Поможем написать учебную работу
Если у вас возникли сложности с курсовой, контрольной, дипломной, рефератом, отчетом по практике, научно-исследовательской и любой другой работой - мы готовы помочь.
Если у вас возникли сложности с курсовой, контрольной, дипломной, рефератом, отчетом по практике, научно-исследовательской и любой другой работой - мы готовы помочь.
МОДУЛЬ 5. Рекламні повідомлення
Вступ. Дизайн і реклама. Специфіка і сфери діяльності. Методика проектування рекламних звернень
Дизайн - це область творчої діяльності, що пролягає в проектуванні наочного світу штучного середовища, в створенні зручних і красивих речей.
Дизайн в культурі сьогодення не є новітнім феноменом. За певних умов розвитку соціального, економічного та технічного рівня, на рубежі XIX-XX ст. зявляється вид діяльності, що задовольняє іманентну потребу особистості в естетизації навколишнього простору, що згодом виокремлюється у професію, яка одержала назву «дизайн», або «художнє конструювання». Назва віддзеркалює той факт, що першими дизайнерами були художники, метою яких стало свідоме художнє формоутворення предметного середовища. Саме формування гармонійного середовища різноманітних сфер життєдіяльності людини є прикладною сутністю дизайну.
Зі століття в століття слово ДИЗАЙН позначало втілений творчий задум. У наш час загальний зміст цього слова декілька спотворився, а тим більше спотворився він в рамках поняття "рекламний дизайн". Поняття стало настільки широким, що первісний зміст буквосполучення блідне і морщиться.
Рекламний дизайн має на увазі сукупність творчого процесу і здорового глузду, помножену на психоаналіз, з додатком елементів маркетингу та препресса. І кожен з компонентів відіграє вельми важливу роль. Так без творчості в при створенні, наприклад, рекламного модуля - не обійтися ніяк, адже він повинен нести в собі певну ідею, артикулювати виражену і привабливо оформлену. Без здорового глузду вам не вдасться зіставити матеріальні доходи розумовою витратам. Психоаналіз допоможе зорієнтувати рекламний посил на потреби цільової аудиторії, а знання в області маркетингу - виявити останню. І нарешті без умінь у сфері препресса, тобто додрукарської підготовки макету майбутнього носія, вся ваша творчість можна буде викинути в корзину, адже його неможливо буде надрукувати.
І саме через нерозуміння або нерозуміння всіх складний процесів, які повинні щодня відбуватися в голові професійного дизайнера, ми і бачимо навколо стільки відвертого рекламного барахла, яке просто хочеться викинути геть і забути…
То чи можливе життя без реклами сьогодні? Як зміниться якість життя, якщо з усіх її сфер виключити рекламу? Відповідь на ці питання однозначна - споживач буде дезінформований про появу нових товарів, а при виборі того або іншого продукту у нього не виникне жодних фактів, якими можна було б оперувати. Так, реклама сьогодні сприймається споживачем з деякою часткою сарказму і скептицизму, однак, статистика говорить про зворотнє - реклама в будь-якому вигляді підвищує попит і робить популярними товари та послуги, незалежно від бажання споживача. Рекламодавець орієнтується на несвідому частину психіки споживача, тому дуже часто ми купуємо ті чи інші рекламовані товари тільки тому, що їх показали по телевізору або на величезних щитах по всьому місту. На нас дивляться інші люди, які також бачили дану рекламу, і нерідко йдуть за нашим прикладом. Так людина поступово починає відрізнятися від інших - вона іде в ногу з часом, носить модний нині одяг, п'є напої, знайомі всім з телереклами, їсть рекламовані продукти і відпочиває в сучасних, відомих за допомогою реклами, місцях.
Загальні вимоги до створення рекламних звернень.
Візуальне повідомлення має орієнтувати потенційного споживача у розмаїтті рекламних звернень. Повідомлення може бути, представлене вербально (словесний текст) або іконічеськи, тобто образотворчо (візуально).
Візуальні комунікації комунікації (передача інформації) по засобах візуальної мови (зображень, знаків, образів, тіпографіки, інфографіки...) з одного боку і візуального сприйняття (органів зору, психології сприйняття...) з іншою. У побутовому значенні візуальна комунікація може бути визначена як те що я бачу.
Проте сьогодні візуальна комунікація надзвичайно розвинена і ускладнена і на рівні мови і на рівні сприйняття за рахунок активного розвитку візуального мистецтва і електронних і цифрових технологій.
Візуальні комунікації одна з базових складових сучасних мас-медіа, що створюють візуальний інтерфейс передачі і вжитку інформації, а також трансформуючи і переводячи, у свою чергу, будь-яку інформацію у візуальну мову (іміджі і прес-портрети, фото з місця подій і телевізійна картинка в режимі реального часу...).
В роботі дизайнерів велику роль грають ілюстрації і фотографії. Деякі рекламні кампанії навіть грунтуються на силі зображень. Проте ілюстрації не повинні використовуватися просто тому, що вони цікаві або привертають увагу. Будь-які картинки повинні, перш за все, працювати на підвищення ефективності сприйняття візуального звернення.
Ефективність комунікативного процесу дуже часто залежить від комбінації слова і зображення. Зображення в багатьох випадках значно підсилює вплив рекламного звернення, а у деяких випадках - цілком чи частково заміняє його. Зображення може являти собою малюнок чи фотознімок.
У рекламному малюнку застосована різноманітна графічна і мальована техніка зображення. Малюнки можуть бути чорно-білими і кольоровими, виконаними пером, олівцем, пензлем, вугіллям і т.д. Малюнок у рекламі нерідко відтворює гумористичний образ. Можна використовувати такі прийоми, як перебільшення якої-небудь деталі, олюднення тварин чи неживих предметів, невідповідність дії і положення, підсилення малюнком гри слів тощо.
Фотографія не залишає в читача ніяких сумнівів щодо інформації, яку він одержить з реклами. Тому до такої реклами покупець ставиться з особливою довірою. Найбільш ефективне застосування фотографії при рекламуванні товарів, що не можуть бути відтворені у докладних текстових поясненнях, наприклад, одяг. Особливо результативне використання в рекламних цілях кольорової фотографії, за допомогою якої можна передати реальні фарби і відтінки предмета.
Шрифт у рекламі
Існує величезна кількість різних шрифтів. У кожного окремого шрифту є своя назва, причому багато з них існують в різних варіантах основного виду і малюнка.
