Будь умным!


У вас вопросы?
У нас ответы:) SamZan.net

] В лето 6415. Иде Олег на грекы Игоря оставив Киеве; поя же множество варяг и словен и чюдь и кривичи и мерю и д

Работа добавлена на сайт samzan.net: 2016-03-13

Поможем написать учебную работу

Если у вас возникли сложности с курсовой, контрольной, дипломной, рефератом, отчетом по практике, научно-исследовательской и любой другой работой - мы готовы помочь.

Предоплата всего

от 25%

Подписываем

договор

Выберите тип работы:

Скидка 25% при заказе до 14.5.2024

СЕ ПОВЕСТИ ВРЕМЯНЬНЫХ ЛТ, ОТКУДУ ЕСТЬ ПОШЛА РУСКАЯ ЗЕМЛЯ, КТО В КИЕВЕ НАЧА ПЕРВЕЕ КНЯЖИТИ, И ОТКУДУ РУСКАЯ ЗЕМЛЯ СТАЛА ЕСТЬ

     [Взятие Олегом Царьграда.] В лето 6415. Иде Олег на грекы, Игоря оставив Киеве; поя же множество варяг и словен и чюдь, и кривичи, и мерю, и деревляны, радимичи, и поляны, и северо, и витячи и хорваты, и дулебы, и тиверци, яже суть толковины42: си вси звахуться от грек Великая Скуфь. И с сими со всеми поиде Олег на конех и на кораблех и бе числом кораблей 2000; и прииде   к    Царюграду;   и   греци замкоша43 Суд44, а град затвориша. И выиде Олег на брег и воевати нача, и много убийство сотвори около града греком и разбиша многы полаты, и пожгоша церкви; а ихже имаху пленникы, овех посекаху, другиа же мучаху, иныя же растреляху, а другыя в море вметаху, и ина много зла творяху русь греком еликоже ратнии творять. И повеле Олег воем своим колеса изделати и воставити на колеса корабля, и бывшю покосну45 ветру, въспяша46 парусы с поля, и идяше к граду. И видевше греци и убояшаяся, и реша выславше ко Олгови:   "не   погубляй   града,    имем ся по дань47, якоже хощеши". И устави48 Олег воя, и вынесоша ему брашно49 и вино, и не приа его; бе бо устроено со отравою. И убояшаяся греци, и реша: "несть се Олег но святый Дмитрей послан на ны от Бога". И заповеда50 Олег дань даяти на 2000 корабль, по 12 гривен на человек а в корабли по 40 муж; и яшася греци по се51, и почаша греци мира просити, дабы не воевал Грецкые земли. Олег же, мало отступив от града, нача мир творити со царьма грецкима, со Леоном и Александром посла к нима в град Карла, Фарлофа, Вельмуда, Рулава и Стемида, глаголя: "имите ми ся по дань". И реша греци: "чего хощеши, дамы ти". И заповеда Олег дати воем на 2000 корабль по 12 гривен на ключь52 и потом даяти уклады53 на рускыа грады: первое на Киев, таже на Чернигов, и на Переаславль, и на Полтеск, и на Ростов, и на Любечь и на прочаа городы, по тем бо городом седяху велиции князи, под   Олгом    суще;   "да   приходячи русь слюбное54 емлють, елика хотячи, а иже придут гости55 да емлють месячину на 6 месяць, хлеб и вино, и мясо, и рыбы, и овощь; и да творять им мовь56, елико хотять; поидучи же домовь, в Русь, да емлють у царя нашего на путь брашно, и якори, и ужа57, и парусы, и елико им надобе". И яшася греци и реста царя и боярьство все: "аще приидуть русь бес купли, да не взимають месячины: да запретить князь словом своим приходящим руси зде, да не творять пакости в селех в стране нашей; приходяще русь да витають58 у святаго Мамы59, и послеть царьство наше60, и да испишють имена их и тогда возмуть месячное свое, - первое от города Киева, и паки ис Чернигова и ис Переаславля, и прочии гради; и да входять в град одними вороты со царевым мужем без оружья, мужь 50, и да творять куплю, якоже им надобе, не платяче мыта61 ни в чем же".

