Поможем написать учебную работу
Если у вас возникли сложности с курсовой, контрольной, дипломной, рефератом, отчетом по практике, научно-исследовательской и любой другой работой - мы готовы помочь.
Если у вас возникли сложности с курсовой, контрольной, дипломной, рефератом, отчетом по практике, научно-исследовательской и любой другой работой - мы готовы помочь.
Розділ 1
Головні відомості про Photoshop
Застосування, призначені для редагування зображень, можна умовно розділити на програми редагування векторної та растрової графіки. До програм редагування векторної графіки належать Adobe Illustrator, Macromedia Freehand та CorelDRAW. Засобами векторної графіки зображення будують за допомогою математичних описів обєктів. Ключовим моментом векторної графіки (її ще називають обєктно орієнтованою) є те, що вона використовує комбінацію компютерних команд і математичних формул для опису обєктів. Кожна намальована фігура чи написаний текст є незалежними один від одного обєктами. Можна вільно, не боячись зіпсувати рисунок, переміщувати, перемальовувати і цілком знищувати обєкти.
До програм редагування растрової (bitmap) графіки належить Adobe Photoshop. Растровий рисунок складається з набору пікселів, тому часто вживають термін піксельна графіка. Зазначимо, що растрова графіка ефективно відображає реальні образи, оскільки реальний світ складається з мільярдів дрібненьких частинок. Чим ближче ви розглядаєте будь-який предмет, тим ліпше видно, що він складається зі ще дрібніших частинок. Людське око пристосоване для сприйняття світу як набору дискретних елементів, які утворюють предмети. Зазначимо, однак, що растрова графіка має недоліки. Найсуттєвішою є потреба великих обсягів памяті. Деталізований рисунок, отриманий за допомогою сканера з високою роздільною здатністю, може займати сотні мегабайтів памяті. Для редагування такого рисунка потрібні значні масиви памяті та інші ресурси компютера. Крім того, вже немає такої свободи дій, як у випадку векторної графіки. Тут треба мислити як художник. Як тільки ви щось намалюєте, ви заповнюєте кольором відповідні пікселі. Новостворене зображення відразу “приклеюється” до екрана, і для переміщення його, треба спочатку вирізати й тільки після цього перемістити. Для вилучення обєкта з малюнка треба зафарбувати його пікселі кольором фону.
Програма Adobe Photoshop є однією з найліпших для редагування растрових зображень. Вона призначена для внесення змін у фотографії та інші малюнки. За допомогою цієї програми можна робити унікальні дії: ретушувати фотографії, додавати спецефекти до готових зображень, вилучати окремі деталі на одних фотографіях та змінювати й додавати їх в інші, створювати нові реалістичні та фантастичні зображення.
З пятої версії, продукт корпорації Adobe стає щораз більше орієнтований на Web-технології, а в останній версії CS (Version 8.0) ця тенденція відображена на самій програмі.
Інтерфейс Photoshop
Для початку роботи з програмою Photoshop треба запустити програму, двічі клацнувши мишкою на її позначці. Після завантаження на екрані зявиться робочий стіл Photoshop.
Робочий стіл складається з рядка меню, панелі інструментів, панелі параметрів, трьох груп палітр (Layers, Channels, Paths Шари, Канали, Контури), (Color, Swatches, Styles Колір, Каталоги, Стилі), (History, Actions, Tool Presets Історія, Події, Інструменти). Під час запуску Photoshop новий документ автоматично не відкривається.
Меню Photoshop
Розглянемо в загальних рисах девять пунктів меню Photoshop. Детальне їхнє розяснення наведене в інших розділах.
Filter (Фільтр). Містить великій набір різноманітних фільтрів, які можна накладати на зображення для створення спецефектів.
Панель інструментів
Панель інструментів містить кнопки зі значками різних інструментів, які використовують під час опрацювання малюнка.
