Лекція 10 У цій лекції розглядаються основні примітиви utoCD 2008 ~ відрізок пряма промінь полілінія багаток
Работа добавлена на сайт samzan.net:
Поможем написать учебную работу
Если у вас возникли сложности с курсовой, контрольной, дипломной, рефератом, отчетом по практике, научно-исследовательской и любой другой работой - мы готовы помочь.
Предоплата всего
от 25%
Подписываем
договор
Лекція 10
У цій лекції розглядаються основні примітиви AutoCAD 2008 відрізок, пряма, промінь, полілінія, багатокутник, прямокутник, дуга, круг, сплайн і еліпс, описуються різні способи їх створення і редагування з використанням команд і меню програми AutoCAD 2008
Основна частина примітивів представлена на панелі інструментів Draw (Малювання)
Будувати примітиви можна декількома способами. Перший клацнути на потрібній кнопці панелі інструментів Draw (Малювання). Другий вибрати примітив в меню Draw (Малювання). І третій спосіб ввести необхідну команду безпосередньо в командному рядку.
3.1. Відрізок.Відрізок в пакеті AutoCAD є лінією, що має крапки з координатами початку і кінця. З таких ліній можна побудувати ланцюг відрізків, вказавши для кожного з її складових певні координати, при цьому подальші відрізки починаються з кінців попередніх. Відрізок має три характерні крапки. За кінці його можна розтягувати і змінювати напрями, а за центральну крапку переносити. Для побудови цього примітиву можна скористатися будь-яким з перерахованих вище способів.
3.2. Пряма.Пряма це нескінченна в обох напрямах лінія. Для її побудови використовується команда XLINE (Пряма) або ж кнопка Construction Line (Пряма) на панелі 2D Draw (Двомірне малювання) пульта інструментів. В основному пряма необхідна для допоміжних побудов на кресленні (наприклад, для створення проекційних ліній між видами). Для побудови прямої необхідно спочатку вказати першу крапку, через яку проходитиме пряма (перша крапка є серединою прямої), а потім другу крапку Для завершення команди слід натискувати Enter .
3.3. Промінь.Промінь є лінією, що починається в заданій крапці і йде в нескінченність. Цей примітив нескінченний тільки в одному напрямі. Для побудови цього примітиву необхідно в меню Draw (Малювання) вибрати пункт Ray (Промінь).
3.4. Полілінія.Для побудови даного примітиву використовується команда PLINE (Полінія). При першому погляді на полілінію ця команда може показатися копією команди LINE (Відрізок). За замовчуванням вона дійсно будує ланцюг відрізків, як це робить команда LINE (Відрізок). Але є істотна відмінність. Якщо при введенні відрізків кожний відрізок це окремий сегмент, то послідовність сегментів полілінії є єдиним об'єктом і обробляється (редагується, віддаляються і ін.) як одне ціле.
3.5. Багатокутник.Багатокутник є замкнутою геометричною фігурою, що має певну кількість однакових сторін. Створювати багатокутники можна декількома способами:
- задати радіус описаного або вписаного кола
- задати довжину і положення сторони багатокутника.
Для побудови багатокутника необхідно викликати відповідну команду. Зробити це можна, натискуючи кнопку Polygon (Багатокутник) на панелі 2D Draw (Двомірне малювання) пульта інструментів, або вибравши пункт Polygon (Багатокутник) в меню Draw (Малювання), або набравши команду POLYGON (Багатокутник) з клавіатури.
Після вказівки команди для побудови примітиву програма видає перший запит, в якому просить задати кількість сторін багатокутника, що будується:
Command: _polygon
Enter number sides <4>:
(Команда: багатокутник
Введіть кількість сторін <4>:)
За замовчуванням програма пропонує ввести чотири сторони. Якщо користувач згоден, то потрібно просто натискувати клавішу Enter. Якщо ж необхідно побудувати багатокутник з іншою кількістю сторін, то слід ввести потрібне число в командний рядок і після введення також натискувати клавішу Enter.
3.6. Прямокутник.Даний примітив є аналогом багатокутника, але тільки будуються завжди чотирикутники. Сторони прямокутника завжди паралелі осям X і У системи координат .Для його побудови використовується команда RECTANG (Прямокутн).
