У вас вопросы?
У нас ответы:) SamZan.net

На Господи воззвах- поставим стихов 10

Работа добавлена на сайт samzan.net: 2016-06-20

Поможем написать учебную работу

Если у вас возникли сложности с курсовой, контрольной, дипломной, рефератом, отчетом по практике, научно-исследовательской и любой другой работой - мы готовы помочь.

Предоплата всего

от 25%

Подписываем

договор

Выберите тип работы:

Скидка 25% при заказе до 4.2.2025

Неделя Пятидесятницы

На велицей вечерне

обычное славословие.

На Господи, воззвах: поставим стихов 10. И поем стихиры самогласны 3 первыя, повторяюще первую. таже, 5 втораго гласа, повторяюще первую.

Глас 1

Пятдесятницу празднуим, и Духа пришествие, и предложение обещания, и надежди исполнение, и таинство елико, яко велико же и честно. Темже вопием Ти: Содетелю всех, Господи, слава Тебе. (дважды)

Языками инородных обновил еси, Христе, Твоя ученики, да теми Тя проповедят безсмертнаго Слова и Бога, подающаго душам нашим велию милость.

Вся подает Дух Святый, точит пророчествия, священники совершает, некнижныя мудрости научи, рыбари богословцы показа, весь собирает собор церковный: Единосущне, и Сопрестольне Отцу и Сыну, Утешителю, слава Тебе.

Глас 2.

Видехом Свет Истинный, прияхом Духа Небеснаго, обретохом веру истинную, Нераздельной Троице покланяемся: та бо нас спасла есть. (дважды)

Во пророцех возвестил еси нам путь спасения, и во апостолех возсия, Спасе наш, благодать Духа Твоего. Ты еси Бог первый, Ты и по сих, и во веки Ты еси Бог наш.

Во дворех Твоих воспою Тя, Спасе мiра, и преклонь колена, поклонюся Твоей непобедимой силе, вечер, и утро, и полудне, и на всякое время благословлю Тя, Господи.

Во дворех Твоих Господи, вернии колена душ и телес преклоньше, воспеваем Тя, Безначального Отца и Собезначального Сына и Соприсносущнаго и Пресвятаго Духа, просвещающаго и освящающаго души наша.

Троицу Единосущную песнословим, Отца и Сына, со Святым Духом: тако бо проповедаша вси пророцы и апостоли с мученицы.

Слава, и ныне: глас 8. Творение Льва Владыки:

Приидите, людие, Триипостасному Божеству поклонимся, Сыну во Отце, со Святым Духом: Отец бо безлетно роди Сына Соприсносущна и Сопрестольна, и Дух Святый бе во Отце, с Сыном прославляемь: едина Сила, едино Существо, едино Божество, Емуже покланяющеся вси глаголем: Святый Боже, вся соделавый Сыном, содейством Святаго Духа: Святый Крепкий, имже Отца познахом и Дух Святый прииде в мiр: Святый Безсмертный, Утешительный Душе, от Отца исходяй, и в Сыне почиваяй: Троице Святая, слава Тебе.

Вход. Свете Тихий. Прокимен дне и чтения.

На литии стихиры самогласны 3, втораго гласа.

Во пророцех возвестил еси нам путь спасения, и во апостолех возсия, Спасе наш, благодать Духа Твоего. Ты еси Бог первый, Ты и по сих, и во веки Ты еси Бог наш.

Во дворех Твоих воспою Тя, Спасе мiра, и преклонь колена, поклонюся Твоей непобедимей силе, вечер, и утро, и полудне, и на всякое время благословлю Тя, Господи.

Во дворех Твоих Господи, вернии колена душ и телес преклоньше, воспеваем Тя, Безначального Отца и Собезначального Сына и Соприсносущнаго и Пресвятаго Духа, просвещающаго и освящающаго души наша.

Слава, и ныне: глас 8.

Егда Духа Твоего послал еси, Господи, седящим апостолом, тогда еврейския дети зряще ужасахуся ужасом: слышаху бо я вещающа иными странными языки, якоже Дух подаваше им: невежды бо сущи умудришася, и языки в веру уловивше, божественная витийствоваху. Темже и мы вопием Ти: иже на земли явлейся и от прелести спасый нас, Господи слава Тебе.

