Поможем написать учебную работу
Если у вас возникли сложности с курсовой, контрольной, дипломной, рефератом, отчетом по практике, научно-исследовательской и любой другой работой - мы готовы помочь.
Если у вас возникли сложности с курсовой, контрольной, дипломной, рефератом, отчетом по практике, научно-исследовательской и любой другой работой - мы готовы помочь.
Әлеуметтану - |
Әлеуметтік топтар арасындағы өзара байланыс, өзараықпалдастық, өзараәрекеттің жалпы заңдылықтары туралы ғылым |
||||
Этноцентризм- |
Басқа мәдениетті тек өз мәдениеті тұрғысынан бағалау |
||||
Этносаяси қарым қатынастар дегеніміз - |
Этносаралық заңдылықтарды реттеу |
||||
Этноәлеуметтанудың зерттеу пәні |
Этникалық топтардың қарым қатынастары мен ерекше категорияларын реттеу |
||||
Этногенез ұғымын ғылымға енгізген ғалым |
Л.Н.Гумилев |
||||
Этникалық қауымдастықтың негізгі типтері |
Халық, тайпа, ру |
||||
Этникалық қауымдастық |
Белгілі бір этникалық топтардың өзіндік ерекшеліктеріне тән құрамы |
||||
Эндогамия дегеніміз |
тек өз (ішкі)тобының адамымен некелесу |
||||
Эмо, гот- |
Жастар субмәдениетi |
||||
Экзогамия дегеніміз |
басқа (сыртқы)топтың адамымен некелесу. |
||||
Эгалитарлы отбасы дегеніміз - |
тең билікке ие болу |
||||
Э.Дюркгейм бойынша өзін-өзі өлтіру типтері : |
Аномиялық, альтруистік, эгоистік |
||||
Шиеленістің жағымды қызметін атап өткен ғалым: |
Л. Козер |
||||
Шағын топтардағы тұлғааралық қатынастардың ерекшелігін зерттеуге арналған Дж.Морено негізін қалаған зерттеу әдісі: |
социометрия |
||||
Фокус-топтар әдісін ең алғаш рет қолданған ғалым: |
Р.Мертон |
||||
Фералды адам |
Жануарлар арасында тәрбиеленген адам баласы |
||||
Ұзақ мерзім бойы, бірақ үзіліспен жүргізілетін зерттеу түрі: |
лонгитюдті |
||||
Тұлғаның психоаналитикалық концепциясының өкілі: |
З.Фрейд |
||||
Тұлғаның әлеуметтену процесіндегі үш кезең:«имитация», «ойын», «ұжымдық ойынды» бөліп көрсеткен |
Дж.Мид |
||||
Тұлғаның деликвентті мінез-құлқы |
Қылмыстық Іс әрекет |
||||
Тұлға ұғымының анықтамасы: |
Жеке адамның дамуының нәтижесі, әлеуметтік сапалардың толығымен көрінуі |
||||
Топтық неке дегеніміз |
Бірнеше ер мен бірнеше әйелдің некелесуі |
||||
Технофобия деген - |
Техника мен технологиядан қорқу |
||||
Техника дегенімiз - |
қоғамдағы жасанды iс-әрекет жүйесi |
||||
Табиғи жағдайда бақылау: |
Далалық |
||||
Т. Парсонс қай бағыттың өкілі |
Символдық әлеуметтану |
||||
Т. Парсонс қай бағыттың негізін салған |
құрылымдық функциялық |
||||
Сұрақтың жауап нұсқасы көрсетілмесе, ол: |
Ашық сұрақ |
||||
Суицид көбінесе кімдерге тән |
Әйелдерге |
||||
Субмәдениет дегенiмiз- |
қандай да бiр қауымдастықты немесе әлеуметтiк топты ажырататын нышандардың, құндылықтардың, нормалардың, тәртiп үлгiлерiнiң жиынтығы |
||||
