Будь умным!


У вас вопросы?
У нас ответы:) SamZan.net

Чаплі та жабки Мета- удосконалювати навички стрибків навприсядки швидкого бігу

Работа добавлена на сайт samzan.net: 2016-03-30

Поможем написать учебную работу

Если у вас возникли сложности с курсовой, контрольной, дипломной, рефератом, отчетом по практике, научно-исследовательской и любой другой работой - мы готовы помочь.

Предоплата всего

от 25%

Подписываем

договор

Выберите тип работы:

Скидка 25% при заказе до 21.5.2024

Гра «Чаплі та жабки»

Мета: удосконалювати навички стрибків навприсядки, швидкого бігу .

Виховувати увагу, кмітливість, вміння швидко діяти на сигнал.

Хід гри

Дітей розділяють на дві однакові підгрупи, одна з яких стає «жабками», а інша – «чаплями».

Під час слів вихователя:

Жабки-квакушки по березі стрибають,

Мошок та комариків на обід збирають.

«Жабки» стрибають навприсядки по всьому килимку.

Вихователь продовжує:

Прилетіли чаплі з довгими дзьобами,

Стережіться, жабки, буде лихо з вами!

На ці слова «чаплі» бігають по залу, намагаючись спіймати «жабок».

Вказівки до гри: при повторенні гри діти обмінюються ролями, перемагає та команда, яка спіймає більше «жабок». Спійманих жабок відводять на інший бік залу.

Гра «Бджола і квіти»

Мета: удосконалювати навички бігу. Виховувати увагу, кмітливість та швидку реакцію на сигнал.

Хід гри

З-поміж дітей лічилкою обирають квітникаря і бджолу, решта дітей – квіти. Квітникар називає кожному пошепки, яка він квітка (ромашка, айстра, мак).  

Діти-квіти стоять на одному боці майданчика, бджола – на іншому. Бджола підлітає до квітника. Квітникар запитує:

-         Бджола, бджола, чого прилетіла?

-         По квітку!

-         По яку?

-         По айстру! (наприклад)

-         То бери!

Бджола бере за руку названу квітку і відводить на інший бік майданчика. Потім летить по іншу квітку. Якщо такої квітки немає, квітникар каже:

-         Лети до іншого квітника!

Бджола облітає круг майданчика і знову летить до квітника. Гра повторюється.

Вказівки до гри:  коли відгадано 3-4 квітки, гра припиняється і обирають іншу бджолу і квітникаря

Гра «Козачок»

Мета:  удосконалювати навички бігу.Розвивати спритність та увагу.

Хід гри

Діти стають в коло, взявшись за руки. Вибирають лічилкою ведучого. Він ходить всередині кола, по черзі запитуючи дітей:

-         Козачок, козачок, затанцюєш гопачок?

Діти відповідають:

-         Ні!

Нарешті одна дитина погоджується і каже:

-         Буду тобі танцювати, Якщо будеш доганяти!

Після цих слів козачок тікає, а ведучий його доганяє. Якщо впіймає, козачок танцює український таночок, а всі діти плещуть у долоні.Потім козачок стає ведучим і гра повторюється.Вказівки до гри:  не дозволяється перебігати через коло. Якщо ловець довго не може спіймати дитину, обирають іншого ведучого.

Гра «Пес Барбос»

Мета:  удосконалювати вміння лазити по гімнастичній стінці та бігати підскоком. Виховувати увагу, витривалість.

Хід гри:

На одному боці залу стоять діти. На протилежному боці, біля «будки» сидить «Пес Барбос». Вихователь декламує:

Пес Барбос заснув у будці

Біля нашого двора.

А весела і завзята

Вийшла гратись дітвора.

Діти підскоком біжать по залу.

Вихователь продовжує:

Раптом пес прокинувсь – Гав!

І ловить дітей він став.

Діти біжать до гімнастичної стінки, вилазять на неї, а пес ловить їх. Гра повторюється з іншими ведучими.

Вказівки до гри:  діти мають бігати підскоком в різних напрямах, не наштовхуючись один на одного. Нагадувати дітям, щоб під час лазіння на гімнастичній стінці не пропускали щаблів.

Гра «Діти і вовк»

Завдання: біг по прямій з ловінням. Виховання витривалості, уміння виконувати рухи на умовний сигнал.

Хід гри

Один бік майданчика відокремлюють лінією. Це ліс, де живе вовк. Одна дитина, що зображає вовка сидить у лісі, а решта стає в ширину на протилежному кінці майданчику. Між вихователем та дітьми відбувається діалог:

Вихователь: Діти, діти, ви куди?