На стиховне стихиры самогласны, глас 6

Не разумеюще языцы Господи, Пресвятаго Духа на апостолы бывшия силы, изменение язык пиянство быти мняху. Мы же утвердившеся от них, непрестанно сице глаголем: Духа Твоего Святаго не отими от нас, молим Ти ся Человеколюбче.

Стих: Сердце чисто созижди во мне, Боже:

Господи, Святаго Духа нашествие, апостолы Твоя исполнившее, иными языки глаголати устрои. Темже преславное, неверным убо пиянство мняшеся, верным же ходатайственно спасения: егоже сияния и нас сподоби, молим Ти ся, Человеколюбче.

Стих: Не отвержи мене от лица Твоего:

Царю Небесный, Утешителю, Душе истины, Иже везде Сый, и вся исполняяй, Сокровище благих, и жизни Подателю, прииди и вселися в ны, и очисти ны от всякия скверны, и спаси, Блаже, души наша.

Слава, и ныне, глас 8:

Языцы иногда размесишася, дерзости ради столпотворения: языцы же ныне умудришася, славы ради Боговедения. Тамо осуди нечестивыя погрешением: зде просветил есть Христос рыбари Духом. Тогда упразднися безгласие к мучению: ныне обновляется согласие ко спасению душ наших.

Тропарь праздника, глас 8:

Благословен еси, Христе Боже наш, иже премудры ловцы явлей, ниспослав им Духа Святаго, и теми уловлей вселенную, Человеколюбче слава Тебе. (Трижды)

Таже благословение хлебов. и чтение деяний святых апостол.

Аще ли не будет бдения: По Ныне отпущаеши: тропарь праздника единожды. На повечерии по Достойно и по Трисвятом, кондак праздника. Полунощницу поем по обычаю. Канон глаголем троичен во октоихе, гласа.

На утрени

На Бог Господь: тропарь праздника, трижды.

По 1-м стихословии седален, глас 4.

Подобен: Удивися Иосиф:

Попразднственный вернии, и конечный праздник празднуим светло, сей есть Пятидесятница, обещания исполнение и предложения: в сей бо огнь Утешителев сниде на землю, яко в виде язык, и ученики просвети, и сия неботаинники показа. Свет прииде Утешителя, и мiр просвети. (Дважды).

И бывает чтение в толковании Иоанна, Слово 8: В последний день: надвое.

По 2-й кафизме седален, глас и подобен тойже:

Духа источник пришед на землю, во огненныя реки разделяяся мысленно, апостолы орошаше просвещая: и бысть им облак орошаяй огнь, просвещаяй тех, и одождяяй пламень, имиже мы прияхом благодать, огнем же и водою, Свет прииде Утешителя, и мiр просвети. (Дважды)

И чтение.

По полиелеи седален, глас 8.

Подобен: Повеленное тайно.

По восстании Христе, еже от гроба, и еже к высоте Небесной Божественном Вознесении, боговидцем славу Твою низпослал еси щедре, духа правого обновивый учеником, Темже яко гусль мусикийская, всем уяснися божественным бряцалом тайно Спасе глашения, и смотрение Твое. (Дважды). 

и чтение в Богослове.

Степенна, 1-й антифон 4-го гласа.

Прокимен, глас 4: Дух Твой Благий наставит мя на землю праву.

Стих: Господи, услыши молитву мою, внуши моление мое.

Всякое дыхание:

Евангелие Иоанна, зачало 65: Сущу позде: Конец: Имже держите, держатся.

Воскресение Христово: не глаголем, но абие псалом 50.

Слава: Молитвами апостол: И ныне: Молитвами Богородицы: Таже стих: Помилуй мя, Боже: Стихира, глас 6: Царю Небесный:

Канонов праздника два. Ирмосы обою канону по дважды, а тропари на 12. Последи же един лик, первый  ирмос: и другий лик, другий ирмос.

КАНОН,

егоже краестрочие: Пятдесятницу празднуим.

Творение Космы монаха. Глас 7.

Песнь 1

Ирмос: Понтом покры фараона с колесницами сокрушаяй брани мышцею высокою, поим Ему, яко прославися.

Делом, якоже древле учеником обещал еси, Утешителя Духа пославый Христе, возсиял еси мiру свет Человеколюбче.

Законом древле проповеданное и пророки, исполнися: Божественнаго бо Духа днесь всем верным благодать излияся.

ИНЫЙ КАНОН

иамвический, творение Кир Иоанна Арклийского. Глас 4.

