Поможем написать учебную работу
Если у вас возникли сложности с курсовой, контрольной, дипломной, рефератом, отчетом по практике, научно-исследовательской и любой другой работой - мы готовы помочь.
Если у вас возникли сложности с курсовой, контрольной, дипломной, рефератом, отчетом по практике, научно-исследовательской и любой другой работой - мы готовы помочь.
Питання до білетів із світової літератури
Ф. Стендаль Роман «Червоне і чорне» - безкомпромісна, правдива розповідь про суспільно-політичне життя і людину періоду Реставрації. Причини трагедії Жульєна Сореля .
О. Бальзак видатний французький письменник, основоположник соціальної прози «Людська комедія» - енциклопедія життя франції першої половини ХІХ ст.
Ф. М. Достоєвський, Роман «Злочин і кара».Суперечливість образу Раскольнікова. Філософські та соціальні корені його теорії.
Л. М. Толстой. Нарис життя і творчості письменника-мислител, його громадська та педагогічна діяльність.
Л. М. Толстой. Роман « Анна Кареніна»-художнє дослідження сімейних стосунків.Проблематика твору.
Символізм як літературний напрям останьої третини ХІХ-початку ХХ ст. Основні естетичні принципи та постійне новаторство символістів.
Волт Вітмен-американський поет-новатор, митець-філософ. Збірка « Листя трави, її провідні теми й мотиви. «Пісня про себе»- програмовий твір
Ш.Бодлер-французький поет другої половини ХІХ ст.,пізній романтик і один із зачинателів символізму.Збірка «Квіти зла»:особливості побудови, проблематична. Прочитати на память вірш «Альбатрос».
Поль Верлен- майстер імпресіоністичної та символістичної лірики,поетичної форми.Світ природи і духовний стан ліричного героя у верленівських «пейзажах душі». « Осіння пісня». Прочитати напамять.
Артюр Рембо. Особливості творчих пошуків.Багатство асоціацій при створені Всесвіту ( «Пяний корабель», «Відчуття» ).
О.Вайльд-поет, прозаїк,казкар,драматург,один із торетиків естетизму.
Генрік Ібсен- видатний норвезький письменник, зачинатель європейської «нової драматургії».
«Ляльковий дім» як зразок соціально-психологічної драми. Еволюція образу Нори.
13. А. Чехов- майстер «малої прози» та драматургічних жанрів, тонкий стиліст та гуморист.
Чайка: Тема служіння мистецтву, вибору життєвої мети,призначення
14. Д. Б. Шоу- творець соціально-аналітичної «драми-дискусії».
Комедія «Пігмеліон»- зразок «драми-дискусії».
15. Основні етапи та тенденції розвитку літератури першої половини ХХ століття, естетичні пошуки. Модернізм та авангард : пошуки нових форм та естетичних принципів.
16. «Срібне століття» російської нації як найвищий її злет на зламі віків. Основні модерністичні та авангардистські течії та їх найвидатніші представники.
17. Р. М. Рільке видатний австрійський поет і прозаік. Оптимістичність, духовна наснаженість поезій, сповнених любові до людей і світу. Напамять «Осінній день».
18. Г. Аполлінер- творець нової ери у світовій культурі та європейського авангарду. Оригінальність творчої манери поета. Проаналізувати вірш «Міст Мірабо».
19. Ф. Г. Лорка видатний іспанський поет і драматург.
Поєднання буденного і вічного, трагедії і життестверджучої сили в творах поета. Прочитати напамять вірш «Гітара» .
20.Своєрідність символізму в російській поезії, його філософсько-естетична основа.
21. Творчість О. Блока- вершина російського символізму. Головні мотиви й провідні образи символи блоківської лірики.
22. Акмеїзм, його особливості. Найвизначніші представники.
23. Трагізм життєвої долі А. Ахматової. Втілення засад акмеїзму в творчості письменниці. Основні теми і мотиви лірики, поетична символіка.
24. Футуризм як авангардистська літературна течія, його естетичні засади.
25. В. Маяковський лідер російського футуризму, його непересічна поетична обдарованість. Своєрідність поезії ранньої лірики. Прочитати напамять один із віршів.
26. Б. Пастернак. Особливості пейзажної лірики, її філософська насиченість. Прочитати напамять і проаналізувати вірш «Зимова ніч».
27. Розвиток антиутопії, визначальні ознаки та найяскравіші представники.
28. Д. Джойс ірландський письменник-модерніст.
Психологічне есе «Джакомо Джойс», його автобіографічний характер.
29. Життєвий та творчий шлях Ф. Кафки, австрійського німецькомовного письменника-модерніста.