Діти: По ягоди і гриби. В ліс дрімучий ми підем, ще й горіхів наберем.

Вихователь: В лісі є голодний вовк!

Діти: То ми його обійдем.

Діти йдуть до лісу й збирають гриби і ягоди – присідають і торкаються руками до підлоги. Діти підходять до лінії, за якою сидить вовк і говорять:

– Назбирали ягід і грибів багато, а вовків, ведмедів тут і не видати.

На останні слова вовк, що досі ніби дрімав, підводиться, гарчить і ловить дітей. Якщо вовк зловить 1-2 дітей, гра повторюється.

Правила гри: Вовк ловить дітей тільки після слів «Не видати».

Вказівки до гри: Вихователь стежить, щоб усі діти разом присідали і підводились, збираючи гриби, ягоди. В кінці гри, вихователь визначає найспритнішого вовка. На роль вовка зловлених дітей не обирати.

Гра «Дід Мороз»

Завдання: ходьба по колу, біг в різних напрямках. Виховання швидкої орієнтації в просторі, спритності, уваги.

Хід гри

Всі діти стають у коло і беруться за руки. З дітей вибирають Діда Мороза. Йому дають чарівну паличку, якою він буде заморожувати дітей. Дід Мороз стає посередині кола. Вихователь разом з дітьми, ходячи по колу, проказує:

-         Дід Мороз, червоний ніс,

Ти іди собі у ліс,

Щічки нам ти не морозь,

Ми тебе не боїмось.

Після цих слів діти розбігаються врозтіч, а Дід Мороз наздоганяє дітей і старається торкнутись  їх чарівною паличкою. До кого Дід Мороз торкнувся, той завмирає на місці.

Вказівки до гри: вихователь припиняє гру, коли більшість дітей спіймана, або якщо Дід Мороз не надто спритний, а діти втомилися бігати.

Гра «Їжак і миші»

Завдання: біг у розтіч з ловінням. Виховання кмітливості, уваги, швидкої орієнтації в просторі, спритності.

Хід гри

Всі діти стають у коло і беруться за руки. З дітей вибирають їжака і мишку. Мишка стає посередині кола, їжак поза колом. Вихователь разом з дітьми, ходячи по колу, проказує:

-         Ходить лісом їжачок

Із колючок кожушок

Мишку він спіймати хоче,

Щоб поснідати охоче.

Потім діти зупиняються, піднімають вгору руки, утворюючи ворота і говорять:

-         Мишко, Мишко не зівай,

А швиденько утікай!

Після слів «Утікай!» мишка вибігає з нірки, а їжак починає її ловити. Гра закінчується, якщо їжак зловить мишку. При повторенні гри вихователь обирає іншого їжака і мишку.

Правила гри: Їжак починає ловити мишку на слово «утікай»

Вказівки до гри: Коли мишка втомлюється бігати, вихователь каже: «Нірку зачиняємо». Тоді діти присідають, опускаючи зчеплені руки і гра закінчується.

Гра «Зайчик-вуханьчик»

Завдання: біг по колу, прямій з ловінням. Виховання витривалості, кмітливості, уваги, пам’яті.

Хід гри

З поміж дітей обирають зайчика. Зайчик сидить на пеньочку, зажурився. Діти підходять до зайчика і між ними відбувається такий діалог:

Діти: Зайчику-вуханьчику, де ти був?

Зайчик: У лісі.

Діти: Зайчику-вуханьчику, що робив?

Зайчик: сіно косив.

Діти: Зайчику-вуханьчику, куди клав?

Зайчик: Під лавку.

Діти: Зайчику-вуханьчику, хто покрав?

Зайчик: А ви, діти!

Після цих слів діти  біжать на інший бік майданчика, а зайчик їх ловить. Гра повторюється з іншим зайчиком.

Правила гри: Бігти після слів «А ви, діти!»

Вказівки до гри: Вихователь стежить, щоб діти не бігли раніше ніж, закінчиться діалог. В кінці гри визначає найспритнішу дитину, яка ні разу не була зловлена.

Гра «Бджілки»

Завдання: біг у розтіч, присідання. Виховування швидкої орієнтації в просторі, уваги, вміти рухами відповідати на слова вихователя.

Хід гри

Діти-бджілки стоять на краю майданчика. На слова вихователя:

-         Бджілки літають Медок всі збирають

діти махають руками ніби крильцями, бігають врозтіч, обминаючи один одного. На слова вихователя:

-         Зу-зу-зу, зу-зу-зу, Собі квітку я знайду.

Діти присідають кожен біля квітки. Кому не вистачило квітки, вибуває з гри.