Песнь 1

Ирмос: Божественным покровен медленоязычный мраком, извитийствова богописанный закон: тину бо отряс очесе умнаго, видит Сущаго, и научается Духа разуму, хваля Божественными песньми.

Рекоша чистая и честная уста: разлучения вам не будет, о друзи! Аз бо на Отчем вышнем престоле соседя, излию Духа, возсияти желающим благодать независтную.

Предел прешедшее истиннейшее Слово, тихообразно совершает сердце: дело бо скончав, возвесели други, дыханием нужным и огненными языки, подав Духа Христос, якоже обещася.

Катавасия: Понтом покры: Божественным покровен:

Песнь 3

Ирмос: С высоты силою, учеником Христе, дондеже облецетеся, рекл еси, седите во Иерусалиме: Аз же яко Мене, Утешителя иного, Духа Моего же и Отча послю, в Немже утвердитеся.

Божественнаго Духа нашедшая сила, раздельшийся древле глас, зле согласившихся, во едино приличие божественне совокупи, ведением Троицы вразумляющи верныя, в Нейже же утвердихомся.

Ин:

Ирмос: Разверзе утробы нечадствовавшия узы, досаду же неудоботерпиму благочадствующия, едина молитва пророчицы древле Анны, носящия дух сокрушен, к сильному и Богу разумов.

Непостижима есть Богоначальнейшая: ветия бо изъяви безкнижныя, рыбари премудрыя, заушающыя словом, и от глубокия нощи изимающыя люди безчисленны, блистанием Духа.

Бяше исходен от Нерожденна Света, Всесильный сияющий Свет, егоже Сыном Отеческия власти, ныне являет срасленное озарение, огненный глас в Сионе языком.

Таже, Седален, глас 8.

Подобен: Повеленное тайно.

Спасовы рачитилие радости исполнишася, и дерзновение прияша, прежде боящиеся: яко Дух Святый днесь свыше сниде на дом ученический, и ин иная глаголаше к людем. Языци бо разсеяшася, видими яко огнь: и сих не опали, но паче ороси.

Слава, и ныне, тойже.

Песнь 4

Ирмос: Смотряяй пророк в последняя Твое Христе пришествие, вопияше: Твою услышах Господи силу, яко вся спасти помазанныя Твоя пришел еси.

Во пророцех глаголавый, и законом проповеданный первее несовершенным, Бог Истинный Утешитель, слова служителем и свидетелем познавается днесь.

Знамение Божества носяй, апостолом во огни Дух разделися, и странными языки являшеся, яко Отеческая Божественная сила грядущая есть, самоповелительная.

Ин:

Ирмос: Царю царей, яковый от яковаго един Слове произшедый от Отца безвиновнаго, равномощнаго Твоего Духа апостолом истинно послал еси, яко благодетеля поющым: слава державе Твоей Господи.

Баню Божественную пакибытия словом растворив, ссложенное естество, дождоточиши ми струю от нетленнопрободеннаго Твоего ребра, о Божий Слове, запечатлея теплотою Духа.

Преклоняют вся Утешителю колена, Сыну же Отчу, Отцу срасленному, в лицех бо видеша трегубых существо истинное, неприкосновенное, безлетное, единое: возсия бо свет благодать Духа.

Да исполнятся вси богоначальнейшим, елицы служителие Трисветлаго Существа: паче естества бо совершает яко благодетель, и огнесветит Христос во спасение, всю дая благодать Духа.

Песнь 5

Ирмос: Страха ради Твоего зачатый Господи во чреве пророков, и рожденный на земли Дух спасения, апостольская сердца созидает чиста и в верных правый обновляется: свет бо и мир зане Твоя повеления.

Нашедшая сила днесь сия, Дух Благий, Дух премудрости Божия, Дух от Отца исходяй, и Сыном верным нам явлейся подавателен, в нихже вселяется естеством святыни, в нейже зрится.

Иный:

Ирмос: Решительное очищение грехов, огнедухновенную приимите Духа росу, о чада светообразная церковная: ныне от Сиона бо изыде закон, языкоогнеобразная Духа благодать.

Якоже благоволи самовластно, необладанный исходит Дух от Отца, умудряя в языцех апостолы, печатлея живоносное Слово, Отчесильное, сообразное, егоже Спас рече.

Да исцелит убо смыслы от греха, и се устрояше апостолов, Бог Слово всеначальное, пречистый дом, в немже единомощнаго же и ссущественнаго ныне вселяется Духа свет.