     [Смерть Олега от своего коня.] В лето 6420. ...И живяше Олег, мир имеа ко всем странам, княжа в Киеве. И приспе осень, и помяну Олег конь свой, иже бе поставил кормити и не вседати на нь, бе бо въпрашал волъхвов и кудесник: "от чего ми есть умрети?" и рече ему кудесник один: "княже! конь, егоже любиши и ездиши на нем от того ти умрети". Олег же приим в уме72, си73 рече: "николиже всяду на нь, ни вижу его боле того"; и повеле кормити и не водити его к нему, и пребы неколико лет не виде его, дондеже на грекы иде. И пришедшу ему к Кыеву и пребывьшю 4 лета, на пятое лето помяну конь, от негоже бяхуть рекли волсви умрети, и призва старейшину конюхом рече: "кое есть конь мъй, егоже бех поставил кормити и блюсти его?" Он же рече: "умерл есть". Олег же посмеася и укори кудесника, река: "то ти неправо глаголють волъсви, но все лжа есть: конь умерл есть, а я жив". И повеле оседлати конь: "а то вижю кости его". И прииде на место, идеже беша лежаще кости его голы: и лоб гол и сседе с коня, и посмеяся рече: "от сего ли лба смьрть было взяти мне?" и вьступи ногою на лоб; и выникнувши змиа изо лба, и уклюну74 в ногу, и с того разболеся и умре. И плакашася людие вси плачем великим и несоша и погребоша его на горе, еже глаголеться Щековица; есть же могила его и до сего дни, словеть могыла Ольгова. И бысть всех лет княжениа его 33.

     [Смерть Игоря и месть Ольги древлянам.] В лето 6453. В се же лето рекоша дружина Игореви: "отроци Свеньлъжи изоделися суть оружьем и порты, а мы нази; поиди, княже, с нами в дань, и да и ты добудеши и мы". "И послуша их Игорь, иде в дерева80 в дань, и примышляше81 к первой дани, и насиляше им и мужи его; возьемав дань, поиде в град свой. Идущу же ему въспять, размыслив рече дружине своей: "идете с данью домови, а я возъвращюся, похожю и еще". Пусти дружину свою домови, с малом же дружины возъвратися, желая больша именья. Слышавше же деревляне, яко опять идеть, сдумавше со князем своим Малом: "аще ся въвадить82 волк в овце, то выносить все стадо, аще не убьють его; тако и се, аще не убьем его, то вся ны погубить"; и послаша к нему, глаголюще: "почто идеши опять? поимал еси всю дань". И не послуша их Игорь, и вышедше из града Изъкоръстеня деревлене убиша Игоря и дружину его; бе бо их мало. И погребен бысть Игорь, и есть могила его у Искоръстеня града в деревех и до сего дне.

     Вольга же бяше в Киеве с сыном своим с детьском83 Святославом, и кормилець его Асмуд, и воевода бе Свенелд, тоже отець Мистишин. Реша же деревляне: "се князя убихом рускаго! поимем жену его Вольгу за князь свой Мал и Святослава, и створим ему, якоже хощем". И послаша деревляне лучьшие мужи, числом 20, в лодьи к Ользе, и присташа под Боричевым в лодьи. Бе бо тогда вода текущи въздоле горы Киевьския, и на подольи не седяху людье, но на горе; град же бе Киев идеже есть ныне двор Гордятин и Никифоров, а двор княжь бяше в городе, идеже есть ныне двор Воротиславль и Чюдин, а перевесище84 бе вне града, и бе вне града   двор   другый,   идеже есть    двор демьстиков85 за святою Богородицею; над горою двор теремный, бе бо ту терем камен. И поведаша Ользе, яко деревляне придоша, и возва я Ольга к собе и рече им: "добри гостье придоша"; и реша деревляне: "придохом княгине". И рече им Ольга: "да глаголете, что ради придосте семо?" Реша же древляне: "посла ны Дерьвьска земля, рекущи сице: мужа твоего убихом бяше бо муж твой аки волк восхищая и грабя, а наши князи добри суть, иже распасли86 суть Деревьску землю, да поиди за князь нашь за Мал"; бе бо имя ему Мал князю деревьску. Рече же им Ольга: "люба ми есть речь ваша, уже мне мужа своего не кресити; но хочю вы почтити наутрия пред людьми своими, а ныне идете в лодью свою, и лязите в лодьи величающеся, и аз утро послю по вы, вы же рьцете: не едем на конех ни пеши идем но понесете ны в лодье; и възнесуть вы в лодьи"; и отпусти я в лодью. Ольга же повеле ископати яму велику и глубоку на дворе теремьстемь, вне града. И заутра Волга, седящи в тереме, посла по гости, и придоша к ним глаголюще: "зоветь вы Ольга на честь велику". Они же реша: "не едем на коних ни на возех, ни пеши идем понесете ны в лодьи". Реша же кияне: "нам неволя; князь нашь убьен, и княгини наша хочет за вашь князь"; и понесоша я в лодьи. Они же седяху в перегъбех87 в великих сустугах88 гордящеся; и принесоша я на двор к Ользе, и несъше, вринуша е в яму и с лодьею. Приникъши Ольга и рече им: "добра ли вы честь?" Они же реша: "пуще ны Игоревы смерти"; и повеле засыпати я живы, и посыпаша я.