Гра повторюється на слова:

-         Бджілки літають . Медок всі збирають

Поки діти-бджілки літають, вихователь приймає одну квітку. Гра закінчується, коли більшість дітей вибудуть з гри.

Правила гри: біля квітки присідати лише одній дитині.

Вказівки до гри: Як ускладнення в гру вводять підвищення – лаву. Тоді діти зіскакують з лави.

Гра «Лисичка й курочки»

Завдання: біг в різних напрямках. Виховання уваги, вміння виконувати рухи за сигналом.

Хід гри

З поміж дітей обирають лисичку та півника. Всі інші – курочки. Лисичка сидить на стільці осторонь. На слова вихователя:

- Ходить півник-гребінець,

Водить курок табунець.

Півник ходить по кімнаті, змахуючи крильцями, за ним – курочки, далі вихователь каже:

-         Він для курочок своїх

Назбирає зерна міх

Всі присідають, удають, що збирають зерно. Після слів вихователя:

-         Там лисичка не дрімає

І курей усіх лякає.

Лисичка біжить за курми, які тікають в умовне місце – «курник». Півник захищає курочок, розводячи руки в сторони і говорить: Геть, лисичко, забирайся, а не то ти начувайся. Гра повторюється.

Гра «Діти і півник»

Завдання: біг в різних напрямках. Виховання уваги, спритності, вміння діяти за сигналом.

Хід гри

Лічилкою обирають півника. Всі інші діти стоять за лінією. Вихователь каже:

-         Півник зранку вже не спить

Дуже голосно кричить:

В цей час півник ходить по майданчику і голосно кукурікає 2 р.

Ку-ку-рі-ку! – 2р.

Діти йому відповідають:

- Півник, півник,

Золотий гребінчик.

Чому рано так встаєш

Дітям спати не даєш

Після цих слів півник починає ловити дітей, які бігають по майданчику.

Правила гри: коли півник піймав більшість дітей гра припиняється і обирається новий півник. Пійманим вважається той, кого півник торкнувся.

Вказівки до гри: вихователь стежить щоб діти не бігли раніше, ніж закінчиться діалог.

Гра «Коза і вовк»

Завдання: ходьба по колу, біг з ловінням. Виховувати витримку, сміливість, кмітливість, спритність.

Хід гри

Лічилкою діти вибирають вовка і козу, всі інші – пастухи. Взявшись всі за руки, пастухи рухаються по колу, всередині якого пасеться коза, і промовляють такі слова:

Вийшла кізонька рогата

Попастися на лужок,

Вовк її спіймати хоче,

Щоб забрати у лісок.

Після цих слів коза вибігає через ворота (двоє дітей рухаються по колу з піднятими руками), а вовк її ловить. Коли вовк спіймає козу, гра починається спочатку.

Правила гри. Коза може забігати назад в коло. При цьому ворота зачиняються. Вовк має право ловити козу лише поза колом.

Вказівки до гри. Вихователь стежить за тим, щоб діти довго не бігали поза колом.

Гра «Рибалки і рибки»

Завдання: біг  врозтіч з ловінням, виховання витримки, уваги, пам’яті.

Хід гри

Серед дітей обирають 2-3 рибалок, всі інші – рибки. Рибалки стають на одному місці, майданчику, рибки – на іншому. Між ними відбуваються такий діалог.

-         Рибалки, рибалки, що в’яжете?

-         Сітку!

-         Кого будете ловити?

-         Рибку.

-         Яку?

-         Карасів і щуку!

-         То ловіть!

Рибки розбігаються по всьому майданчику, кожний рибалка намагається піймати хоч одну рибку.

Правила гри: Риба вважається пійманою, коли рибалка торкнувся її рукою. Коли рибалки спіймали хоч по одній рибці, вибирають інших рибалок.

Вказівки до гри: вихователь стежить, щоб діти бігали не наштовхнувшись один на одного, чергує біг з відпочинком.

Гра «Козлик»

Завдання: ходьба по колу, біг з ловінням. Виховання спритності, швидкості, вміння діяти за сигналом.

Хід гри

З дітей обирають козлика, який стає посередині кола. Всі діти йдуть по колу і промовляють слова:

Козлику біленький,

Козлику сіренький,

Тебе ми напували,

Тебе ми годували.

З нами, козлику, пограй,

І скоріше доганяй.

По закінченню слів діти розбігаються врозтіч, а козлик їх ловить.