Песнь 6

Ирмос: Плавающего в молве житейских попечений с кораблем потопляема грехи, и душетленному зверю приметаема, яко Иона Христе, вопию Ти: из смертоносныя глубины возведи мя.

От Духа Твоего на плоть всякую, якоже рекл еси, богатно излиял еси, и исполнишася всяческая Твоего ведения Господи, яко из Отца Сын нетленно родился еси, и Дух Нераздельный изыде.

Иный:

Ирмос: Очищение нам Христе и спасение Владыко, возсиял еси от Девы, да яко пророка от зверя морскаго персей Иону, от тли исхитиши, всего Адама всеродна падшаго.

Истинный нам правый во утробах вечно приимшым Дух, да обновиши Отчеисходный, и всесовокупленно, вещества ненавистного палительный скверн, кала же смыслов чистительный, Вседержителю.

Желательное достояние апостолом, сионяном чающим Твоего пришествия, познание Дух Отчерожденна Слова, речь жестокую языческих ласкательств скоро показав, огнедохновенно утверждаеши.

Кондак, глас 8

Егда снизшед языки слия, разделяше языки Вышний: егда же огненныя языки раздаяше, в соединение вся призва, и согласно славим Всесвятаго Духа.

Икос:

Скорое и известное даждь утешение рабом Твоим Иисусе, внегда унывати духом нашим, не разлучайся от душ наших в скорбех, не удаляйся от мыслей наших во обстояниих: но присно нас предвари; приближися нам, приближися везде Сый, якоже со апостолы Твоими всегда еси, сице и Тебе желающим соедини себе Щедре: да совокуплени Тебе поем, и славословим Всесвятаго Духа Твоего.

Песнь 7

Ирмос: В пещь огненную ввержени преподобные отроцы, огнь в росу преложиша, воспеванием сице вопиюще: благословен еси. Господи, Боже отец наших.

Ветующым Божественная величия апостолом, Духа действо непщевашеся пиянство неверствующим, имже Троица познавается, един Бог отец наших.

Нераздельное естество православно богословим Бога Отца Безначальнаго, тояжде власти Слова и Духа, благословен еси, зовуще, Боже отец наших.

Ин:

Ирмос: Согласная возшуме органская песнь, почитати златосотворенный бездушный истукан: Утешителева же светоносная благодать почествует, еже вопити: Троице Единая, Равносильная, Безначальная, благословена еси.

Гласа пророковещательнаго не разумеваше, глаголаху безумнии виносотворенное пиянство, речи яко странны слышаша апостолов: благочестивии же Тебе вопием божественно: Богодетелю всех, благословен еси.

Божественное учение возгреме видяй видения божественный Иоиль, Богоначальнейшаго, имже излию, рек, якоже Слова, Духа моего свозопиющим: Естество Тривещанное Светлое, благословен еси.

Троичную убо раздели зря благодать, яко да явит три Испостаси, почитати в простоте власти, но во едином ныне дни Господском, Сын, Отец и Дух благословен.

Песнь 8

Ирмос: Неопальная огню в Синаи причащшаяся купина, Бога яви медленноязычному и гугнивому Моисеови, и отроки ревность Божия три непреоборимыя во огни певцы показа: вси дела Господня Господа пойте, и превозносите Его во вся веки.

Животну свыше бурну носиму гласовне, Духа Всесвятаго дыханию рыбарем, огненных видом язык величия Божия ветийствоваху: вся дела Господа пойте и превозносите во вся веки.

Яко на некасаемую превосходяще гору, не боящеся огня страшаща, приидите и станем на горе Сионской, во граде Живаго Бога, духоносным учеником ныне сликующе: вся дела Господа пойте и превозносите во вся веки.

Ин:

Ирмос: Разрешает узы и орошает пламень трисветлый богоначалия образ, поют отроцы, благословит же Единаго Спаса и Вседетеля, яко Благодетеля, сотворенная всяческая тварь.

Память Христос человекоспасительных словес, яже от Отца слышав апостолом рече, Дух устрояет языкоогненным видением, посаждая благословенно усвоенную, учуженная же поет Тя тварь.

Спасительно самовладычный Един, Свет самосиятельный, и подательный света сый, пришел еси исполняя апостолы, честный яко верх Твоим рабом, насытительный же Дух подаваеши.

