Поможем написать учебную работу
Если у вас возникли сложности с курсовой, контрольной, дипломной, рефератом, отчетом по практике, научно-исследовательской и любой другой работой - мы готовы помочь.
Если у вас возникли сложности с курсовой, контрольной, дипломной, рефератом, отчетом по практике, научно-исследовательской и любой другой работой - мы готовы помочь.
Узинська ЗОШ І-ІІІ ступенів №2
Проект на тему:
«Пальчиковий театр».
Роботу виконала
учениця 9 класу
Узинської ЗОШ І-ІІІ ст.№2
Київської обл.
Білоцерківського р-ну
Мусієць Анна
керівник Богатир Н.П.
2013 р.
1.Організаційно- підготовчий етап
Зміст
1. Організаційно - підготовчий етап 1.1. Історична довідка 1.2. Обгрунтування теми обраного проекту 1.3. Обгрунтування вибору обєкту проектування 1.4. Моделі аналоги та їх аналіз 2.Конструкторський етап 2.1. Ескіз моделі-пропозиції, опис та зразок 2.2. Креслення основи ляльок 2.3. Специфікація деталей крою 2.4. Специфікація матеріалів для виготовлення моделі-пропозиції 3.Технологічний етап 3.1. Вибір методів технологічної обробки вузлів і виробу вцілому. 3.2. Розкрій виробів 3.3. Технологічна карта виготовлення пальчикового театру
4.Економічне обґрунтування виробу Висновки Бібліографія Додатки |
I Організаційно-підготовчий етап.
1.1. Історична довідка
Ляльковий театр це театральне видовище, в якому діють ляльки (можуть
варіюватися за розмірами і формами, напр., бути об'ємними або пласкими),
що рухаються за допомогою акторів. Основною ідеєю лялькового театру, в
незалежності від його виду і форми, є здатність за допомогою ляльок
створити виставу, що може бути розвагою (майже завжди), культурною
подією з дидактичним, інформаційним або ішим акцентом. За допомогою
ляльок актори лялькового театру (називаються лялькарі) здатні створити
яскраві о́брази, передати характерні риси людського характеру або форми
поведінки, актори вкладають в «уста» ляльок (а подекуди і без слів, а лише
грою) повчальний зміст, важливу інформацію або навіть соціальні маніфести.
Крім гри ляльок у ляльковій виставі, зазвичай, існує голосовий супровід
це найчастіше «озвучування» ляльок (їхні ролі, які, знову ж таки, найчастіше
читають лялькарі, подекуди багато осіб або одна особа), також у ляльковій
виставі може бути оповідання (роль оповідача), що може бути як на виду
глядачів, так і поза їх очима. Дуже часто, особливо в національних лялькових
театрах, вистави відбуваються під акомпанемент музичних інструментів, з
використанням інших видів традиційного мистецтва тощо.
Ляльковий театр для вистав характерне вільне поєднання різних типів
ляльок, а також різних прийомів і засобів все це підпорядковано виявленню
специфіки мистецтва. Вистава переносить дітей у чарівний світ, де все
казкове реальне і фантастичне. З великою радістю вони зустрічають ляльок,
сприймають їх так, ніби це живі істоти, з цікавістю спостерігають за їх діями.
Діти люблять, коли герої вистави стрибають, говорять, виконують різні рухи.
Це викликає в них жваву реакцію, яскраве емоційне ставлення до дійових
осіб і прагнення стати безпосереднім учасником подій. Чим старші діти, тим
більше вони цікавляться сюжетами інсценівок, стосунками між дійовими
особами, їхніми успіхами та невдачами. Тому ляльковий театр
використовується не тільки як розвага для дітей, але й як засіб виховання
високих моральних якостей та позитивних рис характеру.
Розрізняють ляльки: маріонетки (ляльки на нитках), так звані верхові
ляльки (рукавичкові), тростинові ляльки, механічні та інші. Іноді ляльок
заміняє умовний предмет (кубик, кулька, паличка та інш.), метафорично який
зображає жива істота. Ляльки бувають розміром і від кількох сантиметрів до
подвійного людського зросту. Різниця форм й правничого характеру
уявлень обумовлюється найчастіше національною традицією, специфікою
постановчо-драматургічних завдань, взаємозв'язком з іншими видами
мистецтва (графікою, народною іграшкою, скульптурою, театром масок,
кіно).