Правила гри: Тікати можна лише після закінчення слів

Вказівки до гри: вихователь стежить, щоб діти додержувалися рівного кола. Він регулює біг з відпочинком, щоб не стомити дітей. В кінці гри вихователь визначає найспритнішу  дитину, яка ні разу не була зловлена, і козлика, який швидше за інших ловив. На роль козлика зловлених дітей не обирати.

Рухлвиі ігри

УКРАЇНСЬКІ НАРОДНІ ДИТЯЧІ ІГРИ

Подолянка

Діти водять хоровод, а один, що стоїть у колі, робить рухи, що відповідають змісту пісні:

Десь там, десь там подолянка була,  
Десь там молоденька була,  
Отут вона впала, 
До землі припала. 
Устань, устань, подоляночко,  
Промий очки, як скляночки,  
Та візьмися в бочки,  
Та поскачи скочки. 
Скачи, скачи понад бродом, 
Як рибонька попід льодом. 
Візьми собі панну, которую крайню, 
Візьми собі паничка, которого крайничка.

Той, що посередині, вибирає когось з кола замість себе, і гра продовжується.

Грушка

Діти стають у коло, беруться за руки й співають. Посередині "грушка" - хлопчик або дівчинка.

Як послала мати грушки садити.  
Моя грушка отака, отака,  
Бийте, дівки, гопака, гопака. 
ЯК послала мати 
Грушки поливати. 
Моя грушка отака, отака, 
Бийте, дівки, гопака, гопака. 
Як послала мати 
Грушки доглядати. 
Моя грушка отака, отака, 
Бийте, дівки, гопака, гопака. 
Як послала мати грушки трусити.  
Моя грушка отака, отака,  
Бийте дівки, гопака, гопака.

При цьому "грушку" починають трясти, потім піднімають угору. 

Щітка

Хлопці й дівчата стають один за одним і кдад'уть руки на плечі попереднього. Першим стоїть найменший. Ведучий ходить навколо цього ряду й співає:

- Ой щі-щітка маленька,  
Скажи, скажи, де твоя ненька. 
- На морковці сиділа, сиділа.  
Дрібний мачок дзюбала, дзюбала.  
Ой дзюб, дзюб, дзюбанець,  
По три копи гебінець,  
По чотири - щітки,  
Кошелькові дітки.

При цьому ведучий бере останнього за руку і вже вдвох обходять ряд, співаючи. Так повторюється, аж поки залишиться найменший. Тоді всі гуртом підкидають його.

Горю-дуб

Усі стають по двоє - пара за парою. Один - "горю-дуб" - попереду на віддалі й співає:

Горю, горю, палаю 
Кого схочу, спіймаю 
Раз, два, три! Біжіть!

Перша пара біжить до "горю дуба" і, розірвавши руки, намагається оббігти його з двох боків і знов з'єднатися. Якщо "горю-дуб" когось спіймає, то стає з ним позад усіх, а хто залишився без пари - стає "горю-дубом". 

Дуб

Грати в дуба можна на березi рiчки, на лiсовiй галявинi або в парку - там, де досить простору побiгати i де ростуть (але не дуже густо) дерева.  
Грають здебiльшого дiвчатка. Вони обирають з-помiж себе купувальницю i з вигуками: "Граємо в дуба!" - по однiй пiдбiгають до дерев. Купувальниця пiдходить до котроїсь iз дiвчат, спiльно з нею вибирає одне з вiльних дерев i пропонує: 

- Дiвчино, продай хату!  
- Не продам, дуба дам! - 

вiдповiдає дiвчина, й вони обидвi бiжать до намiченого дерева. Воно дiстається тiй, котра прибiжить до нього першою, а та, що вiдстала, стає купувальницею i йде купувати iнше дерево.

 
ХРЕЩИК

Дівчатка стають попарно, одна пара за другою, а попереду - одна дівчинка, яка говорить:

- Горю, горю, пень!

Остання пара питає:

- Чого ти гориш? 
- Красної дівки хочу. 
- Якої? 
- Тебе, пані, молодої!

При цих словах остання пара розбігається, намагаючись з'єднатися попереду горівшої, а та ловить когось з них. Якщо піймає, то та, що лишилася без пари, починає "горіти", не піймає - продовжує "горіти" та сама.

Латки

Діти збираються грати в лакти, хтось говорить:
- Давайте грати в латки.
Відразу ж б'є сусіда по плечу і тікає, примовляючи:

Латка-битка, 
Шовкова нитка, 
На мені не була, 
На тобі ізгнила!

