Роман «Кляса» зразок сучасної української «східної» прози.
Поетична збірка «Вірші на розі».
Завдання:зробити ідейно-художній аналіз поезії П.Вольвача (на вибір).
Література
Коробко, Л. "Щемить Батьківщина між ребер...": Поезія Павла Вольвача / Л. Коробко // Слово і час. 2003. №10. С.76-80.
Коскін, В. Павло Вольвач: "Усе виростає з енергії сумнівів..." / В. Коскін // Літературна Україна. 2011. № 13 січня (№2). С. 4-5.
Красюк, О. "Клясовий" прихід: (До виходу роману Павла Вольвача "Кляса") / О. Красюк // Регион-экспрес. 2004. №40. С.20.
Слабошпицький, М. "Посеред химерної держави..." : з нотаток про Павла Вольвача в контексті йому суголосних поетів / М. Слабошпицький // Літературна Україна. 2010. № 21 жовтня (№38). С. 1;4.
Яновська, Г. Із бурею за пазухою: назва нової книжки Павла Вольвача "Вірші на розі"... / Г. Яновська // День. 2011. № 18-19 бер. (№47-48). С. 23.
Заняття № 2
Тема: «Роман В.Єшкілєва «Пафос»
План
Обґрунтування назви роману.
Композиційні особливості роману. Прийом «текст у тексті».
Проблематика роману.
Образна палітра. Образ Корвата як типового представника інтелігента-маргінала в сул.
Завдання: порівняти композиційні особливості роману «Пафос» В.Єшкілєва із романом «Майстер і Маргарита» М.Булгакова.
Література
Паливода, А. Теоретичні та художні розробки фентезійного жанру Володимиром Єшкілєвим / А. Паливода // Молода наука : зб. матеріалів універ. наук.-практ. конф. студентів і молодих вчених, 15 - 17 квітня 2008 року / ред. кол. В.З. Грищак (голова). Запоріжжя, 2008. С. 77-78.
Шняга, А. Прикарпатський клоун-гностик: [Творчість Єшкілєва В.] / А. Шняга // Книжковий клуб плюс. 2007. № 3. С. 22-23.
Заняття № 3
Тема: «Творчість І.Андрусяка»
План
Місце І.Андрусяка в СУЛ: жанрово-тематична та стильова палітра письменника.
Поетичні збірки І.Андрусяка. Збірка «Дерева і води»: символічно-метафоричний поетичний світ поета.
Творчість І.Андрусяка для дітей.
Прозова творчість. Роман-новела «Вургун».
Завдання: зробити ідейно-художній аналіз поезії І. Андрусяка (на вибір).
Література
Андрусяк, І. Іван Андрусяк: "Коли твої книжки читають у метро - це не завжди популярність. Нерідко це діагноз" : [Гість "Книжкового клубу +" - український прозаїк Іван Андрусяк] / І. Андрусяк ; Зап. Р.Мельників // Книжковий клуб плюс. 2004. №12. С.30-33.
Андрусяк, І. Іван Андрусяк: "Не все те погано, що цензура..." : [Інтерв'ю з відомим поетом генерації дев'яностих Іваном Андрусяком з нагоди публікації його першого роману "Вургун"/ Зап. М.Мицканюк] / І. Андрусяк // Книжковий огляд. 2004. №7-8. С.96-101.
Винник, Т. Іван Андрусяк: "Я дуже оптимістично налаштований щодо поезії" / Т. Винник // Слово Просвіти. 2010. № 30 грудня (№52). С. 10.
Деркачова, О. Експеримент Івана Андрусяка: [Творчість] / О. Деркачова // Книжковий клуб плюс. 2006. № 6. С. 16-17.
Кроп, Т. Вийти за мовні можливості: [нова збірка Івана Андрусяка "Неможливості мови"] / Т. Кроп // Демократична Україна. 2011. № 25 лютого (№8). С. 19.
Лис, С. Іван Андрусяк - поет, прозаїк, перекладач, літературний критик (урок) / С. Лис // Українська мова та література. 2009. травень (№ 17-19). С. 26-34.
Логвиненко Ю. «Дерева і води» І.Андрусяка ще один крок української модерної поезії // Слово і час. 2003. №11. С. 54-58.
Пасічник, Н. Іван Андрусяк: "Шукати свою гармонію - і мислити..." : [інтерв'ю] / Н. Пасічник. . Бібліотечка "Дивослова".-№ 5. С. 27-29.
Заняття № 4
Тема: «Роман Т.Прохаська «НепрОсті»»
План
Композиційні особливості роману Т.Прохаська «НепрОсті».
Інтерпретація історичних подій на Галичині.
Специфіка образотворення в романі.
