У вас вопросы?
У нас ответы:) SamZan.net

Обыча

Работа добавлена на сайт samzan.net:

Поможем написать учебную работу

Если у вас возникли сложности с курсовой, контрольной, дипломной, рефератом, отчетом по практике, научно-исследовательской и любой другой работой - мы готовы помочь.

Предоплата всего

от 25%

Подписываем

договор

Выберите тип работы:

Скидка 25% при заказе до 28.12.2024

Духовна культура

Кожна нація, кожен народ, навіть кожна соціальна група має свої звичаї, що виробилися протягом багатьох століть і освячені віками.

Але звичаї - це не відокремлене явище в житті народу, це - втілені в рухи і дію світовідчуття, світосприймання та взаємини між окремими людьми. А ці взаємини і світовідчуття безпосередньо впливають на духовну культуру даного народу, що в свою чергу впливає на процес постання народньої творчості. Саме тому народна творчість нерозрив- но зв`язана з звичаями народу.

Звичаї народу - це ті прикмети по яких розпізна-ється народ не тільки в сучасному, а і в його істо- ричному минулому.

Звичаї - це ті неписані закони, якими керуються в найменших щоденних і найбільших всенаціональ-них справах. Звичаї, а також мова - це ті найміцніші елементи, що об`єднують окремих людей в один народ, в одну націю. Звичаї, як і мова, виробилися протягом усього довгого життя і розвитку кожного народу.

В усіх народів світу існує повір`я, що той хто забув звичаї своїх батьків, карається людьми і Богом. Він блукає по світі, як блудний син, і ніде не може знайти собі притулку та пристановища, бо він загублений для свого народу.

Наш великий поет Тарас Шевченко, звертаючись до України, як до матері, що вічно страждає питає :

 

Чи ти рано до схід-сонця

Богу не молилась ?

Чи ти діточок непевних

Звичаю не вчила?

 I

 

Ми, українці, нація дуже стара і свою духовну культуру наші пращури почали творити далеко до християнського пері- оду на Україні. Разом із християнством Візантія принесла нам свою культуру, але саме свою культуру, а не культуру взагалі. У нас на Україні вже була національна культура, і Володимир Великий тільки додав християнську культуру до своєї рідної, батьківської культури.

Зустріч Візантії з Україною - це не була зустріч бідного з багатим ; це була зустріч якщо не рівних, то близьких поту- гою, але різних характером культур. Ще й тепер ми маємо у своїх звичаях і народній усній творчості ознаки зустрічі, поєд- нання староукраїнської, дохристиянської культур. Але ми до цього вже так звикли, що іноді не можемо розпізнати де кінчається в народних звичаях староукраїнське і де почина- ється християнське. Бо староукраїнські традиції ввійшли у плоть і кров наших звичаїв, і тепер ми собі не уявляємо Різдва без куті, Великодня - без писанки, Святої Троїці - без клечання, навіть називємо це останнє свято “Зеленими Святами”. Всі ми відзначаємо свято Купала, на “Введіння” закликаємо щастя на майбутній рік, на “Катерини” кличемо долю, а на “Андрія” хто з нас не кусав калети (це великий корж із білого борошна) і яка дівчина не ворожила, чи вийде заміж цього року ? Нарешті, діти, бавляться весною,

співають :

“А ми просо сіяли, сіяли,

Ой, дід-Ладо, сіяли, сіяли. . . ”

Співають подібне і дівчата, ведучи хоровід :

“Ой, дід, дід і Ладо. . . ”

Все це - наша дохристиянська культура, наша найстаріша традиція. Кутя - це символ урожаю, писанка - це символ народження сонця. Зеленим гіллям наші предки охороняли своє

II

житло від нечистих духів, що прокидаються (так вони вірили) разом із воскресінням природи - від русалок, мавок, перелесників. . .

Купала - це типове дохристиянське свято з усіма староукраїнськими атрибутами. Ладо - це поганський бог кохання і плодючості.

На час, у який ми тепер святкуємо Різдво Христове, колись, ще до християнства на Україні прпадало свято зимового повороту сонця. Це був час ворожіння на майбутній рік ; а тому ми і тепер маємо в різдвяних звичаях цілу низку дохрис- тиянських елементів, що мали своїм призначенням накликати добрий врожай у наступнім році, багатство і добробут у дім господаря, щасливі лови для мисливця, весілля для дівчини та щасливу мандрівку для парубка - дружинника князя або й самого княжеча. Всі стихійні сили природи умиротворяються та закликаються, щоб не діяли на шкоду людям і худобі.

Про все це співається в колядках, що були відомі далеко ще до початку християнських часів на Україні це виявляється і у звичайних обрядах, як ось : дванадцять полін, дванадцять святвечерніх страв, закликання на вечерю мороза, вовка, чорної бурі та злих вітрів, дідух на покутті, сіно на столі.

Всі ці рухи, дії і слова, що на перший погляд не мають ніякого значення в житті людини, віють на серце кожного з нас чаром рідної стихії і є для душі живущим бальзамом, який сповнює її могутньою силою.




1. 2 2
2. Does It Relly Mtter Conclusion Introduction Word stress is not used in ll lnguges
3. з от шин неизменного напряжения складывается из двух составляющих- ~ Вынужденной и свободной периодическ
4. ПЕДАГОГІЧНА АКАДЕМІЯ кафедра практичної психології ВІКОВА ПСИХОЛОГІЯ Методичні.html
5. Реферат- Чистота водоемов- загрязнение, самоочищение, охрана
6. Формы государственной власти (правления) и государственного устройства
7. ТЕМА- Непроходимость пищеварительного тракта
8. Социально-биологические основы физической культуры
9. Методика изучения текстовых процессоров в основной школе
10. Теоретические основы социального страхования
11. Реклама как средство психологического воздействи
12. История розвиткуIII 2.html
13. правових дисциплін Інституту права Міжрегіональної Академії управління персоналом кандидат юридичних нау
14. Тема заняття- Аналіз випуску продукції в загальному обсязі і асортименті
15. Реферат- Проектирование Сетей
16. американская версия
17. Трудовое право.html
18. Дипломная работа- Роль та мiсце творчостi в процесi самоактуалiзацii особистостi
19.  2014г
20. тема 3Х3 Суть этой системы в том что на каждой тренировке выполняется становая присед и жим