Будь умным!


У вас вопросы?
У нас ответы:) SamZan.net

апологія аксіологія онтологія гносеологія антологія 2 0 1 1 1 120 В чому сутність філософс

Работа добавлена на сайт samzan.net:


PAGE  29

! 1 Філософія, її зміст і проблематика

 

№ 1, 0, 1, 1, 1, 120

Розділ філософії, який вивчає пізнання, джерела і форми знання, методи і межі знання називається:

-апологія

-аксіологія

-онтологія

+гносеологія

-антологія

№ 2, 0, 1, 1, 1, 120

В чому сутність філософського світогляду:

+теоретична форма світогляду, що відображує світ у поняттях і обумовлених знаннях

-синкретична форма світогляду, що відображає світ в чуттєво-наочному образі

-форма світогляду, що ділить світ на надприродний і земний, і ставить земний світ в залежність від надприродного

-синкретична форма світогляду, що відображає світ в художньому образі

-форма світогляду, що відображає світ в емпіричному знанні

№ 3, 0, 1, 1, 1, 120

В чому сутність міфологічного світогляду:

-теоретична форма світогляду, що відображує світ у поняттях і обумовлених знаннях

+синкретична форма світогляду, що відображає світ в чуттєво-наочному образі

-форма світогляду, що ділить світ на надприродний і земний, і ставить земний світ в залежність від надприродного

-синкретична форма світогляду, що відображає світ в художньому образі

-форма світогляду, що відображає світ в емпіричному знанні

№ 4, 0, 1, 1, 1, 120

В чому сутність релігійного світогляду:

-теоретична форма світогляду, що відображує світ у поняттях і обумовлених знаннях

-синкретична форма світогляду, що відображає світ в чуттєво-наочному образі

+форма світогляду, що ділить світ на надприродний і земний, і ставить земний світ в залежність від надприродного

-синкретична форма світогляду, що відображає світ в художньому образі

-форма світогляду, що відображає світ в емпіричному знанні

№ 5, 0, 1, 1, 1, 120

Розділ філософії, який вивчає буття, форми і способи буття світу, його першооснову і сутність називається:

-апологія

-аксіологія

+онтологія

-гносеологія

-антологія

№ 6, 0, 1, 1, 1, 120

Хто вперше вжив термін «філософія» у відношенні до тих, хто прагне до вищої мудрості:

+Піфагор

-Платон

-Парменід

-Протагор

-Арістотель

№ 7, 0, 1, 1, 1, 120

Чим відрізняється філософія від науки:

+екзистенціями на спрямованість відображення світу

-відображення світу у формі понять

-раціональний спосіб осягнення світу

-системність і обумовленість знання

-прагнення до істини

№ 8, 0, 1, 1, 1, 120

Система найзагальніших знань, цінностей, переконань, практичних настанов, які регулюють ставлення людини до світу називається:

+світогляд

-апологія

-онтологія

-мистецтво

-гносеологія

№ 9, 0, 1, 1, 1, 120

Історичні типи світогляду:

-Аміфологічний, релігійний, філософський, онтологічний

-міфологічний, релігійний, первісний, сучасний

-релігійний, філософський, трансцендентний, метафізичний

-філософський, світоглядний, релігійний, діалектичний

+міфологічний, релігійний, філософський, науковий

№ 10, 0, 1, 1, 1, 120

Основні компоненти світогляду:

+знання, цінності, переконання, ідеали

-знання, цінності, теореми, ідеологія

-знання, дії, висновки, формули

-прагнення, цінності, думки, теореми

-цінності, ідеологія, формули, теореми

№ 11, 0, 1, 1, 1, 120

Основні розділи у структурі філософії:

+онтологія, гносеологія, аксіологія

-апологія, герменевтика, аксіологія

-онтологія, метафізика, аксіологія

-аксіологія, естетика, прагматика

-гносеологія, пропедевтика, антологія

№ 12, 0, 1, 1, 1, 120

Що є предметом вивчення філософії:

-структура різних областей природи, їх властивості

-специфіка і структура живих організмів

-психіка людини, її механізми

-право і його походження

+світ як ціле, місце людини у світі, її відношення до світу

№ 13, 0, 1, 1, 1, 120

Що є спільним між філософією і наукою:

