Будь умным!


У вас вопросы?
У нас ответы:) SamZan.net

Тема- Програмування кнопок у середовищі Delphi

Работа добавлена на сайт samzan.net: 2016-03-05

Поможем написать учебную работу

Если у вас возникли сложности с курсовой, контрольной, дипломной, рефератом, отчетом по практике, научно-исследовательской и любой другой работой - мы готовы помочь.

Предоплата всего

от 25%

Подписываем

договор

Выберите тип работы:

Скидка 25% при заказе до 21.5.2024

Практична робота 23

Тема: Програмування кнопок у середовищі Delphi.

Мета: Навчитися користуватися основними елементами інтерфейсу середовища програмування Delphi для створення , редагування , налагодження та виконання програм (проектів) , що використовують кнопки.

Хід роботи

1. Запускаю середовище візуального програмування Delphi.

Клацаю на піктограмі Delphi (1 раз ЛКМ) або за допомогою каскадного меню:

Start  Programs  Borland Delphi 7 → Delphi 7.

2. Розглядаю вікна середовища Delphi та досліджую способи їх активації.

Середовище програмування Delphi складаються з чотирьох основних вікон, розмірами та розташуванням кожного вікна можна керувати незалежно від інших вікон середовища Головне вікно Delphi Project 1. де є панель інструментів, палітра компонентів та головне меню. Вікно інспектора об’єктів - Object Inspector зі значеннями властивостей активного об'єкта. Вікно форми – Form1, в якому будуть розташовані результати роботи майбутньої програми. Вікно редактора коду – Unit1.pas, де буде знаходитись текст програми. Вікно редактора коду (тексту програми) може частково перекриватися вікном форми Активізувати вікна (а також змінювати їхні розміри чи розташування) можна за допомогою миші або використовуючи функціональні клавіші на клавіатурі: F10 для активізації головного меню (після цього натисніть на клавішу Esc); F11 для активізації вікна інспектора об’єктів; F12 - для переходу між вікнами форми та коду програми.

3. Запускаю програму Project1 на виконання та розглядаю вікно порожньої поки що форми. Експериментую з вікном форми.

Запустити програму на виконання можна декількома способами: виконати команду Run → Run головного меню; клацнути на кнопці Run панелі інструментів; натиснути на функціональну клавішу F9. Виконую такі дії: максимізую вікно, відновлюю його попередній розмір, мінімізую та знову розгортаю вікно, пересуваю на робочому столі та змінюю його розміри , викликаю системне меню (Alt + пропуск). Виконую ті ж дії за допомогою команд Move, Size та інших основного меню і клавіатури. Вікно форми володіє усіма властивостями стандартного вікна операційної системи Windows.

4. Закриваю вікно програми Form1, мінімізовую головне вікно Delphi та створюю на робочому диску папку з іменем групи, а у ній власну папку, названу моїм прізвищем. Знову активізовую вікно Delphi.

5. Зберігаю створену програму у своїй особистій папці.
Для цього вибираю команду головного меню File → Save All (Зберегти Все) або натискаю на кнопку Save All панелі інструментів. У першому рядку вікна, яке з’явиться (Save Unit1 А
s) під заголовком Save in: (Зберегти в:), за допомогою випадаючого меню вибираю ім'я робочого диска, після чого знаходжу і відкриваю свою власну папку. Задаю назву для файлу тексту програми , попередньо знищивши запропоновану компютером назву Unit1.pas, PRGRM23.pas  Save. У наступному вікні Save Project1 As даю назву файлові проекту, стерши запропоновану комп’ютером назву Project1.dpr, PRJCT23.dpr  Save. Файли проекту та тексту програми повині мати різні назви.

6. Візуально ознайомлююсь з властивостями форми Left , Top , Width , Height.

Пересуваю за допомогою миші форму Form1. (Зміна розташування форми веде до зміни властивостей Left та Тор - координат лівого верхнього кута форми у вікні). Змінюю розміри форми Переконуюсь, що тепер змінюються властивості Width (ширина) та Height (висота) форми у вікні інспектора об'єкта.