Оптимальний вибір і використання шрифтів для кожного конкретного випадку під силу лише художникам - фахівцям в області реклами. Шрифт повинен привернути увагу читача і допомогти йому зосередитися на читанні тексту, виділити найбільш важливі аргументи. Кожен малюнок шрифту надає тексту своєрідну емоційне забарвлення. При виборі шрифту слід пам'ятати, що він повинен відповідати рекламованим товарам. Так, за допомогою шрифтів складного малюнка з округлими контурами букв і контрастними штрихами можна підкреслити легкість, витонченість виробу, про який йде мова в тексті. Шрифти більш простого малюнка з прямокутним контуром букв підходять для набору текстів, в яких рекламується простота форми, міцність, надійність предмета. Жирні важкі шрифти доречно застосовувати для реклами пральних машин, холодильників, електрополотеров, а легкі - для реклами парфумерних, ювелірних виробів, шовкових тканин, мережив і т. п.
Людське око має властивість сприймати не окремі букви, а групи букв або слів, їх форму, а також певну довжину рядків. Це властивість очі є чинником, що прискорює або сповільнює читання. Тому, крім малюнка шрифту, не менш важливо правильно вибрати його розмір, відстань між буквами, рядками, довжину рядків і розташування тексту на сторінці або аркуші друкованої продукції.
Велику роль у сприйнятті тексту відіграє колір фарби, якою написаний текст. У рекламних засобах, що містять досить великі тексти, слід приділяти серйозну увагу розбірливості відбитка на кольоровому тлі. При оформленні рекламного тексту на щитах необхідно враховувати наступні моменти.
1. Накреслення і розмір букв повинні відповідати особливостям об'єктів рекламування, площі листа. Найкращим варіантом є використання одного малюнка різних розмірів.
2. Правильний підбір кольору фарби необхідний для посилення емоційного впливу рекламного тексту на читача. Кольору шрифту і фону завжди повинні бути контрастними - чим різкіше виділяється шрифт на фоні, тим він легше читається і сприймається.
Психологія кольору в рекламі
У різних культурах навіть основні кольори часто наділяються певними смислами, що значно ускладнює завдання такою бажаною уніфікації колірного оформлення конкретної рекламної продукції. При просуванні товару в різні регіони, особливо при розробці упаковок, етикеток, необхідно знаходити компромісні рішення, адекватно сприймаються споживачами та прийнятні в максимально широкому географічному просторі.
Оптимізація колірного подання товару - одна з серйозних проблем, що виникають при розробці насамперед мегабрендов. Особливо гостро дана проблема постає перед вітчизняними виробниками, якщо взяти до уваги унікальне різноманіття социодемографических, психографічних і культурних відмінностей у населення Російської Федерації. Вітчизняному рекламістові доводиться знаходити відповіді на цілий ряд питань, наприклад як впливає колір на споживачів рекламної інформації; як його сприймає масову свідомість в окремих країнах, регіонах, національної інтеграції.
Психологами встановлено, що врівноважена в колірному відношенні середовище привертає, створює творчу атмосферу, заспокоює і покращує спілкування людей між собою. Колір істотно впливає на псіхоінтеллектуальное стан людини. Кольори впливають на почуття, а не на логіку людини.
Як показують спеціальні дослідження, 80% кольору і світла поглинаються нервовою системою і тільки 20% - зором.
Між колірним рішенням реклами та природним сприйняттям людини існує певна залежність. Достовірно встановлено, що кожен колір викликає підсвідомі асоціації.
Коли бачиш хороші рекламні фільми, перегортаєш буклети, розглядаєш плакати, неодмінно звертаєш увагу на виразність колірних і просторових рішень. Все продумано до дрібниць. Все дуже красиво, все працює на мету - привернути увагу, зацікавити рекламованим товаром.
Колір і форма емоційно впливають на людину. Фахівці досліджували вплив кольору на сприйняття людини, асоціації, викликані їм у національних середовищах різних країн. Виявилося, наприклад, що жовтий колір в Сирії означає або символізує траур, смерть, в Бразилії - відчай, а в Індії - пишність.
Величезна увага впливу кольору на сприйняття людини і його психічний стан приділяв швейцарський психолог М. Люшер, який встановив, що певний колір викликає у людини цілком певні емоції. Наприклад: жовто-червоні тони створюють відчуття схвильованості, збудження; сині, сірі колірні тони, навпаки, діють заспокійливо; чорний або сірий колір має значенням вишуканості, культурності і як би протистоїть всій гамі «вульгарних фарб». Але одночасно все активніше виступає яскравий колір як знак емансипації, канікул, свободи.
Колір стає важливим елементом загального рішення зовнішнього вигляду речі і її рекламного образу. Фарби співвідносять один з одним і з середовищем і саме це мають на увазі, коли говорять про їх функціональності.
У ряді європейських країн посилюється протистояння тютюнової та алкогольної реклами, в тому числі і шляхом обмеження колірних рішень. Відомі випадки, коли законодавчим порядком тютюнова і алкогольна реклама допускається виключно в чорно-білому колірному оформленні.
Червоний - теплий і дратівливий, стимулює мозок, символ небезпеки і заборони, показує діяльний настрій. Візуально зменшує поверхню, забарвлену в цей колір, і створює надмірну напруженість. Червоний колір вибирають люди емоційні, влюбливі, сексуальні.
Помаранчевий - життєрадісний, імпульсивний, прискорює пульс, створює відчуття благополуччя, свідчить про реалізм.
Жовтий - стимулює мозок, привертає увагу і зберігається в пам'яті довше, ніж інші кольори. Жовтий і оранжевий кольори вибирають життєрадісні, імпульсивні люди. Яскравість цього кольору викликає порушення психічної рівноваги, тому його не рекомендується використовувати на великих поверхнях.
Зелений - заспокоює, знімає біль, втома, врівноважує, уособлює свіжість і природність. Зелений колір вибирають люди здібні й урівноважені. Зелений колір викликає відчуття обділеності і може викликати млявість.
Блакитний - антисептичен, ефективний при невралгічних болях.
Синій - створює внутрішню силу і гармонію. Синій колір вибирають люди меланхолійні і розчаровані. Свіжість цього кольору в поєднанні з його заспокійливим впливом поміщає його в ряд бажаних квітів, оскільки він розряджає стрес.
Фіолетовий - діє на серце, легені, кровоносні судини, збільшує витривалість тканини, «примиряє» почуття між собою. Фіолетовий колір вибирають люди, в житті яких спостерігається період нестійкості.
Білий - символізує чистоту. Для нього характерне «самоусунення» його власної сили, тому білий колір краще використовувати в поєднанні з синім, червоним або зеленим.
