У вас вопросы?
У нас ответы:) SamZan.net

Смутившуюся мою душу помышлении же и словесы очисти всельшеюся в тя проповедниче Христов Андрее Божестве

Работа добавлена на сайт samzan.net:

Поможем написать учебную работу

Если у вас возникли сложности с курсовой, контрольной, дипломной, рефератом, отчетом по практике, научно-исследовательской и любой другой работой - мы готовы помочь.

Предоплата всего

от 25%

Подписываем

договор

Выберите тип работы:

Скидка 25% при заказе до 28.12.2024

Канон первый святаго апостола Андрея Первозваннаго

глас 1

Песнь 1

Ирмос: Твоя победительная десница Боголепно в крепости прославися: та бо, Безсмертне, яко всемогущая, противныя сотре, израильтяном путь глубины новосоделавшая.

Смутившуюся мою душу помышлении же и словесы очисти всельшеюся в тя, проповедниче Христов Андрее, Божественною благодатию, яко да чисте источу ти пение достойное.

Честное, Предтеча Христов, своих учеников верховнейшее, от неплодове прозябшии, из Девы рождшемуся Христу препрославленному, Андрея, радуяся, приведе.

Желанием и любовию неуклонною добродетели степеней начен и восхождению присно поучаяся, от немощныя силы к верховнейшей, Андрее, силе достигл еси.

Богородичен: Радуйся, благодати источниче; радуйся, лествице и двере Небесная; радуйся, свещниче, и стамно златая, и горо несекомая, Яже Жизнодавца Христа миру Рождшая.

Песнь 3

Ирмос: Едине Ведый человеческаго существа немощь и милостивно в ней воображся, препояши мя с высоты силою, еже вопити Тебе, Святый: одушевленный храме неизреченныя славы Твоея, Человеколюбче.

Притекл еси, жаждею не зван, Андрее, но самовольне жизни ко Источнику, якоже елень, и всем, Сего обрет, проповедал еси, и, пив, напоил еси нетления водами истаявшия жаждею концы.

Уведев естественныя законы, Андрее досточудне, и общника сродника приял еси, вопия: обретохом Желаемаго и путесотворившаго плоти рождение, сказал еси разум духовный.

Мрежею слова из глубины прелести уловил еси словесныя рыбы, апостоле, и трапезе Христовей снедь чистую принесл еси, просвещенныя благодатию Явльшагося в подобии плоти.

Богородичен: Бога заченши во утробе, Дево, Духом всесвятым, пребыла еси неопальна, понеже Тя купина, законоположнику Моисею палиму, несожженна яве предвозвести, огнь приимшую нестерпимый.

Седален, глас 8.

Яко первозваннаго всех учеников, и самовидца Слова, и служителя, Андрее апостоле, по долгу чтим тя, Агнцу бо, вземлюшему грехи мира, несомненною верою тепле последовал еси, отонудуже и страсти Его общник показался еси, плотию претерпевшаго нас ради вольно смерть. Сего ради вопием ти: молися Христу Богу грехов оставление подати празднующим любовию святую память твою.

Песнь 4

Ирмос: Гору Тя, благодатию Божиею приосененную, прозорливыма Аввакум усмотрив очима, из Тебе изыти Израилеву провозглашаше святому во спасение наше и обновление.

Божественная, истребительная горшаго вседетельнаго и светозарнаго Духа сила, в тя, Андрее, всельшися Боголепне, огненнаго языка во образе, неизреченных показа тя проповедника.

Не оружия ко мщению взяше плотская и к низвержению крепких твердынь вражиих, Андрей всечестный, но, Христом оградився, принесе, пленив, языки в послушание.

Гору тя, каплющую разумное веселие, преестественный Бог, осуществивыйся еже о нас, Андрее, яви, горы горькия демонскаго возношения потребляющую силою Духа.

Любовию совершающия твою память в песнех, от обильна дара Учителя твоего, Христа, Андрее пребогате, духовнаго веселия водами исполняя не престай молитвами твоими.