7. Досліджую , як зміна значень властивостей  Left , Top , Width , Height форми у вікні Object Inspector веде до зміни розташування чи розміру форми.

Вводжу відповідне значення у пікселях і натискаю на клавішу Enter.

8. Змінюю колір фону форми.

Для цього у вікні властивостей форми Object Inspector у рядку Color вибираю значення кольору фону двома способами:

1) викликаю вікно вибору кольору подвійним клацанням мишею (ЛКМ) на поточному значенні властивості Color. Вибераю один із базових кольорів (Basic colors) або встановлюю власний (Define Custom Colors) колір. Підтверджую вибір (Ок). За допомогою випадаючого меню експериментую з

Лист

1

5.05010201 ПР 4.1 03 23 ТЗ

Зм.

№ докум.

Арк.

Підпис

Дата

Кулик І.Я.

Пер.

Герич А.

Вик.



різними значеннями властивості Color. Задаю початкове значення кольору clBtnFace.

9. Виконую програму ще раз.

10. Вставляю у форму текстове поле (компонент (обєкт) Label) з текстом: Анкета студента.

Два рази клацаю мишею (ЛKM) на піктограмі Label на сторінці Standard палітри компонентів головного вікна Delphi. Розташовую вставлений об'єкт, вгорі вікна форми, по центру, перетягуючи його мишею. Якщо об'єкт Label1 невиокремлений, активізую його у вікні Object Inspector змінюю значення властивості Caption з Label1 на текст Анкета студента. Змінюю значення властивості Font (шрифт) цього текстового поля на такі: Font: Times New Roman Cyr; Font style: Bold; Size: 16, Color : Purple.

(У вікні Object Inspector відображається список властивостей лише активного на даний момент компонента)

11. Аналогічно вставляю у форму ще декілька текстових полів з моїми біографічними даними.

12. Вставляю у форму обєкт (компонент) типу Image (зображення).

Для цього клацаю один раз лівою клавішею миші на піктограмі Image сторінки Additional палітри компонентів і у нижньому правому куті форми обводжу контур для майбутнього зображення (фотографії). Якщо потрібно, змінюю розмір форми чи вставленого об’єкта та досягаю якнайкращого розташування на формі перенесених раніше компонентів (об'єктів). Змінюю розміри об'єкта  методом їх „розтягування" за маркери (чорні габаритні квадратики).

13. Вставляю свою портретну фотографію за допомогою властивості Picture (ілюстрація) обєкта (компонента) Image1.

Для цього виокремлюю об'єкт Image1 і активізую рядок Picture у вікні Object Inspector Клацнувши на кнопці ..., викликаю діалогове вікно вибору малюнка Picture Editor Клацаю на кнопці Load (завантажити) і у вікні Load picture зазначаю шлях до файлу з фотографією. Якщо такого файлу немає, скористаюсь будь-яким зображенням із стандартної бібліотеки малюнків. Вибираю файл → Open. Підтверджую свій вибір у вікні Picture Editor натисканням на кнопку Ok. Задаю властивість Stretch для обєкта Image1 як True.

14. Вставляю свою художню фотографію у форму поверх існуючої скориставшись ще одним об’єктом (компонентом) типу Image.

Цей обєкт буде мати назву Image2.

15.Експериментую з властивістю Visible (видимість) обох зображень , кожного разу виконуючи програму.

Після цього встановлюю значення властивості Visible у False для обох зображень.

16. Вставляю у форму кнопки для виведення (висвітлення) фотографій – два обєкти типу Button з назвами Button1 і Button2.

Піктограма компонента (об’єкта) Button (кнопка) знаходиться на сторінці Standard палітри компонентів головного вікна Delphi. Змінюю підписи на кнопках (змінюю властивість Caption) на „Портретна фотографія" та ,,Художня фотографія" відповідно Вибираю найкращий, на мій розсуд, кирилізований шрифт для підписів. Якщо використано картинки із стандартної бібліотеки Delphi, вибираю для кнопок цікаві підписи. Кнопки на формі розташовую зліва, внизу.