Социометрия әдісінің негізін қалаған: |
Дж. Морено |
||||
Социологиялық зерттеуде ақпарат көзі болып табылатын адам: |
респондент |
||||
Социологиялық зерттеу бағдарламасын жасау неден басталады: |
Өзекті мәселені анықтаудан |
||||
Символдық интеракция (өзараықпал) теориясының авторы: |
Дж.Г.Мид |
||||
Саяси әлеуметтену деген |
индивидтiң саясат субъектiсi ретiнде қалыптасуы |
||||
Сауалнама жүргізу барысында кез келген адамнан сұрау арқылы ақпарат жинау көзделген іріктеу әдісі: |
стихиялы |
||||
Р.Дарендорфтың пікірінше, шиеленістің қалыптасуына тікелей ықпал ететін |
Субъектілердің мүддесі |
||||
Р.Дарендорф шиеленістің қанша типін көрсетті: |
Он бес |
||||
Р. Дарендорф шиеленіс субъектілері болып табылатын әлеуметтік топтың түрлерін былай анықтайды |
Бастапқы, екінші реттік және үшінші топтар |
||||
Полиэтникалық терминінің мәні |
Этникалық азшылық |
||||
Полигиния дегеніміз |
Бір еркектің көп әйелмен некелесуі |
||||
Полигамия дегеніміз |
көп некеден тұрады. |
||||
Полиандрия дегеніміз |
Бір әйелдің көп еркекпен некелесуі |
||||
Позитивті ауытқушылық дегеніміз |
Қоғамға зиян келтірмейтін мінез-құлық үлгісі |
||||
Патрилокальды отбасы дегеніміз - |
Жаңа үйленгендер күйеуінің ата-анасының үйінде тұруы |
||||
Патриархаттық отбасы дегеніміз - |
Отбасында еркектің билік жүргізуі |
||||
П. Сорокиннің ғылымға енгізген түсінігі |
Әлеуметтік мобилдік. |
||||
Отбасының сыртқы күштерін атаныз |
қоғамдық пікірдің қысымы |
||||
Отбасының негізгі қызметі |
Репродуктивті |
||||
Отбасының қоғамдағы ең басты функциясы |
Репродуктивтілік (ұдайы өндіріс) |
||||
Отбасының ішкі күштерін атаныз |
Балаларға қамқорлық жасау және еңбекті бөлісу |
||||
О.Конт бойынша, қоғамды құрушы бiрлiк: |
отбасы |
||||
О.Конт бойынша, әлеуметтану нені зерттейді |
әлеуметтiк статиканы және әлеуметтiк динамиканы |
||||
Нуклеарлы отбасы дегеніміз |
Бір немесе екі ұрпақтан ғана тұратын шағын отбасы |
||||
Неолокальды отбасы дегеніміз - |
Ата-анасынан бөлек тұруы |
||||
Неоклассикалық басқару теориясының авторы: |
Э.Мэйо. |
||||
Нақты жағдаймен байланысты емес, болашаққа бағытталған түлғаның типі |
Идеалдық |
||||
Мына ғалымдардың ішінен таптық теорияның авторын атаңыз |
Маркс |
||||
Моногамия дегеніміз |
Бір некеден тұрады |
||||
Модернизация ұғымы нені білдіреді |
жетілдірілген, қазіргі талаптарға сай |
||||
Мобилділіктің екі түрін ата |
Көлденең және тігінен |
||||
Мобилдіктің қай түріне қызметінен босату жатады |
Төмендеу |
||||
Мобилдік жиірек кездеседі |
Ашық қоғамда |
||||
Микроәлеуметтанудың пәнi: |
Шағын топтардағы әлеуметтiк құбылыстар мен процестер |
||||
Мидтің пікірінше, адамның тұлғаға айналу процесінің алғашқы сатысы |
Имитация |
||||
Миграция жатады |
Горизантальды мобилдікке |
||||
Миграция дегеніміз - |
