У вас вопросы?
У нас ответы:) SamZan.net

ЛАБОРАТОРНА РОБОТА 2

Работа добавлена на сайт samzan.net:

Поможем написать учебную работу

Если у вас возникли сложности с курсовой, контрольной, дипломной, рефератом, отчетом по практике, научно-исследовательской и любой другой работой - мы готовы помочь.

Предоплата всего

от 25%

Подписываем

договор

Выберите тип работы:

Скидка 25% при заказе до 26.12.2024

ЛАБОРАТОРНА РОБОТА  №2

"Обробка растрових та векторних зображень для Web"

Мета роботи:

Вивчення можливостей та набуття практичного досвіду у використанні професійних графічних засобів для обробки та підготовки зображень різних форматів до публікації в Web.

Практичне завдання:

  1.  Оволодіти основними операціями векторної графіки шляхом створення поліфігури та застосування до неї простішіх графічних ефектів.
  2.  Опанувати необхідними операціями для підготовки растрових (фотореалістичних) зображень для їх публікації в web: підгонка розміру, перетворення форматів, додання деяких простіших ефектів.
  3.  Вивчити можливості пакета CorelDRAW до публікації графічних об'єктів в web.

Інструментальні засоби:

  •  операційна система Windows XP;
  •  браузер Internet Explorer 6 aбо вище;
  •  графічний пакет CorelDraw 9 або вище. 

Необхідні передумови:

  •  комп'ютер Pentium ¾ з частотою не нижче 800Гц та ОЗУ не менше 256К;
  •  знання основ роботи з операційною системою Windows в межах курсу "Економічна інформатика";
  •  опрацьований теоретичний матеріал з основ комп'ютерної графіки. 

Кількість годин:

  •  аудиторних – 6 годин;
  •  самостійно – 8 годин. 

Лабораторна робота є часткою загального лабораторного проекту, який виконується в рамках опанування данного курсу. Для успішного виконання етапів лабораторної роботи треба прослухати лекції та опрацювати першоджерела по наступним темам:

уведення в комп'ютерну графіку;

основи олі фіг графічним редактором CorelDraw

Для захисту лабораторної роботи студент повинен в срок та в повному об'ємі відпрацювати п.п. 1-3 завдання та подати викладачу наступні результати:

  1.  web-сторінку з результатом виконання 1-го етапу;
  2.  малий герб у форматі GIF, поліфігуру  у форматі GIF, банер у форматі JPG.

Для студентів заочної форми навчання, в залежності від кількості годин, можливі зміни в вимогах к захисту роботи.

Лабораторна робота виконується в учбових класах кафедри, які обладнані відповідними до вимог інструментальнмим засобами. У випадку виконання роботи (або окремих її частин) за межами кафедри, слід керуватися наступною таблицею відповідності інструментальних засобів:

 

Кафедральні засоби

Можливий еквівалент

CorelDraw

Adobe Illustrator, Macromedia Freehand MX

Corel Photo-Paint

Addobe PhotoShop, MS PaintShop Pro

Браузер Internet Explorer 6.0

Браузер Internet Explorer 5.5 та вище, Mozilla FireFox

3.1. Загальні методичні вказівки

Усі графічні дані в комп'ютері можуть бути представлені у двох форматах:

векторний

растровий

Векторний формат представляє собою деякий математичний опис об'єкта відносно точки початку координат. Простіше говоря, для того, щоб комп'ютер намалював пряму, потрібні координати двох точок, які зв'язуються по найкоротшей; для дуги задається радіус і т.д.
Таким чином, векторна илюстрація – це набір геометричних примітивів. Існує достатньо велика кількість різноманітних векторних форматів, тобто алгоритмів відображення геометричного примітива і проблема полягає в складності перетворення зображень з одного формата в інший.

Растровий формат улаштован простіше – він представляє собою прямокутну матрицю (bitmap) розділену на маленькі квадратики – піксели (pixel – picture element). Растрові файли різняться між собою властивістю нести додаткову інформацію: різноманітні колірні моделі, прозорість, інтерлін'яж (черезстрокова підгрузка), анімація та ін.

Для використання в Web застосовується два основних растрових формата – GIF і JPG. Зараз просувається новий формат для web-графіки за назвою PNG, але він поки ще мало розповсюджений, і не всі браузери олі фігу його інтерпретують.