"Полатаний" переслідує втікача, але не промине "полатати" й іншого, хто потрапить під руку. Вдаривши, каже: "Латка".
"Полатаний" намагається передати латку третьому....
Мовчанка
Коли діти дуже розкричаться, хтось нагадає про цю гру і скоромовкою проговорить:
Їду до дому 
На зелену солому. 
На тій соломі 
Сидить жаба. 
Хто писне, 
Той жабу хлисне, 
Мені можна говорити 
Сто раз, 
А іншому - ані раз.

Всі замовкають. Ведучий намагається кого-небудь викликати на розмову. Хто перший заговорить, той програв. 

Нещасний ополоник

Дiвчата стають поряд i беруться за руки. Одна з дiвчат, господарка, починає гру, звертаючись до когось iз дiвчаток праворуч: 

- Здоров, кума! Чи ти ложки мила? 
- Мила.  
- А ополоник?  
- Забула.  
- Так не забувай, кумочко. 

При цьому господарка намагається вдарити дiвчину лозиною, а та повинна втекти попiд руками iнших дiвчат i стати лiворуч. Гра триває, доки всi дiвчата не стануть у тому порядку, що й на початку гри. Тодi господаркою обирають iншу.


ГУСИ
Діти вибирають з-поміж себе двох - матку і вовка. Матка жене всіх останніх учасників, своїх дітей, у поле, а потім, усівшись на певній віддалі, за лінією, яка називається городом, кличе своїх дітей:

- Гуси, додому!  
- Задля чого?  
- Вовк за горою,  
- Що він робить?  
- Гуси скубе.  
- Які?  
- Сірі! Сірі! 
Гуси волохаті, 
Тікайте прямо до моєї хати!

Гуси біжать в город, а вовк перебігає їм , дорогу і намагається кого-небудь зловити. 
Коли вовк зловить за лінією, то його гуси , б'ють крилами, і пійманого за лінією гусеняти він не бере до себе; пійманих же на шляху ДО городу забирає і садовить їх усіх разом. 
Гра продовжується доти, поки вовк не переловить усіх гусей.


КВОЧКА

У цю гру діти люблять грати найбільше - напровесні, коли вперше випускають квочку з курчатами надвір. Забивають в землю кілочок, прив'язують мотузок, до кілочка; по вибору хтось із дітей стає за квочку і, взявшись за кінець мотузка, під приспів: 
Ходить квочка 
Коло кілочка, 
Водить діток, 
Дрібних квіток.  
Діти - квіти: "Квок",- ходить кружка.  
Після слів: "Діти-квіти: "Квок" - усі розбігаються хто куди, а квочка, квокчучи, ловить їх та збирає докупи.


Сiрий кiт

У цiй грi всi учасники, крiм ведучого, "сiрого кота", - "мишi". Вони стають ланцюжком i, тримаючись один за одного, ходять по майданчику по прямiй, по колу чи по будь-якiй iншiй кривiй лiнiї. Першим у ланцюжку стоїть "сiрий кiт". Пiд час руху вiн запитує: 

- А є мишi в копицi?  
- Є! - вiдповiдають "мишi".  
- А не бояться кота?  
- Нi!  
- Ой, як кiт хвостом поворушить, то всiх мишей подушить! 

За цими словами "мишi" кидаються врозтiч, а "сiрий кiт" ловить їх. Спiйманий гравець стає "сiрим котом", а його попередник - "мишею". 
 

КОТИ

Діти стають у коло і лічать лічилку, вказуючи пальцем на кожного. На кого випаде в лічилці, той виходить з кола, а хто залишиться останній - той носитиме "коти" (палички). 
Коти дають у руки, зав'язують очі і, взявши вдвох попід руки, ведуть й повертають то в один бік, то в другий, щоб втратив орієнтацію, і запитують:
- Крутяться журавлі? 
- Крутяться. 
- Крутімося й ми.
Крутять знову і ведуть далі:
- Клади два коти.
Кладе і ведуть ще далі, знову крутять і ведуть.
- Клади три коти. 
- Клади одного кота.
Так розносять усі шість - вісім. Потім приводять на попереднє місце, розв'язують очі і посилають шукати котів. Тоді вибирають іншого носити коти.


ЩЕНЯТА

Збираються хлопці, десять або й більше, міряються на палку, беручи її кулаком один до одного, і чия рука зверху, тому і пасти.

Тоді забивають кілок, прив'язують до нього мотузку; біля кілка усі кладуть шапки - ото щенята. Пастух береться за мотузку й оберігає щенят, бігаючи, наскільки дістає повода.

Пастух стереже, а всі хлопці крадуть щенят, хватаючи руками або вибиваючи ногою з круга. Як удається пастуху піймати котрогось, то мерщій кричить: "Цура-повода!" А як не зацуравсь, то значить і не піймав.