3.7. Дуга.Дуга є частиною кола .Для побудови дуги використовується команда ARC (Дуга). Якщо користувач для побудови об'єктів застосовує панель 2D Draw (Двомірне малювання) пульта інструментів, то для створення дуги необхідно послідовно ввести координати трьох крапок, розташованих на цій дузі. Якщо ж побудова дуги по трьох точках користувача не влаштовує, то можна скористатися іншими варіантами побудови. Вибрати необхідний метод побудови можна у випадному меню Draw Arc (Малювання Дуга).
3.8. Круг.Малювання кіл виконується за допомогою команди CIRCLE (Круг). Для побудови кола виконайте команду Draw Circle (Малювання Круг) і виберіть потрібний варіант із запропонованих .
- Center, Radius (Центр, Радіус). Забезпечує побудову круга по заданому центру і радіусу.
- Center, Diameter (Центр, Діаметр). Забезпечує побудову круга по заданому центру і діаметру.
- 2 Points (2 крапки). Забезпечує побудову примітиву по двох кінцевих точках його діаметру.
- 3 Points (3 крапки). Забезпечує побудову круга по трьох його крапках.
- Tan, Tan, Radius (Кас, Кас, Радіус). Забезпечує побудову круга з вказаним радіусом, що стосується двох об'єктів.
- Tan, Tan, Tan (Три точки дотику). Забезпечує побудову круга, дотичного в трьох крапках.
3.9. Сплайн.Сплайн є згладженою кривою, що точно проходить через задані крапки або відхиляється від них в межах допустимого значення .Найчастіше сплайни застосовують для побудови ліній обриву (вони мають вид хвилястих ліній, намальованих як би "від руки"). Креслити даний елемент можна за допомогою команди SPLINE (Сплайн), або викликавши пункт Spline (Сплайн) з меню Draw (Малювання), або скориставшися кнопкою Spline (Сплайн) на панелі 2D Draw (Двомірне малювання) пульта інструментів.
3.10. Еліпс.Еліпс є плоскою овальною кривою, безліч крапок, сума відстаней яких від фокусів еліпса (фіксованих крапок) постійна. Побудова еліпсів в пакеті AutoCAD виконується за допомогою команди ELLIPSE (Еліпс). Команду можна ввести відразу в командному рядку або вибрати пункт Ellipse (Еліпс) в меню Draw (Малювання) з подальшою вказівкою потрібного варіанту побудови .Можна також скористатися панеллю 2D Draw (Двомірне малювання) пульта інструментів.
4.1. Види прив'язки.Об'єктна прив'язка є способом точного обчислення координат об'єктів без побудови допоміжних ліній. В основному вона застосовується для приєднання до графічних об'єктів нових елементів. Панель інструментів Object Snap (Об'єктна прив'язка)
У програмі AutoCAD 2008 передбачена панель інструментів Object Snap (Об'єктна прив'язка) .Викликати її можна, клацнувши правою кнопкою миші на будь-якій з панелей інструментів і вибравши в меню, що з'явилося, пункт Object Snap (Об'єктна прив'язка).
Рис. Панель інструментів Object Snap (Об'єктна прив'язка)
За замовчуванням в AutoCAD після інсталяції встановлений наступний набір об'єктних прив'язок: об'єктна прив'язка по кінцевих точках об'єкту, прив'язка до центрів кіл, дуг, еліпсів, прив'язка до перетинів об'єктів, а також прив'язка до уявного продовження лінійного або дугового сегменту. Якщо користувача не влаштовує набір прив'язок, встановлений за замовчуванням, можна легко розширити кількість потрібних типів прив'язок або, навпаки, прибрати зайві.Зробити це можна таким чином: на панелі інструментів Object Snap (Об'єктна прив'язка)
4.2. Відстежування.Окрім об'єктних прив'язок, що полегшують побудову креслення, в AutoCAD існують механізми, що дозволяють полегшити точні побудови. Це механізми полярного і об'єктного відстежування.
Полярне відстежування.Полярне відстежування є процесом відстежування фіксованого напряму від поточної точки прив'язки.
Режим полярного відстежування можна включити, клацнувши на кнопці POLAR (ОТСПОЛЯР) в рядку стану або натискуючи функціональну клавішу F10 . Після активізації цього режиму AutoCAD починає відстежувати певні напрями від поточної крапки.