Формат GIF

  1.  Підтримує не більш 256 кольорів;
  2.  Використовує стиск без втрати інформації і, отже, GIF-файли практично не стискуються;
  3.  Підтримує черестрокове розгорнення;
  4.  Є потоковим форматом, тобто показ картинки починається під час перекачування;
  5.  Дозволяє призначити кожному з кольорів у палітрі атрибут прозорості , що застосовується при створенні так званих прозорих GіFов;
  6.  Має можливість збереження в одному файлі декількох зображень, що знаходить своє застосування при виготовленні анимованих зображень ;
  7.  Підтримує можливість вставки у файл керуючих блоків, що дозволяють уставляти коментарі у файл (наприклад, про авторські права), здійснювати затримку між показами зображень і т.д.

Формат JPG

  1.  Дозволяє зберігати повнокольорові зображення з кількістю кольорів 16,7 млн. ( або 24bpp), причому, якщо в малюнку менше кольорів, то перед збереженням файлу він усе рівно перетвориться в повнокольорове зображення;
  2.  Використовує стиск із втратами якості, за рахунок чого досягає добрих ступенів стиску файлів;
  3.  Підтримує прогресивне розгорнення, тобто зображення з'являється спочатку з поганою якістю, і в процесі завантаження поступово поліпшується.
  4.  Основне призначення формату JPG – збереження зображень фотографічної якості.

3.2. Практичне завдання та технологія його виконання

Лабораторна робота передбачає виконання наступних етапів:  

  1.  Створення поліфігури засобами векторної графіки відповідно до індивідуального завдання.
  2.  Обробка растрового зображення для публікації в Web. Створення банеру лабораторного проекту.
  3.  Обробка векторного зображення для публікації в  web  засобами пакету CorelDraw.
  4.  Робота з векторною графікою

Варіанти індивідуальних завдань для виконання даного етапу лабораторної роботи наведені у таблиці 1. Номер варіанту визначає викладач та сповіщає студента де на сервері розмішений файл з прикладом визначеного завдання. Завданням студента є створення малюнок (поліфігуру) засобами програми CorelDraw  відповідно до прикладу індивідуального завдання.

Для створення поліфігури необхідно виконати наступні дії:

Запустити графічний редактор CorelDraw та налагодити параметри сторінки.

За допомогою графічних примітивів та кривих Безьє побудувати поліфігуру згідно завдання. Використати для цього операції над векторними об'єктами та простіші ефекти.

Використовуючи функцію Подгонка текста, розмістити своє ім'я та прізвище згідно індівідуального завдання.

Зберегти створений малюнок у форматі .cdr в своїй папці на файловому сервері.

УВАГА. Методичні вказівки для виконання цього завдання наведено у навчально-методичному виданні  "ОСНОВИ WEB – ДИЗАЙНУ. Тема: "Обробка векторних зображень в CorelDraw”. Методичні вказівки та індивідуальні завдання до лабораторних занять. Автори: Барміна В.А.,  Стратанович Т.Е., Цензура М.О., Шклярський С.М..

Таблиця 1.  Індивідуальні завдання для роботи з векторною графікою

Варіант 1

Варіант 2

Варіант 3

Варіант 4

Варіант 5

Варіант 6

Варіант 7

Варіант 8

Варіант 9

Варіант 10

Варіант 11

Варіант 12

  1.  Робота з растровими зображеннями

На цьому етапі виконується два завдання:

  •  підготовка растрового (фотореалістичного) зображення, на прикладі герба Університету, для його  публікації в web: підгонка розміру, перетворення форматів, додання деяких простіших ефектів;
    •  створення власного банеру лабораторного проекту.

Для обробки растрового зображення виконуються наступні дії.