Як розкрадуть усіх щенят, то вважають, одно літо одпас; тоді міняються.

СІРИЙ ВОВК

Грають тільки діти. Вибирають "вовка", він, згорбившись, сідає, взявшись під щоку, на горбику, і мовчить, а дітки не чіпають його, а рвуть біля нього травку і промовляють:

Ірву, ірву горішечки, 
Не боюсь вовка ні трішечки.

По цім слові діти схоплюються, кидають на вовка нащипану травку і тікають. Вовк собі туриться за ними, хоче вхопити котрогось. Кого вхопить, той стає вовком, і гра продовжується.


Кіт і миша

Дітлахи беруться за руки й стають у коло ("танок"), а двоє: "кіт" (хлопець) і "миша" (дівчина) - усередині. Коли "танок" піднімає руки вгору, "миша" тікає від "кота". А коли "кіт" намагається проскочити за "мишею" - руки опускають.

 
А до нори, миша, до нори.  
А до золотої комори.  
Мишка у нірку,  
А котик за ніжку.  
- Ходи сюди -  
А що ж то за мишка -  
Не втече: 
А що ж то за котик,  
Не дожене.  
Мишка у нірку,  
А котик за ніжку; 
- Ходи сюди, ходи сюди. 
Якщо "котові" вдається спіймати "мишку", - міняються ролями. 

РЕГІТ

Всі стають у ряд по двоє, а спереду один - "регіт". Регіт каже:

Горю, горю, палаю, 
Кого люблю, спіймаю! 
Раз, два,три! 
Остання пара - лети!

Остання пара біжить, регіт ловить. Кого вловив, з тим стає в пару, а той, хто лишився, - буде реготом. Якщо регіт нікого не вловить, ця пара, що тікала, стає попереду, а регіт лишається реготом, аж поки когось не вловить.


ЛИС

Побравшись за руки, всі стають у коло, а один з учасників гри, по вибору, стає за лиса і йде в середину. Коло подається то вправо, то вліво з піснею:

Ха-ха, ха-ха, гі-гі-гі! 
Лис зловився в капкані. 
Качки, кури, голуб'ята, 
Тіштесь, смійтесь, гі-гі-гі! 
Злодій лис у капкані. 
Ой, ой! Вирвавсь - утікайте: 
Тепер в його страшна злість,  
Кого зловить, того з'їсть.

Коли проспівають усю пісню до кінця, то швидше розбігаються на всі боки, а лис ловить. Кого піймає той стає лисом, і гра починається спочатку.


ЛАСТІВКА
Дві дівчини беруться за руки і стають навпроти іншої пари, яка так само тримається за руки. Одна пара говорить: 
- Печу, печу ластівки! 
Інша питає: 
- Нащо печеш? Лиха втечеш, лиха й піймаєш!..
Тоді пара дівчаток, що почала розмову, роз'єднує руки, і кожна біжить у протилежний бік. Інші двоє, кожна окремо, намагаються піймати перших, не давши їм з'єднатися. Якщо та пара, яка почала бігти першою, знову з'єднається, то їй припадає знову тікати, а другій парі - ловити. Якщо ж якусь з дівчаток, які почали гру, впіймають, то ця пара, що не збіглась, ловитиме, а інша - тікатиме.


Заїнько
Дівчатка та хлопчики стають у коло, побравшись за руки. Обраний "заїнько" ховається в кущі, а всі його просять:
Заїнько, заїнько, вийди к нам,  
Сіренький, сіренький, зайди к нам.  
Ой да, кося, зайди к нам.
"Заінька" виходить з кущів і стає серед кола. Тоді діти знову співають:
Заїнько, заїнько,лягай спать.  
Заїнько сіренький, лягай спать.
"Заїиька" лягає Тоді знову приспівують:
Заїнько,вставай,  
Сіренький, вставай,  
Ой да, кося, вставай.
"Заїнько" встає Тоді його просять умитись, взутись, причесатись. "Заїнько" робить усе, що йому загадують Діти кажуть:
Заїнько, заїнько, вдар тропачка,  
Сіренький, вдар тропачка.  
Ой да, кося, вдар тропачка.
"Заїнько" танцює й вибирає іншого на свою роль, а сам стає в коло. 
 

ПЕРСТЕНЕЦЬ


Діти сідають рядком і складають руки долонями докупи. Хтось один відходить убік, а котрась дівчинка затуляє між долонями перстенець (квіточку, листочок). Дитина, що відійшла, довертається, а гурт хором звертається до неї.
Гадуль, гадуль, гадулька! 
Десь там моя зозулька 
По полю літала, 
Золоте пір'я збирала. 
Вий, вий, завивай!
Дитина вгадує, у кого перстенець, і каже:
Ти, Оксанко, перстень дай! 