Місце Ф. Кафки у світовій літературі.
30. «Перевтілення». Викриття абсурдності світового буття у творі.
31. М. Булгаков російський прозаїк і драматург. Життєвий і творчий шлях письменника. Київ у житті і творчості М. Булгакова.
32. «Майстер і Маргарита» - вершина творчості М. Булгакова. Філософсько-етичні проблеми твору. Особливості композиції та жанрова композиція.
33. М. Булгаков «Майстер і Маргарита». Переосмислення біблійних сюжетів та образів, їх роль у розкритті ідейного задуму роману.
34. М. Булгаков. Ствердження у романі «Майстер і Маргарита» цінностей творчості і кохання та їх рятівної сили в долі Майстра і Маргарити.
35. М. Булгаков. Реальне та ірреальне, фантастичне, сатиричне та комічне в романі «Майстер і Маргарита».
36. Т. Манн, «Маріо і чарівник» , як новелла застереження. Сенс бунту Маріо.
37. А. Камю. Антифашистська спрямованість роману «Чума».
38. Джордж Орвелл. «Скотоферма». Сатеричне зображення реалій радянського життя та міфів сталінської ідеології у творі.
39. Модерністське зображення трагедії Голокосту в поезіїї «Фуга смерті» Пауля Целана.
40. Відтворення суворої правди війни та щоденного героїзму в поезіях К. Симоново, Ю. Друніної, О. Берггольца та ін.
41. Осмислення трагедії Другої світової війни в повоєнній літературі.
В. Биков «Альпійська балада».
42. Світова література другої половини ХХ ст.
Нові обрії жанру фантастики.
43. «Табірна проза» у російській літературі (В. Шаламов, О. Солженіцин).
44. «Література відлиги» (А. Вознесенського, В. Висоцький, Б. Окуджава ).
45. Проблема історичної правди, роздуми про моральність та людяність, духовність, милосердя, засудження збагачення жорстокості у творчості Ч. Айтматова «Плаха».
46. Творчий шлях американського журналіста, письменника, лауреата Нобелівської премії Е. Хемінгуей.
47. Е. Хемінгуей «Старий і море» - філософська повість-притча про людину. Філософсько-символістичний зміст твору.
48. Д. Селінджер. Повість «Ловець у житі» - протест проти бездуховності суспільства.
49. Г. Гарсія Маркес відомий колумбійський письменник і публіцист, лауреат Нобелівської премії.
Творчість Г. Гарсія Маркеса одна з найяскравіших ілюстрацій «магічного реалізму».
50. Проблематика та система образів оповідання «Стариган з крилами». Філософсько-етичний сенс зустрічі янгола з людьми.
51.Модерністські й неоавангардистські тенденції в драматургії другої половини ХХ ст. «Театир абсурду» як явище неоавангарду.
52. Е. Йонеско. Символічний сенс сюжету «Носороги». Система образів драми. Антитоталітарний підтекст пєси.
53. Постмодернізм- одне з найвизначніших літературних явищ другої половини ХХ ст.
54. Мілорад Павич. Втілення в оповіданні «Дамаскин» рис постмодернізму.
55. Ясунарі Кавабата. Відображення національної етики та естетики в романі «Тисяча журавлів».
56. Патрік Зюскінд. Риси постмодернізму в романі «Запахи». Проблеми співвідношення краси й зла, влади митця та мистецтва над натовпом, пошуки досконалості.
57. Сучасний літературний процес: співіснування і взаємодія різних стилів, напрямів, течій.
58. Творчисть Г. Баха, П. Коельо, І. Кальвіна , М. Кундери, Х. Муракамі вагомі здобутки сучасного літературного мистецтва.
59. Міжнародні літературні премії та їх вплив на розвиток всесвітньої літератури.
60. Українська перекладацька школа та її найвидатніші представники ХІХ ст.
61. Загальна характеристика розвитку культури та літератури ХІХ ст. , розквіт соціально-психологічної прози.
62. Формування реалізму в художній літературі. Його світоглядне й естетичне підгрунття.
63. Ф. Достоєвський «Злочин і кара». Відтворення в образі Соні Мармеладової християнської любові, доброчесті, терпимості і покори, саможертовності.
64. А. Ахматова «Реквієм»- пам ятка доби тоталітаризму. Створеня в поемі узагальненого портрету народного страждання, проблема історичної памяті.
65. Влада золота та її філософія в повісті «Гобсек». Оригінальність підходу до розкриття цієї проблеми.
66.О. Вайльд „Портрет Доріана Грея”- памятка декадентської доби, взірець інтелектуального роману. Філософсько-етичні й моральні проблеми твору.