Об'єктне відстежування є механізмом, що полегшує вибір крапок, що лежать на лініях відстежування і проходячих через крапки об'єктів, вказуваних за допомогою об'єктної прив'язки. Об'єктне відстежування розширює і доповнює можливості об'єктної прив'язки. Цей режим включається кнопкою OTRACK (ОТС-ОБЪЕКТ) в рядку стану або функціональною клавішею F11 .
Крокова прив'язка.Окрім розглянутих вище режимів прив'язок, існує ще декілька режимів креслення, що в деяких випадках істотно полегшують побудову. Один з них крокова прив'язка. Це прив'язка до вузлів уявної сітки, нанесеної поверх креслення.
Даний режим включається натисненням кнопки SNAP (КРОК) в рядку стану або функціональної клавіші F9 .
5.Редагування обєктів.
Для редагування об'єкту необхідно його виділити. Простий приклад виділення об'єкту це клацання кнопкою миші на об'єкті. Виділити об'єкт можна також рамкою, тобто прямокутною областю. Подібний принцип виділення застосовується в багатьох графічних редакторах (наприклад, Photoshop, 3ds Max).
Для виділення в AutoCAD існують два типи рамок: звична і січна. Звична рамка виділення є прямокутником з суцільними лініями, який розтягується у міру переміщення покажчика миші і виділяє тільки ті об'єкти, які повністю потрапляють всередину цієї рамки. Для отримання звичної рамки необхідно вести покажчик миші зліва направо.
Швидкий вибір об'єктів.Команда швидкого вибору часто використовується креслярями при роботі з великою кількістю об'єктів. В цьому немає нічого дивовижного, адже вона дуже зручна. Зупинимося на описі функцій цієї команди детальніше.
Викликати діалогове вікно Quick Select (Швидкий вибір) можна декількома способами.
- Вибрати в меню Tools (Сервіс) пункт Quick Select (Швидкий вибір).
Виділити об'єкт і викликати правою кнопкою миші контекстне меню, в якому вибрати пункт Quick Select (Швидкий вибір)
5.2. Редагування за допомогою маркерів.Після вибору об'єкту на ньому з'являються так звані маркери. Вони мають вид синіх квадратних міток, розташованих в характерних точках об'єкту. При цьому сам об'єкт підсвічується і стає як би пунктирним.
Для настройки маркерів необхідно виконати наступні операції.
- Вибрати в меню Tools (Сервіс) пункт Options (Параметри).
- У діалоговому вікні Options (Параметри), що з'явилося, перейти на вкладку Selection (Вибір) .
- У області Grips (Маркери) встановити прапорець Enable grips (Включити маркери).
- У області Grip Size (Розмір маркера), при бажанні, задати потрібний розмір маркера.
- Натискувати кнопку OK для підтвердження настройок і закриття діалогового вікна Options (Параметри).
Редагування примітиву Line (Відрізок). Розглянемо на прикладі редагування і характерні маркери примітиву Line (Відрізок). Виберіть в меню або на панелі інструментів Draw (Малювання) пункт або кнопку Line (Відрізок). Побудуйте відрізок завдовжки 100 мм під кутом 0°, що лежить на горизонтальній площині.
Нагадаю, що для цього необхідне включити об'єктну прив'язку, об'єктне і полярне відстежування, натискувати на панелі 2D Draw (Двомірне малювання) пульта управління кнопку Line (Відрізок), клацнути кнопкою миші на області малювання, а потім зловити кут 0°. Після цього в командному рядку ввести значення 100 і натискувати клавішу Enter, потім клавішу Esc для підтвердження закінчення побудови.
Далі виділите відрізок будь-яким з описаних вище способів простою або січною рамкою. Після цього на об'єкті з'являться три сині квадратні мітки це і є маркери об'єкту). З їх допомогою можна редагувати вже створений відрізок (розтягувати, переміщати, повертати, масштабувати і дзеркально відображати об'єкт).
5.3. Видалення об'єктів.При побудові креслення користувачу завжди доводиться стикатися з виправленням допущених на малюнку помилок. Для видалення непотрібних або випадково створених об'єктів в програмі AutoCAD існує декілька способів.