Пояху пророк духонасыщенная уста, Твое телесное, о Царю, пришествие, и Дух от недр Отчих произшедший, несозданный, зданнодетелен, сопрестолен Тебе, единаго вочеловечения верным честь.

Честнейшую: не поем.

Песнь 9

Ирмос: Не тления искушением рождшая, и Всехитрецу Слову плоть взаимодавшая, Мати Неискусомужная Дево Богородице, приятелище Нестерпимаго, село Невместимого Зиждителя Твоего, Тя величаем.

На палящей древле огненной колеснице, ревнитель и огнедохновенный радуяся носим, еже ныне возсиявшее дохновение свыше апостолом являше: от негоже освятившеся, Троицу всем сказаша.

Закона естеств кроме, странное слышашеся учеников: единому бо гласу гласящу Духа благодатию, различне оглашахуся людие, племена и языки божественная величия, Троицы ведения научающе.

Ин:

Ирмос: Радуйся, Царице, матеродевственная славо: всяка бо удобообращательная благоглаголивая уста витийствовати не могут, Тебе пети достойно: низумевает же ум всяк Твое Рождество разумети. Темже Тя согласно славим.

Пети подобаше естественножизненную Отроковицу: едина бо во чреве скры Слово, таящееся недугующаго человеческаго естества. Иже в десных странах ныне седяй Отчих, посла благодать Духа.

Елицем дхну боготочная благодать, светящеся, блистающе, изменяеми странным изменением благолепнейшим, равносильствующую несекомую уведевше премудрость, Трисветлое существо славим.

Таже: катавасия, оба ирмома вкупе.

Экзапостиларий

Подобен: Небо звездами.

Всесвятый Душе, исходяй из Отца и Сыном пришедый к безкнижным учеником, Тебе Бога познавших спаси и помилуй всех. (дважды)

Слава, и ныне: другий подобен:

Свет Отец, Свет Слово, Свет и Святый Дух, иже во языцех огненных апостолом послася, и тем весь мiр просвещается Троицу почитати Святую.

На Хвалитех, Всякое дыхание: поставим стихов 6, и поем настоящыя самогласны, глас 4, повторяюще я:

Преславная днесь видевше вси языцы во граде Давидове, егда Дух сниде Святый во огненных языцех, якоже богоглаголивый Лука повествует, глаголет бо: собранным учеником Христовым, бысть шум, якоже носиму дыханию бурну, и исполни дом, идеже бяху седяще: и вси начаша глаголати странными глаголы, странными учении, странными повелении Святыя Троицы. (Дважды)

Дух Святый бе убо присно, и есть, и будет: ниже начинаемь, ниже престаяй, но присно Отцу и Сыну счинен и счисляемь: Живот, и животворяй: Свет, и света податель, самоблагий, и Источник благостыни: имже Отец познавается, и Сын прославляется, и от всех познавается, едина Сила, едино Счетание, едино поклонение Святыя Троицы. (Дважды)

Дух Святый Свет и Живот, и Живый Источник умный: Дух премудрости, Дух разума, Благий, Правый, Умный: обладаяй, очищаяй прегрешения: Бог и боготворяй, Огнь от Огня происходяй: глаголяй, деяй, разделяяй дарования, имже пророцы вси, и божествении апостоли с мученики венчашася, странное слышание, странное видение, огнь разделяяйся в подаяние дарований. (Дважды)

Слава, и ныне, глас 6:

Царю Небесный, Утешителю, Душе истины, иже везде сый, и вся исполняяй, Сокровище благих, и жизни Подателю, прииди и вселися в ны, и очисти ны от всякия скверны, и спаси, Блаже, души наша.

Славословие великое. Отпустительный тропарь праздника…


В ту же неделю, на повечерии

Поем канон Святому Духу, глас 1. Творение Феофаново. Ирмос по дважды, тропари на 4.

Егоже краестрочие: Духа пою Создавшаго всю тварь.

Песнь 1

Ирмос: Горькия работы избавлься Израиль, / непроходимое пройде яко сушу, / врага зря потопляема, / песнь яко благодетелю поет Богу, / чудодеющему мышцею высокою, / яко прославися.

Припев: Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Божественый Душе Святый, иже всем разделяяй дарования и вся творяй волею, вдохни ми светоносное Твое дарование, яко да славлю Тя Отцу и Сыну совокупляема.

Иже небесным силам святостнаго Твоего дохновения благодать даяй, Утешителю, моего смысла яко благ скверну исчистив, святости Твоея покажи исполнена.