  1.  Використовуючи функцію CorelDraw Запуск Приложений, загрузити редактор растрової графіки Corel PHOTO-PAINT:

  1.  Відкрити в середовищі Corel PHOTO-PAINT малий герб КНТЕУ (ім’я - small.jpg), який знаходиться  у папці "Герби університету", що розташована на файловому сервері:

  1.  Зменшити розмір герба до висоти 200 пікселей в пропорційному режимі. Виконати команду Изображение-Пересчитать…:

  1.  Відкриється вікно Повторная выборка, в якому встановити новий розмір герба:

  1.  В результаті перерахунку герб буде мати такий вигляд:

  1.  Встановити 8-бітову палітру зображення для збереження герба у форматі GIF. Для цього виконати команду Цветовой режим-Палитра(8-bit)… із меню Изображение:

Відкриється вікно налагодження параметрів конвертації, в якому встановити тип палітри - Оптимизированные, яка дає найкращій результат конвертації:

ПРИМІТКА: Конвертування у 8-бітову палітру є обов’язковою умовою збереження малюнку у форматі .GIF.

  1.  Зберегти герб у своїй папці та передбачити прозорість білого фону. При виконанні стандартної команди збереження файлу у вікні збереження  встановити тип файлу .GIF:

  1.  У вікні яке відкривається після натиску на кнопку Сохранить, встановити оптимізовану палітру, потім прозорість фону. Для цього включити опцію Цвет Изоб. та за допомогою інструмента "піпетка" вибрати білий колір на первинному малюнку:

  1.   В результаті отримаємо перетворене зображення:

Банер лабораторного проекту повинен мати таку структуру:

Для банеру необхідно встановити такі параметри: розмір 600х130 пікселей, зберегти у форматі JPG з ім'ям baner.jpg. Ефекти, шрифти та фон банеру можна вибирати самостійно.

Розглянемо коротко технологію створення банеру.

1. В середовищі Corel PHOTO-PAINT виконати стандартну  команду створення нового файлу. Після її виконання відкриється вікно встановлення параметрів нового зображення. Встановити параметри відповідно умов завдання:

2. Після натиску на кнопку ОК відкриється вікно для створення нового зображення:

3. Використовуючи інструмент , що розміщений на панелі інструментів, створити необхідні текстові об’єкти. При цьому безпосередньо перед вводом тексту встановити тип шрифту (Arial), його розмір, колір та регістр клавіатури.

4. Зберегти створений малюнок у форматі .JPG.

IIІ. Розробка web-сторінки засобами пакету CorelDRAW

Відкрити в CorelDRAW малюнок, створений на першому етапі роботи.

Встановити розмір сторінки, придатний для публікації в Web.

Доповнити сторінку реквизитами згідно прикладу:

Конвертувати сторінку СorelDraw у формат, придатний для публікації в Web.

Зберігти отриману web-сторінку та папку з зображеннями у персональній папці на файловому сервері.

УВАГА. Методичні вказівки для виконання цього завдання наведено у навчально-методичному виданні  "ОСНОВИ WEB – ДИЗАЙНУ. Тема: "Обробка векторних зображень в CorelDraw”. Методичні вказівки та індивідуальні завдання до лабораторних занять. Автори: Барміна В.А.,  Стратанович Т.Е., Цензура М.О., Шклярський С.М..

PAGE  38




1. Изучение учебной мотивации студентов ВУЗа
2. а или электрического электростатическая накачка полей либо интенсивной электромагнитной волны падающей н
3. Объединённые Арабские Эмираты
4. Беовульф Поэтика памятника
5. Тема 1 Научное знание ~ это сложная система с разветвленной иерархией структурных уровней
6. КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ імені Вадима Гетьмана Факультет УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛ
7. тема мова культури генезис культури традиція звичай ритуал типологія культури соціокультурна динаміка
8. ядром политической системы советского общества
9. норму 1 Капот нет От 1500 2
10. коммуникация, тесты
11. Роль банков в формировании финансовой инфраструктуры
12.  Комплект это совокупность предметов медицинского имущества регламентированных по составу и количеству
13. Механизмы формирования, экономической оценки и анализа эффективности использования имущества предприятия
14. на тему- Стоимостная оценка продукции и финансовых результатов предприятия Выполнили Студенты 2 курс
15. первых к отсутствию возникновения неврологических побочных эффектов характерных для классических нейроле
16. Вариант2 Кто был первым профессором гигиены в России Н
17. Принципы международных коммерческих договоров (Принципы УНИДРУА)
18. Тема 4 Бюджетная компетенция права Российской Федерации субъектов РФ и муниципальных образований 4
19. SELECT distinct НомерПоставищка FROM SP SPX WHERE SPX
20. тематической статистики используемые для построения оптимальных планов сбора систематизации и обработки м