- Введення в командний рядок команди ERASE (Стерти). При цьому програма запитає виділити об'єкти, що підлягають видаленню. Вказавши потрібні об'єкти будь-яким з відомих вам способів, натискуйте клавішу Enter для завершення операції. У відповідь на запит про виділення об'єктів можна скористатися будь-яким з наступних параметрів:
- ввести p (Previous (Поточний)), після чого будуть видалені всі об'єкти в поточній групі;
- ввести l (Last (Останній)), після чого буде видалений останній створений об'єкт;
- ввести all (Все) для видалення всіх об'єктів малюнка.
- Виділення об'єктів, що підлягають видаленню, і натиснення клавіші Delete.
- Натиснення кнопки Erase (Стерти) на панелі інструментів Modify (Редагування). Для цього необхідно виділити потрібний об'єкт, натискувати кнопку Erase (Стерти) і завершити команду натисненням клавіші Enter .
- Виконання команди Modify Erase (Редагування Стерти). Далі слід діяти так, як вказано при описі першого способу видалення.
5.4. Відміна і повернення дій.Звичайно ж, в процесі редагування (як і при виконанні будь-якої іншої роботи в AutoCAD) ніхто не застрахований від помилок. Можна помилитися і при видаленні об'єкту, і при його редагуванні. Для виправлення помилок в програмі передбачена можливість відміни виконаних дій.Останню дію можна відмінити одним з наступних способів.
- Виконавши команду Edit Undo (Правка Відмінити).
- Ввівши в командний рядок команду UNDO (Відмінити). Для відновлення останнього видаленого об'єкту в програмі AutoCAD існує ще і команда OOPS (Ой).
- Натискуючи кнопку Undo (Відмінити) на панелі інструментів Standard Annotation (Стандартна аннотационная).
- Скориставшися поєднанням клавіш Ctrl+Z.
5.5. Властивості об'єктів.Палітра Properties (Властивості).Кожний примітив в програмі AutoCAD має свій набір властивостей. Для перегляду і редагування властивостей об'єкту або наборів об'єктів в пакеті AutoCAD є щонайпотужніший інструмент палітра Properties (Властивості) .
Щоб відкрити палітру властивостей, необхідно виконати одну з наступних дій.
- Натискувати кнопку Properties (Властивості) на панелі інструментів Standard Annotation (Стандартна аннотаційна).
- Скористатися поєднанням клавіш Ctrl+1.
- Двічі клацнути на об'єкті. При цьому на екрані відразу з'явиться палітра з набором властивостей, відповідних вибраному об'єкту.
- Клацнути на виділеному об'єкті правою кнопкою миші і вибрати в контекстному меню, що з'явилося, пункт Properties (Властивості).
Калькулятор в AutoCAD 2008.Для виклику палітри калькулятора у програмі AutoCAD 2008 необхідно виконати одну з наступних дій:
- ввести в командний рядок QuickCalc (Швидкий підрахунок);
- натискувати кнопку QuickCalc (Швидкий підрахунок) на панелі інструментів Standard Annotation (Стандартна аннотаційна);
- скористатися поєднанням клавіш Ctrl+8.
5.6. Копіювання об'єктів.У програмі AutoCAD існує можливість однократного і багатократного копіювання об'єктів.
При виконанні однократного копіювання програма розпізнає першу крапку як базову і щодо неї створює копію об'єктів, яка буде зміщена на вказаний вектор.
При багатократному копіюванні після виділення копійованих об'єктів програма видає запит про вказівку базової крапки для вибраних об'єктів. Якщо вказати крапку, то AutoCAD розміщує копію об'єкту в цій крапці щодо базової. Потім запит повториться для наступної копії об'єкту. Щоб завершити команду, необхідно натискувати клавішу Enter .
Для виконання копіювання необхідно виділити потрібний об'єкт і викликати команду копіювання. Зробити це можна декількома способами.
- Ввівши в командний рядок команду СМІТТЮ (Копіювати).
- Вибравши пункт Сміттю (Копіювати) в меню Modify (Редагування).
- Натискуючи кнопку Сміттю (Копіювати) на панелі 2D Draw (Двомірне малювання) пульта інструментів.
5.7. Побудова дзеркального відображення.Команда MIRROR (Дзеркало) створює дзеркальні копії об'єктів. Найчастіше її використовують для побудови симетричних об'єктів. Викликати команду MIRROR (Дзеркало) можна декількома способами.
- Ввівши в командний рядок команду MIRROR (Дзеркало).
- Вибравши пункт Mirror (Дзеркало) в меню Modify (Редагування).
