання обсягу та оформлення.

Критерії оцінки реферату:

1. складність обраної теми;

2. вміння викладу матеріалу, узагальнення та висновки;

3. обсяг і кількість використаних джерел;

4. оформлення (дотримання вимог: титульна сторінка, план, відповідно оформлений список використаних джерел та літератури).

Модульна форма контролю проводиться письмово у вигляді розгорнутих питань. Оцінка залежатиме від сумлінності виконання поставлених завдань, ґрунтовності відповіді на запитання, вміння логічно мислити, робити висновки.

                                                                

12. Розподіл балів, які отримують студенти

Модуль 1

Реферат

Есе

Іспит

Сума

40

10

10

40

100

Т1

Т2

Т3

Т4

Т5

Т6

Т7

Т8

5

5

5

5

5

5

5

5

Шкала оцінювання: національна та ECTS

Сума балів за всі види навчальної діяльності

Оцінка ECTS

Оцінка за національною шкалою

для екзамену, курсового проекту (роботи), практики

для заліку

90 – 100

А

відмінно  

зараховано

82-89

В

добре

74-81

С

64-73

D

задовільно

60-63

Е

35-59

FX

незадовільно з можливістю повторного складання

не зараховано з можливістю повторного складання

0-34

F

незадовільно з обов’язковим повторним вивченням дисципліни

не зараховано з обов’язковим повторним вивченням дисципліни

13. Методичне забезпечення

1. Карповець М. Етичні та естетичні виміри сучасної культури: естетика. Робоча програма. – Острог, 2012. – 15 с.

14. Рекомендована література

  1.  Бердяев Н.А. Кризис искусства. - М., 1992.
  2.  Борев Ю. Естетика: Учебник. - М.,2002.
  3.  Бровко М.М. Мистецтво як естетичний феномен. Монографія. –К., 1999.
  4.  Бычков В.В. Эстетика – М.,2002.
  5.  Булгаков С.Н. Самосознание искусства // Булгаков С.Н. Свет невечерний. - М., 1991.
  6.  Гадамер Г.Г. Актуальность прекрасного. - М., 1991.
  7.  Гартман Н. Эстетика. - М., 1958.
  8.  Гольдентрих С.С. О природе эстетического творчества. - М., 1977.
  9.  Зарубежная эстетика и теория литературы Х1Х-ХХ веков. Трактаты. Статьи. Эссе. –М., 1987.
  10.  Егоров Л. Проблемы эстетики. - М., 1977.
  11.  Естетика / Під ред. Левчук Л.Т. - К.,2000, 2005.
  12.  Эстетика. Словарь. - М., 1989.
  13.  Эстетическое сознание и художественная культура. - К., 1983.
  14.  Естетичне виховання: Довідник. - К., 1988.
  15.  Історія української літератури ХХ ст. - К., 1994.
  16.  Искусство в мире духовной культуры. – К.. 1985
  17.  Искусство и художник в зарубежной новелле ХХ в. - Спб., 1992.
  18.  Иванов В.П. Человеческая деятельность –познание - искусство. - К., 1977.
  19.  Ильенков Э.В. О специфике искусства. Об эстетической природе фантазии // Искусство и коммунистический идеал. - М., 1989.
  20.  Каган М.С. Эстетика как философская наука. – СПб., 1997.
  21.  Канарский А.С. Диалектика эстетического процесса. Ч.І. - К., 1974, Ч.ІІ.- К., 1982.
  22.  Кандинский В.В. О духовном в искусстве. - М., 1992.
  23.  Кант И. Критика способности суждения. Ч.І. - М., 1994.
  24.  Кривцун О.А. Эстетика. Учебник.– М., 2001.
  25.  Кучерюк Д.Ю. Естетика праці. - К., 1984.
  26.  Левчук Л.Г. Західноєвропейська естетика ХХ ст. - К., 1997.
  27.  Лекции по истории эстетики / Под ред. М.С. Каган. Кн І-ІІІ. - ЛГУ, 1974-1977.
  28.  Лессинг Г. Лаокоон. О границах живописи и поэзии. - М., 1957.
  29.  Лосев А.Ф. Логика символа // Контекст 72. - М., 1973.
  30.  Лосев А.Ф. История античной эстетики. Кн. ІІ. - М., 1994.
  31.  Лукьянов Б. В мире эстетики: Книга для учащихся. - М., 1988.
  32.  Малахов В.А. Искусство и человеческое мироотношение. - К., 1988.
  33.  Маньковская Н.Б. Эстетика постмодернизма: Монография – СПб., 2002.
  34.  Маркс К. Экономическо-философские рукописи 1844 г. // Маркс К., Энгельс Ф. Избранные произведения. - М., 1956.
  35.  Морально-этические поиски художников Запада // Идеология. Мораль. Искусство. - К., 1991.
  36.  Мир философии. Ч.ІІ. - М., 1991.
  37.  Наконечна О.П. Естетичне як тип духовності. – Рівне, 2002.
  38.  Наконечна О. Взаємозв’язок мистецтва і моралі в розвитку людської чуттєвості. //Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені В.Гнатюка. Серія: Філософія. №14, 2006. – С.135-139.
  39.  Овсянников М.Ф. История эстетической мысли. - М., 1978.
  40.  Ортега-і-Гассет. Мистецтво в теперішньому і майбутньому / Вибрані твори. - К., 1994.
  41.  Панченко В.І. Мистецтво в контексті культури. - К., 1998.
  42.  Руднев В.П. Словарь культуры ХХ века. Ключевые понятия и тексты. – М., 1997.
  43.  Рытникова Е.А. Эстетическое сознание: сущность и специфика. - М., 1985.
  44.  Самосознание европейской культуры ХХ века. - М., 1991.
  45.  Теория метафоры. - М., 1990.
  46.  Флоренский П.А. Строение слова // Контекст 72. - М., 1973.
  47.  Фрагменты из ранних греческих философов. - М., 1989.
  48.  Франко І.Я. Із секретів поетичної творчості // Твори: В 20 т. - К., 1950-1956. Т.16.
  49.  Художественная культура и эстетическое развитие личности. - К., 1987.
  50.  Шіллер Ф. Естетика. Мистецтво. - К., 1974.
  51.  Шеллинг Ф. Философия искусства. - М., 1966.
  52.  Яковлев Е.Г. Проблема систематизации категорий в марксистско-ленинской эстетике. - М., 1983.
  53.  Яковлев Е.Г. Эстетика. - М., 1999.