Богородичен: Поем велие и страшное Твое таинство, премирных бо утаився чиноначалий, на Тя присно Сый сниде, яко дождь на руно, Всепетая, на спасение наше и обновление.

Песнь 5

Ирмос: Просветивый сиянием пришествия Твоего, Христе, и осветивый Крестом Твоим мира концы, сердца просвети светом Твоего Богоразумия православно поющих Тя.

Восприял еси, Егоже вожделел еси, Андрее апостоле, в нетленных с Ним обитав селениих, трудов твоих снопы пожав достойно, темже тя песньми славим.

Возлюбил еси Владыку и Того во след быстро потекл еси, стопами Его к жизни наставляемь и страстей Того нелживо, пречестне Андрее, даже до смерти подражая.

Напряг тя, яко стрелу сильну, блаженне, испусти в весь мир Господь, ураняя демоны и злочестием уязвленныя человеки врачуя.

Богородичен: Веселятся Небесныя силы, зряще Тя, радуются с ними и человеческая собрания, Рождеством бо Твоим соединишася, Дево Богородице, Тя достойно славяще.

Песнь 6

Ирмос: Обыде нас последняя бездна, несть избавляя, вменихомся, яко овцы заколения, спаси люди Твоя, Боже наш, Ты бо крепость немощствующих и исправление.

Море житейское преплавая в ладии телесней, всяческая правящаго, Христа, обрел еси кормчия, всеблаженне, и к Нему, радуяся, пристал еси, Андрее всечестне.

Духи словом прогоняются, недузи бегают, душевных же страстей множество далече от недужных отгоняются данною тебе от Бога, Андрее, благодатию.

Яко волна тихая, кротким духом движимь, блаженне, изсушил еси моря лукавая многобожия Божественными струями и реки Богознания всем источил еси.

Богородичен: Веселятся о Тебе, Дево Пречистая, рода нашего праотцы, Едем восприемше Тобою, егоже преступлением погубиша, Ты бо Чистая и прежде Рождества и по Рождестве еси.

Кондак, глас 2

Мужества тезоименитаго Богоглагольника и Церкве возследователя верховнаго, Петрова сродника восхвалим, зане якоже древле сему и ныне нам воззва: приидите, обретохом Желаемаго.

Икос

Древле убо Давид востягает грешнаго, яко мене, поведати Божия благословне оправдания, обаче к вере учит паки и слезами множайшими изглагольствует: днесь бо глас Его аще услышите, сердец не ожесточите, яко некогда Израиль преогорчи. Наводит же прочее во псалме: Господеви вся земля воспойте, приидите, обретохом Желаемаго.

Песнь 7

Ирмос: Тебе, умную, Богородице, пещь разсмотряем, вернии, якоже бо отроки спасе три Превозносимый, мир обнови, во чреве Твоем всецел, хвальный отцев Бог и препрославлен.

Нелживо явственно исполнися обещание Твое, Христе, бури бо ученик Твой Божественнейший, словом запрещая, на кроткую тишину преложи, хвальный отцев Боже и препрославленный.

На умную Сиона, апостоле, взыти гору повелен, спасения же приим чашу, радуяся, подаеши, преходя смертию к Божественней жизни, хвальнаго отцев Бога и препрославленнаго.

Тя словесную реку показа Божественная вода жизни, прелестныя реки потоки изсушающую, блаженне, проповедания и вопиющия напаяющую: хвальный отцев Боже и препрославленный.

Ты земнороден сый, апостоле, преестественно чудодействуеши, любовию бо срастворився, Тому последовал еси, возлюбившему тя Христу, хвальный, воспевая, Бог и препрославленный.

Богородичен: Тя Иаков, Богородице, лествицу пророчески разуме, Тобою бо на земли Превышаемый явися человеком и поживе, якоже благоволи: хвальный отцев Бог и препрославленный.