Коричневий - викликає відчуття стабільності і реалістичне настрій. Коричневий колір вибирають консервативні люди, що знаходяться в періоді стабільності, але не бажають нічого змінювати.
Чорний - символізує витонченість.
Рожевий - виражає відчуття слабкості, порожнечі, а часто і солодкуватості.
Світло-зелений - надає холодність навколишньому середовищі.
Специфіка високоякісних товарів і предметів розкоші краще підкреслюється поєднанням чорного з червоним або золотистим кольором. Свіжість - холодними квітами (жовтим, синім або зеленим). Не випадковий вибір, наприклад, кольору зелені для молочної продукції, блакитного - для продуктів моря, коричневого - для кераміки, «сміливих» кольорів (наприклад, оранжевого) - для промислових товарів, яскраво-синього або глибоких відтінків червоного - для ювелірних виробів.
Зазвичай рекомендується застосовувати в рекламних цілях не більше двох різних кольорів, які, проте, можна урізноманітнити за рахунок споріднених їм відтінків, оскільки таку спорідненість створює відчуття колірної послідовності і не дратує очей.
Людина, володіючи цілковитою системою кольоросприйняття, розробив різні способи використання кольорів для особистих і професійних потреб, а також в цілях розваги. Реклама буде більш успішною при правильному використанні колірної гами, яка з часом стає фірмовою колірною гамою.
У друкованій рекламі особливо колір грає важливу роль і має деякі особливості. Займаючись підготовкою плаката, буклета або іншої друкованої реклами, дуже важливо добре продумати дизайн: правильно розташувати текст, знайти ефектну картинку і вибрати ту кольорову гаму, на тлі якої реклама товару буде сприйматися кращим чином.
На жаль, до вибору кольору дотепер ставляться як до чогось другорядного, воліючи науковому підходу свої особисті переваги.
Згідно з результатами, отриманими в ході численних психологічних експериментів, вченими був зроблений висновок, що колір певним чином впливає на сприйняття людиною ваги тіла, температури приміщення та оцінку віддаленості об'єкта.
Так, червоний, жовтий і оранжевий кольори візуально наближають предмет, збільшуючи його обсяг і як би «підігріваючи» його. Блакитний, синій, фіолетовий, чорний візуально віддаляють об'єкт, зменшують і «охолоджують» його. Тому, обираючи той чи інший колір для реклами товару, слід оцінити його з точки зору цих параметрів.
Психологія форми в рекламі.
Вплив певних форм на людину було помічено ще в глибоку давнину. Пізніше спеціальними дослідженнями було науково встановлено, що форма, як і колір, емоційно впливає на людину.
Доведено, що форма екрану, на якому розташовується об'єкт, певним чином організовує процес пошуку на ньому слабозаметних сигналів, організуючим впливом володіє і форма образотворчої поверхні.
Квадратна, прямокутна, кругла, овальна, трикутна площині по-різному розподіляють увагу глядача. Прості геометричні форми швидше сприймаються глядачем і краще запам'ятовуються у порівнянні зі складними неправильними формами.
Психологам добре відомі деякі прийоми залучення уваги людей за рахунок форми, надавали об'єкту сприйняття. Зокрема, ефективним способом залучення уваги є виділення з якого-небудь ознакою одного елемента серед інших. Так, найбільш виступаючий кут чотирикутника стає незалежно від його просторового положення місцем концентрації уваги. Дослідженнями встановлено, що навіть непредметні форма може привернути увагу і справити сильне враження.
Певний вплив на сприйняття інформації надають форми ліній. Вважається, що вертикальні або горизонтальні прямі лінії асоціюються зі спокоєм, ясністю і навіть солідарністю, а вигнуті - з витонченістю і невимушеністю. Однак це справедливо в певних умовах, наприклад чим частіше горизонтальні чи вертикальні лінії і чим контрастніше кольору, обрані для зображення, тим більше неприємні відчуття вони виробляють. Ці особливості проявляються також, якщо глядач знаходиться в стресовому стані.
Зигзагоподібні лінії передають враження різкої зміни, концентрації сили, швидкого вивільнення енергії. Незбалансовані форми викликають відчуття дискомфорту. Нехитрі і симетричні форми «прочитуються» набагато швидше за інших, привертають увагу.
Реклама задає питання, прагнучи створити незавершений образ, викликати в подальшому у споживачів пізнавальну потребу.
Методика проектування рекламних звернень
Проектна діяльність одна з найперспективніших складових освітнього процесу, тому що створює умови для творчого саморозвитку та самореалізації. Вміння самостійно здобувати знання, систематизувати їх, надає можливість орієнтуватися в інформаційному просторі, бачити проблему і приймати рішення - відбувається саме через метод проекту.
Проект сукупність певних дій, документів (бізнес-плани, бріфи, бренд-буки), текстів для створення реального обєкта, предмета, створення різних продуктів
Метод проектів є розвиток критичного мислення, пізнавальних навичок, умінь самостійно конструювати свої знання, орієнтуватися в інформаційному просторі. Цей метод завжди зорієнтований на самостійну діяльність індивідуальну, парну, групову. Метод проектів завжди припускає розвязування деякої проблеми, яка передбачає, з одного боку, використання різноманітних методів, засобів навчання, а з іншого інтегрування знань, умінь із різних галузей науки, техніки, технології, творчих галузей. Результати виконаних проектів повинні бути “відчутними” конкретний результат, продукт (об єкт проектування) готовий до впровадження.
Проектна діяльість, проектування це специфічний індивідуально-творчий процес, який вимагає від кожного оригінальних нових рішень і в той же час це процес колективної творчості.
Об'єктом дизайну може стати практично будь-який новий технічний промисловий виріб, рекламна компанія, упаковка, тощо в будь-якій сфері життєдіяльності людей, де обумовлено людське спілкування.
Задум, проект, креслення, малюнок. Термін, яким позначають різні види проектувальної діяльності.
Мета дизайну - створення якнайповнішої відповідності проектованого об'єкту потребам людини- утилітарним та естетичним.
Основний метод дизайну
Художньо-образне моделювання об'єкту дизайн-проектування за допомогою композиційного формоутворення. Воно базується на результатах аналізу і естетичних запитів і переваг певних груп споживачів, з урахуванням ситуації і середовища використовування і сприйняття об'єкту, а також аналізу функції об'єкту (як засоби наочного забезпечення відповідних потреб), конструкційних матеріалів, технології виготовлення виробів, обумовленої можливостями конкретного підприємства.