Зазначимо таке: якщо в правому нижньому кутку інструмента є маленька чорна трикутна стрілка, то це означає, що можна відкрити додаткову панель інструментів. Нижче розглянуто кожен з блоків інструментів і наведено посилання на відповідний розділ, де ці інструменти детально вивчені:
В останніх версіях Photoshop є панель параметрів, розміщена у верхній частині робочого стола. Вигляд цієї панелі змінюється залежно від того, який інструмент вибрано на панелі інструментів. Панелі, на яких параметри змінюються відповідно до вибору інструментів, називають контактно-залежними. Для відображення панелі параметрів на екрані виконайте команду Window\Options (Вікно\Параметри). Розмір і форму панелі змінити не можна. На рисунку зображено вигляд панелі параметрів у разі вибору Іструмента Brush.
Рухомі палітри
Доступ до груп рухомих палітр можна отримати в пункті меню Window. Тут вони умовно розділені на групи, які можна змінювати шляхом перетягання палітр з місця на місце. Всі палітри мають кнопку закривання (значок “×”), кнопку згортання (значок “_“) та кнопку меню команд заданої палітри з зображенням чорної стрілки.
Перша група Navigator, Info, Histogram (Навігатор, Інформація, Гістограма). За допомогою Navigator змінюють масштаб зображення шляхом перетягання повзунка вздовж шкали. Під час руху мишки по рисунку палітра Info дає повну інформацію про координати вказівника мишки та про компоненти кольорів у моделях CMYK і RGB. У версії CS (8.0) гістограму зображення додано до рухомих палітр.
Друга група Color, Swatches, Styles (Колір, Каталог, Стилі). Палітри Color та Swatches дають змогу змінювати головний колір та колір фону, палітра Styles вибирати потрібні зразки.
До третьої групи належать Layers, Channels, Paths (Шари, Канали, Контури). За допомогою палітри Layers створюють нові шари, знищують непотрібні, змінюють їхнє розташування та групують. Параметром Opasity задають рівень прозорості шару. За допомогою команд меню вибирають відповідний режим накладання на шар для отримання різноманітних ефектів. Палітрою Channels відображають окремі канали для кожної компоненти кольорової моделі. Якщо працювати в моделі півтонів, то буде лише один індексний канал, а в моделі RGB чотири: Red (Червоний), Green (Зелений), Blue (Голубий), та їхня композиція RGB. Команди меню дають змогу дублювати, обєднувати та створювати нові канали. За допомогою палітри Paths редагують та керують контурами. Контур відрізняється від ділянки виокремлення тим, що розташований на окремому обєктно-орієнтованому шарі над растровим зображенням. Після створення контуру його можна перетворити в ділянку виокремлення або заповнити кольором. Контурам можна надавати імена, копіювати і знищувати їх.
Четверта група це History, Actions, Tool Presets (Історія, Події, Інструменти). В палітрі History формується список виконаних операцій. Елемент цього списку називають станом. Завдяки станам запамятовується весь хід подій, що дає змогу повертатися на потрібну кількість кроків назад. Якщо потрібно почати все спочатку, то досить клацнути на стані Open. Палітру Actions застосовують для записування і відображення подій.
Пята група Character і Paragraph (Символ і Абзац). Ці палітри використовують під час редагування тексту.
У Photoshop є ще одна палітра Brushes (Пензлик), яку використовують для вибору типу та розміру пензлика. В обширному меню палітри є команди створення, завантаження і знищення пензликів.
Для відображення і вилучення всіх палітр та панелей програми на екрані використовують клавішу Tab.
Збереження файлів
Для збереження отриманих малюнків застосовують типові механізми збереження файлів. Для цього виконують такі дії.
Інколи використовують команду Revert з меню File (Файл). Ця команда постійно повертатиме вас до попередньо збереженої версії.