     И пославши Ольга к деревляном рече им: "да аще мя просите право, то пришлите мужа нарочиты, да в велице чти приду за вашь князь, слышавше деревляне, избраша лучьшие мужи, иже дерьжаху Деревьску землю, и послаша по ню. Деревляном же пришедъшим повеле Ольга мовь створити, рькуще сице: "измывшеся придите ко мне". Они же пережьгоша истопку90, и влезоша деревляне, начаша ся мыти; и запроша о них истобъку, повеле зажечи я оть дверий, ту изгореша вси.

     И посла к деревляном рькущи сице: "се уже иду к вам да пристройте меды многи в граде, вдеже убисте мужа моего, да поплачюся над гробом его и створю трызну мужю своему". Они же, то слышавше, съвезоша меды многи зело, и възвариша. Ольга же, поимши мало дружины, легко идущи, приде к гробу его, и плакася по мужи своем; и повеле людем своим съсути91 могилу92 велику, и яко соспоша, и повеле трызну творити. Посемь седоша деревляне пити, и повеле Ольга отроком своим служити пред ними; и реша деревляне к Ользе: "кде суть дружина наша, ихъже послахом по тя?" Она же рече: "идуть по мне с дружиною мужа моего". И яко упишася деревляне,   повеле   отроком    своим   пити на ня93, а сама отъиде кроме94, и повеле дружине своей сечи деревляны; и исекоша их 5000. А Ольга возъвратися Киеву, и пристрои вои на прок их95.