Основні категорії дизайну
Образ - ідеальне уявлення про об'єкт (проект), художньо-образна модель, створена уявою дизайнера.
Функція - робота, яку повинен виконувати виріб або проект + смислові, знакові і ціннісні ролі об єкту проектування..
Морфологія - будова, структура виробу (проекту), яка організована відповідно до його функції, матеріалу, способу виготовлення та застосування, що втілює задум дизайнера.
Отже, об'єкт дизайну те, що створюється та модифікується завдяки дизайну у напрямку вирішення проблем проектування або соціальної привабливості. Так, під час автотюнингу об'єктом дизайну є авто, яке може видозмінюватися як у бік кращих технічних характеристик, так і у бік кращого «сучаснішого» вигляду. Також при проектуванні нових розробок або стайлінгу старих (пакування, фірмовій стиль, ребрендинг …) також видозмінюються та покращуються художньо-образні характеристики.
Дизайн як процес. Етапи.
Появі результату дизайн-розробок передують такі етапи роботи.
- Бриф - визначення цілей дизайну (технічне завдання).
- Аналітика - аналіз визначених цілей, збір аналогів, прототипів.
- Дослідження - вивчення схожих дизайн рішень.
- Дизайн рішення креатив, дизайн-концапції для реалізації завдання.
- Презентація - презентація дизайну замовнику (викладачу, групі)
- Виробничий цикл (підбір графічних технік та технологій виконання)
- Безпосереднє виконання проекту.(макетування та моделювання)
Поняття - «графічна культура»
графічна культура відображає готовність, здатність людини прогнозувати, планувати і коригувати свої дії, будувати творчий процес та втілювати його в реальні роботи..
Формування графічної культури невідємно від розвитку образно-просторового, логичного та абстрактного миcлення, що реалізується при вирішенні графічних завдань.
Доречно зазначити, що уміння створювати уявні образи обєктів
і оперувати ними характерна особливість інтелекту людини. Довільно оперувати графічною мовою в процесі ровз язання конкретної задачі:
- вміння змінювати графічні техніки,
- надавати обєктам проектування різні характерні ознаки, які суттєво змінені порівняно з початковими. Завдяки чому створюються нові образи.
В оточуючому нас навколишньму середовищі все більше набувають актуальності узагальнені схематичні знакові моделямі, які дають можливість в
абстрактній, знаково-символічній формі відображати відповідність обєктів
праці та побуту їх графічним зображенням.(знаки навігації, піктограми, смайлики)
Тому рівень графічної культури дизайнерів має бути крім абстрактного, ще й досить універсальним. Користувачі графічної інформації мають адекватно її сприймати і відповідно реагувати на неї.
Технологічна культура рівень розвитку перетворювальної діяльності людини, що виражається у сукупності дослідницьких технологічних процесах на основі гармонійної взаємодії з природою, суспільством, і технолгічним середовищем.
Технологія це наука про майстерність, способи взаємодії людини, знарядь і предметів праці.
„Технологія” це ідеологія змін і творчості. Зараз технології стають найважливішими фокторами пізнавального, соціально екологічного і культурного розвитку суспільства і поліпшення на цій основі якості життя людей. Техніка і спосіб виробництва за своїм походженням є народженням культури, тому „технологія” культурологічне поняття, повязане творчим мисленням і творчого предметно перетворювального діяльністю людини.
Проектно-прогностична діяльність в дизайні - направлена на майбутнє.
Прогностика - наукова дисципліна про закономірності розробки прогнозів, закони і методи прогнозування.
Крите́рії (гр. kriterion - ознака для обговорювання) ознака, обгрунтування, мірило оцінки будь-чого. Розрізняяють критерії на логічні (формальні) та емпіричні (експерементальні, пошукові)
Критерії оцюнювання це мірило (вимір), що дає можливість оцінити те про що йдеться мова, що треба спроектуватита з якими якостями повинен бути майбутній продукт (проект)
Асоціації це звязки що встановлюються між двома та більше об єктами на рівні відчуття та їх сприйняття. Асоціативні образи можуть бути як східні так і контрастні між собою.
Образно-асоціативні властивості у обєктів проектування, мають будь-яке графічне вираження та графічну техніку. Графічні техніки можуть тільки підсилити та підкреслити якості обєкту.
Хоча графіку часто називають «мистецтвом білого та чорного» - мова графіки дуже різноманітна і не виключає використання кольору. Художня виразність графічних обєктів міститься в її лаконізмі, ємкості образів, зконцетрованості та відборі графічних засобів. Недосказаність, умовність в позначенні якостей обєкту складає особливу цінність графічного зображення, що розраховане на активну роботу уяви глядача та споживача. Не тільки досконало пророблені графічні аркуші, а й швидкі замальовки мають художню цінність.
МОДУЛЬ 6. Товар і його рекламний образ
Бренд. Рекламний образ бренду. Визначення та відмінності від функціональних та споживчих якостей.
Створення художнього твору в будь-якій області мистецтва неможливе без композиційної побудови, без приведення до цілісності та гармонії всіх його частин, всіх його компонентів.
Композиція - найважливіший засіб побудови цілого. Під композицією ми розуміємо цілеспрямоване побудова цілого, де розташування і взаємозв'язок частин обумовлюються змістом, призначенням і гармонією цілого .
Слово "композиція" походить від латинського "Compositio" що означає - твір, складання, зв'язок, зіставлення, якщо мова йде про композицію, то завжди мається на увазі певна цілісність, наявність складної будови, що містить протиріччя ,приведені до гармонійного єдності завдяки системі зв'язків між елементами. Композиція відсутня в хаотичному нагромадженні предметів. Композиція забезпечує логічне і красиве розташування частин, з яких складається ціле, надаючи ясність і стрункість форми і роблячи дохідливим зміст. Логіка побудови та краса, гармонія існує в природі та притаманна творінням людини.
Якщо твір представляє собою несюжетну декоративну або абстрактну картину, вона може містити художній задум, ідею, реалізовану формальними засобами - відносинами форм, кольорових плям, ліній, виражають боротьбу, взаємодія сил, напруженість. Вони можуть впливати на емоції, народжувати асоціації.
Композиційна побудова відрізняє наявність частин, пов'язаних один з одним системою відносин.
Це складне ціле складається з нерівноцінних за змістом та значенням частин. У ньому завжди можна виділити головне і другорядне, центр і периферію. Співпідпорядкованість частин - так можна визначити цю ознаку.