Завдання: поясніть, чому, на вашу думку, Т.Прохаська як автора роману «НепрОсті» називають «українським Маркесом».
Література
Агеєва, В. Мистецтво бачити: апологія "поверхневої людини" в прозі Тараса Прохаська / В. Агеєва // Сучасність. 2009. №№ 1-2. С. 152-162.
Бондар-Терещенко І. Проста метаісторія «НепрОстих»: Про «белетризацію минулого» в романі Т.Прохаська // Слово і час. 2003. №6. С. 58-60.
Голобородько, Я. Образно-словесні мантри Тараса Прохаська / Я. Голобородько // Слово і час. 2006. № 7. С. 41-43.
Десятерик, Д. Реальне: ...- на сторінках роману "Не прОсті" одного з найкращих вітчизняних літераторів Тараса Прохаська / Д. Десятерик // День. 2010. № 12-13березня(№43-44). С. 15.
Лендєлова, В. Тарас Прохасько: "НепрОсті" (автор, який стоїть [сам] над собою) / В. Лендєлова // Слово і час. 2010. № 3. С. 81-86. Бібліогр.: с. 86.
Матвієнко, Г. І. Нівеляція культу смерті у постмодерністському тексті (на прикладі романів Ю.Іздрика і Т.Прохаська) / Г. І. Матвієнко // Гуманітарні науки. 2012. № 1. С. 134-139.
Матвієнко, Г. І. Світоглядний зміст іронії у романі "Непрості" Тараса Прохаська / Г. І. Матвієнко // Гуманітарні науки. 2010. № 1. С. 123-128.
Хорошева, О. Структурно-стилістичні особливості есеїстичних текстів Т. Прохаська / О. Хорошева // Сучасні проблеми мовознавства та літературознавства : збірник наукових праць / відп. ред. І.В. Сабадош. Ужгород, 2011. Вип. 15. С. 383-385.
Заняття № 5
Тема: «Романістика І.Роздобудько»
План
Детективна проза письменниці. Роман «».
Філософсько-психологічна проза письменниці. Роман «Ґудзик».
Композиційні та наратологічні особливості роману «Ґудзик».
Особливості хронотопу в романах І.Роздобудько.
«Шості двері», «Все, що я хотіла сьогодні».
Жанрово-стильова, тематична палітра письменниці.
Проблемно-тематичні, композиційні, наратологічні особливості роману «» (за вибором). Система образів-персонажів.
Іронічно-сатирична проза. Роман «Сарабанда банди Сари».
Завдання:
Література
Заняття № 7
Тема: «Детективна проза А.Кокотюхи»
План
Місце А.Кокотюхи в СУЛ як автора детективу. Специфіка стилю письменника.
Психологія вбивці в романах А.Кокотюхи. Роман «Повзе змія».
Іронічний детектив у творчості А.Кокотюхи. Роман «Язиката Хвеська».
Завдання: порівняти особливості стилю А.Кокотюхи та Є.Кононенко як авторів детективної прози.
Література
Кокотюха, А. Андрій Кокотюха: "Я журналіст, який пише книжки" : [Про нову книгу, про популяризацію української книжки та інші теми сьогодення розмова з письменником А.Кокотюхою/ Зап. С.Гайдук] / А. Кокотюха // Книжковий огляд. 2003. №12. С.54-60.
Коскін, А. Андрій Кокотюха: "Я гравець книжкового ринку" / Андрій Коскін / А. Коскін // Демократична Україна. 2010. 14 травня (№19). С. 17.
Філоненко, С. "Давня легенда оживає і вбиває!" Гендерні моделі готичного детективу в романах Андрія Кокотюхи / С. Філоненко // Слово і час. 2011. № 3. С. 59-67.
Заняття № 8
Тема: «С.Жадан прозаїк»
План
Роман «Депеш Мод»: особливості композиції, нарації, система образів-персонажів. Проблематика роману.
Роман «Ворошиловград».
Завдання:
Література
Голобородько Я. Легітимація українського андеграунду. «Депеш Мод» як «ModernTalking» Сергія Жадана // Дзеркало тижня. 2005. № 33 (561). 27 серп. 2 верес.
Гундорова Т. Постмодерна бездомність // її ж. Післячорнобильська бібліотека: Український літературний постмодерн. К., 2005.
Кокотюха А. Фаст Фуд // http://www.review.kiev.ua/ arcr.shtm?id=406
Кокотюха А. Вибуху не сталося // http://www.review.kiev.ua/ arcr.shtm?id=750
Коцарев О. Хохма і бомба про доброту від Сергія Жадана // http://www.review.kiev.ua/arcr.shtm?id=749
Кушнір А. Бути Жаданом // Дзеркало тижня. 2006. № 51 (579). ЗО груд. 13 січ.