+раціонально-логічні методи дослідження

-екзистенційна спрямованість знання

-перевірка знання через досвід

-практична корисність знання

-експериментальність при пошуку істини

№ 14, 0, 1, 1, 1, 120

Діалектика як філософський метод:

-розглядає світ як щось незмінне і нерухоме

+розглядає світ у зміні і розвитку

-заперечує розвиток світу і його зміни

-зводить розвиток до механічних змін

-розглядає лише кількісні зміни

№ 15, 0, 1, 1, 1, 120

Яке з перерахованих понять не входить в структуру філософії:

-аксіологія

-гносеологія

-онтологія

+апологія

-соціальна філософія

№ 16, 0, 1, 1, 1, 120

Підсистеми, або рівні світогляду:

-знання, світовідчуття, світобачення

-світоглядність, переконання, світорозуміння

+світовідчуття, світосприйняття, світорозуміння

-світосприйняття, ідеологія, світорозуміння

! 2 Антична філософія

№ 17, 0, 2, 1, 1, 120

Хто з перелічених філософів водить у філософію поняття “логос”:

-Сократ

+Геракліт

-Парменід

-Платон

-Арістотель

№ 18, 0, 2, 1, 1, 120

Анаксімандр вважав першопочатком усього сущого:

-число

+апейрон

-гомеомерії

-повітря

-землю

№ 19, 0, 2, 1, 1, 120

Анаксімен вважав першопочатком усього сущого:

-число

-апейрон

-гомеомерії

+повітря

-землю

№ 20, 0, 2, 1, 1, 120

Яка природа платонівської ідеї?

-ідея нематеріальна  і не осяжна розумом, а чуттями

-ідея матеріальна, але осяжна розумом

-ідея матеріальна і осяжна розумом

+ідея нематеріальна, але осяжна розумом

-ідея пост-матеріальна і неосяжна розумом

№ 21, 0, 2, 1, 1, 120

Хто з перерахованих античних філософів не належав до досократиків:

-Піфагор

-Парменід

+Платон

-Анаксімен

№ 22, 0, 2, 1, 1, 120

Які причини виникнення речей виділяє Арістотель

+цільова, матеріальна, дійова, формальна

-матеріальна, дійова, проміжна, формальна

-універсальна, формальна, матеріальна, проміжна

-дійова, цільова, матеріальна, сутнісна

-матеріальна, формальна, практична, теоретична

№ 23, 0, 2, 1, 1, 120

Яка з даних причин виникнення речей не згадується Арістотелем:

-матеріальна

-дійова

-цільова

+практична

-формальна

№ 24, 0, 2, 1, 1, 120

Яким поняттям Платон позначив вічне, єдине, незмінне і осяжне розумом:

+ідея

-логос

-космос

-апейрон

-природа

№ 25, 0, 2, 1, 1, 120

Протилежністю до якого вчення були апорії (парадокси) Зенона:

+діалектики Геракліта

-натурфілософії мілетців

-метафізики Арістотеля

-теорії ідей Платона

-етики Сократа

№ 26, 0, 2, 1, 1, 120

Розуміння буття у Парменіда:

+буття і мислення тотожні

-буття множинне і ділиме

-буттям є те, що сприймається чуттями

-буття – абстрактне поняття

-буття нема, а є небуття

№ 27, 0, 2, 1, 1, 120

Сократ обвинувачувався у злочині:

-ухиляння від сплати податків

-злісне хуліганство

-образу влади

+поганий вплив на молодь

-перебування в нетверезому стані

№ 28, 0, 2, 1, 1, 120

Основна філософська проблема яку поставили досократики була:

-проблема матерії

-проблема душі

-проблема моралі

+проблема першопочатку

-проблема пізнання

№ 29, 0, 2, 1, 1, 120

Грецьке слово „діалектика” першопочатково означало:

-магічний ритуал

-театральна вистава

-дволикість

-першопочаток

+мистецтво суперечки

№ 30, 0, 2, 1, 1, 120

Згідно античних філософів “мікрокосмос” це:

-світ у цілому

-світ мікротіл

+світ людини

-світ природи

-світ планет

№ 31, 0, 2, 1, 1, 120

Сутність вчення яких філософів виражає вислів: «людина – міра всіх речей»:

-мілетці

+софісти

-піфагорійці

-елеати

-сократики

№ 32, 0, 2, 1, 1, 120

Хто в античній філософії розглядав матерію як можливість буття речей, а форму як їх сутність:

-Платон

-Геракліт

+Арістотель

-Сократ

-Парменід

№ 33, 0, 2, 1, 1, 120

Хто в античній філософії почав вивчати людину, виходячи з ідеї «пізнай самого себе»:

-Фалес

+Сократ

-Платон

-Арістотель

-Геракліт

№ 34, 0, 2, 1, 1, 120

За що Арістотель критикує теорію ідей Платона:

-за діалектичний підхід при розгляді ідей

-за раціоналізм в розумінні сутності ідей

+за приписування ідеям самостійного існування, за подвоєння світу

-за матеріалістичний розгляд тілесності речей

-за використання досягнень попередньої філософії

№ 35, 0, 2, 1, 1, 120

В чому сутність діалектики Геракліта:

-буття єдине і нерухоме

-душа – дещо саморухоме, а все саморухоме безсмертне

+все тече, все змінюється; одне і те ж в нас – живе і мертве, молоде і старе

-можна війти двічі в одну і ту ж річку

-руху нема, множинності нема

№ 36, 0, 2, 1, 1, 120

Хто з філософів вважав першопочатком усього воду:

-Анаксімен

-Анаксагор

+Фалес

-Геракліт

-Анаксімандр

№ 37, 0, 2, 1, 1, 120

яка з даних апорій не згадується Зеноном:

-про Ахілла і черепаху

-дихотомія

-про рух стріли

-про стадіон

+про лисицю і вовка

№ 38, 0, 2, 1, 1, 120

«Апейрон» можна перекласти як:

-подібне на усе

-неділиме

+необмежене

-ідея

-початок

№ 39, 0, 2, 1, 1, 120

 «Архе» означає:

-ділиме

+першопочаток

-неділиме

-кінець

-необмежене

№ 40, 0, 2, 1, 1, 120

Яка з даних рис не була характерна для софістів:

-релятивізм

+нігілізм

-практицизм

-сенсуалізм

№ 41, 0, 2, 1, 1, 120

Хто з філософів вважав, що чеснота грунтується на пізнанні, а також, що «Хто мудрий, той і добрий»?

-Фалес

+Сократ

-Арістотель

-Демокріт

-Піфагор

№ 42, 0, 2, 1, 1, 120

Які чесноти відповідають частинам душі (розумна, пристрасна, вольова) за Платоном:

-мудрість, пристрасть, воля

-мудрість, прагнення, сила

+мудрість, поміркованість, мужність

-добро, благо, істина

-істина, воля, душа

!3 Філософія Середньовіччя та Відродження

№ 43, 0, 3, 1, 1, 120

У Середньовіччі філософія по відношенню до теології вважалась:

-матірю

-сестрою

+служницею

-нянею

-дружиною

№ 44, 0, 3, 1, 1, 120

Початковим періодом середньовічної філософії є:

-томізм

-схоластика

-раціоналізм

+апологетика

-гуманізм

№ 45, 0, 3, 1, 1, 120

Як називається філософія, яка захищала християнство від критики античних мислителів:

-діалектика

+апологетика

-метафізика

-схоластика

-софістика

№ 46, 0, 3, 1, 1, 120

Яка риса характерна для Середньовічної філософії:

-природоцентризм

-соціоцентризм

-антропоцентризм

+теоцентризм

-космоцентризм

№ 47, 0, 3, 1, 1, 120

На вчення яких античних філософів спиралась середньовічна філософія Західної Європи:

-Сократ, Платон

-Арістотель, Епікур

-Платон, Анаксімен

-Протагор, Пармені

+Платон, Арістотель

№ 48, 0, 3, 1, 1, 120

 Що таке патристика:

-вчення християнських теологів спрямовані проти Платона

-вчення християнських філософів 11-12ст., що полемізували з апологетами християнського віровчення

-вчення християнських теологів спрямовані проти метафізики Арістотеля

+вчення «Отців Церкви» 5-8 ст., в яких розроблялось християнське вчення

№ 49, 0, 3, 1, 1, 120

 Який напрям середньовічної філософії  наголошував на єдності віри та розуму, філософії та релігії?