Єдність і цілісність - найважливіша ознака композиції. У закінченої композиції все взаємопов'язано і все підпорядковано єдиній меті, - ідеї, художньому задуму. Ця зв'язаність проявляється і в сюжетно-образному вирішенні твори, і в гармонійної впорядкованості його форми. В єдності змісту і форми.
Всі суперечливі моменти в композиції врівноважуються, приводяться до гармонійної впорядкованості.
Ознаки, які лежать в основі композиційної побудови. Це:
1. Принцип доцільності
2. Принцип єдності складного (цілісність твору)
3. Принцип домінанти (наявність головного, провідного початку)
4. Принцип підпорядкування частин в цілому
5. Принцип динамізму (рух - основа життя і мистецтва)
6. Принцип рівноваги, врівноваженості частин цілого
7. Принцип гармонії (гармонійну єдність елементів форми між собою і єдність форми та змісту)
Вдало створений рекламний образ - гарантія того, щорекламований товар буде мати успіх. Головне - зрозуміти що самепотрібно від цього образу ...
Що таке рекламний образ? Хтось відповість, що це малюнок в рекламі, хтось те, що це сукупність усіх характеристик рекламованого об'єкта. Якщобрати за основу другого твердження, то вийде, що розглядаючирекламний образ, одночасно розглядаєш способи його створення - відеоряд, аудіо ряд, символи і т.д. і т.п. Все це, звичайно, цікаво, аледосить довго і об'ємно. Якщо уявити, що рекламний образ це простокартинка, малюнок, зображення, то це також буде не зовсім вірним. Певним що лежить посередині визначенням способу буде його визначення, як засобу візуальної комунікації, що несе нову для потенційного покупцяі нформацію про продукт, при цьому образ може бути функціональним різновидом малюнка. Кожному зрозуміло, що картинка сприймається набагато швидше ніж текст. Дійсно, в літери треба вчитатися, скласти їх у слова і зрозуміти, якийсенс ці слова в собі несуть. З картинкою все простіше. Роза вона скрізь троянда, таблетки вони скрізь таблетки, а жираф він і в Африці жираф. Інша справа, що не завжди може бути зрозумілим, який саме змістнесе в собі ця сама картинка, і що означає цей жираф з замотаною посамі вуха шарфом шиєю? Отже, образ має бути максимально зрозумілим і нестив собі максимум інформації.
Щоб мати хорошу продає силу образ повинен бути ємним. Тобто вобразі має бути якомога менше смислово навантажених деталей. Томущо людина запам'ятовує те, що зачепив його погляд, кинутий на рекламу іякщо кинувши перший погляд, він не побачить нічого запам'ятовується абопримітного для себе, то другий раз він дивитися просто не буде.
Значить, грубо кажучи, у рекламному образі має бути мінімум деталей імаксимум смислового навантаження. Мені здається, що в цьому сенсі непоганимприкладом може служити реклама J-7, коли протягом деякого часунам показують соковиті, свіжі фрукти, жваво пролітають через струменяпрозорої води. Деталей - мінімум, сенс, по-моєму, зрозумілий усім.
Рекламний образ не повинен викликати у споживача негативних асоціацій.
Якщо споживачу неприємний сам рекламний образ, то важко очікувати, що вінпозитивно поставиться і до рекламованого об'єкту
Висновок: рекламний образ не повинен бути «вампіром», несучи в собі свідомонеправдиву інформацію і продаючи не те, що рекламується.
Для того, щоб рекламний образ вийшов якомога більшепереконливим, існує кілька прийомів, що дозволяють створити цей самийобраз і зробити його робочим.
1) Рекламний образ може бути побудований на використанні професійного статусу. Свідомо чи ні, але ми всі схильні довіряти професіоналам, людям, що мають в наших очах авторитет. Тому ліки буде рекламувати лікар, засоби для схуднення - топ-модель, чиє худ-ДОЕ тіло покликане наочно продемонструвати піт-ря-са-ющій ефект цього самого кошти, корм для собак - лікар-ветеринар, обов'язково є провідним у своїй галузі, і собака, для більшої наочності світиться здоров'ям.
2) Можна зіграти на прагненні споживача бути схожим на певну людину, або мати стиль, подібний до стилю певної соціальної групи.
У цьому випадку в рекламному ролику просто показується персонаж, який вже користується рекламованим товаром. Тобто, якщо ти й справді крутий, то будеш пити давно і міцно набив оскому всім пиво «Клинское», якщо ти хочеш бути загадковою і чарівною, то не втечеш від мила «Камей», а якщо одним диханням хочеш убити всіх наповал, то бери «Орбіт морозна свіжість».
3) Споживачу показують, які наслідки (хороші, зрозуміло) чекають його в результаті використання товару. Думаю, що перше місце тут можна віддати рекламу всіляких косметичних засобів.
Шампуні, які відновлюють структуру волосся так, що за них можна смикати до нескінченності, шампуні, після яких Вас з працею дізнається власний чоловік, рано зрадів появі прекрасної незнайомки і завбачливо стянувшій з пальця обручку. Тональний крем, що маскує недоліки шкіри, після застосування якого шкіра стає гладкою, рівною і матовою (а не до цього чи справді прагне кожна дівчина!), Креми, маски; туш, що подовжують, підкручують, водостійка (і тому, до речі, з годі змити). Все це не тільки показує нам, як ми змінився після вживання товару, але й нав'язує, що без цього нам просто нікуди. Нав'язує почасти справедливо.
4) Показ життєвої ситуації, в якій можна (потрібно) використовувати товар.
Наприклад, дівчина, прокидається вранці і спросоння і наосліп кидаються вмирних будівельників у колисці за вікном вазою. Їй просто здалося, що цеграбіжники. Висновок: якщо нерви пустують, то пий ВОТ ЦЕ заспокійливе.
5) Рекламний образ може будується на сильному контрасті. ДО все було погано, і волосся сіклися, і часу вільного не було, і кахель НЕ витирав, а в туалет взагалі страшно було зайти. ПІСЛЯ все стало добре, про січуться кінці ми забули, продукти швидкого приготування дозволили відчути себе вільною, кахель заблискав і в будинку з'явився туалетний утенок. Контраст може бути і несподіваним.
6) Рекламний образ може будується на асоціаціях або на використанні образів, іміджів, що викликають ці асоціації. У свій час по телебаченню йшов ролик, що рекламує льодяники від кашлю «Стрепсіс». Елегантна жінка простягала руку до гарного яблуку, раптом хапалася за горло, а яблуко оберталося звірячого виду кактусом з довгими шипами. Біль, що виникла в горлі, тут же отримувала образність - колючий, щось скребуть, ранить.