[Начало княженья Святославля, сына Игорева.] В лето 6454. Ольга с сыном своим Святославом собра вои многи и храбры, и иде на Дерьвьску землю. И изидоша деревляне противу, и сънемъшемася96 обема полкома на скупь97, суну98 копьем Святослав на деревляны, и копье лете сквозе уши коневи, и удари в ноги коневи, бе бо детеск. И рече Свенелд и Асмолд: "князь уже почал; потягнете, дружина, по князе". И победиша деревляны. Деревляне же побегоша и затворишася в градех своих. Ольга же устремися с сыном своим на Искоростень град, яко тее бяху убили мужа ея, и ста около града с сыном своим, а деревляне затворишася в граде и боряхуся крепко из града, ведеху боя, яко сами убили князя и на что ся предати99. И стоя Ольга лето, и не можаше взяти града, и умысли сице: посла ко граду, глаголющи: "что хочете доседети? а вси гради ваши предашася мне, а ялися по дань, и делають нивы своя и земле своя; а вы хочете изъмерети гладом не имучеся по дань". Деревляне же рекоша: "ради ся быхом яли по дань, но хощеши мьщати мужа своего". Рече же им Ольга: "яко аз мьстила уже обиду мужа своего, когда придоша Киеву, второе, и третье, когда творих трызну мужеви своему; а уже не хощю мъщати, поиду опять". Рекоша же деревляне: "што хощеши   у    нас? ради    даем   медомь и скорою"100. Она же рече им: "ныне у вас несть меду ни скоры, но мало у вас прошю: дадите ми от двора по 3 голуби да по 3 воробьи: аз бо не хощу тяжьки дани възложити, якоже и мужь мой, сего прошю у вас мало, вы бо есте изънемогли в осаде, да сего у вас прошю мала". Деревляне же ради бывше, и собраша от двора по 3 голуби и по 3 воробьи, и послаша к Ользе с поклоном. Вольга же рече им: "се уже есте покорилися мне и моему детяти, а идете в град а я заутра отступлю от града, и поиду в градосьй". Деревляне же ради бывше внидоша в град и поведаша людем и обрадовашася людье в граде. Волга же раздая воем по голуби комуждо, а другим по воробьеви, и повеле к коемуждо голуби и к воробьеви привязывати церь101, обертывающе в платки малы, нитъкою поверзывающе102 к коемуждо их; и повеле Ольга, яко смерчеся, пустити голуби и воробьи воем своим. Голуби же и воробьеве полетеша   в   гнезда   своя, голуби в голубники103, врабьеве же под стрехи; и тако възгарахуся   голубьници,   ово   клети, ово веже104, ово ли одрины105, и не бе двора, идеже не горяше и не бе льзе гасити, вси бо двори възгорешася. И побегоша людье из града, и повеле Ольга воем своим имати я, яко взя град и пожьже и; старейшины же града изънима106, и прочая люди овых изби, а другия работе предасть мужем своим, а прок их остави платити дань. И възложи на ня дань тяжьку; 2 части дани идета Киеву, а третьяя Вышегороду к Ользе; бе бо Вышегород град Вользин. И иде Вольга по Дерьвьстей вемли с сыном своим и с дружиною, уставляющи уставы и уроки; и суть становища ее и ловища. И приде в град свой Киев с сыном своим Святославом и пребывши лето едино.

     [Князь Святослав. Кончина Ольги. Война Святослава с греками.] В лето 6472. Князю Святославу възрастъшю и възмужавшю, нача вои совкупляти многи и храбры, и легъко ходя, аки пардус107, войны многи творяше. Ходя, воз по собе не возяше, ни котьла, ни мяс варя, но потонку изрезав конину ли, зверину ли или говядину на углех испек ядяше, ни шатра имяше, но подъклад108 послав и седло в головах; такоже и прочии вои его вси бяху. И посылаше к странам глаголя: "хочю на вы ити". И иде на Оку реку и на Волгу, и налезе вятичи, и рече вятичем: "кому дань даете?" Они же реша: "козаром по щьлягу109 от рала110 даем".

     [Завещание Ярослава.] В лето 6562. Преставися великый князь русьскый Ярослав И еще бо живущю ему, наряди187 сыны своя, рек им: "се аз отхожю света сего, сынове мои; имейте в собе любовь, понеже вы есте братья единогоотца и матере; да аще будете в любви межю собою, Бог будеть в вас, и покорить вы противныя под вы, и будете мирно живуще; аще ли будете ненавидно живуще, в распрях и которающеся, то погыбнете сами и погубите землю отець своих и дед своих, юже налезоша трудомь своимь великым; но пребывайте мирно, послушающе брат брата.

     [Княжеский съезд в Любече. Ослепление Василька Теребовльского.] В лето 6605. Придоша Святополк, и Володимер, и Давыд Игоревичь, и Василко Ростиславичь, и Давыд Святославичь, и брат его Олег, и сняшася225 Любячи на устроенье мира, и глаголаша к собе, рекуще: "почто губим Русьскую землю, сами на ся котору деюще? а половци землю нашю несуть розно226, и ради суть, оже межю нами рати; да ныне отселе имемся вь едино сердце, и блюдем Рускые земли, кождо да держить отчину свою: Святополк Кыев Изяславлю227, Володимерь Всеволожю, Давыд и Олег и Ярослав - Святославлю; а имже роздаял Всеволод городы, Давыду Володимерь, Ростиславичема - Перемышьль Володареви, Теребовль Василкови". И на том целоваша кресть: "да аще кто отселе на кого будеть, то на того будем вси и кресть честный"; рекоша вси: "да будеть на нь хрест честный и вся земля Русьская"; и целовавшеся поидоша всвояси.