Қоныс аудару |
||||
Метаэтнос дегеніміз- |
Ұлттың ең үлкен топ бірлігі |
||||
Меншік пен беделден басқа М.Вебер ұсынған әлеуметтік стратификацияның критерийі: |
Билік |
||||
Мәдениет әлеуметтануының зерттеу объектiсi - |
қоғам мен адамның мәдени саладағы арақатынасы |
||||
Мәдени релятивизм- |
Басқа мәдениетті сол мәдениеттің құндылық тары тұрғысынан бағалау |
||||
Матрилокальды отбасы дегеніміз - |
Жаңа үйленгендер әйелінің ата-анасының үйінде тұруы |
||||
Матриархаттық отбасы дегеніміз - |
Отбасында әйелдің билік жүргізуі |
||||
Маркстiк теория бойынша, әлеуметтiк құрылымның өзегi: |
таптар |
||||
Маркс пен Энгельстің бірігіп жазған еңбегін көрсетіңіз |
Капитализм рухы |
||||
Маркс іліміне сәйкес қоғамдық-экономикалық формациялар саны: |
бес |
||||
Макроәлеуметтанудың пәнi: |
Қоғамды тұтастық ретінде қарастыру |
||||
М.Вебердің көзқарасы бойынша көсбасшының дәстүрлі типінің сипаттамасы |
Дәстүрді сақтайтын тип |
||||
Қызметкердің лауазымы жоғарласа, қай мобилділік түріне жатады |
Тігінен |
||||
Құндылықтар мен нормаларды сіңірген ұғым: |
Мәдениет |
||||
Құндылықтар мен нормаларды сіңірген ұғым: |
Мәдениет |
||||
Көп жағдайда жастарға қай девиантты мінез-құлық тән емес |
Жемқорлық |
||||
Контрмәдениет терминiн ғылымға енгiзген |
Т.Роззак |
||||
Контрмәдениет дегеніміз: |
ресми мәдениетке қайшы мәдениет |
||||
Консенсус дегеніміз |
Көзқарас мүдделердің бірдей болуы |
||||
Қоғамның этникалық құрылымын зерттейтін ғылым |
Этноәлеуметтану |
||||
Қоғамның ішкі құрамы, оның элементтерінің жиынтығы мен олардың арасындағы саналуан байланыстар- |
Әлеуметтік құрылым |
||||
Қоғамның ең iрi әлеуметтiк ұйымы болып саналады: |
мемлекет |
||||
Қоғамның әлеуметтік институттарын, білім мен ғылымды, мәдениет пен өнерді, тұрмыстық қатынастарды діннің ықпалына бағындыру үрдісі |
сакрализация |
||||
Қоғаммен қалыпты арақатынас ұстауға тырысатын шіркеу (мешіт) мен секта аралығындағы діни құрылым |
деноминация |
||||
Қоғамдық қатынастардың белгілі бір саласын реттейтін нормалар мен ережелердің жиынтығы |
әлеуметтік институт |
||||
Қоғамдағы ресми мәдениетті мойындамау: |
Контрмәдениет |
||||
Қоғамда қалыптасып, реттеліп отыратын ережелердің жиынтығы |
Әлеуметтік нормалар |
||||
Қоғамда қалыптасқан нормаларға сәйкес келмейтін мінез-құлықты белгілейтін ұғым |
Девиантты |
||||
Қоғам дамуындағы теологиялық, метафизикалық және позитивтік үш кезеңді көрсетті: |
О.Конт Г. |
||||
Классикалық ұйым теориясының негізгі принципі: |
Еңбек өнімділігін арттыру |
||||
Кезкелген стратификация жүйелерінің негізі |
теңсіздік |
||||
Қауіпсіздік және тәртіп қажеттілігі тән қай әлеуметтік институт |
саяси |
||||
Касталық стратификация қайда кездеседі |
Индия |
||||
Қайтадан іріктеуді қажет етпейтін, яғни объектісі өзгермейтін қайталанбалы зерттеудің түрі: |