Більшість зображень, які опрацьовують за допомогою Photoshop, є цифровими. Щоб завантажити зображення в компютер, його треба перетворити в цифрову форму, тобто процифрувати. Зображення перетворюється в цифрові сигнали так, що його можна розбити на пікселі. Якщо процифрувати зображення з занадто низькою роздільною здатністю, то воно буде розмитим і нечітким, а у випадку високої роздільної здатності файл займатиме великий обсяг памяті. Тому треба шукати компроміс між розміром файлу і якістю зображення.
Для опрацювання зображення треба або створити новий файл, або відкрити вже наявний. Як зазначено, Photoshop автоматично не відкриває нового документа. Для цього треба вибрати команду New (Новий) з меню File (Файл), і відкриється діалогове вікно New.
У полі Name (Імя) можна задати імя нового документа. Формат зображення описує його фізичні розміри. Ці розміри можна задати в полях Width (Ширина) і Height (Висота), а також одиницями вимірювання, списки яких розташовані поруч.
Роздільна здатність це кількість пікселів на лінійний дюйм. Якщо роздільна здатність зображення становить 72 пікселі на дюйм, то отримаємо, відповідно, 72×72=5184 пікселі на квадратний дюйм. Кількість пікселів зображення є фіксованою, тому збільшення фізичних розмірів зменшує його роздільну здатність, і навпаки. У полі Resolution (Роздільна здатність) можна задавати роздільну здатність зображення. За замовчуванням вона задана 72 пікселі на дюйм.
У полі Color Mode (Режим) задають режим RGB Color (Red, Green, Blue), що є стандартним режимом відеомоніторів. Вибираючи один з елементів у списку параметрів Background Contents (Вміст фону), можна задати колір фону Wight (Білий), Background Color (Колір фону) або Transparent (Прозорий). Після задання всіх параметрів натискають на ОК. На екрані зявиться вікно нового документа.
Щоб відкрити вже наявний документ, застосовують команди меню File\Open, на екрані зявиться діалогове вікно Open. Вибирають потрібний файл і натискають на ОК.
Під час роботи можна змінювати розміри зображень та їхню роздільну здатність. Це виконують через діалогове вікно Image\Image Size (Зображення\Розмір зображення). Зазначимо, що діалогове вікно Image Size, зображене нижче, містить усю введену у вікні New інформацію про розмір зображення та його роздільну здатність. У нижній частині вікна є параметри Scale Styles (Пропорційне масштабування ефектів під час зміни розмірів зображення), Constrain Proportions (Зберігати пропорції). Якщо останній параметр увімкнений, то досить змінити лише значення ширини або висоти, інший розмір зміниться пропорційно. Якщо ж вимкнути цей параметр, а потім змінити розміри зображення, то зображення буде спотворене.
Якщо параметр Resample Image (Перерахунок розмірів зображення) вимкнено, то роздільна здатність зображення змінюється, але розмір файлу в байтах залишається незмінним. Якщо змінити розміри, коли параметр Resample Image увімкнутий, то Photoshop виконає інтерполяцію. Тобто у випадку зменшення розмірів Photoshop відніме пікселі, а у випадку збільшення додасть. Додавання або віднімання пікселів називають перерахунком. У випадку додавання пікселів Photoshop виконує інтерполяцію, під час якої намагається згладити відмінність між наявними та доданими пікселями, що може призвести до розмивання зображення.
Змінювати можна не тільки зображення, а й канву. Це виконуть за допомогою діалогового вікна Image\Canvas Size (Зображення\Розмір канви).
Для збільшення канви Photoshop оточує зображення білим фоном, а для зменшення обрізає його. Щоб задати розташування зображення на новій канві, треба клацнути на полі Anchor (Розташування).
У багатьох випадках зображення буває косо відскановане або перевернуте, і тоді виникає потреба повернути зображення на певний кут. Крім того, для досягнення цікавих ефектів за допомогою фільтрів також інколи треба повернути (розділити) канву. Щоб виконати такого типу повертання, з меню Image вибирають пункт Rotate Canvas. Підменю Rotate Canvas надає низку варіантів, які наведені нижче.