     И приде Святополк с Давыдомь Кыеву, и ради быша людье вси; но токмо дьявол печален бяше о любви сей; и влезе сотона в сердце некоторым мужем, и почаша глаголати к Давыдови Игоревичю, рекуще сице: "яко Володимер сложился есть228 с Василком на Святополка и на тя". Давыд же ем веру лживым словесом, нача молвити на Василка, глаголя: "кто есть убил брата твоего Ярополка? а ныне мыслить на мя и на тя и сложился есть с Володимером; да промышляй о своей голове". Святополк же смятеся умом, река: "еда се право будеть, или лжа", не веде; и рече Святополк к Давыдови: "да аще право глаголеши, Бог ти буди послух229; да аще ли завистью молвишь, Бог будеть за тем". Святополк же сжалиси по брате своем и о собе нача помышляти, еда се право будеть? и я веру Давыдови, и прелсти Давыд Святополка, и начаста думати о Васильце; а Василко сего не ведяще, ни Володимер И нача Давьтд глаголати: "аще не имеве Василка, то ни тобе княженья Кыеве, ни мне в Володимери"; и послуша его Святополк И приде Василко в 4 ноямьбря, и перевезеся на Выдобычь, и иде поклонится к святому Михаилу в манастырь и ужина ту, а товары230 своя постави на Рудици; вечеру же бывшю приде в товар свой. И наутрия же бывшу, присла Святополк, река: "не ходи от именин моих". Василко же отпреся, река: "не могу ждати; еда будеть231 рать дома". И присла к нему Давыд: "не ходи, брате, не ослушайся брата старейшаго"; и не всхоте Василко послушали. И рече Давыд Святополку: "видиши ли, не помнить тебе, хотя в твоею руку; аще ти отъидеть в свою волость, сам узриши, аще ти не займеть град твоих Турова, и Пиньска, и прочих град твоих, да помянешь мене; но призвав ныне и, ем и дажь мне". И послуша его Святополк, и посла по Василка, глаголя: "да аще не хощеши ждати до именин моих, да приди ныне, целуеши мя, и поседим вси с Давыдом". Василко же обещася прити, не ведый лсти, юже имяше на нь Давыд. Василко же всед на конь поеха, и устрете и детьскый232 его, и поведа ему, глаголя: "не ходи, княже, хотять тя яти". И не послуша его, помышляя, "како мя хотять яти? оногды233 целовали крест, рекуще: аще кто на кого будеть, то на того будеть крест и мы вси". И помыслив си прекрестися, рек: "воля господня да будет". И приеха в мале дружине на княжь двор; и вылезе противу его Святополк, и идоша в истобку234, и приде Давыд, и седоша. И нача глаголати Святополк: "останися на святок". И рече Василко: "не могу остати, брате; уже есм повелел товаром поити переди". Давыд же седяще акы нем. И рече Святополк: "да заутрокай, брате!" и обещася Василко заутрокати. И рече Святополк: "поседита вы зде, а язь лезу235, наряжю236". И лезе вон, а Давыд с Василком седоста. И нача Василко глаголати к Давыдови, и не бе в Давыде гласа, ни послушанья; бе бо ужаслъся237 и лесть имея в сердци. И поседев Давыд мало, рече: "кде есть брат?" Они же реша ему: "стать на сенех". И встав Давыд, рече: "аз иду по нь; а ты, брате, поседи". И встав иде вон. И яко выступи Давыд, и запроша Василка, в 5-й ноямьбря, и оковаша и в двои оковы, и приставиша к нему стороже на ночь. Наутрия же Святололк созва боляр и кыян и поведа им, еже бе ему поведал Давыд: яко "брата ти убил и на тя свечался238 с Володимером, и хощеть тя убити и грады твоя заяти". И реша боляре и людье: "тобе, княже, достоить блюсти головы своее; да аще есть право молвил Давыд, да прииметь Василко казнь; аще ли неправо глагола Давыд, да прииметь месть от Бога и отвечаеть пред Богомь". И уведеша игумени и начаша молитися о Василке Святополку; и рече им Святополк: "ото Давыд". Уведев же се Давыд, нача поущати на ослепленье: "аще ли сего не створишь, а пустишь и, то ни тобе княжити, ни мне". Святополк же хотяше пустити и, но Давыд не хотяше, блюдася239 его. И на ту ночь ведоша и Белугороду, иже град мал у Киева яко 10   верст в   дале,   и привезоша и на колех240, окована суща, ссадиша и с кол и ведоша и в истобку малу. И седящу ему, узре Василко торчина остряща ножь, и разуме, яко хотят и слепити, възпи к Богу плачем великим и стенаньем. И се влезоша послании Святополком и Давыдом, Сновид Изечевичь, конюх Святополчь, и Дьмитр, конюх Давыдов, и почаста простирати ковер, и иростерша яста Василка и хотяща и поврещи; и боряшется с ними крепко, и не можаста его поврещи. И се влезше друзии повергоша и, и связаша и, снемше доску с печи, и възложиша на перси его; и седоста обаполы Сновид Изечевичь и Дмитр, и не можаста удержати; и приступиста ина два, и сняста другую дску с печи, и седоста, удавиша и рамяно241, яко персем троскотати 242. И приступи торчин, именем Беренди, овчюх243 Святополчь, держа ножь и хотя ударити в око, и грешися244 ока и перереза ему лице, и есть рана та на Василке и ныне; и посем удари и в око, и изя зеницю, и посем в другое око, и изя другу зеницю; и в том часе бысть яко и мертв. И вземше и, на ковре взложиша на кола яко мертва, повезоша и Володимерю. И бысть, везому ему, сташа с ним, перешедше мост Звиженьскый, на торговищи, и сволокоша с него сорочку, кроваву сущу, и вдаша попадьи опрати; попадья же оправши взложи на нь, онем обедующим, и плакатися нача попадья, яко мертву сущю оному. И очюти245 плачь и рече: "кде се сем?" Они же рекоша ему: "в Звиждени городе". И впроси воды, они же даша ему, и испи воды, и вступи во нь душа, и упомянуся, и пощупа сорочкы и рече: "чему есте сняли с мене? да бых в той сорочке кроваве смерть приял и стал пред Богомь". Онем же обедавшим поидоша с ним вскоре на колех, а по грудну246 пути, бе бо тогда месяць груден, рекше ноябрь; и придоша с ним Володимерю в 6 день, приде же и Давыд с ним, акы некак улов уловив; и посадиша и в дворе Вакееве, и приставиша 30 мужь стеречи и 2 отрока княжа, Улан и Колчко.