-апологетика

+схоластика

-гуманізм

-космоцентризм

-антропоцентризм

№ 50, 0, 3, 1, 1, 120

Як називається підхід, в центрі уваги якого знаходиться людина:

-релятивізм

-пантеїзм

+антропоцентризм

-соціоцентризм

-природо центризм

№ 51, 0, 3, 1, 1, 120

Як називається підхід, що проголошує людину, її свободу і гідність як вищу цінність:

-егоїзм

+гуманізм

-природоцентризм

-реалізм

-пантеїзм

№ 52, 0, 3, 1, 1, 120

 Як називається процес звільнення суспільства і культури від панування релігії і церкви:

-реформація

-відродження

-політизація

-соціалізація

+секуляризація

№ 53, 0, 3, 1, 1, 120

Яке з даних понять найменш характерне для філософії доби Відродження?

-натурфілософія

-антропоцентризм

+креаціонізм

-гуманізм

-пантеїзм

№ 54, 0, 3, 1, 1, 120

Геліоцентрична теорія була створена і обґрунтована:

-Дж.Бруно

+М.Коперніком

-М.Кузанським

-А.Ейнштейном

-Т.Аквінським

№ 55, 0, 3, 1, 1, 120

Хто з цих мислителів змальовував утопічні моделі суспільства?

-Т.Мор, Дж.Бруно

-Т.Кампанелла, Вольтер

-Дж.Бруно, Вольтер

-Т.Мор, Локк

+Т.Мор, Т.Кампанелла

! 4 Філософія Нового Часу

№ 56, 0, 4, 1, 1, 120

Який з даних видів помилок («ідолів» або «примар») не згадується Ф.Беконом:

-примари печери

-примари роду

-примари площі

+примари парку

№ 57, 0, 4, 1, 1, 120

Який з даних філософів вважав, що душа людини від природи є «чистою дошкою» і заперечував існування «вроджених ідей»:

-Ф.Бекон

-Платон

-Г.Лейбніц

-Р.Декарт

+Дж.Локк

№ 58, 0, 4, 1, 1, 120

Яке з даних визначень найкраще розкриває зміст поняття «пантеїзм»:

-пантеїзм це - ототожнення матерії і першопочатку

-пантеїзм це - ототожнення Бога і духовної субстанції

-пантеїзм це - ототожнення природи і матерії

+пантеїзм це -  ототожнення Бога і природи

№ 59, 0, 4, 1, 1, 120

Головною проблемою філософії Нового Часу 17ст. була проблема:

-людини

+методу наукового пізнання

-матеріального і ідеального

-буття і небуття

№ 60, 0, 4, 1, 1, 120

Який філософський напрям розвивався у поглядах Декарта:

-конвенціоналізм

+раціоналізм

-скептицизм

-емпіризм

№ 61, 0, 4, 1, 1, 120

Через що отримується знання у емпіризмі:

+досвід

-інтуїція

-мудрість

-віра

№ 62, 0, 4, 1, 1, 120

Який філософський напрям розвинувся у поглядах Ф.Бекона:

-інструменталізм

-екзистенціалізм

+емпіризм

-раціоналізм

№ 63, 0, 4, 1, 1, 120

Справжній вчений за Беконом мав наслідувати:

-павукам

-мурахам

+бджолам

-метеликам

№ 64, 0, 4, 1, 1, 120

Хто  філософів Нового Часу розробив дедуктивний метод:

-Бекон

-Лейбніц

-Паскаль

+Декарт

№ 65, 0, 4, 1, 1, 120

Один з чотирьох видів помилкових суджень, від яких слід звільнитися перед тим, як починати пізнання – це:

+«примари печери» Ф.Бекона

-«примари розуму» Р.Декарта

-субстанції Лейбніца

-теорія “чистої дошки» Дж.Локка

№ 66, 0, 4, 1, 1, 120

“Примари театру” – це …:

-пов’язані з недосконалістю людського розуму та органів чуття людини, укорінені в самій людській природі.