Тут зазначено, на який кут буде повернено канву (CW за годинниковою стрілкою, CCW проти годинникової стрілки). У діалоговому вікні Arbitrary (Довільно) можна задати потрібний кут повертання. Для дзеркального відображення щодо горизонтальної осі вибирають Flip Canvas Horizontal, а щодо вертикальної Flip Canvas Vertical.
Кадрування (Cropping) означає відкидання пікселів довкола вибраної ділянки. Інколи потрібно зробити акцент на якійсь частині рисунка і повністю забрати інші фрагменти, в цьому разі використовують Іструмент Cropping, що на панелі інструментів. З метою обрізання зображення цей інструмент перетягують на ділянку рисунка для створення прямокутного фрагмента, який оточуватиме ділянку, яку треба зберегти. Після цього Photoshop затемнить маскою фрагменти, які не потрапили в ділянку кадрування. Ділянка кадрування буде оточена рамкою з маркерами і залишиться світлою.
Якщо з якихось причин вас не влаштовує ділянка кадрування, то її можна змінити. Для переміщення всієї ділянки перетягують курсор, поміщений у внутрішню ділянку. Щоб змінити розміри ділянки, перетягають маркери рамки. Для обертання ділянки перетягають курсор, розміщений за межами рамки. Якщо на панелі параметрів інструмента кадрування ввікнути параметр Perspective (Перспектива), то під час перетягання маркерів зображення спотворюватиметься. Якщо виокремлена ділянка кадрування задовільна, треба натиснути на Enter, а якщо ні, на Esc. Якщо ввімкнути кнопку Front Image на панелі параметрів, то ділянка кадрування після натискання на Enter набуде розмірів, які зображення мало до кадрування.
Інструмент Measure
Інструмент Measure (Вимірювач) дає змогу вимірювати відстань між двома точками. Під час перетягання інструмент Measure малює недруковану лінію, яка чимось подібна до лінійки, прикладеної до зображення. У разі перемикання на будь-який інший інструмент зображення цієї лінії зникає, проте інформація про неї зберігається, і коли інструмент Measure буде активований знову, то ця лінія зявиться на тому ж місці.
Також вимірювач можна використовувати як транспортир. Для цього малюють відрізок, щодо якого вимірюють кут відхилення, а потім, натиснувши й утримуючи клавішу Alt малюють з того ж місця інший відрізок. Значення кута між двома відрізками відобразиться на панелі параметрів.
Для того, щоб змінити розмір відрізка, перетягують його початок або кінець на нове місце. Для зміни розташування відрізка його перетягують, захопивши відрізок. Щоб вилучити відрізок, натискають на кнопку Clear з панелі параметрів.
Вимірювач значно полегшує процедуру вирівнювання (повертання) криво відсканованих зображень. Для того, щоб вирівняти таке зображення, вимірювачем проводять лінію, щодо якої потрібно вирівнювати. Далі виконують пункт меню Image\Rotate\Canvas\Arbitrare (Зображення\Повернути канву\Заданий) і у вікні, що зявиться, натискають на ОК. Зображення повернеться на потрібний кут.
На панелі параметрів є такі значення:
Щоб зберегти початкове зображення і забезпечити можливість порівняння його з отриманим виконують команду Image\Duplicate (Зображення\Дублювати). Ця команда відкриває однойменне діалогове вікно, в якому можна задати нове імя для копії. Якщо початкове зображення містить декілька шарів, то копія всіх їх збереже.
Після створення зображення виникає потреба надрукувати його на принтері. Нижче наведено послідовність операцій для друкування композитного зображення.
Вікно Page Setup
У діалоговому вікні File\Page Setup (Файл\Параметри сторінки) можна задати розмір сторінки та орієнтацію зображення на ній
Вікно Print with Preview
Командою File\Print with Preview (Файл\Друкування з переглядом) відкривають діалогове вікно Print. У лівій частині вікна Print розташоване вікно попереднього перегляду, яке відображає розміщення зображення на сторінці.