1.2.Обгрунтування теми обраного проекту
Отримавши перемогу на районній олімпіаді з трудового навчання, я маю захищати честь моєї школи та району на обласній олімпіаді. Під час підготовки домашнього завдання - створення творчого проекту «Пальчиковий театр», я ознайомилася з різними джерелами інформації. Узагальнивши свої знання, я спланувала подальшу роботу над темою обраного проекту, зробила вибір тих технологій, які будуть використовуватися залежно від обраних конструкційних матеріалів.
Пальчиковий театр - це невеликі фігурки, які надіваються на пальці рук дорослих і дітей і використовуються для інсценування казок, історій. При грі важливо працювати різними пальцями, парами пальців, однією і двома руками, декількома пальцями одночасно. Персонажів для пальчикових ігор можна зробити з різних матеріалів. Не важливо навіть, наскільки ви умієте шити, в'язати, адже іграшки можуть бути зроблені навіть з паперу, або не потрібних речей.
1.3. Обгрунтування вибору обєкту проектування
Призначення виробу.
Яка дитина не мріяла , щоб його улюблені іграшки, які є найкращими
друзями, ожили і заговорили? Щоб вони змогли розімкнути таємницю своєї
статичності, розповісти про себе, стати справжніми партнерами за іграми? І,
виявляється, диво "живої" іграшки таки можливе!
Саме для цього призначений цей виріб, дарувати дітям і дорослим казку.
Вимоги до конструкції.
Вироби повинні мати привабливий вигляд, бути простими та зручними у використанні.
Вимоги до матеріалу.
Підійдуть самі різноманітні тканини хутро, фетр, папір, шкіра, бавовняна
тканина. Тканину слід добирати міцну, щоб мала достатній опір на розрив і
стирання, стійкість до зношування.
Тканина повинна відповідати:
а) гігієнічним вимогам (не викликати алергічні реакції);
б) експлуатаційні забезпечення зручності у використанні: зносостійкість матеріалу;
в) естетичні художнє оформлення ляльок;
г) функціональні відповідність властивостей тканини призначенням моделей;
д) економічні оздоблення проектованого виробу виконане ручним способом із залишків танини;
е) технологічні зменшення трудомісткості обробки за рахунок спрощення крою.
Тканина повинна бути мяка, повітропроникна, міцна.
Для виготовлення виробу обрали штучне хутро.
Інструменти і пристосування.
1.4. Аналіз моделей аналогів
модель №1 модель №2
модель №3 модель №4
Модель №1
Виконана із ниток за допомогою гачка. Має естетичний вигляд . Потребує складної роботи так як вироби мають маленькі розміри і їх не зручно вивязувати.
Модель №2
Виконана із фетру. Матеріал дуже дорогий . Потребує великих матеріальних затрат.
Модель№3
Виконана із штучного хутра. Має гарний естетичний вигляд . Добру зносостійкість. Можна використовувати шматки хутра.
Модель №4
Виконана із паперу. Має гарний естетичний вигляд, але швидко зношується.
Критерії оцінювання моделей |
№1 |
№2 |
№3 |
№4 |
Технологічність |
висока |
висока |
висока |
низька |
Експлуатаційність |
висока |
середня |
середня |
низька |
Естетичність |
висока |
висока |
висока |
висока |
Економічність |
висока |
низька |
висока |
висока |
Відповідність сучасним напрямам моди |
+ |
+ |
+ |
+ |
Висновки по технічній пропозиції.
В результаті проведеного аналізу, можна сказати, що всі моделі відповідають
своєму призначенню. Але для виготовлення в шкільних умовах з точки зору
відпущеного часу, матеріальних затрат, підходять не всі. Отже за зразок я
обираю модель №3. Шиємо ляльок до казки «Маша і три ведмеді».
2. Конструкторський етап.
2.1 Ескіз моделі-пропозиції
2.2 Креслення основи ляльок
2.3. Специфікація деталей крою.
|
Деталь крою |
Кількість лекал |
Кількість деталей крою |
1. |
Голова ведмедя |
1 |
2 |
2. |
Тулуб |
1 |
2 |
3. |
Лапи |
1 |
4 |
4. |
Вуха |
1 |
4 |
5. |
Клин для тулуба |
1 |
1 |
6. |
Вставка для голови |
1 |
1 |
7. |
Голова для ляльки |
1 |
2 |
8. |
Руки |
1 |
4 |
9. |
Сарафан |
1 |
2 |
3. Технологічний етап
3.1 Вибір методів технологічної обробки вузлів і виробу вцілому.
|
|
|
|
Ручні шви для пошиття іграшок
3.2. Розкрій виробів.