панелді |
||||
Қазір жер бетінде неше этникалық қауымдастықтар саны |
Үш мыңнан астам |
||||
Қазақстанда қызмет атқаратын діни конфессиялардың саны |
қырықтан астам |
||||
Қажеттіліктер пирамидасын жасаған кім |
А. Маслоу |
||||
Ірі меншік иелері қаржы және өнеркәсіп магнаттары, жоғары билік элиталары мемлекет президенттері, премьер-министрлер, министрлер жатқызылатын тап: |
Жоғарғы |
||||
Индустриялық қоғамның негізгі белгісі: |
өндірістің саланың дамуы, дайын өнім экспортының өсуі |
||||
Индустриялық қоғамда салтанат құрған әлеуметтік институт |
Экономика |
||||
Индивид ұғымының мәні |
Адамзаттыңнақты өкілі |
||||
Имидж- |
жұмыс берушінің ішкі және сыртқы еңбек нарығындағы бейнесі |
||||
Зиґмунд Фрейді ілімі: |
психоталдау |
||||
З.Фрейд “Ол” (Ид) элементінің сипаттамасы |
Бейсаналық |
||||
Жыныс бойынша иерархиялық бөліну стратификацияның қай түріне жатады |
Гендерлік |
||||
Жеке адамның рөлдік теориясының негізгі өкілдерінің бірі: |
Дж.Мид |
||||
Жеке адамның берілген әлеуметтік топта, қоғамда алатын нақты орны, позициясы |
Әлеуметтік мәртебе |
||||
Жастардың мінез құлқының ауытқуына әсер ететін мына категориялар қай факторға жатады:қоғам теңсіздігі,кедейшілік,жұмыссыздық |
Әлеуметтік |
||||
Жартылай ашық стратификациялық жүйеге жатады: |
сословиелік |
||||
Жағымсыз мінез-құлыққа жататындарға қайсысы |
Ұрлық |
||||
Жабық стратификациялық жүйеге жатады: |
касталық |
||||
Әлеуметтік шиеленістер туралы ілім өкілі: |
Р.Дарендорф |
||||
Әлеуметтік статустың өзгеруі |
Әлеуметтік мобилдік |
||||
Әлеуметтік институттар шешетін міндеттер мен мақсаттар жиынтығы: |
Функция |
||||
Әлеуметтанулық зерттеу бағдарламасы мына бөлімдерден тұрады: |
Әдіснамалық (методологиялық) және әдістемелік |
||||
Әлеуметтанудың пәнi: |
әлеуметтiк қатынастар |
||||
Әлеуметтанудың зерттеу объектiсi : |
қоғам |
||||
Әлеуметтанудың алғашқы арнайы еңбегi : |
О.Конттың «Позитивтiк философия курсы» |
||||
Әлеуметтанудағы позитивизмнің негізін қалаушы: |
О.Конт |
||||
Әлеуметтанудағы іріктеу әдісі қолданылмайтын зерттеулер: |
Халық санағы және референдум |
||||
Әлеуметтанудағы алғашқы ғылыми бағыт: |
Позитивизм |
||||
Әлеуметтануда страта категориясына синоним ұғым ретінде қолданылады |
Қабат |
||||
Әлеуметтануда интервьюердегеніміз: |
Сұхбат жүргізуші |
||||
Әлеуметтануда биологиялық (органикалық) бағыттың негiзiн қалаушы: |
Г. Спенсер |
||||
Әлеуметтануда жаңа институттардың пайда болу, даму процесі |
институттану |
||||
Әлеуметтануға «аномия» ұғымын енгізген ғалым: |
Э.Дюркгейм |
||||
Әлеуметтану зерттейтiн қарым-қатынастар: |
Топтар арасындағы әлеуметтік қарым-қатынастар |
||||
Әлеуметтану ғылымында сұрауға алынған адам: |
респондент |
||||