Песнь 8

Ирмос: В пещи отроцы Израилевы, якоже в горниле, добротою благочестия чистее злата блещахуся, глаголюще: благословите, вся дела Господня, Господа, пойте и превозносите во вся веки.

Светоносная и веселотворная луча врачеваний, Андрее, Христов апостоле, осиявает нас Божественная память твоя, вопиющих: вся дела Господня, Господа пойте и превозносите во вся веки.

Человеческое естество получив, того превозшел еси законы, и ко Ангельстей прешел еси скинии, Андрее апостоле, и зовеши: вся дела Господня, Господа пойте и превозносите во вся веки.

Еже с высоты Духа Божия дохновение тя прежде огненно просвети, ритора, Богоглаголиве, показует тепла, вопиюща, апостоле, Христу твоему: вся дела Господня, Господа пойте и превозносите во вся веки.

Светолучен, якоже молния, во свет языков изшел еси, тьму неведения отгоня, и верныя просвещая, зовущия: благословите, вся дела Господня, Господа, пойте и превозносите Его во веки.

Богородичен: Радуйся, престоле славы Божия, радуйся, верных стено, Еюже Свет сущим во тьме возсия,— Христос, Тебе блажащим и вопиющим: вся дела Господня, Господа пойте и превозносите Его во веки.

Песнь 9

Ирмос: Образ чистаго рождества Твоего огнепалимая купина показа неопальная; и ныне на нас напастей свирепеющую угасити, молимся, пещь, да Тя, Богородице, непрестанно величаем.

Яко ученик всеизящнейший, на Кресте хотением распеншемуся Владыце твоему даже до смерти последуя, возшел еси, радуяся, на высоту креста, идяй шествием на Небеса, блаженне апостоле.

Дверь Едема тебе отверзеся, и предложися лествица небесная, и прияша тя небесныя обители, и предстал еси, радуяся, апостоле, Христу Жизнодавцу о мире молитвенник изящнейший.

Равными прославился еси страданьми Учителя твоего, блаженне Андрее всемудре, крестом бо Божественный конец приял еси и причастием Бог был еси. Темже тя молим о нас присно молися.

Радуяся, двоице всеизряднейшая, на Небесех наследовавши ныне гражданство, назираете же венцев произволение, тех побеждающи силу, и Божественных дарований просвещаете светлостьми.

Богородичен: Из корене Давидова прозябла еси пророческаго, Дева, и Богоотеческаго, но и Давида яко истинно Ты прославила еси, яко рождшая пророчествуемаго Господа славы, Егоже поюще, достойне величаем.


Канон вторый святаго апостола Андрея Первозваннаго

глас 1

Песнь 1

Ирмос: Столпом огненным и облачным Израиля наставлей яко Бог, море разверже, колесницы же фараоновы глубиною покры, поим песнь победную, яко един прославися.

Тростию Евангелия из глубины лести изъемь, Андрее многопетый, ты уловил еси люди, яко обеща Христос, научивый тя человеки, яко рыбы, ловити.

Иже веры столп, седалище истинных догмат Христовых, Андрей Богодохновенный вся днесь призывает земныя концы празднество летное составити, стецемся убо, вси вернии.

Морскаго кита мрежами испытуя, художеством ловец мрежею Духа языки, племена и люди уловляеши Духом явственнее и вышнюю глубину, многочудне, яве открываеши нам.

Тайноградче Небесный, самовидче и риторе неизреченнаго познания Христова, приемый свыше Духа Святаго, глаголюща в языцех Седящаго, огнем разделяюща дарования, моли спастися нам.

Пребезначальныя Троицы Единице Пресущественней верою покланяюся, не разсецая Божества, есть бо Единовидна, Проста, Нераздельна, совокупляю же сию Существом, Лицы же верне разделяю.

Богородичен: Младенствует Бог из Девы и обновляет растлевшияся из Адама, разрушает же средостение и вражды преграждение плотию Своею, клятву благословляет праматернюю, из Пречистыя Матере прошед.