3.3 Технологічна карта виготовлення пальчикового театру.
( Шиємо 3 ведмеді і дівчинку)
№ п.п |
Назва операції |
Технічні умови |
Обладнання |
1. |
Пошиття ведмедя. Вирізати із хутра усі деталі крою. |
Контурні лінії обводять з усіх сторін деталей. |
Крейда, сухе мило, ножиці. |
2. |
Вшити грудку в тулуб |
Для цього гострий кут грудки зміщують з точкою , відміченою на контурі деталі тулуба іграшки. |
Голка, нитка. |
3. |
Набиваємо тулуб ватою |
Отвір не зашиваємо |
Вата . |
4. |
Зшиваємо лапи |
Для цього деталі лап складаємо лицьовою стороною всередину. |
Голка, нитка. |
5. |
Зшиваємо мордочку |
Для цього гострий кут вставки зміщують з точкою, відміченою на контурі деталі голови іграшки. |
Голка, нитка. |
6. |
Збираємо усі деталі у готовий виріб |
Для цього пришиваємо голову та лапи до тулуба |
Голка, нитка |
7. |
Пришиваємо очі, ніс та ротик. Так шиємо три ведмеді різного розміру. |
Голка, нитки, ґудзики. |
|
8. |
Виготовлення дівчинки. |
Сформувати із синтепону кульку для голови і вставляємо у капрон. |
Ножиці. |
9. |
Із синтепону робимо тулуб. |
Для цього складаємо синтепон у кілька слоїв і також вставляємо у капрон. |
Ножиці. |
10. |
Зшиваємо ручки |
Для цього складаємо синтепон у вигляді трубочок і вшиваємо у капрон. |
Голка, нитка. |
11. |
Зшиваємо голову і тулуб. |
Голка, нитка |
|
12. |
Волосся робимо із капрону. |
Для цього беремо капронові колготи і ріжемо смужками. |
Ножиці. |
13. |
Усі деталі збираємо у готовий виріб. |
Пришиваємо голову та руки до тулуба. |
Голка, нитки. |
14. |
Оздоблюємо виріб. |
Для цього приклеюємо очі, пришиваємо рот, шиємо плаття, хустинку, робимо поясок із тасьми. |
Голка, нитки, клей. |
Таким чином шиємо ще два ведмеді, при цьому збільшуючи викрійку кожного разу на 3 см.
4. Розрахунок собівартості виготовленого виробу.
Матеріал |
Ціна одиниці вимірювання (грн.) |
Витрата матеріалу (см.) |
Вартість витрат (грн.) |
Хутро |
50 |
30 |
15 |
Шовк |
25 |
20 |
5 |
Нитки |
1 |
1 |
|
Всього: |
21 |
Матеріальні затрати.
Вартість витрат на електричну енергію
(всі вироби шилися вручну.)
Розрахунок оплати праці складає 2 грн. за годину.
Практична робота тривала 10 год.
2 х 10 = 20 грн.
Загальна собівартість
21+ 20 = 41 грн.
Мінімаркетингові дослідження
Визначення величини прибутку внаслідок реалізації виробу, який
складає ( 15-25 % від собівартості виробу).
41 х 25% \ 100 = 10,25 грн.
Екологічне обґрунтування проекту.
відсутнє;
Висновки
Ляльковий театр може зіграти велику роль у формуванні дитини. Він
доставляє багато радості, приваблює своєю яскравістю, мальовничістю,
динамікою, впливає на глядачів. Він рано починає привертати пильну увагу
дітей і таїть у собі великі можливості їх розвитку.
Ляльковий театр має цілим комплексом коштів: художніобрази-персонажі,
оформлення, словом, і музика це разом взяте, з образно-конкретного
мислення дитини, допомагає дитині легше, яскравіше і правильніше
зрозуміти зміст літературного твору, вивчати іноземні мови, впливає на
розвиток її художнього смаку. Лялька, яка грає на сцені, живе для дитини не
умовно, вона реальність, жива казка.
На відміну від телевізійних передач і мультиплікаційних фільмів, вона
реально зрима в тривимірному просторі і матеріально відчувається, присутня
поруч, яку можна помацати.
Емоційно пережитий спектакль допомагає визначити ставлення дітей до
подій, до діючим особам та його вчинкам, викликає бажання наслідувати
позитивним героям й можуть бути несхожими на негативних.