Тому якомога швидше хотілося з'їсти льодяник від кашлю, який знову зробить горло м'яким, зніме біль і запалення. < p> 7) Створений і підтримується в суспільстві стереотип отримує свою візуалізацію. Пиво «Три богатирі» п'ють три здоровенних молодця, а як же інакше, на те вони і богатирі. Рекламний образ будується на тому що битующій в суспільстві той чи інший стереотип одержує візуальне втілення
8) Як правило рекламний образ будується на тому, що споживачеві показують, як добре йому стане після вживання товару. Але той же саме можна показати під іншим кутом зору, тобто показати того, кому стане зле після вживання цього товару (стане погано, природно, якщо це і є нашою метою). Наприклад, всім відома реклама кошти від тарганів, з Брудним Луї в головній ролі. Споживачеві показується як погано стало всієї «банді Луї» після застосування засобу від тарганів. Або ж не менш відомий «фумітокс» - засіб, завдяки якому комарі позбулися своєї щоденної порції Вашої крові, про що вони з жахом і повідомляють нам з екрана.
9) Рекламний образ може будується на протистоянні. Боротьба - перемога. Тобто завдяки «Ментос» герої з честю виходять з важких ситуацій, какао допомагає юній спортсменці домогтися перших перемог і т.д. Таким чином, товар як би проходить разом зі споживачем через випробування і допомагає йому перемогти.
10) Хорошим засобом творення образу може стати його перевірка часом, повернення до минулого. Чого ми більше довіряємо? Тому, що пройшло випробування роками, витримало зміну епох. Таким чином, якщо в рекламному образі показати атрибути минулого, або ж сам образ помістити в минулу епоху, то складеться враження, що товар перевірений часом, і, отже, добре і якісно. Прикладом тому може служити і пиво, що зберігає свої традиції вже сторіччя, і сир, рецепт якого зберігається ще з давніх часів, і жуйка «джусіфрут», яка прийшла до нас з 60-х, прорвавшись і через 70-е, і через 80 -- е і нелегкі 90-ті. Розраховано на те, що споживач був вражений таким солідним терміном і повірить у виключні якості товару.
11) Використання національності-експерта товару. Всім відомо, що
Швецарія знає толк в годинах і в сирі, Англія та Індія в чаї, Бразилія в каві, Франція в косметиці, Іспанія в маслинах. Відповідно, якщо в рекламному ролику про каву нас через риси обличчя, через обстановку, через краєвид зроблять натяк на Бразилію або прямо про неї розкажуть, то це викличе у нас більше довіри, ніж якщо б про прекрасний кави розповідали жителі, скажімо, Китаю.
12) Досить специфічним є прийом створення образу через недомовленість. У цьому випадку фантазія споживача повинна сама скласти картинку. Якщо є тінь, відкидаємо предметом, то повинен бути і сам предмет, якщо чоловік нахилився до жінки, значить, швидше за все, він її поцілує, якщо є відбитки ступень на підлозі, то повинен бути і той, хто їх залишає. Якщо споживач сам додумує образ, ситуацію, то більше шансів, що він запам'ятає рекламується товар.
13) Іноді рекламний образ може будується просто на емоційності, запам'ятовування і на чуттєвості. Була один час реклама парфумів від Лаури Беоджотті. У цьому рекламному ролику була трохи сумна, ніжна музика, була тендітна дівчина, що біжить назустріч вітру. І духи хотілося купити просто тому, що вони негайно почати асоціюватися з крихкістю, легкістю, сумом і витонченістю. І образ був побудований саме на емоціях, на моїх споживчих емоціях, на моїй тязі до гарного. Якщо образ просто запам'ятався, запал в душу тому, що торкнувся у споживача якісь емоційні струнки, то велика ймовірність, що після цього він піде і купить товар.
14) Для створення образу можна використовувати семантику оточення. Якщо хороший віскі - то поряд з сигарою, з добротними речами і в руках у справжнього «джентельмена». Якщо жіночі годинник хорошої фірми, то поряд зі шкіряними рукавичками, дорогим парасолькою-тростиною, ниткою перлів - всім тим, що асоціюється у жінки з поняттями «дорогою», «престижний», «якісний», «шикарний». Предмет, поміщений поруч з дорогими, доглянутими предметами, придбає ті ж якості.
15) Гіперболізація. Навмисне порушення пропорцій на користь однієї, яка є важливою деталі. При цьому саме ця деталь повинна показати або якість товару, або його винятковість, або за допомогою гіперболізації показується «чим взагалі ми тут займаємося». Подібний прийом скоріше використовується у банерній рекламі, ніж в роликах. Наприклад, якщо це реклама салону краси, то нашій увазі представляється дівчина з гіперболізованим певними частинами тіла, ногами від корінних зубів і т.п. Якщо це реклама стоматології, то нам може сліпуче посміхатися «клієнт» з дуже широкою і дуж-же білозубою посмішкою. Акцентування робиться саме на зубах, оскільки власне ними стоматологія і займається.
16) Рекламний образ можна побудувати на оригінальності. Результатом дії подібного прийому має стати подив. Наприклад реклама пилососів. В одному ролику потужність пилососа така, що в одній квартирі господиня пилососить килим, а в інший, поверхом нижче, під цим килимом до стелі злетіло крісло з мирно читає газету чоловіком. Його просто притягнуло пилососом. Або ж інший ролик, в якому жінка вибігає на вулицю і засмоктує в пилосос насувається на її будинок торнадо. Утюг, який так ковзає, що вислизає з будинку, пропрасувати по шляху нещасну кішку, мчить по дорозі, і тільки ближче до вечора його зупиняє загін поліції і втікача повертають назад до господині і жовте кішці.
Споживачу показують те , чого в принципі не може або не повиннобути, і в цей контекст вводиться і сам товар. Почасти прикладом можеслужити ще й рекламний ролик компанії Bee-line, в якому чоловік п'є чайдогори ногами. І слоган «Пити чай подібним чином також неприродно, якплатити за вхідні дзвінки ». Оригінальність включає в себе несподіванка,нестереотипного. Згадаймо рекламний ролик соку «Я». Чоловік і жінка.