Песнь 3

Ирмос: Да утвердится сердце мое в воли Твоей, Христе Боже, иже над водами Небо утверждей второе и основавый на водах землю, Всесильне.

Словом призывающему,— гряди во след Мене,— Христу абие последова со Андреем и Кифа, родителя оставивше, и ладию, и мрежи, яко веры предусмотрителие.

Капища претворив в храмы Божия, всечестне, освятил еси в них сыны Крещения, яже благодать обнови водою и Духом.

Бисер многоценный таинственне миру предложил еси, в селе сердца твоего сокровенный, апостоле, егоже верою сокровищствоваша языцы обретшии.

Яко сокровище, Евангелие в руки приим, многопете, всю обогатил еси землю Божественныя проповеди, темже и память твою почитает со страдании твоими.

В Троице Едину Силу православне вси воспоим,— Безначальнаго, Несозданнаго Бога, Единосущнаго, Сопрестольнаго, Триипостаснаго, Трисолнечнаго,— Сию воспеваюше.

Богородичен: Всяка убо мати, чадо рождши, не ктому девствовати может, Ты же, рождши Христа, Дево Мати, пребыла еси, млекопитающи Жизнь нашу и чиста пребывши.

Седален, глас 8.

Идольская свирепства низложив, Спасовы страсти вожделев, Андрее блаженне, показался еси апостол, с небесе всем точа чудеса, и языков был еси, всеблаженне, учитель. Тем твою память достойно чтуще, в песнех славим и верно величаем, Господень апостоле, молися Христу Богу грехов оставление даровати празднующим любовию святую память твою.

Песнь 4

Ирмос: Духом провидя, пророче Аввакуме Словесе воплощение, проповедал еси, вопия: внегда приближитися летом, познаешися, внегда приити времени, покажешися. Слава силе Твоей, Господи.

Мрежи твоя поверг и взем Крест, путем последовал еси зовущему Христу и, мрежу Духа распростер, вместо рыб человеки ловиши. Слава давшему ти Духу.

Духа пламень языком приим, был еси, апостоле, Богоприятен муж, небесныя красоты обходя, и яже в тех умная познавая доброты, и нам открываяй сия.

Пустыню жаждущую напоил еси, мудре, Божественными словесы твоими и показал сию многоплодну, чада церковная плодоносящую проповеди семя. Слава давшему ти Духу.

Неизреченную твою доброту Андрей предувидев, Иисусе, сродника призва светле: Петре единокровне, обретохом Мессию, в законе и пророцех проповеданнаго, гряди, прилепимся истинно жизни.

Троицу во Единице воспоим, вернии, во Едином Божестве Отца, и Сына, и Духа Божественнаго, Существо Едино и Естество Нераздельне, Неразлучне, Нечастне: Един бо в Трех Лицех Бог.

Богородичен: Единаго от Троицы неизреченно во чреве заченши, родила еси нетленно яко Сына, и Троица убо прилога отнюд не возыме, и чиста, якоже бе и прежде рождества, цела, Богомати, пребывши.

Песнь 5

Ирмос: Озари наш ум, Боже, светом заповедей Твоих, и светлостию благодати Твоея, даруя нам, Блаже, Твоя милости, зане свет и мир повеления Твоя.

Вожделевый Креста, Христов учениче, получил еси крестом твоим Нетленное Царство, к немуже вся привлекл еси Крестом Боготаинники, наследство подаяй Богословом того.

Поискал еси Христа, истинно Живота, и, взыскав, первый обрел еси, обрет же, тайне приял еси, и прием Сего в самом давшем, и был еси сокровище жизни нетленныя.

Глаголы твоих Божественных гремений излияшася в мире и от краев до краев земли проидоша, окружиша бо, якоже колесо, и явишася твоя молния, яко глаголет Давид, вселенней.

Поминай нас, Христов учениче, совершающих твою память и чтущих мощи твоя, молися присно прилежно о пастве, еяже был еси изначала хранитель и спасение.