Головною ж неодмінною рисою будь-якої лялькової вистави є вміння
розважити глядачів, а часом не лише спонукати посміятись, а й
поміркувати.
Бібліографія
1. Про теорії та практиці художньої творчості дітей.Ветлугина Н.А. Москва Вид. “Нева”. 1991 р.
2. Ляльковий театр. Ростов - на - Дону: ”Фенікс”, 1999 р.
3. Історія розвитку лялькового театру. Москва. Вид. “Нева”. 2000 р.
4. Естетичне виховання молодших школярів. Цвєткова І.В. М.: Педагогічна суспільство Росії, 2003 р.
Додатки
Текст до казки «Маша і ведмеді»
Одна дівчинка - Машенька - пішла з дому в ліс. У лісі вона заблукала і стала
шукати дорогу додому, та не знайшла, а прийшла в лісі до будиночка.
Двері були відчинені; вона подивилася в двері, бачить: в будиночку нікого
немає, і увійшла. У будиночку цьому жили три ведмеді. Один ведмідь був
батько, звали його Михайло Іванович. Він був великий і кошлатий. Іншою
була ведмедиця. Вона була поменше, і звали її Настасья Петрівна. Третій був
маленьке ведмежа, і звали його Мішутка. Ведмедів якраз не було вдома, вони
пішли гуляти лісом.
У будиночку було дві кімнати: одна столова, інша спальня. Дівчинка
увійшла в їдальню і побачила на столі три чашки з юшкою. Перша чашка,
дуже велика, була Михайла Івановича, друга чашка, поменше, була Настасії
Петрівни, третя, синенька чашечка, була Мішуткіна. Біля кожної чашки
лежала ложка: велика, середня і маленька.
Дівчинка взяла найбільшу ложку і посьорбала з самої великої чашки; потім
взяла середню ложку і посьорбала з середньої чашки; потім взяла маленьку
ложечку і посьорбала з синенької чашечки; та Мішуткіна юшка їй здалася
краще всіх.
Дівчинка захотіла сісти і бачить біля столу три стільці: один великий
Михайла Івановича, інший поменше - Настасії Петрівни і третій маленький, з
синенькою подушечкою, - Мішуткін. Вона полізла на великий стілець і
впала; потім сіла на середній стілець, на ньому було ніяково; потім сіла на
маленький стільчик і засміялася: так було добре. Вона взяла синеньку
чашечку на коліна і стала їсти. З'їла всю юшку і стала гойдатися на стільці.
Стільчик проломився, і вона впала на підлогу. Дівчинка встала, підняла
стільчик і пішла в іншу світлицю. Там стояли три ліжка: одне велике
Михайла Івановича , інше середнє - Настасії Петрівни, третє маленьке
Мішутки.
Дівчинка лягла в більше - їй було занадто просторо; лягла в середнє - було
занадто високо; лягла в маленьке - ліжечко припало їй як раз впору, і вона
заснула.
А ведмеді прийшли додому голодні і захотіли обідати. Великий ведмідь
узяв свою чашку, поглянув і заревів страшним голосом:
- Хто хлебтав з моєї чашки?
Настасья Петрівна подивилася свою чашку і заричала не так голосно:
- Хто хлебтав з моєї чашки?
А Мішутка побачив свою порожню чашку і запищав тонким голосом:
- Хто хлебтав з моєї чашки і все висьорбав?
Михаило Іванович глянув на свій стілець і заричав страшним голосом:
- Хто сидів на моєму стільці і зрушив його з місця?
Настасья Петрівна глянула на свій стілець і заричала не так голосно:
- Хто сидів на моєму стільці і зрушив його з місця?
Мішутка поглянув на свій зламаний стільчик і пропищав:
- Хто сидів на моєму стільці і зламав його?
Ведмеді прийшли в другу світлицю.
- Хто лягав на моє ліжко і зім'яв його? - Заревів Михайло Іванович страшним голосом.
- Хто лягав на моє ліжко і зім'яв його? - Загарчала Настасья Петрівна не так голосно.
А Мішенька підставив ослінчик, поліз в своє ліжечко і запищав тонким голосом:
- Хто лягав на моє ліжко?
І раптом він побачив дівчинку і заверещав так, як ніби його ріжуть:
- Ось вона! Тримай її, лови її!
Він хотів її вкусити. Але Машенька відкрила очі, побачила ведмедів і
кинулася до вікна. Вікно було відчинене, вона вискочила у вікно і втекла. Так
ведмеді і не наздогнали її.