-проникають у пізнання разом зі словами та іменами, породжуються спілкуванням людей  і зумовлені вживанням застарілих понять, суджень, слів.

-зумовлені індивідуальними особливостями людини, її вихованням, звичками, що примушують людину спостерігати природу ніби із своєї печери.

+породжуються сліпою вірою людей в авторитети, стародавні традиції, помилкові теорії, упереджені гіпотези

-зумовлені деякими особливостями людини, її освітою, нахилами, що примушують людину спостерігати природу ніби за виставою театрі.

№ 67, 0, 4, 1, 1, 120

Індуктивний метод – це:

-метод, за допомогою якого відбувається сходження від теоретичних узагальнень до окремих спостережень.

-метод, за допомогою якого відбувається сходження від загальних фактів до конкретних фактів

-метод, за допомогою якого відбувається сходження від посередніх фактів, зайвих спостережень до практичних висновків

-метод, за допомогою якого відбувається сходження від остаточних фактів, окремих теорій до фактів конкретних

+метод, за допомогою якого відбувається сходження від одиничних фактів, окремих спостережень до теоретичних узагальнень

№ 68, 0, 4, 1, 1, 120

Яке з даних тверджень не належить до правил дедуктивного методу Р.Декарта:

-істинними можна вважати лише ті положення, які не викликають ніякого сумніву і не потребують доведення, істинність яких для розуму самоочевидна. (Піддавай усе сумніву!)

+слід намагатись досягати того знання, що є дедуктивним і не вимагає повного переліку, детального огляду всіх ланок та фактів.

-кожну складну проблему слід ділити на простіші і робити це доти, доки не прийдемо до ясних та очевидних речей.

-слід дотримуватись певного «порядку мислення”, який полягає в тому, щоб починати з найпростіших і доступних для пізнання предметів і поступово сходити до складніших і важчих.

-слід прагнути досягнення повноти знання, орієнтуватись на послідовність та ретельність дедуктивного виведення і вимагає повного переліку, детального огляду всіх ланок.

№ 69, 0, 4, 1, 1, 120

Як називається вчення, що вважає джерелом і критерієм знання розум:

-емпіризм

-скептицизм

-агностицизм

-сенсуалізм

+раціоналізм

№ 70, 0, 4, 1, 1, 120

Як називається вчення, що вважає джерелом і критерієм знання чуттєвий досвід:

+емпіризм

-скептицизм

-агностицизм

-релятивізм

-раціоналізм

№ 71, 0, 4, 1, 1, 120

В чому Р.Декарт бачить критерій істини:

-істиною є лише те знання, яке запозичене зі схоластики

-істиною є лише те знання, яке співпадає з предметом пізнання

-істиною є лише те знання, яке отримане зі Святого Письма

+істиною є лише те знання, яке не викликає сумнівів розуму

-істиною є лише те знання, яке перевірено досвідом

! 5 Сучасна філософія Заходу 19-20 ст.

№ 72, 0, 5, 1, 1, 120

Хто запровадив у науку поняття "колективного несвідомого":

+З.Фройд

-В.Франкл

-Е.Берн

-К.Юнг

-Е.Муньє

№ 73, 0, 5, 1, 1, 120

Ніцшеанська Надлюдина більше всього прагнула:

-свободи, рівності, братерства

-спасіння в потойбічному житті

-любові жінок

+влади над світом

№ 74, 0, 5, 1, 1, 120

Що таке сублімація за Фройдом:

-переведення психічного змісту із свідомості у несвідоме і збереження його у несвідомому стані

+відхилення енергії сексуальних потягів від прямої мети і спрямування на несексуальні (соціальні) цілі;

-психічна енергія, яка лежить в основі всіх сексуальних проявів індивіда

-процес тлумачення сновидінь за Фройдом

-інстинкт самозбереження і консервації індивіда

№ 75, 0, 5, 1, 1, 120

Яка з даних ідей найменше відповідає філософії Ніцше:

-занепад європейської культури

-воля до влади

+повага до жінок

-ідея надлюдини

№ 76, 0, 5, 1, 1, 120

Структура людської психіки за Фройдом

-свідоме-несвідоме-досвідоме

- Воно-Він-Вона

-Я – лібідо – підсвідоме

+Воно – Я – Над-Я

-лібідо – Воно – Я

№ 77, 0, 5, 1, 1, 120

Який філософський напрямок стверджував: «Критерієм істини є корисність, яка розуміється як щось, що дає задоволення».