Барна стійка. Чоловік п'є сік «Я». Несподівано склянку перекидається йомуна брюки. Чоловік починає витирати їх хусткою, і тут сидить поруч з нимжінка нахиляється до нього і каже: «Дозвольте я». Здивовано-зраділийчоловік збирається протягнути їй хустку, але тут жінка перехиляється черезнього і бере що стоїть на стійці пакет соку «Я». І слоган: «Соки та нектари «Я». Якість говорить сама за себе »
17) Використання метафори. Це порівняння товару з чим-небудь за одним або декількома схожими ознаками. Причому чим більше ознак ми залучаємо, тим сильніше буде прийом. На цьому прийомі побудована реклама мила серії
«пальмолів», коли жінка заходить в душову кабіну, відкручують верхню частину душа, а на її місце прикручує половинку кавуна. І далі нам розповідають про чудового мило, із запахом фруктів і чудовими властивостями. Один з рекламних роликів «чудо-йогурту» також побудований на прийомі метафоризація. З'їли цей ролик потрапляють в «чудові хмари», країну «ласощів і стиглих фруктів» і молочних рік. Тобто вміст йогурту розкривається перед споживачем у вигляді смачних і красивих молочних рік та падіння в них соковитих фруктів.
Зрозуміло, при створенні рекламного образу часто використовується не один, акілька прийомів. Вдало чи ні - це вже інше питання. Головне, щонашу свідомість здатне дуже швидко сприйняти створений образ і запам'ятатийого, а, отже, і той товар, заради якого цей образ і був створений.
Бренд та брендінг
Сьогодні компанії часто розглядають створення бренду як той крок, котрий може допомогти їм у вирішенні істотних маркетингових завдань.
Але дати визначення бренду не просто, оскільки існують розбіжності в думках маркетологів щодо цього поняття. Представники ведучих маркетингових компаній дають наступні визначення: «Бренд - це закріплене в свідомості споживача уявлення про продукт»; «Бренд - це позитивна аура, що оточує торгову марку; це щось нематеріальне, що не просто свідомо споживається, але і оплачується споживачем»; «Бренд це, перш
за все, сформована думка споживачів про товар, стійкі асоціації, повязані з якістю продукції і її смаковою цінністю»; «Бренд це частина свідомості споживача, закладена в товарі».
Узагальнюючи наведені твердження, можна сказати, що Бренд = Продукт + Назва + Асоціація + Емоція. Проте найбільш загальноприйнятим визначенням є наступне: «Бренд це образне поєднання самого товару або послуги з набором властивих йому характеристик, очікувань та асоціацій, які виникають у споживача товару».
Американські маркетологи виокремлюють наступні види бренду:
- материнський бренд з його подальшим поширенням (випуск нової продукції під існуючим брендом);
- мультибренд- «зонтичний бренд» (його зміст полягає у випуску різнохарактерного товару під одним ім'ям);
- лайн-бренд (Специфіка полягає в додаванні нового різновиду товару або злегка відрізняється новинки. Цей метод дозволяє зміцнити імідж бренду, не витрачаючи практично ніяких зусиль: збільшується обсяг продажу і задовольняються потреби споживачів);
- окремий для кожного найменування товару (товарний бренд створюється під окрему продукцію).
Специфікою материнського бренду є те, що базовий, добре відомий споживачам бренд стає підставою для виводу на ринок нових видів товару, забезпечуючи з одного боку розширення асортименту, пропонованого на ринку, а з іншого збільшення частки ринку завдяки залученню нових клієнтів.
Мультибренд використовують за виведення на ринок нового товару та розвиток нового бренду.
Особливість лайн-бренду полягає в тому, що на ринок виводяться різновиди вже відомого товару, що різняться незначними змінами характеристик.
Найуспішнішим вважається бренд, створений для кожного різновиду товару, що дає можливість виокремити такий товар, який має посідати певну позицію на ринку. Основна складність використання цього виду бренду полягає в тому, що товар має унікальні характеристики, і належить певній товарній лінії чи її діапазону.
Необхідність створення бренду випливає із даних маркетингових досліджень:
- 72% споживачів заявляють, що вони готові заплатити 20% додаткової ціни за бренд, який їм подобається;
- велика кількість споживачів стверджують, що ціна для них не важлива, якщо вони купують бренд, якому довіряють. Більше, ніж 70% споживачів орієнтується на бренд при прийнятті своїх рішень про покупку, а більше 50% покупок в дійсності визначаються брендом;
- рекомендації колег та інших людей впливають майже на 30% всіх покупок, які здійснюються в наші дні, тому позитивний досвід одного споживача може вплинути на рішення інших про покупку;
- більше 50% споживачів вважає, що впливовий бренд забезпечує більш успішний старт нового товару на ринку, і вони швидше готові спробувати новий товар.
За даними компанії Millward Brown Optimor брендом у світі уже 2-й рік поспіль залишається пошуковий гігант Google, вартість бренда якого за рік збільшилася на 77% і оцінюється у $66,43 млрд. Загалом перша десятка найдорожчих брендів за версією Millward Brown Optimor виглядає так:
1) Google - $66,4 млрд.;
2) General Elektric - $61,9
млрд.;
3) Microsoft - $55 млрд.;
4) Coca-cola - $44,1 млрд.;
5) China
Mobile - $41,2 млрд.;
6) Marlboro - $39,2 млрд.;
7) Wal-Mart - $36,9
млрд.; 8) Citi - $33,7 млрд.;
9) IBM - $33,6 млрд.;
10) Toyota - $33,4 млрд.
Україна сьогодні також переживає бренд-бум. Наприклад, лідерство на ринку пива зберігають та посилюють наступні бренди: «Оболонь», «Сармат», «Славутич». На тих ринках, де брендів іще не існувало, можна було досягти серйозних результатів завдяки зміні звичок споживання. Піонером використання цього підходу в Україні став бренд «Олейна», який, по суті, створив сегмент фасованої у пляшки рафінованої соняшникової олії. Пізніше зявилися бренди-аналоги: «Чумак», «Щедрий дар», «Славолія».
Отже, якщо ви впевнені, що бренд вам дійсно необхідний виділіть достатню кількість часу та ресурсів для того, щоб розробити переконливу ціннісну пропозицію для вашого товару, вибрати назву бренду і домогтися широких асоціацій з цією назвою. Тільки тоді ваш бренд отримає вартісне вираження, стане інструментом диференціації та просування вашого товару окупить затрати на його створення.
Бренди створюються тільки прихильністю споживачів!
Брендинг передбачає створення системи цінностей відносно конкретного продукту, продуктової лінійки чи бренду.
