У вас вопросы?
У нас ответы:) SamZan.net

на тему- Створення компіляція й використання найпростішого програмного проекту

Работа добавлена на сайт samzan.net:

Поможем написать учебную работу

Если у вас возникли сложности с курсовой, контрольной, дипломной, рефератом, отчетом по практике, научно-исследовательской и любой другой работой - мы готовы помочь.

Предоплата всего

от 25%

Подписываем

договор

Выберите тип работы:

Скидка 25% при заказе до 27.12.2024

Міністерство освіти, молоді та спорту України

Самбірський технікум економіки та інформатики

Лабораторна робота №9 на тему:

Створення, компіляція й використання найпростішого програмного проекту.

Виконав:

Студент Групи 14П

Гриців В.В

Перевірив

Самардак А.І

Захищено з оцінкою:

_________________

Самбір 2012

Хід роботи:

1. Завантажте систему візуального програмування Delphi.

2. Дослідіть способи почергової активізації чотирьох вікон і запам’ятайте призначення функціональних клавіш F10, F11, F12.

3. Створіть власний проект, якщо при завантаженні Delphi відкрився інший.

4. Запустіть програму Project1 з середовища програмування, встановивши потрібні опції для мінімізації вікон середовища і розгляньте вікно порожньої форми. Поекспериментуйте з вікном форми.

5. Створіть на робочому диску папку з іменем групи, в ній особисту папку.

6. Збережіть створений проект в особистій папці.

7. Встановіть властивості форми

8. Встановіть на форму  компоненти

9. Встановіть властивості даних компонент.

10. Вставте у форму  компоненти „Мітка”

11. Встановіть властивості даних компонент.

12. Додайте  у форму дві командні кнопки: Обчислити і Завершити.

13. Створити  процедуру обробки події для кнопки „Обчислити”

14. Створити  процедуру обробки події для кнопки „Завершити”

15. Запустіть програму і впевніться , що кнопки виконують свої функції

16. Збережіть створену програму в особистій папці.

17. Створіть ехе-файл програми.

18. Закрийте Delphi , виконайте створену програму.

19. Зробіть висновки по роботі.


Виконання:

1. Завантажив систему візуального програмування Delphi.

2. Дослідив способи почергової активізації чотирьох вікон і запам’ятав призначення функціональних клавіш F10, F11, F12.

3. Створив власний проект, якщо при завантаженні Delphi відкрився інший.

4. Запустив програму Project1 з середовища програмування, встановивши потрібні опції для мінімізації вікон середовища і розглянув вікно порожньої форми.

5. Створив на робочому диску папку з іменем групи, в ній особисту папку.

6. Зберіг створений проект в особистій папці.

Для цього вибрав команду головного меню Save All або натиснув на кнопку на панелі інструментів, перейменував Unit1.pas. У наступному вікні Save Project1 As, яке з’явиться, дав свою назву для файлу проекту (замість Project1.dpr).

7. Встановив властивості форми

Властивість

Значення

Caption

Швидкість бігу

Height

250

Width

330

BorderStyle

bsSingle

BorderIcons . biMinimize

False

BorderIcons . biMaximize

False

Font. Size

10

8. Встановив на форму компоненти

Для отримання форми даного зразка  (мал. 1) встановив компоненти „Поле редагування” і розмістив їх згідно малюнку 2

мал. 1

мал. 2

9. Встановив властивості даних компонентів.

Значення властивостей полів редагування Edit1 і Edit2. Компонент Edit1 призначений для введення довжини дистанції, Edit2 - для введення часу.

Звернув увагу на те, що значенням властивості Text обох компонентів є порожній рядок.

Властивість

Компонент

Edit1

Edit2

Text

Тор

56

88

Left

128

128

Height

21

21

Width

121

121

10. Вставив у форму  компоненти „Мітка”

Зразок мал. 3

мал. 3

11. Встановив властивості даних компонентів

Згідно таблиці 1

Таблиця1. Значення властивостей компонентів Label1, Label2, Label3 И Label4

Компонент

Властивість

Значення

Labell

AutoSize

False

Wordwrap

True

Caption

Програма обчислить швидкість, з якою спортсмен пробіг дистанцію

Top

8

Left

8

Height

33

Width

209

Label2

Top

56

Left

8

Caption

Дистанція (метрів)

Label3

Top

88

Left

8

Caption

Час (хвилини, секунди)

Label4

AutoSize

False

Wordwrap

True

Top

120

Label 4

Left

8

Height

41

Width

273

Wordwrap -  Ознака того, що слова, які не поміщаються в поточному рядку, автоматично переносяться на наступний рядок

12. Додав у форму дві командні кнопки: Обчислити і Завершити.

Командна кнопка, компонент Button, додається у форму точно так, як і інші компоненти. Значок компоненту Button знаходиться на вкладці Standard. Та встановив властивості .

Свойство

Компонент

Button1

Button2

Caption

Вычислить

Завершить

Тор

176

176

Left

16

112

Height

25

25

Width

75

75

13. Створив процедуру обробки події для кнопки „Обчислити”

Спочатку у вікні Object Inspector вибрав компонент, для якого створюється процедура обробки події. Потім в цьому ж вікні вибрав вкладку Events (Події).

Для того щоб створити функцію обробки події, зробив подвійне клацання мишею в полі імені процедури обробки відповідної події (Подія OnClick). В результаті цього відкрилося вікно редактора коду, в яке додав шаблон процедури обробки події, а у вікні Object Inspector поряд з ім'ям події з'явилося ім'я функції його обробки .