Матвієнко С Жадан і його черепаха //Дзеркало тижня. 2003. № 39 (464). 1117 жовт.
Михед О. Невловимий лівий марш у чотирьох частинах // Київська Русь. 2006. № 4;
Пінчук М. На перехресті: Сергій Жадан і шістдесяті // Критика. 2007. Ч. 11.
Радинський О. Між життям і текстом //Дзеркало тижня. 2005. № 37 (565). 2430 верес.
Сінченко О. Вихолощена свобода // http://www.review.kiev.ua/ arcr.shtm?id=405
Ушкалов О. Жаданівські «види на життя» // http://www.revi-ew.kiev.ua/arcr.shtm?id=751
Заняття № 10
Тема: «Трициліндровий двигун любові» продукт міжпоколіннєвої співпраці письменників-сучасників»
План
Історія створення збірки.
Композиційні особливості збірки.
Тематика, проблематика збірки.
Завдання: 1) порівняйте особливості стилю Ю.Андруховича, С.Жадана, Л.Дереша; 2) що, окрім обкладинки, обєднує, на Вашу думку, таких різних (у віковому та географічному плані) письменників?
Література
Белка Т. Класики української літератури запустили в Запоріжжі двигун: (Л.Дереш, Ю.Андрухович, С. Жадан презентували двигун-книжку "Трициліндровий двигун любові")//МИГ,2007.-18 октября (№42). С. 47. http://ebooks.znu.edu.ua/files/Bibliobooks/Statti/0004328.pdf
Заняття № 11
Тема: «Проза Л.Дереша зразок прозового стилю покоління «двотисячників»»
План
Трилогія «Культ», «Поклоніння ящірці», «Намір!». Жанрово-стильові та композиційні особливості роману «Поклоніння ящірці».
Тематика, проблематика роману. Символічне навантаження назви роману.
Система образів у романі.
Завдання: 1) обґрунтуйте чи можна вважати твір «Поклоніння ящірці» зразком постмодерного роману?; 2) чи варто обєднувати романи «Культ», «Поклоніння ящірці», «Намір!» в трилогію, якщо так, то чому?; 3) простежте еволюцію стилю Л.Дереша від початку творчого шляху до сьогодні.
Література
Бондар-Терещенко І. Фантастичні обрії молодечої прози: [Огляд нових творів Тані Малярчук, Тетяни Винокурової-Садиченко, Любко Дереша]//Книжковий клуб плюс.-К.,2006.-№ 10. С. 18-19Європейський контракт культового письменника української молоді: (Любко Дереш)//Євробюлетень,2004.-№6-7. С.20
Кабкова, О. "Поклоніння ящірці" Л. Дереша та "Оригінал Лаури" В. Набокова: естетична дзеркальність / О. Кабкова // Слово і час. 2011. № 8. С. 60-63. Бібліогр.: с. 63.
Мінко Є. Письменництво ембієнту: Автор бестселлера "Культ" Любко Дереш "не сприймає себе надто серйозно"//День,2005.-27 квітня (№75). С. 7.
Топорова, А. Перший незалежний : [про Л. Дереша] / А. Топорова // Українська культура. 2011. № 4. С. 54-55.
«Стьоболюбний» стиль і «стьобуваті» конструкції прози І.Карпи.
Тематика, проблематика творів І.Карпи через егоцентричний індивідуалізм у пошуках самості.
Тема Заходу в творах І.Карпи.
Гендерна та феміністична проблематика романів І.Карпи.
Завдання: визначте місце І.Карпи у сучасній феміністичній прозі (порівняти О.Забужко, Є.Кононенко та ін.)
Література
Ерченко, В. Ирэна Карпа: "добло" + "зло" = бабло / Вадим Ерченко / В. Ерченко // МИГ. 2008. № 11 декабря (№50). С. 42.
Черненко, Г. Гендерна інверсія в сучасному українському постколоніальному романі (Сергій Жадан "Депеш мод" та Ірена Карпа "Фройд би плакав") / Г. Черненко // Слово і час. 2008. № 12. С. 75-80. с.
Голобородько, Я. Літературний екстрім: Карпа, Пиркало (Ірен Карпа; Світлана Пиркало) / Я. Голобородько // Українська мова та література. 2009. травень (№ 17-19). С. 61-63.
Голобородько, Я. Ірена Карпа - флореаль стьоб-реальності / Я. Голобородько // Дзеркало тижня. 2010. № 13-19листопада (№42). С. 13.
Бойчук Б. Троїсті музиканти (Жадан-Карпа-Андрухович) // Курєр Крив басу. 2005. №183. С. 199-202.