15. Інформаційні ресурси

  1.  Ресурси Інтернет: інтернет-бібліотеки
  2.  Веб-сторінка Національної наукової бібліотеки ім. В. Вернадського
  3.  Веб-сторінки наукових та академічних установ.




1. Эйкен Говард
2. МЕТА ПРОВЕДЕННЯ поглиблення знання теорії та методики викладання хортингу; вивчення кваліфікаційної
3. з курсу соціальної антропології за кожний термін по 6 балів; Тестове завдання ~ 4 бали; Максимальна
4. реферату- Творчість Леонардо да ВінчіРозділ- Образотворче мистецтво Творчість Леонардо да Вінчі Серед ти
5. тематиків що володіють обчислювальною технікою знання питань пов~язаних з комп~ютерною графікою є достатн
6. Функції вчителя його соціальнопедагогічні якості і вміння
7. Тема- Синергетическая концепция самоорганизации Выполнила студентка 4 курса Очного отд
8. Физика и метафизика смерти
9. Тема 3.2. Финансовые рынки и его основные участники Вопросы для изучения- Структура современного финансовог
10. Тема- Технологія розв~язання економічних задач методами лінійного програмування з використанням Microsoft Excel
11. Тема Создание точки восстановления системы
12. Фразеологические синонимы-антонимы со значением внешность человека
13. 1905 год в Московской губернии
14. Средства внутренних организационных коммуникаций
15. Модуль2 Змістовий модуль1
16. . Методические указания к решению задач основной список
17. Карта распределения бюджета времени Если для описания Вы выбрали процедуру из деловой сферы то состав
18. политическое устройство Киевской Руси.html
19. Остеохондроз поясничного отдела позвоночника хронически-рецидивирующий тип течения, период обострения
20. Курсовая работа- Разработка нефтяных месторождений с применением законтурного и внутриконтурного заводнений