Әлеуметтiк статика және әлеуметтiк динамика туралы iлiмдi қалыптастырған : |
О.Конт |
||||
Әлемдік және дәстүрлі дін басыларының 2003, 2006, 2009 жылғы съездері өткен мемлекет |
Қазақстан |
||||
Әлемдік діндерді атаңыз |
Буддизм, христиан, ислам |
||||
Екі әлеуметтік тап аралығында орналасқан индивид: |
Маргинал |
||||
Екі әлеуметтік тап аралығында орналасқан индивид |
Маргинал |
||||
Дюркгейм бойынша «суицидтің» мына түрінде жеке адам мен қоғам арасындағы әлеуметтік байланыстардың үзілуі, индивидуализмнің (жекешеліктің) күшеюі орын алады |
Эгоистік |
||||
Діни әлеуметтік институттардың символы |
ай, крест |
||||
Діни дегенді білдіреді |
Конфессиялық |
||||
Дінді саяси мақсатта құрал ретінде пайдалануды көздейтін шектен тыс көзқарас пен әрекет |
экстремизм |
||||
Дін институтының элементтері |
мешіт, шіркеу |
||||
Дәстүрлі үнді қоғамында болған: |
Касталық жүйе |
||||
Дәстүрлі қоғам сипатына не жатпайды : |
мобилдік |
||||
Деликвентті мінез-құлық дегеніміз |
қылмыстық мінез-құлық |
||||
Деградация дегеніміз: |
адамгершілік қасиеттердің әлсіреуі немесе жоғалуы |
||||
Девиантты мінез-құлық - ... (артық нұсқаны белгілеңіз) |
мадақтауға лайық әрекет |
||||
Д.Белл бойынша қоғамның даму сатылары: |
Индустриялыққа дейін, индустриялық, постиндустриялық |
||||
Ғылыми басқару теориясын жасаған: |
Ф.Тейлор |
||||
Ғалымдар, жазушылар, суретшілер, діни қызметкерлер, оқытушылар, дәрігерлер, заңгерлер, орта және шағын кәсіп иелері, маманданған жұмысшылар, т.б. жатқызылатын тап: |
Орта |
||||
Вертикалды бағыттағы жіктелудің себептерін түсіндіру үшін Р. Дарендорф қолданған ұғымдар |
«билік» және «бедел» |
||||
Вебердің көзқарасы бойынша, тұлғаның аффективті іс-әрекеті |
Эмоцияға негізделінетін іс-әрекет |
||||
Бюрократтық мәдениет деген - |
билiк жүйесiнде негiзделген мәдениет |
||||
Бюрократия дегеніміз: |
Қатаң иерархияға негізделген ресми лауазымдар жүйесі |
||||
Бұрын соңды зерттелмеген мәселені зерделеу үшін және зерттеу құралдарын апробациялау мақсатында жүргізілетін зерттеу түрі: |
пилотажды |
||||
Бұл қоғамды басқаша «ақпараттық қоғам» деп атайды ол: |
постиндустриялық |
||||
Бұқаралық мәдениет: |
діни және таптық ерекшеліктеріне тәуелсіз көптеген адамдар тобына арналған мәдениет формасы |
||||
Бір әлеуметтік стратадан екіншісіне ауысу әлеуметтануда аталады: |
Вертикалды мобилдік |
||||
Бір географиялық кеңістіктен екінші географиялық кеңістікке орын ауыстыру қай мобильділіктін түріне жатады |
Көлденең |
||||
Биліктің анық белгіленген иерархиясы, қалыптастырылған ережелер: |
бюрократия |
||||
Билік, табыс, дәреже және білім : |
Қәзіргі қоғамдағы әлеуметтік стратификацияның критерийлері |
||||
Бастапқы кезеңдегі әлеуметтанудың атауы: |
әлеуметтiк физика |
||||
Басқарудағы классикалық теорияның өкілдерін көрсетіңіз |