-екзистенціалізм

-фрейдизм

-персоналізм

-структуралізм

+прагматизм

№ 78, 0, 5, 1, 1, 120

В чому суть ірраціоналізму:

-напрямок у філософії, що робить основою світорозуміння розум

+напрямок у філософії, що робить основою розуміння світу щось недосяжне для розуму

-напрямок у філософії, що вважає, що світ можна зрозуміти досвідним шляхом

-напрямок у філософії, що вважає, що світ можна пізнати в синтезі досвіду і розуму

-напрямок у філософії, що вважає, що світ можна пізнати лише науковим шляхом

№ 79, 0, 5, 1, 1, 120

В чому психоаналіз бачить витоки культури:

-реалізація творчих можливостей

+сублімація первинних потягів

-самореалізація людиною її власного «Я»

-суспільні відносини

-матеріальне виробництво

№ 80, 0, 5, 1, 1, 120

Хто з мислителів є автором концепції «сумніву-віри», згідно якої функцією мислення є подолання сумніву та вироблення стійкої віри, як звички діяти за будь-яких обставин?

-З.Фройд

-Ф.Ніцше

+Ч.Пірс

-А.Бергсон

-А.Шопенгауер

№ 81, 0, 5, 1, 1, 120

Хто з філософів тлумачить пізнання не як пасивне спостереження, а як «енергійне втручання» у якесь пізнавальне явище?

-Ф.Бекон

+Р.Декарт

-З.Фройд

-Ф.Ніцше

+Дж.Дьюї

№ 82, 0, 5, 1, 1, 120

В чому З.Фройд бачив суть несвідомого:

-думки, емоції, обумовлені раціональністю людини

-думки, емоції людини, обумовлені об’єктом пізнання

+імпульси, потяги, які не усвідомлюються людиною

-та частина психіки, яка обумовлена вихованням і культурою

-відчуття, сприйняття, обумовлені чуттєвим пізнанням

! 6 Філософська думка України

№ 83, 0, 6, 1, 1, 120

Скільки натур виділяє Г.Сковорода:

-одну

+дві

-три

-чотири

-ні однієї

№ 84, 0, 6, 1, 1, 120

Яка з даних концепцій не належить Г.Сковороді

-нерівна рівність

-сродна праця

+чотири світи

-дві натури

-вчення про щастя

№ 85, 0, 6, 1, 1, 120

Хто з даних філософів не був представником «філософії серця»

+Іван Франко

-Памфіл Юркевич

-Микола Гоголь

-Григорій Сковорода

№ 86, 0, 6, 1, 1, 120

Які натури виділяє Г.Сковорода:

-матеріальна і субстанційна

-духовна і невидима

-протяжна і матеріальна

-видима і матеріальна

+видима і невидима

№ 87, 0, 6, 1, 1, 120

Що таке сродна праця за Сковородою:

-праця, яку виконували батьки даної людини і яку вона має виконувати

+праця за природними нахилами та здібностями людини

-праця, яка дає найбільший прибуток

-праця, яку слід виконувати за рекомендацією духовенства

-праця, яка не приносить ніякого прибутку

№ 88, 0, 6, 1, 1, 120

Яке з даних тверджень не належить до твору І.Франка «Що таке поступ»:

-поступ йде рівно, а не хвилями

+не весь людський рід поступає наперед

-поступ не тримається одного місця, а йде з одного краю до другого

-поділ праці веде до прискорення і вдосконалення праці

№ 89, 0, 6, 1, 1, 120

Про який з даних світів не згадує Г.Сковорода:

-мікрокосм

-макрокосм

+світ ангелів

-символічний світ

№ 90, 0, 6, 1, 1, 120

З яким філософом часто порівнювали Г.Сковороду:

-І. Кантом

-Т. Аквінським

+Сократом

-Аристотелем

-І. Франком

№ 91, 0, 6, 1, 1, 120

Принцип «нерівної рівності» за Г.Сковородою:

-Бог створив людей нерівними. Але після смерті всі стають рівними

-Бог наповнив кожну Людину якимись талантами і ці таланти у всіх людей одні і ті ж

-Бог створив людей рівними, Але через лінивство, одні з них є бідні, а інші багаті

+Бог наповнив кожну людину талантами і здібностями, і хоча ми і відрізняємся один від одного здібностями, в одному ми рівні – перед Богом

-Бог наповнив кожну людину якимись талантами, але люди ці таланти позагублювали і тепер мусять шукати по всьому світові ці таланти

№ 92, 0, 6, 1, 1, 120

На думку І.Франка, головною рушійною силою поступу є:

-капіталістичне виробництво

-виділення людини з природи

-робітники і селяни

+поділ праці

-соціалізм

№ 93, 0, 6, 1, 1, 120

Яка з даних рис не належить до основних рис української філософії:

-оберненість у минуле

-кордоцентризм

+схильність до абстрактних суджень

-постає внутрішнім явищем української культури

-спорідненість з літературою, історичною та політичною думкою

№ 94, 0, 6, 1, 1, 120

Кордоцентризм – це:

-ідея центального місця людини при визначенні життєвих пріоритетів суспільства

+ідея провідної ролі серця як творчої та активно діючої сили у етичній, естетичній й релігійній сферах життєдіяльності особи

-ідея центрального місця суспільства при поступанні вперед з однієї епохи в іншу

-ідея відчуження людської особистості при зіткненні з позаіндивідуальними гуманістичними інтерпретаціями

-ідея пропагування переваги Розуму людини, її раціональних першооснов над ірраціональними та емоційними

№ 95, 0, 6, 1, 1, 120

Щастя за Сковородою – це:

-це високі заробітки, успіх на роботі, повага серед людей

+веселість, яка є виявом здоров’я гармонійної душі, стан                  незалежності та душевного спокою

-незалежність від себе самого, покладання на суспільство

-активний спосіб життя, здоров’я, розуміння іншими

№ 96, 0, 6, 1, 1, 120

Ноосфера за В.Вернадським – це:

-сфера взаємодії відчуттів та розуму людини, в якому чуттєвий досвід людини стає вирішальним фактором її розвитку

-сфера взаємодії несвідомого і свідомого, в якому несвідоме людини стає вирішальним фактором її розвитку

+сфера взаємодії природи і суспільства, в якому розумна діяльність людини стає вирішальним фактором її розвитку.

-сфера взаємодії інтуїтивного та чуттєвого, в якому інтуїція людини стає вирішальним фактором її розвитку.

№ 97, 0, 6, 1, 1, 120

Яка з цих рис не належить до особливостей філософської культури доби Київської Русі?

-прагнення до єдності

-практичність

+раціональність

-конфлікт добра і зла

-релігійність

! 7 Онтологія

№ 98, 0, 7, 1, 1, 120

Синергетика розглядає природу:

+як систему, що самоорганізовується

-як систему, що виступає як сталий машиноподібний об’єкт

-як систему, що знаходиться у стані спокою  

-як систему, що  знаходиться у стані взаємодії руху та спокою

№ 99, 0, 7, 1, 1, 120

Вперше поняття «буття» застосував:

-Сократ

-Арістотель

+Парменід

-Платон

-Анаксімандр

№ 100, 0, 7, 1, 1, 120

Яка з цих властивостей не є атрибутом простору:

-протяжність

+одновимірність

-тривимірність

-симетрія і асиметрія

-відстань між тілами

-форма і розміри

№ 101, 0, 7, 1, 1, 120

Яка з цих властивостей не є атрибутом часу:

-тривалість

-об”єктивність

+зворотність

-одномірність

-асиметричність

! 8 Гносеологія

№ 102, 0, 8, 1, 1, 120

В якій концепції (теорії) істини  поняття «істина» інтерпретується як «знання, яке відповідає дійсності, яке співпадає з нею»