17. Запрограмовую кнопку „Портретна фотографія" так, щоб після її натискання у формі з'являлась портретна фотографія.

Для програмування кнопки Button1 необхідно два рази клацнути на ній лівою клавішею миші. У результаті активізується вікно редактора коду програми з заготовкою процедури Button1Click, яка опрацьовуватиме подію клацання на кнопці Button1:

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);

begin         end;

У заготовку необхідно вставити текст програми реакції на цю подію Процедура матиме такий вигляд:

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);

begin

Image1.Visible:=True; {Портретна фотографія стає видимою}

Image2.Visible:=False; {Художня фотографія стає невидимою}

end;

За допомогою даної процедури властивість видимості для обєкта Image1 вмикаємо , і цю ж

Лист

2

5.05010201 ПР 4.1 03 23 ТЗ

Зм.

№ докум.

Арк.

Підпис

Дата

Кулик І.Я.

Пер.

Герич А.

Вик.

властивість для обєкта Image2 вимикаємо. Для кнопки «Художня фотографія» дії будуть протилежні.

18. Запрограмовую кнопку „Художня фотографія" відповідно до її призначення.

Текст процедури для цієї кнопки матиме вигляд:

procedure TForm1.Button2Click(Sender: TObject);

begin

Image1.Visible:=False; {Портретна фотографія стає невидимою)

Image2.Visible.=True; {Художня фотографія стає видимою}

end;

19. Виконую програму і переконуюсь , що кнопки виконують свої функції. Закриваю вікно програми «Анкета студента».

20. Зберігаю створену програму у своїй власній папці.

Виконую команду головного меню File  Save All на панелі інструментів.

21. Створюю exe файл програми.

Виконую команду головного меню Project  Build All (сконструювати все).

22. Виходжу з середовища програмування Delphi, виконую створену програму і експериментую з побудованими кнопками.

Запускаю exe файл з іменем проекту зі своєї власної папки.

23. Демонструю створену форму викладачеві.

24. Закриваю всі відкриті вікна. Закінчую роботу.

Висновок: На практичній роботі , я навчився користуватися основними елементами інтерфейсу середовища Delphi для створення , редагування , налагодження та виконання програм (проектів) , що використовують кнопки.

Лист

3

5.05010201 ПР 4.1 03 23 ТЗ

Зм.

№ докум.

Арк.

Підпис

Дата

Кулик І.Я.

Пер.

Герич А.

Вик.




1. РЕФЕРАТ дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата юридичних наук Харків ~
2. Доклад- Каратэ
3. жженая сиена или охра
4. Курсовая работа- Организация управленческого учета
5. татары. Но на самом деле это было одним из крупных племен
6. Курсовая работа- Конституционные основы прокурорского надзора
7. экономических пространственных образований структура географии и ее место в системе наук
8. 1ап0 ~ А10а~тімділік А10а п0 ~ А14тж0~ А19та0б А2к к10м А2кк10м А3ж ~7~ А3ж~7~ А4
9. Методи навчання їх класифікація і характеристика
10. Характеристики системы масло-вода-ПАВ
11. Учет финансовых вложений в акции и долговые ценные бумаги1
12. Дипломная работа- Проект машины для производства макарон
13. Шляхи вдосконалення інформаційного забезпечення менеджменту підприємства
14. I Cle de trnsmitere este ce erin~ cu posibilittte crescut~ ~n czul contctului direct cu person cre sufer~ de tuberculoz~
15.  Понятие наследования
16. Лабораторна робота ’ 6 Вимірювання ваги динамометром Мета уроку- навчитися за допомогою динамометра вимі
17. Рефлекторная регуляция дыхания
18. ЛАБОРАТОРНАЯ РАБОТА 9.
19. Реферат- Радиоэлектронное вооружение
20. а последний царьвсея Руси из династии Романовых с 1682 года и первый Император Всероссийский с 1721 года