- Натискуючи кнопку Mirror (Дзеркало) на панелі 2D Draw (Двомірне малювання) пульта інструментів.
5.8. Масиви.Масив в пакеті AutoCAD є впорядкованим розмноженням об'єкту. Використовування даної команди дуже зручне при побудові великої кількості однакових об'єктів. Наприклад, при створенні креслення морського або річкового судна використовування масивів зручне в побудові кают креслярю достатньо побудувати один об'єкт (каюту), а потім розмножити його, вказавши потрібний інтервал.
У пакеті AutoCAD виділяють два види масивів: прямокутні і кругові. За умовчанням програма пропонує будувати прямокутний масив, за допомогою якого можна розмножити вибрані об'єкти уздовж двох перпендикулярних напрямів. Круговий масив є розмноженням об'єктів по колу.
Викликати команду ARRAY (Масив) можна будь-яким з наступних способів:
- ввівши в командний рядок команду ARRAY (Масив);
- вибравши пункт Array (Масив) в меню Modify (Редагування);
- натискуючи кнопку Array (Масив) на панелі 2D Draw (Двомірне малювання) пульта інструментів.
5.9. Переміщення об'єктів.Щоб перемістити об'єкти, необхідно задати базову крапку і вказати її нове місцерозташування.
Для точного переміщення об'єктів використовуються введення координат і режими об'єктної прив'язки.
Для виклику команди переміщення на екран необхідно виконати будь-яку з наступних операцій.
- Ввести в командний рядок команду MOVE (Перемістити).
Вибрати пункт Move (Перемістити) в меню Modify (Редагування)
5.10. Поворот об'єктів.У програмі AutoCAD для редагування об'єктів широко використовується команда ROTATE (Повернути). З її допомогою користувач може повертати вибрані об'єкти на вказаний кут щодо базової крапки. Для виклику даної команди необхідно виконати будь-яку з наступних операцій.
- Ввести в командний рядок команду ROTATE (Повернути).
- Вибрати пункт Rotate (Повернути) в меню Modify (Редагування).
- Натискувати кнопку Rotate (Повернути) на панелі 2D Draw (Двомірне малювання) пульта управління.
Клацнути на виділеному об'єкті правою кнопкою миші і вибрати в контекстному меню пункт Rotate (Повернути
5.11. Масштабування об'єктів.Масштабування це пропорційне збільшення або зменшення всіх геометричних розмірів об'єкту в задану кількість раз. Масштабування проводиться щодо базової крапки, яка залишається нерухомою.
При масштабуванні об'єктів дотримується рівність масштабних коефіцієнтів по всіх осях. Таким чином, при збільшенні і зменшенні пропорції об'єкту зберігаються. Масштабування можна виконувати шляхом вказівки базової крапки і нової довжини одиниці малюнка, з якої виводиться масштабний коефіцієнт, або шляхом явного введення коефіцієнта. Крім того, коефіцієнт може визначатися з відношення поточної і нової довжин опорного відрізка.
Для виклику команди масштабування необхідно виконати будь-яку з наступних операцій.
- Ввести в командний рядок команду SCALE (Масштабувати).
- Вибрати пункт Scale (Масштабувати) в меню Modify (Редагування).
- Натискувати кнопку Scale (Масштабувати) на панелі 2D Draw (Двомірне малювання) пульта управління .
- Клацнути на виділеному об'єкті правою кнопкою миші і вибрати в контекстному меню пункт Scale (Масштабувати).
5.12. Розтягання об'єктів.Команда STRETCH (Розтягнути) використовується в пакеті AutoCAD для розтягання або стискання об'єктів або фрагмента контура. Ця команда дозволяє також змінити групу об'єктів, не порушуючи їх взаємозв'язок. За допомогою STRETCH (Розтягнути) можна видозмінювати відрізки, сегменти поліліній, дуги, еліптичні дуги, сплайни. Для виклику даної команди необхідно виконати будь-яку з наступних дій.
- Ввести в командний рядок команду STRETCH (Розтягнути).
- Вибрати пункт Stretch (Розтягнути) в меню Modify (Редагування).
5.13. Обрізання об'єктів.Обрізання об'єкту виконується за допомогою команди TRIM (Обрізати), яка дозволяє обрізати частину об'єкту, використовуючи для цього перетинаючі його інші об'єкти. Крім того, ця команда може служити для подовження одного об'єкту до іншого.