Отца и Сына и Духа — Бога, Нераздельную Троицу, Триипостасное Царство прославим согласно, вернии, безпрестанными Богословии, Сию верно песнословяще.

Богородичен: Родила еси Свет, не ведущи како, всесветлый свещниче Солнца светоносящая, и была еси невещественнаго Света новое приятелище, точащее всей земли Богознания зари.

Песнь 6

Ирмос: Пророка Иону подражая, вопию: живот мой, Блаже, свободи из тлии и спаси мя, Спасе мира, зовуща: слава Тебе.

Иже из Вифсаиды изводимый, нас праздновати созывает, торжество свое предложив нам изрядства борений своих.

Художеством рыбарь, верою же ученик, яко глубину испытуя сердца верных, удицу низпущает слова и уловляет нас.

Любве Христовы в сердцы твоем огнь обнося, учениче, вопиял еси языком: пламень ваш угасе, истинно явльшуся Христу.

Солию ум осоливше Христовою, яди ваша усладиша вам догматы небесныя и нетленныя сладости.

Отцу и Сыну и Духу Правому поклонимся, вернии,— Триипостасному Естеству Нераздельному,— вопиюще: слава в Троице Богу.

Богородичен: Благоволением Отца воплотися Сын, Духом Божиим во утробе Твоей, Чистая, и спасе прежний образ, Богородительнице, яве.

Кондак, глас 2

Мужества тезоименитаго Богоглагольника и Церкве возследователя верховнаго, Петрова сродника восхвалим, зане якоже древле сему и ныне нам воззва: приидите, обретохом Желаемаго.

Икос

Древле убо Давид востягает грешнаго, яко мене, поведати Божия благословне оправдания, обаче к вере учит паки и слезами множайшими изглагольствует: днесь бо глас Его аще услышите, сердец не ожесточите, яко некогда Израиль преогорчи. Наводит же прочее во псалме: Господеви вся земля воспойте, приидите, обретохом Желаемаго.

Песнь 7

Ирмос: Сущим в пещи отроком Твоим, Спасе, не прикоснуся, ниже стужи огнь. Тогда трие, яко единеми усты, пояху и благословляху, глаголюще: благословен Бог отец наших.

Всесвятаго Духа огнь, сошедый свыше, апостоле Христов, языки новы, имиже никогда же вещал еси мира концем, повеле тебе глаголати величия Его.

Преудивляет всяку мысль проповедь, юже вострубисте земли, таинницы Христовы и зрителе вышних, яко едини дванадесяте, тьмы земли просветисте.

Удивлена бысть, Владыко Христе, благодать Твоя в Богомудрых ученицех, яко малии и простцы суще, всю землю протекоша от конец ея даже до конец всех.

Кто научи тя тако глаголати, апостоле? Кто просвети твой ум, зрети ясно неприступныя славы зарю, возсиявшую истины свет в сердцах наших?

Троически воспоим, вернии, славяще Безначальнаго Отца и Сына и Духа Праваго,— Единственное Существо Едино,— Юже трегубо да воспоим: Свят, Свят, Свят еси во веки, аминь.

Богородичен: Яко от Троицы Единаго Тя, Христе, славим, яко из Девы воплотивыйся кроме вращения, человечески вся понесл еси, не отступив Естества Отеческаго, Иисусе, аще и соединился еси нам.

Песнь 8

Ирмос: На Синаи купину горящу неопальну сохраншаго и отроки посреде горящаго пламене избавльшаго, Бога пойте, благословите и превозносите Его во веки.

Художеством рыбарства из моря уловил еси рыбы, всемудре, ныне же верою человеки ловиши Христу от лести вражия, глубина бо бе лесть иногда, погружающая языки бурею неведения.

Умную жития неволненно преплыл еси глубину, апостоле, прелетев ветрилом Духа, верою Христовою. Темже и в пристанище жизни достигл еси, радуяся, во вся веки.