ДІД

Запрошується хлопець, що гратиме роль "діда". На відстані 10 м від хатинки "діда" - стоять гравці, які починають його дражнити:

Іде, іде, дід, дід, 
Несе, несе міх, міх, 
Ось такий дідище, 
Ось такий старище, 
Ось такий окатий, 
Ось такий вусатий, 
Такий бородатий, 
Ось такий плечистий 
Тьху його нечистий!

Після цих слів діти розбігаються, а "дід" повинен догнати кого-небудь. Потім на його роль можна запросити когось іншого, і гра починається спочатку. 


ДЗВІНОЧОК

Із тих, хто бажає гратися, обирається "дзвіночок". Решта гравців, узявшись за руки, стають довкола нього. "Дзвіночок" грудьми з розгону або, налягаючи на руки будь-яких двох сусідніх гравців, вагою власного тіла намагається розірвати "ланцюг", що оточує його. Розірвавши, він тікає, а інші учасники гри ловлять його. Той, хто спіймає, стає "дзвіночком". 
Якщо ж гравців набереться лише троє, то двоє з них стають один проти одного і міцно беруться за руки. Третій намагається розчепити їх, налягаючи на руки грудьми. Якщо "замки" не витримують і розриваються, то один із гравців тікає, а "дзвіночок" ловить його. Потім вони беруться за руки, утворюючи нове зчеплення, а гравець, який залишився на місце, намагається розірвати його.


ГРА В КАЛАЧА

Збирається кілька дітей. Гравець лягає ниць, а всі інші присідають навколо нього. Кожен кладе один палець на спину лежачого так, щоб вийшов кружок. Хтось з дітей злегенька торкається перетнем руки кожного і приспівує:

Угадай, Ганно, 
Пристойна панно,  
На чиїй руці 
На мереженці 
Перстень упав.

І запитує лежачого: "На чиїй?" Як не вгадав, то знову торкається по черзі пальців гравців і співає:

Не вгадала Ганна, 
Пристойная панна, 
На чиїй руці 
На мерженці 
Перстень упав. 
Бух, бух та калач, 
Та встань, та не плач.

На слова "Бух, бух!" усі легенько б'ють у спину лежачого, а він намагається піднятися. На його місце лягає той, кому на руку впав перстень. Усі знову сідають навколо нього і співають, як і раніше.

ЧАБАН

Ведучий гри - чабан. Діти зображають овець, а кілька з них - вовки. Чабан зі словами:
Ой у лісі, у лісу 
Я овечки пасу -
вигонить овець пастися на лужок. Вівці розбігаються, "пасуться". Чабан стереже їх. Зі словами:
День кінчається, 
Овечки додому вертаються. 
Через ліс біжать, 
А там вовки сидять -
жене овець пастух додому. По дорозі їх перестрівають вовки, ловлять овечок і відводять до свого лігва. 
Чабан знову жене свою отару пастися. 
Перемагають найспритніші, найхитріші і найпрудкіші "вівці", які після трьох-п'яти разів лишаються на волі, не попадають вовку в зуби. Після цього обирається новий чабан і вовки. Гра триває.



НА БАШТАНІ

Діти-гравці обирають сторожа лічилкою:

Гоп, гоп, кавун. 
Малайди-драйди, кавун. 
Мацики-брики, не спіши, 
Наш баштан стережи!

Сторож ходить по баштану, береже свій урожай, радіє, що багато вродило кавунів та динь. У цей час школярі ховаються неподалік від баштану за кущами, спостерігаючи за дідом. Стомившись, той іде відпочити в холодок. Діти біжать на баштан зі словами:

Крадем, крадем кавуни, 
Нема діда вдома, 
Поїхав по дрова. 
Дрова погоріли, 
Діда вовки з'їли!

Вони удають, ніби рвуть кавуни, їдять їх. Сторож помічає дітей, кидається їх ловити. Кого він спіймав - той стає ведучим-сторожем. 

МАК

Побравшись за руки, діти стають у коло. В середину сідає одна дівчинка, навколо неї ходять і співають:

Ой на горі мак,  
Під горою так; 
Маки ж мої, маківочки,  
Золотії голівочки,  
Станьте ви так,  
Як на горі мак!