Для виклику команди необхідно виконати будь-яку з наступних дій:
- ввести в командний рядок команду TRIM (Обрізати);
- вибрати пункт Trim (Обрізати) в меню Modify (Редагування);
- натискувати кнопку Trim (Обрізати) на панелі 2D Draw (Двомірне малювання) пульта інструментів.
5.14. Подовження об'єктів.Для редагування довжин або центральних кутів об'єктів призначена команда EXTEND (Подовжити). Вона також дає можливість обрізати об'єкт. Фактично, починаючи з AutoCAD 2000, команди TRIM (Обрізати) і EXTEND (Подовжити) взаємозамінні і вам достатньо уміти користуватися одну з них. Можна витягати об'єкт за допомогою команди TRIM (Обрізати) і, навпаки, обрізати об'єкт, використовуючи команду EXTEND (Подовжити).
Для виклику команди необхідно виконати будь-яку з наступних дій:
- ввести в командний рядок команду EXTEND (Подовжити);
- вибрати пункт Extend (Подовжити) в меню Modify (Редагування);
- натискувати кнопку Extend (Подовжити) на панелі 2D Draw (Двомірне малювання) пульта інструментів.
5.15. Розрив об'єкту.
Розриви в двох крапках.
При редагуванні об'єкту достатньо часто використовується команда BREAK (Розірвати), яка дозволяє розірвати об'єкт в двох вибраних крапках. Для виконання цієї команди використовується одна з наступних дій:
- введення в командний рядок команди BREAK (Розірвати);
- вибір пункту Break (Розірвати) в меню Modify (Редагування);
натиснення кнопки Break (Розірвати) на панелі 2D Draw (Двомірне малювання) пульта інструментів
5.16. Об'єднання об'єктів.Команда JOIN (Об'єднати) дозволяє об'єднувати однорідні, знаходяться на одній лінії, об'єкти типу лінії, дуги, ламаної, сплайна і еліптичної дуги в один об'єкт. Можливе також об'єднання двох і більш дуг в одне коло або відповідно еліпс. Для виконання команди JOIN (Об'єднати) необхідно виконати одну з наступних дій:
- ввести в командний рядок команду JOIN (Об'єднати);
- вибрати пункт Join (Об'єднати) в меню Modify (Редагування);
натискувати кнопку Join (Об'єднати) на панелі 2D Draw (Двомірне малювання) пульта інструментів
5.17. Побудова фаски.Команда CHAMFER (Фаска) служить для побудови фасок в місцях перетину об'єктів (ліній або поліліній). Фаскою називають похилу поверхню, яка замінює гострий кут. При побудові фаски необхідно вказати дві прямі, створюючі кут, а також відстань, на яку вона повинна бути віддалена від існуючого кута.
Для побудови фаски необхідно виконати одну з наступних дій:
- ввести в командний рядок команду CHAMFER (Фаска);
- вибрати пункт Chamfer (Фаска) в меню Modify (Редагування);
- натискувати кнопку Chamfer (Фаска) на панелі 2D Draw (Двомірне малювання) пульта інструментів.
5.18. Побудова округлення.Округлення це з'єднання двох об'єктів (ліній, поліліній, дуг) між собою дугою заданого радіусу. Округлення задається командою FILLET (Округлення) і дуже нагадує команду CHAMFER (Фаска), розглянуту вище. Але якщо за допомогою команди CHAMFER (Фаска) на місці кута креслиться скіс заданого радіусу або на заданій відстані, то у випадку з FILLET (Округлення) на місці кута утворюється заоеруглення.
Для побудови заокруглення необхідно виконати одну з наступних дій:
- ввести в командний рядок команду FILLET (Округлення);
- вибрати пункт Fillet (Округлення) в меню Modify (Редагування);
- натискувати кнопку Fillet (Округлення) на панелі 2D Draw (Двомірне малювання) пульта інструментів.
5.19. Розбиття об'єктів.Розбиття це розділення блоків на становлячі їх примітиви. Розбиття задається командою EXPLODE (Розбиття).
Для розбиття об'єктів необхідно виконати одну з наступних дій:
- ввести в командний рядок команду EXPLODE (Розбиття);
- вибрати пункт Explode (Розбиття) в меню Modify (Редагування);
натискувати кнопку Explode (Розбиття) на панелі інструментів Modify (Редагування).