Ф. Тейлор, А. Файоль, Г. Эмерсон, Л. Урвик, М. Вебер, Г, Форд. А. К. Гастев, Г. М. Керженцев |
||||
Басқару саласындағы негізгі рөлдер: |
басқарушы және атқарушы рөлдері |
||||
Басқалардың өмір сүру үлгісіне, мінез-құлқына, сезіміне, салтына, көзқарасына деген шыдамдылық |
толеранттылық |
||||
Ашық стратификациялық жүйеге жатады: |
таптық |
||||
Ашық қоғамға жатпайды: |
касталық |
||||
Анкеталау дегенiмiз: |
Зерттеу барысында анкета толтыру арқылы мәлімет жинау |
||||
Алынған жауаптардың шынайлығын тексеруші сұрақ: |
Бақылау сұрағы |
||||
Алдына қойған мақсатына қол жеткізу мүмкіндігі жоқтығынан болатын адамның мазасыздық, ашушаңдық жағдайы |
Фрустрация |
||||
Алғашқы социологиялық ақпарат көзі болып табылатын адам: |
Респондент |
||||
Айнадағы «Мен» теориясының авторы |
Ч.Кули |
||||
Адамның тұлғаға айналу процесі |
Әлеуметтену |
||||
Адамдардың түрлі қажеттіліктерін қанағаттандыруға деген талпынысы -шиеленістердің негізі деп есептейтін ғалым |
А. Маслоу |
||||
Адамдарды жынысына, жасына және т.б. белгілеріне байланысты топтастыру: |
әлеуметтік-демографиялық |
||||
Адам қажеттілігінің негізгі бес деңгейін көрсетілген теория |
А.Маслоудың теориясы |
||||
«Шиеленістер әлеуметтік жүйені тоқыраудан сақтайды» деген |
Р.Парк |
||||
«Харизма» ұғымы мынаны бiлдiредi: |
Кейбiр лидерлердiң өзiнiң iзбасарларына оның өте қабiлеттiлiгiне сендiретiн табиғи қасиетi |
||||
«Х», «У» теорияларын ұсынған: |
Д.Мак-Грегор |
||||
«Ұлттық теңсіздік» сөзінің синонимін көрсетіңіз |
Этникалық теңсіздік |
||||
«Үш кезең» заңын ұсынды |
О.Конт |
||||
«Социология» терминiн ғылымға енгізген: |
О.Конт |
||||
«Секуляризация» дегеніміз |
Діннің қоғамға ықпалының бәсеңдеуі |
||||
«Санасыздық» ұғымын пайдаланған: |
Фрейд |
||||
«Постиндустриялық қоғам» теориясының авторы: |
Д.Белл |
||||
«Өзін-өзі өлтіру.Социологиялық этюд» еңбегінің авторы: |
Э.Дюркгейм |
||||
«Әлеуметтік институт» түсінігін ғылымға енгізген |
Г.Спенсер |
||||
«Дисфункция» ұғымын енгізген: |
Роберт Мертон |
||||
«Дисфункция» терминін енгізген: |
Р.Мертон |
||||
«Бюрократия», «идеалды (мінсіз) тип» тұжырымдамасының авторы |
М.Вебер |
||||
«Аномия» термині француз тілінен аударғанда (Э. Дюркгейм) |
ұжымның, заңның болмауы |
||||
«Айнадағы мен»теориясының авторы : |
Ч.Кули |
||||
«Айқын және латентті (жасырын) функциялар» ұғымын енгізген: |
Роберт Мертон |
||||
“Страта”ұғымы социологияға қай ғылымнан келді |
Геология |
||||
“Страта” ұғымы социологияға қай ғылымнан келді: |
Геологиядан |
||||
“Культура” деген термин ежелде мынадай мағына берген: |
жердi өңдеу |
||||
“Әлеуметтiк дарвинизм” деп аталатын әлеуметтанудағы бағытты негiздеген : |
Г. Спенсер |
||||
"Әлеуметтану жеке адамның әлеуметтік әрекетін зерттеуге бағытталуы тиіс» - деген |
М.Вебер |