Слава:  Источниче жизни веруемый, и струя естественныя благости, Душе Божий Святый, ум мой умерщвленный оживотворив, Твоим действом возстави пети Твое Божество.

И ныне: Храм Дево бывши Божий, нашествием Духа, содетельною силою Его, силу дарующа рождественну, Благодатная, еюже родила еси плотию Слово безначальное.

Песнь 3

Ирмос: Прежде век от Отца рожденному нетленно Сыну, / и в последняя  от Девы / воплощенному безсеменно, / Христу Богу возопиим: / вознесый рог наш, / свят еси Господи.

Имея по естеству хотения силу стечну, небесная премирная, яко Бог содетельствуя, Дух Святый непрестанно учит вопити: Свят еси, Господи.

Песньми немолчными, облиставшую благодать Духа богоглаголивым апостолом, в дыхании бурне, согласно славим, со безплотными вопиюще лики: Свят еси, Господи.

Слава: Едину власть, и Божество едино, и силу, едино начало и царство Святыя Троицы, мудрствующе поем, в трисвятом гласе вопиюще: Свят еси, Господи.

И ныне: Колеснице светоносная, и светлое пребывалище, Всечистая, херувим вышши сущи, Бога бо на руку носившая. Темже Ти вси вопием Чистая: радуйся Всеблаженная.

Песнь 4

Ирмос: Жезл из корене Иессеова, / и цвет от него Христе / от Девы прозябл еси / из горы хвальный, / приосененныя чащи, / пришел еси воплощься / от неискусомужныя невещественный и Боже, /  слава силе Твоей, Господи.

Великая даруя нам Дух Всесвятый, на апостолы найде яко божествен, яко благ, яко исполняя всяческая, яко боготворя, яко освящая, яко всех творителен, владыческий и самовластен.

На престоле Христе отеческом сед, низпослал еси учеником Твоим Утешителя, якоже обещался еси Спасе, яко Бога грядуща: посылая же несопротивна, яко всех содетеля, из Отца исходяща.

Слава: Глаголати языки пророк будущая научи Дух древле всесвятый: языки же премудрых апостол вещает величия Божия во гласе дыхания бурнейша, ныне существенне спребываяй.

И ныне: Врата умнаго света именуем Тебе Богомати, имиже вниде к нам Христос, красен явися блистаньми Божества, в плотстем одеянии покровен, невидимь яко Бог: ныне же по нам видимь.

Песнь 5

Ирмос: Бог сый мира, Отец щедрот, / великаго совета Твоего Ангела, / мир подавающа послал еси нам. / Тем богоразумия к свету наставльшеся, / от нощи утреннююще, / славословим Тя / Человеколюбче.

О Душе премудрости и страха Божия, истины, совета и разума, мир подаваяй, вселися в ны, яко да освятившеся Твоим вселением, из нощи утреннююще, славословим Тя, Человеколюбче.

Иже вся содержай и всех Сый Господь, иже тварь соблюдаяй непадаему, подаждь святьбу нам и просвещение, яко да насытившеся Твоего светодательства, из нощи утреннююще, славословим Тя, Человеколюбче.

Слава: Иже древле закон начертавый Моисею, новаго завета веления, и закон благодати излагает ясно, во апостольских сердцах написав, Божественный Утешитель нашед, яко Человеколюбец.

И ныне: Клятву Евину всех матере, Твоим Рождеством, Дево, упразднила еси, мiру благословение возсиявши Христа. Темже радующеся, усты и разумом Богородицу воистинну Тя исповедающе блажим.

Песнь 6

Ирмос: Из утробы Иону младенца изблева морский зверь, / якова прият: / в Деву же всельшееся слово, / и плоть приемшее пройде сохраншее нетленну. / Егоже бо не пострада истления, / рождшую сохрани / неврежденну.

Твоим учеником исполняя обещание, Духа Христе сим послал еси, действо великих чудес дарующа, и языки огнезрачные дарствующа, да Твоего познания язык стада исполнят.

Прииди к нам Душе Святый, причастники Твоея содевая святости, и света невечерняго, и божественныя жизни, и благоуханнейшаго раздаяния: Ты бо река Божества, из Отца Сыном происходящий.

Слава: Спаси Утешителю, верно поющих Боголепное пришествие Твое, и очисти от всякия скверны, яко благоутробен, и покажи достойны Твоего осияния, и светом Твоим боговиднейшим сотвори я нескверненна зерцала.