     Володимер же слышав, яко ят бысть Василко и слеплен, ужасеся, и всплакав и рече: "сего не бывало есть в Русьскей земьли ни при дедех наших, ни при отцих наших сякого зла". И ту абье посла к Давыду и к Олгови Святославичема, глаголя: "поидета к городцю, да поправимь сего зла, еже ся створи се в Русьскей земьли и в нас, в братьи, оже ввержен в ны ножь; да аще сего не правим, то болшее зло встанеть в нас, и начнеть брать брата закалати, и погыбнеть земли Руская, и врази наши, половци, пришедше возмуть земьлю Русьскую". Се слышав Давыд и Олег печална быста велми и плакастася, рекуща: "яко сего не было в роде нашемь". И ту абье собравша вое, придоста к Володимеру. Володимеру же с вои стоящю в бору, Володимер же и Давыд и Олег послаша муже свои, глаголюще к Святополку: "что се зло створил еси в Русьстей земли и ввергл еси ножь в ны? чему ели ослепил брат свой? аще ти бы вина кая была на нь, обличил бы и пред нами, и упрев247 бы и, сгворил ему; а ныне яви вину его, оже ему се створил еси". И рече Святополк: "яко поведа ми Давыд Игоревичь, яко Василко брата ти убил, Ярополка, и тебе хощеть убити и заяти волость твою Туров, и Пинеск, и Берестие и Погорину, а заходил роте248 с Володимером, яко сести Володимеру Киеве, а Василкови Володимери; а неволя ми своее головы блюсти, и не аз его ослепил, но Давыд, и вел и к собе". И реша мужи Володимери,    и    Давыдови   и Олгови: "извета249 о семь не имей, яко Давыд есть слепил и; не в Давыдове городе ят, ни ослеплен но в твоемь граде ят и слеплен, и се имь глаголющим разидошася разно. Наутрия же хотящим чрес Днепр на Святополка, Святополк же хоте побегнути ис Киева, и не даша ему кыяне побегнути, но послаша Всеволожюю250 и митрополита Николу к Володимеру, глаголюще: "молимся, княже, тобе и братома твоима, не мозете погубити Русьскые земли; аще бо възмете рать межю собою, погании имуть радоватися и возьмуть землю нашю, иже беша стяжали отци ваши и деди ваши трудом великим и храбрьством, побарающе по Русьскей земли, ины земли приискываху, а вы хочете погубити землю Русьскую". Всеволожая же и митрополит придоста к Володимеру и молистася ему, и поведаста молбу кыян, яко творити мир, и блюсти земле Русьские, и брань имети с погаными. Се слышав Володимер, росплакавъся и рече: "поистине отци наши и деди наши зблюли землю Русьскую, а мы хочем погубити"; и преклонися на молбу княгинину, чтяшеть ю аки матерь, отца ради своего, бе бо любим отцю своему повелику, и в животе и по смерти, не ослушаяся его ни в чемже; темже и послушая ея, акы матере, и митрополита такоже чтяше, сан святительскый, и не преслуша молбы его, Володимер бо так бяше любезнив: любовь имея к митрополитом, и к епископом и к игуменом, паче же и чернечьскый чин любя, и черници любя, приходящая к нему напиташе и напаяше, акы мати дети своя; аще кого видяше ли шюмна, ли в коем зазоре, не осужаше, но вся на любовь прекладаше и утешаше. Но мы на свое възратимся. Княгини же бывши у Володимера, приде Кыеву, и поведа вся речи Святополку и кияном, яко мир будеть. И начаша межи собою мужи слати, и умиришася на сем, яко реша Святополку: "яко се Давыдова сколота251; то иди ты, Святополче, на Давыда, любо ими, любо прожении". Святополк же емъся по се, и целоваша крест межю чобою, мир створише...