У вікні редактора коду між словами begin і end можна друкувати інструкції, що реалізовують функцію обробки події.

У лістингу 1 приведений текст функції обробки події onclick для командної кнопки Обчислити.

Лістинг 1. Процедура обробки події OnClick на кнопці Button1 (Обчислити)

// натиснення кнопки Обчислити

procedure TForm1.ButtonlClick(Sender: TObject);

var

dist : integer; // дистанція, метрів
t : real; //
час як дробове число
min  : integer; //
час, хвилини

sek  : integer; // час, секунди
v : real; // швидкість

begin

// одержати початкові дані з полів введення

dist := StrToint(Edit1.Text);

t := StrToFloat(Edit2.Text);

// попередні перетворення
min := Trunc(t); //
к-ть хвилин - це ціла частина числа t

sek := Trunc(t*100) mod 100;   // к-ть секунд - це дробова частина  числа t

// обчислення

v := (dist/1000) / ((min*60 + sek)/3600);

// виведення результату
label4.Caption := 'Дистанція: '+ Edit1.Text

+ ' м' + #13 + 'Час: ' + IntToStr(min)

+ ' мін ' + IntToStr(sek)+ ' сік ' + #13 +

'Швидкість: ' + FloatToStrF(v,ffFixed,4,2)+ ' км/год';

end;

Функцsя Button1click виконує розрахунок швидкості і виводить результат розрахунку в полі Label4. Початкові дані вводяться з полів редагування Editl і Edit2 шляхом звернення до властивості Text. Властивість Text містить рядок символів, який під час роботи програми введе користувач. Для правильної роботи програми рядок повинен містити тільки цифри. Для перетворення рядка в числа в програмі використовуються функції StrToInt і strToFloat. Функція strToInt перевіряє символи рядка, переданого їй як параметр (Edit1.Text - це вміст поля Editl), на допустимість і, якщо всі символи вірні, повертає відповідне число. Це число записується в змінну dist. Аналогічним чином працює функція strToFioat, яка повертає дробове число, відповідне вмісту поля Edit2. Це число записується в змінну t.

Після того, як початкові дані будуть поміщені в змінні dist і t, виконуються підготовчі дії і розрахунок. Спочатку з використанням функції Trunc, яка "відкидає" дробову частину числа, виділяється ціла частина змінної t - це кількість хвилин. Значенням виразу Trunc(t*100) mod 100 є кількість секунд. Обчислюється цей вираз так. Спочатку число t умножається на 100. Набутого значення передається функції Trunc, яка повертає цілу частину результату множення t на 100. Одержане таким чином число ділиться по модулю на 100. Результат ділення по модулю - це залишок від ділення.

Після того, як всі дані готові, виконується розрахунок. Оскільки швидкість повинна бути виражена в км/год, то значення дистанції і часу, виражені в метрах і хвилинах, перетворяться в кілометри і години.

Обчислене значення швидкості виводиться в полі Label4 шляхом привласнення значення властивості Caption. Для перетворення чисел в рядки використовуються функції IntToStr І FloatToStr.

14. Створив  процедуру обробки події для кнопки „Завершити”

В результаті натиснення кнопки Завершити програма повинна завершити роботу. Щоб це відбулося, закрив, прибрав з екрану, головне вікно програми. Робив це за допомогою методу close. Процедура обробки події Onclick для кнопки Завершити приведена в лістингу 2.

Лістинг 2. Процедура обробки події Onclick на кнопці Button2 (Завершити)

// натиснення кнопки Завершити

procedure TForm1.Button2Click(Sender: TObject);

begin

Form1.Close; // закрити головне вікно програми

end;

15. Запустив програму і впевнився , що кнопки виконують свої функції.

15. Зберіг створену програму в особистій папці.

16. Створив ехе-файл програми.

Виконав  Project→ Build All (Сконструювати Все).

17. Закрив Delphi , виконав створену програму.

Запустив ехе-файл з іменем проекту  зі своєї особистої папки.

18. Зробив висновки по роботі.




1. Овариогистерэктомия собаки.html
2. Варіант1 1Предмет мета та завдання ЗЕД Предметом навчальної дисципліни
3. РЕГИОНАЛЬНЫЙ МНОГОПРОФИЛЬНЫЙ КОЛЛЕДЖ Г.html
4. История Казахстана, вопросы с ответами
5. Семен Людвигович Франк
6. Организация ~ активный относительно независимый элемент общественной системы через который преломляютс
7. Пояснительная записка Количество часов в год115ч 23 недели Количество часов в неделю5ч Статус до
8. Чехословацкая православная церковь- путь к автокефалии.html
9. Анненский ИФ
10. Тема 01 Сущность страхования финансовых рисков Соответствие названия метода формирования страхового
11. Варіант Визначення параметрів стаціонарного стрічкового конвеєра
12. ПФРУНДЕРпрофессор Института исследований экономикипредприятия Цюрихского университетаШвейцария
13. Развитие туризма в Украине
14. Реферат презентация Россия в ХVIII веке
15. Сейчас функции экспедиторского обслуживания потребителей особенно четко проявляются в таких передовых тех
16. темами базирующимися на знаниях
17. ЛДМСтандарт Снукервилль ЛДМ Петроградский рнул
18. Знакомство дошкольников с родословной
19. і. ЧАСТИНА ПЕРША І ПОЛЬОВА ЦАРІВНА Надворі весна вповні
20. Экономическая наука в эпоху трансформации