И ныне: Весь лик пророческий от Бога тайнонаучимь, предглагола таинство неизреченнаго и божественнаго воплощения Бога Слова, из Тебе Дево Мати: Ты бо истиннейший и древний совет явила еси.

Седален, глас 8.

Подобен: Премудрости Слова.

Всесвятый Дух ныне сошед на апостолы, видом огненным, ужасом исполни языков собрания: языки бо глаголющих огненными Человеколюбче, свою кийждо беседу слышаше. Темже и чудо неверным, яко пиянство, верным же спасительно воистинну познавашеся. Сего ради славим державу Твою Христе Боже, прегрешений оставления просяще низпослати богатно рабом Твоим.

Песнь 7

Ирмос: Отроцы благочестию совоспитани, / злочестиваго веления небрегше, / огненнаго прещения не убояшася, / но посреде пламени стояще пояху: / отцев Боже, благословен еси.

Ныне обетования предложение Христова исполняется: разделения бо языков Духа пришествие показа учеником, облиставшее от Троицы Единаго Пребожественнаго.

Древле убо разделися согласие языков безсловесное: ныне же ко единому сличеству яве собрашася, самодействующу Честному и Божественному Духу, от Троицы Пребожественныя Единому.

Слава: Свыше носиму дохновению Святаго Духа, величия Божия преславно вещаху апостоли Христовы, согласно поюще: отцев Боже, благословен еси.

И ныне: Образ Твоего Рождества трие отроцы в пещи показаша: яко бо пребыша огнем невредими, сохранилася еси Чиста, приемши во чреве Огнь Нестерпимый, отцев Бога благословеннаго.

Песнь 8

Ирмос: Чуда преестественнаго / росодательная изобрази пещь образ: / не бо яже прият палит юныя, / яко ниже огнь Божества Девы, / в нюже вниде утробу. / Тем воспевающе воспоем: / да благословит тварь вся Господа, / и превозносит во вся веки.

Святый Душе происходяй от Бога, святость всем подаждь в Тя верующим: свят бо, и подателен человеком святости, Ты еси. Тем воспевающе воспоим: да благословит тварь всякая Господа, и превозносит во вся веки.

Даеши подательне яко благодетель дар благости, Тебе поющим Утешителю: благих бо подателен еси, и благости пучина. Тем воспевающе воспоим: да благословит тварь всякая Господа, и превозносит во вся веки.

Слава: Господь животворящь есть Дух, самодвижимь, самовластен,  разделяя якоже хощет даров раздаяния, самовладычен, самоповелителен, безначален. Тем воспевающе воспоим: да благословит тварь всякая Господа, и превозносит во вся веки.

И ныне: Кто Твоему премножеству благоутробия не дивится, безначальне Слове; нас бо ради обнищал еси богат Сый, и во чреве Девы Святыя вселился еси. Тем воспевающе воспоим: да благословит тварь всякая Господа, и превозносит во вся веки.

Песнь 9

Ирмос: Радуйся, девственная Похвало, радуйся, Мати Пречистая, Юже вся тварь божественными песньми величаем.

Се к нам Утешителя Иного низпослал еси, единосущна Тебе Слове, и Отцу Твоему сопрестольна.

Спаси от искушения Утешителю, Бога мудрствующия Тя, и славословящия Твое превечное бытие.

Слава: Прииди к нам, Утешителю, Твоего утешения исполняяй, славою Твоею неизреченною богословящия.

И ныне: Невесто Божия Всенепорочная, славословящия Тя и чтущия достойно, избави от искушений молитвами Твоими.

Вместо Достойно: поем ирмос тойже.

По Трисвятом кондак праздника.




1. тема эргатические функции.
2. тема судебных доказательств в гражданском арбитражном процессе
3. темам выделения информации относятся в Радиолокационные и радионавигационные.html
4. тематика курсовых работ по Особенной части УК РФ 1
5. територiального устрою краiн свiту
6. Англосаксонская хроника
7. Страны Большого Хапиrdquo; с незапамятных времен привлекала к себе внимание всего человечества
8. Лабораторна робота4 ЛАБОРАТОРНА РОБОТА 4 Програмування МП КР580ВМ80
9. Бизнеспланирование как инструмент совершенствования управления в организациях здравоохранения
10. то получил от отца совет надолго запавший мне в память