Проспівавши раз, питають у дівчинки: 
"Козачок, чи виорав ти мачок?".  
Дівчинка одмовляє: "Виорав".  
Тоді знову ходять навколо і співають те саме. Питають знову:

"Козачок, чи посіяв мачок?" - "Посіяв"  
Знову співають.  
"Козачок, чи посходив мачок?" - "Посходив".  
Співають.  
"Козачок, чи пора полоть мачок?" - "Пора".  
Співають. "Козачок, чи цвіте мачок?" - "Цвіте".  
Співають. "Козачок, чи поспів мачок?" - "Поспів".  
Співають. "Козачок, чи пора брать мачок?" - "Пора".

Тоді усі гуртом кидаються, трусять ту дівчинку, в вуха турчать; дівчинка пручається, поки не розірве чиїхось рук і не втече з кола.

СОНЕЧКО

Учні зібралися на галявині і, виглядаючи із-за хмари сонечко, яке принесе їм весну-красну, співають:

Вийди, вийди, сонечко, 
На дідове полечко, 
На бабине зіллячко, 
На наше подвір'ячко,  
На весняні квіточки, 
На веселі діточки. 
Там вони граються, 
Тебе дожидаються.

Дівчинка-сонечко прокидається, піднімає руки - з пальчиками-промінчиками догори, сміється, і біжить до дітей, які починають співати веснянки. 

Ой є в лузі калина, 
Ой є в лузі калина.  
Калина, калина, 
Комарики-дзюбрики калина. 
Там стояла дівчина... 
Цвіт калини ламала... 
Та в пучечки в'язала...

Учні танцюють у колі, імітуючи рухи, як дівчина ламає калину, в'яже її в пучечки, плете з них віночок.

Панас

Діти іграють у кімнаті. Одному з них зав'язують очі, ставлять біля порога і говорять:

Панас, Панас! 
Не лови нас. 
На тобі коробочку груш 
Та мене не воруш.

Після цього діти тихенько ходять по кімнаті, а "Панас", розкинувши руки, намагається піймати кого-небудь. Кого спіймає, той стає "Панасом", і гра продовжується.

Варіант ІІ

Грають хлопці та дівчата. За бажанням хтось стає "Панасом", йому зав'язують очі хустинкою, виводять на середину площадки і звертаються з такими словами:

- Панасе, Панасе! На чому стоїш? 
- На камені! 
- Що продаєш? 
- Квас! 
- Лови курей, та не нас.

"Панас" починає ловити, і кого з гравців спіймає, той стає "Панасом"

ПІЖМУРКИ
 
Насамперед визначають, кому жмуритись, а кому ховатися; а це роблять так: 
сідає один із гравців на землю і виставляє коліно, на яке всі гравці кладуть по одному пальцю, і той, що сів, кладе свій палець і говорить: 
Котилася торба  
З великого горба,  
А в тій торбі  
Хліб, паляниця,  
Кому доведеться,  
Тому і жмуриться. 
На чий палець упаде останнє слово, той і повинен ховатись. 
Так проказують ці слова, аж поки не залишиться один гравець, який і повинен жмуритися. 
Останній у цій лічбі закриває очі та обличчя руками. Всі ховаються. Той, що жмуриться, запитує- "Чи вже?". Коли ж не почує ні від кого відповіді, встає і починає шукати. Кого першого він знайде, той і жмуриться.




1. Методы организации вводавывода
2. Численность, состав, организационная структура партии Эсеров в начале 1900-х годо
3. ХМАРА Життєвий і творчий шлях 1889 1939 учня 10А класу середньої школи 16 Візерсь
4. Тема- Международное сотрудничество в области охраны окружающей среды
5. политических трансформаций Достаточно очевидным феноменом развития пореформенной России является нали
6. Разработка экскурсии по теме- Форелевое хозяйство
7. Иммунологическая специфичность
8. контрольная работа предназначены для студентов лечебного факультета заочного отделения по специальности С
9. Гипноз1
10. это общественные отношения которые оно регулирует
11. тема неэффективна что противоречит действительности Успехи японских компаний объясняются партнерскими о
12. 1847 20.04.1912 Глава первая 3 мая
13. он допускает роковую ошибку
14. Что звучало как- А сама та ты этого хочешь Да что же ты тормозишь Поцелуй меня ~ чуть ли не закричала
15. Среда обитания организации Среда обитания организации условно можно разделить на две части- внешняя по о
16. з курсу Організація діяльності державних службовців Кузьміна Валентнна Петрівна
17. Задание на дипломное проектирование 1.
18. Реферат- Экологическое законодательство зарубежных стран
19. Понятие ключевых факторов успеха в отрасли
20. санитарных курсов для Советской Армии комплектовало отряды доноров заботились об инвалидах войны и детяхс