Якщо ввімкнено параметр Center Image (Центрування зображення) то зображення буде надруковане в центрі сторінки, якщо ж цей параметр вимкнено, то стають активними параметри Top (Зверху) і Left (Зліва), у полях яких можна задати розміщення зображення стосовно верхнього та лівого краю сторінки.
Коли виникає потреба змінити розмір зображення лише під час друкування, то можна використати параметр Scaled Print Size для задання масштабу зображення у відсотках: якщо значення будуть понад 100%, то це приведе до збільшення зображення, а якщо менше 100% то до зменшення. Масштаб зображення можна змінювати також шляхом уведення відповідних значень у полях Height і Width. Увімкнення параметра Scale to Fit Media автоматично масштабуватиме зображення щодо розмірів сторінки. Щоб побачити маркери країв зображення у вікні поперед.нього перегляду треба ввімкнути параметр Show Bounding Box.
Якщо потрібно друкувати не все зображення, а лише якийсь його фрагмент, то до виклику вікна Print треба виокремити цей фрагмент як прямокутну ділянку, після чого ввімкнути в вікні Print параметр Print Selected Area.
Діалогове вікно Print умовно розділене на дві частини. Для розгортання нижньої частини вікна треба ввімкнути параметр Show More Options (Показати більше параметрів).
Клацання на кнопці Background (Фон) дає змогу відкрити вікно вибору кольорів, у якому вибирають колір фону. Кнопкою Border (Рамка) відкривають вікно, в якому задають ширину рамки, що буде надрукована довкола зображення. За допомогою кнопки Bleed (Обріз) керують друкуванням за межами ділянки зображення. У вікні, що зявиться після натискання на кнопку Screen (Растр), можна задати розмір, кут нахилу і форму макроточки. Якщо клацнути на кнопці Transfer, то у діалоговому вікні можна керувати передачею відтінків під час друкування зображення.
За допомогою параметра Interpolation (Інтерполяція) можна задати режим згладжування контурів зображення. Параметр Calibration Bars (Шкала калібрування) призначений для перевіряння якості виведення окремих тонів. Параметр Registration Marks (Позначки суміщення) забезпечує друкування позначок для суміщення окремих фарб, що необхідно для кольороподілу. Однак якщо друкують композитні зображення, то цей параметр не потрібний, і його можна вимкнути. Параметр Corner Crop Marks (Кутові позначки обрізання) забезпечує друкування кутових позначок, які визначають точні межі зображення, а параметр Center Crop Marks (Бокові позначки обрізання) бокових позначок, які визначають центр зображення. Параметр Caption (Підпис) дає змогу розмістити під зображенням підпис. Параметр Labels (Маркування) забезпечує друкування назви документа і позначення фарби. Увімкнення параметра Emulsion Down (Емульсія вниз) забезпечує друкування зображення емульсією (стороною плівки, на якій друкують зображення) знизу. У разі ввімкнення параметра Negative (Негатив) зображення буде надруковане у вигляді негативу. Якщо зображення містить векторні обєкти, то для його друкування треба ввімкнути параметр Include Vector Data (Включити векторні дані). Зі списку Encoding (Кодування) можна вибрати метод кодування, який використовують для передавання зображення на друкування.
Вікно Print
Після закінчення редагування параметрів, сторінку можна надрукувати за допомогою команди File\Print.
У вікні Print задають кількість копій одного зображення (їх може бути 999).
Зазначимо, що Photoshop не передбачає створення документів, які містять декілька сторінок. Та якщо попередньо виокремити фрагмент на зображенні й увімкнути параметр Selection (Виокремлений фрагмент), то можна друкувати лише виокремлені ділянки, що дуже зручно для друкування зображень, розміри яких є більшими, ніж розмір сторінки.
Якщо ввімкнути параметр Print to file (Друкувати у файл), то документ записуватиметься як файл у форматі PostScript.