1. Международные валютные отношения и валютный рынок
2. продажа недвижимости страхование и имущественные споры налогообложение сдача имущества в аренду акциони
3. Условные и безусловные рефлексы 2
4. ВВЕДЕНИЕ 3 НЕУДАЧИ КРАСНОЙ АРМИИ В ПЕРВЫЕ МЕСЯЦЫ ВОЙНЫ И ИХ ПРИЧИНЫ 5 ЗАКЛЮЧЕНИЕ
5. Антропогеоценоз - елементарний осередок господарсько-культурного типу
6. Механизм образования продуктов окисления
7. понятие идеалистической философии обозначающее духовное первоначало всего сущего которое мыслится как н
8. тема конкретних видів творчості
9. За честь Отчизны Общая характеристика В смене За честь Отчизны реализуется комплексная социальноп
10. модель или текстовый файл
11. БУРЖУАЗНЫЕ РЕВОЛЮЦИИ XVIIXIX В
12. 3 Комплексний аналіз поведінки користувачів комп~ютерних систем на основінейромережевих мо
13. тематика Учение о смысле добродетелей
14. Эту платоновскую школу окончил знаменитый впоследствии его ученик Аристотель Стагирит ~ последний предста
15. Відповідно до статті 73 ГК України державне унітарне підприємство утворюється компетентним органомдержав.
16. завещал Даллес сбылось
17. Сущность и механизмы реинжениринга1
18. Неопределенность ~ единственное в чем можно быть уверенным Энтони Ма Citigroup глава отдела инвестиций
19. Владимир Иванович Вернадский
20. Оценка возникновения и развития пожаров на радиозаводе Электрон