Умному Солнцу, на Древе зашедшу самовластною волею, иже Солнца светильник сразрешитися ищай заити во Христа, на древе повешен бысть крестнем Андрей великий, светило церковное.

О учениче и любимиче Христов и сочисленне апостолов Его! Егда на Престоле сядет Судия с вами дванадесятьми судити, яко обещание глаголет, будите тогда нам человеколюбия стена.

Трисветлую Единицу и Троицу Сопрестольную возславословим неразделяюще, соединяюще же Ю соестественно, яко Едино истинно Существо, соединенно в Лицех Трех несливаемо.

Богородичен: Суща от Троицы Единаго заченши, родила еси, воплощеннаго из Тебе и обновляющаго законы естества Рождеством Твоим, Чистая, Того о нас яко Бога присно молящи не престай, Богородице.

Песнь 9

Ирмос: Светоносный облак, в оньже всех Владыка, яко дождь с небесе на руно, сниде и воплотися нас ради, быв Человек, Безначальный, величаем вси яко Матерь Бога нашего Чистую.

Иже мрежу распрострый таинственнаго Боговидения и яко рыбы в ней уловивый добротами небесных разумений, моли, святе, Святую Троицу источити и нам очищение.

Благодарим языцы, тобою просвещшиися и от земли на Небеса тобою возведеннии, служения бо вражия отступльше, быхом сопричастницы святых Ангел, Господния же славы общницы.

Неизреченных самовидцы и служителие Слова, таинственноводцы и зрителие неизследных, снаследником и нам быти молитеся, апостоли, Христова царствия и причастником Божества Его.

Вязати и решити приемше от Христа власть, разрешите вся от уз многих прегрешений, егда приидет Христос и вси сядите дванадесять на престолех толицех судити вся племена Израилева.

Триипостасное Естество и Нераздельную Славу, в Божестве Едином певаемую, непрестанно на Небеси и на земли Троицу неразлучную прославим, с Сыном Отцу и Духу покланяющеся благочестно.

Богородичен: Под Твое благоутробие прибегающия верою и покланяющияся благочестно Сыну Твоему, Дево Богородительнице, Того яко Бога мира и Господа моли от тления и бед избавити и всяких напастей.

Светилен

Слово Пребезначальное обрет тя, всеблаженне, первозванна показа всех апостолов, Андрее приснопамятне, и, Сего стопам возследуя, показался еси путевождь заблуждших, к Небесному сия возводя Божественному шествию.




1. реферат дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук Харків ~ Ди
2. «Русская доктрина»- о некоторых аспектах либеральной критики
3. Порядок виписування рецептів та замовлень вимог на л-з і вироби медичного призначення регламентує-
4. все счастливые семьи счастливы одинаково а каждая несчастная несчастлива посвоему
5. Реферат- Человек как индивид- индивидуальность, субъект и личность
6. Внедрение в практику расследования преступлений научно-технических средств и методов
7. ЗАДАНИЕ Привести структуру сельской сети с пятизначной нумерацией построенную по радиальному однос
8. Кінець століття ці слова вживаються пе лише на позначення хронологічного відрізку- вони мають певний сенс
9. Общая оценка динамики и структуры статей бухгалтерского баланса [2] 2
10. Реферат БАЗА ДАННЫХ СУБД MICROSOFT CCESS 20022003 MICROSOFT VISUL BSIC 6
11. Развитие экосистем
12. на тему- Поет Прикарпаття- Микола Савчук Підготувала- студентка групи Ю12 Процак Іванна Викла
13. Психология личности и группы для студентов заочного отделения Андреева Г
14. Земельное право
15. Основные законы диалектики
16. Анализ стихотворения НА Заболоцкого Завещание
17. ТЕМАСИСТЕМНИЙ ПІДХІД АСУАРМ 1
18. Участие психолога в работе с резервом руководящих кадров
19. Аппараты для управления и защиты электрооборудования механизмов малой механизации
20. Реферат- Определение понятия общественное мнение (трактовка автора)