Бре́ндинг це діяльність зі створення тривалої прихильності до товару на основі спільного впливу на споживача рекламних повідомлень, товарної марки, пакування, матеріалів для стимулювання збуту та інших елементів комунікації, об'єднаних певною ідеєю та фірмовим оформленням, які виокремлюють товар серед конкурентів і створюють його образ. Брендінг об'єднує творчі зусилля рекламодавця, рекламної агенції, торгових фірм та посередників у широкомасштабному впливові на свідомість споживача бренд-іміджу персоніфікованого позитивного образу торгівельної марки на основі науково обгрунтованих висновків маркетингових досліджень. На думку Девіда Огілві, «товаровиробник, який присвячує свою рекламу створенню найсприятливішого образу і відмінності свого бренду від конкурентів, завоює найбільшу частку ринку і довго одержуватиме максимальний прибуток».
Брендинг допомагає:
Брендинг створення поінформованості. Поінформованість може виражатися у двох формах: популярність торгової марки та згадування про неї.
При створенні поінформованості використовується принцип кодування, сформульований психологом Енделем Тулвінгом): «успішне відтворення (в пам'яті) залежить від збігу інформації, закодованої під час запам'ятовування, з інформацією, яка існує на час її відтворення», тобто якщо споживачеві необхідно впізнати упаковку товару, то реклама повинна чітко показати товар у фірмовій упаковці серед аналогічних товарів відповідної категорії (так, як він побачить товар у магазині).
Копірайтинг (від англ. Copywriting)- Професійна діяльність з написання рекламних та презентаційних текстів. Такими можна вважати всі тексти, які прямим або непрямим чином рекламують товар, компанію, послугу, людину або ідею.
Фахівців, які займаються копірайтингом, називають копирайтерами.
Слово «копірайтінг» англійське за походженням і навіть в англійській мові є неологізмом і в словниках не представлено. «Копирайтер» (copywriter) також трактується як «письменник рекламних і пропагандистських текстів» (a writer of advertising or publicity copy).
Тексти, придумані копирайтерами попередніх епох, були і залишаються вельми популярними. Багато з них давно перетворилися на крилаті вирази. Усім знайомі такі яскраві соціальні слогани, як: «Курити - здоров'ю шкодити», «Базіка - знахідка для шпигуна» або «Будувати міцно - здавати достроково». Рекламна думка теж не відставала, про що свідчать такі творіння радянських копірайтерів, як: «Трехгорная пиво вижене геть ханжу і самогон», «Кращих сосок не було і немає. Готовий смоктати до старих років» або всім відома реклама Ощадбанку:« Зберігайте гроші в ощадній касі».
Вирізняють декілька видів дії копірайтингових звернень:
- копірайтинг прямого відгуку.
Затребуваний в прямій рекламі - тієї, яка закликає тут і зараз зробити потрібну дію: замовлення, дзвінок, клік. Подібні тексти спонукають користувача негайно купити товар або скористатися послугою.
- іміджевий копірайтинг.
Як елемент брендингу, працює на відстрочену продаж - закріплення образу торгової марки в свідомості споживача або просто створення потрібного іміджу товару, послуги, компанії, людини, ідеї.
- написання текстів на замовлення.
Іноді під копірайтингом розуміють будь написання текстів для web-сайтів або навіть будь написання текстів на замовлення.
- рерайтинг.
Його часто вживають для назви процесу оптимізації статті для наповнення інтернет-сторінки сайту. В такому тексті зміст залишається цікавим та корисним, але акцент робиться на ключових словах для адаптації до пошукових серверів.
Підтема.Серійні обєкти
Серія (від латин. series ряд), група або ряд предметів, однорідних або володіють загальною, об'єднуючою їх ознакою. У техніці ряд виробів, машин, деталей, виготовлених за одномим зразкому. Частина чогось цілого, що може демонструватися самостійно, але при посиланні на інші об'єкти (серія пакувань, рекламних листівок, плакатів тощо)
Серійність - це властивість художніх творів (книг, фільмів, образотворчих творів і т. д.), що полягає в об'єднанні декількох самостійних об'єктів в більшу єдність. В літературі таке об'єднання відбувається за рахунок загального героя (або героїв) напр., серійність в романах А. Крісті про Еркюле Пуаро або міс Марпл… В рекламі це аудіо та відео роліки, в графічному дизайні це серії друкованих реклам, плакатів, листівок, комікси та інші варіанти)
Підтема. Макети для друкованих видань. Основи
Рекламні блоки.
Рекламний блок - це інформація про певний товар чи послугу з короткою характеристикою.
Реклама у виданнях.
Це ідеальний спосіб рекламування для фірм виробників чи фірм що надають послуги, які хочуть мати широке коло клієнтів. Газети та журнали допомагають передати клієнтам конкретну інформацію: ціни, знижки, характеристику продаваного продукту та ін.
Перевагою реклами у друкованих виданнях є - великий тираж, тобто потрапляє до широкого кола споживачів, у читачів рекламних оголошень більше часу на осмислення змісту друкованих оголошень, ніж реклами на радіо або телебаченні.
У газетній рекламі ви можете, без шкоди для основного змісту, розмістити карту або план, що показують, як добратися до Вашої фірми, адреси інших належних Вам магазинів або пунктів надання послуг, а також умови продажу.
Завдяки широкому діапазонові питань, що висвітлюються у друкованих виданнях, до них привертається увага набагато більшого числа людей, ніж до іншого рекламного засобу.
Реклама в друкованих виданнях вважається найбільш економічним засобом просування рекламного продукту.
Приклад подання рекламних звернень (реклам) до журналу
Требования к дизайну и верстке:
|
Требования к макетам:
|
Практичні завдання.
Розробити рекламну лінію для побутової техніки рекламується один обраний об єкт.
В роботі крім ескізування олівцем, фломастером тощо, можна використовувати компютер.
Наприклад: строгий, виважений, класичний та навпаки невимушений, «легкий», веселий, дотепний.
Фінальні роботи.
Два комплекта рекламних звернень до одного об єкту проектування
по 5 позицій у кожному напрямку.
ЛІТЕРАТУРА.
Власенко О.О. Новітні підходи до створення нового бренду та виведення
його на ринок//Проблеми науки.-2007.-№2.-с.39-42;
Кромская Э. Модные бренды: накопление опыта // Оборудование. Технологии
для магазинов.-2007.-№9.-с.8-11;
Купчинська М. Що бренд прийдешній нам готує? // Маркетинг в
Україні.-2004.-№5.-с.41-43;
Матвиенко Ж. Бренд: за что мы платим? // Отдел
маркетинга.-2007.-№3.-с.11-13;
Пустотін В. 10 років брендобудівництва в Україні: тенденції, основні
уроки, перспективи // Маркетинг в Україні.-2006.-№6.-с.40-44;
Самохин М. Google лучше чем General Elektric // Мир денег. 2007. -
№6(84). с.72.