Заняття № 13
Тема: «Т.Малярчук «екзальтована казкарка»
План
Особливості стилю Т.Малярчук як представника молодшої генерації «станіславського феномену».
«Ендшпіль Адольфо, або Троянда для Лізи» «психологічні натюрморти з потоку дівочого життя».
«Згори вниз. Книга страхів» композиційні та стильові особливості збірки.
Наратологічні особливості новел Т.Малярчук.
Завдання: зробити порівняльний аналіз прозового стилю Т.Малярчук із творчістю інших представників «станіславського феномену».
Література
Бондар-Терещенко, І. Фантастичні обрії молодечої прози: [Огляд нових творів Тані Малярчук, Тетяни Винокурової-Садиченко, Любко Дереша] / І. Бондар-Терещенко // Книжковий клуб плюс. 2006. № 10. С. 18-19.
Бондар-Терещенко, І. Фантастичні обрії молодечої прози: [Огляд нових творів Тані Малярчук, Тетяни Винокурової-Садиченко, Любко Дереша] / І. Бондар-Терещенко // Книжковий клуб плюс. 2006. № 10. С. 18-19.
Голобородько, Я. Знизу вгору, згори вниз?..: Рефлексії над текстами Тані Малярчук / Я. Голобородько // Березіль. 2008. № 5-6. С.164-171.
Голобородько, Я. Знизу вгору, згори вниз?..: Рефлексії над текстами Тані Малярчук / Я. Голобородько // Березіль. 2008. № 5-6. С.164-171.
Голобородько, Я. Таня Малярчук - місіонерка візій / Я. Голобородько // Слово і час. 2010. № 2. С. 83-89.
Гребенюк, Т. Проза Т.Малярчук у контексті постмодерного дискурсу сучасної української літератури / Т. Гребенюк // Сучасний погляд на літературу : Збірник наукових праць / Відп. ред. В.Ф.Погребенник. К., 2006. Вип. 10. С. 81-89.
Гребенюк, Т. В. Специфіка гендерної самоідентифікації героїні в прозі Тані Малярчук / Т. В. Гребенюк // Вісник Запорізького національного університету. Серія: Філологічні науки : зб. наук. ст. / головн. ред. П.І. Білоусенко. Запоріжжя, 2009. №1. С. 29-33. http://ebooks.znu.edu.ua/files/Fakhovivydannya/vznu/filologichni/Filologi-1-2009/029-33.pdf.
Харчук, Р. Б. Таня Малярчук - "екзальтована казкарка" / Р. Б. Харчук // Сучасна українська проза: постмодерний період [Текст] : навч. посіб. [рек. МОНУ] / Р.Б.Харчук. К., 2008. С. 229-232.
Заняття № 14
Тема: «Люко Дашвар »
План
Роман «Село не люди». Символічне навантаження назви.
Композиційні та стильові особливості.
Проблематика роману.
Завдання:
Література
Заняття № 15
Тема: «Н.Сняданко »
План
«Гербарій коханців».
«Колекція пристрастей».
«Чебрець в молоці».
Завдання:
Література
Заняття № 16
Тема: «С.Пиркало»
План
Художньо-публіцистична проза С.Пиркало. Особливості стилю.
«Кулінарна тема» в СУЛ. «Кухня егоїста» погляд на життя крізь призму світогляду гурмана.
«Зелена Маргарита».
Завдання: дайте відповідь на питання: «Хто ще із сучасних письменників порушує кулінарну тематику в своїй творчості?», порівняйте специфіку подачі матеріалу в кожному конкретному прикладі.
Література
Голобородько, Я. Літературний екстрім: Карпа, Пиркало (Ірен Карпа; Світлана Пиркало) / Я. Голобородько // Українська мова та література. 2009. травень (№ 17-19). С. 61-63.
Кисла, Т. Специфіка маски автора фемінного постмодерністського роману. За матеріалами романів О. Забужко, С. Пиркало та Н. Зборовської / Т. Кисла // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. 2008. № 2. С. 28-31.
Крупка, М. Художні версії любовних драм у сучасному прозовому дискурсі (романи О.Забужко, І.Карпи, С.Пиркало) / М. Крупка // Слово і час. 2007. № 7. С.73-79.
Шумицька, Г. Рефлексія над мовним портретом сучасної доби у романі "Зелена Маргарита" Світлани Пиркало / Г. Шумицька // Сучасні проблеми мовознавства та літературознавства [Текст] : матеріали Міжнародної наукової конференції 10-12 жовтня 2005 року Ужгород (Україна). Ужгород, 2005. вип. 9 : Українська література в загальноєвропейському контексті. С. 368-372.