-теорія когеренції

-теорія конвенціоналізму

-теорія практицизму

+теорія кореспонденції

№ 103, 0, 8, 1, 1, 120

В якій концепції (теорії) істини  поняття «істина» інтерпретується як «корисність знання в досягненні поставленої мети»

-теорія когеренції

-теорія конвенціоналізму

+теорія практицизму

-теорія кореспонденції

№ 104, 0, 8, 1, 1, 120

В якій концепції (теорії) істини  поняття «істина» інтерпретується як «результат прийнятої згоди вчених між собою»

-теорія когеренції

+теорія конвенціоналізму

-теорія практицизму

-теорія кореспонденції

№ 105, 0, 8, 1, 1, 120

В якій концепції (теорії) істини  поняття «істина» інтерпретується як «узгодженість частин знання, які складають істину, між собою»

+теорія когеренції

-теорія конвенціоналізму

-теорія практицизму

-теорія кореспонденції

№ 106, 0, 8, 1, 1, 120

Як називається істина, зміст якої не залежить від людини:

+об’єктивна істина

-суб’єктивна істина

-відносна істина

-абсолютна істина

-інтуїтивна істина

№ 107, 0, 8, 1, 1, 120

Як називається істина, яка відображає предмет не в повному об’ємі:

-об’єктивна істина

-суб’єктивна істина

+відносна істина

-абсолютна істина

-інтуїтивна істина

№ 108, 0, 8, 1, 1, 120

Як називається істина, яка відображає предмет в повному об’ємі:

-об’єктивна істина

-суб’єктивна істина

-відносна істина

+абсолютна істина

-інтуїтивна істина

№ 109, 0, 8, 1, 1, 120

Знання, яке не відповідає дійсності, має назву:

-брехня

+омана

-дезінформація

-свідоме викривлення істини

-наклеп

№ 110, 0, 8, 1, 1, 120

Який з цих методів пізнання не є емпіричним?

-опис

-спостереження

-експеримент

+дедукція

-вимірювання

№ 111, 0, 8, 1, 1, 120

Який з цих методів пізнання не є раціональним?

-історичний метод

-індукція

+експеримент

-ідеалізація

-формалізація

! 9 Соціальна філософія

№ 112, 0, 9, 1, 1, 120

Суспільство – це:

-родова спільність

+добровільне об’єднання людей

-система, що саморозвивається

-класи, групи і верстви власників і виробників

№ 113, 0, 9, 1, 1, 120

Хто не є рушійними силами розвитку суспільства?

-соціальні групи

-особистість

-еліта

-нація

+індивід

№ 114, 0, 9, 1, 1, 120

Хто з цих мислителів вважається засновником «географічного детермінізму»?

-Р.Декарт

+Ш.-Л. Монтеск’є

-Ф.Ніцше

-І.Франко

-Ф.Бекон

№ 115, 0, 9, 1, 1, 120

Екологічна криза – це:

-результат діяльності людини

-етап розвитку суспільства

-результат взаємодії людини і природи

+наслідок науково-технічного прогресу

№ 116, 0, 9, 1, 1, 120

Проблема “людина – природа” – це:

+екологічна криза

-нестача питної води

-генетично модифіковані продукти

-вичерпання енергоресурсів

-неможливість регенерації живої природи

№ 117, 0, 9, 1, 1, 120

Якого періоду в історії людської цивілізації, пов’язаного з гідрологічними особливостями території, не виділяє Лев Мечніков:

-океанічний

-морський

+водний

-річковий

! 10 Філософська антропологія

№ 118, 0, 10, 1, 1, 120

Людина – це істота:

-біологічна

-соціальна

+і біологічна, і соціальна

-надприродна

№ 119, 0, 10, 1, 1, 120

Яка гіпотеза антропосоціогенезу найбільш поширена?

-релігійна

-ірраціональна

+трудова

-космічна

-емпірична

№ 120, 0, 10, 1, 1, 120

Людина є єдністю:

-природного і раціонального

-емпіричного і ірраціонального

+природного і соціального

-природного і ірраціонального

-розумного і нерозумного

№ 121, 0, 10, 1, 1, 120

Назвіть основні ознаки сангвінічного типу особи:

-висока нервово-психічна активність і енергійність дій, різкість і стрімкість рухів, висока імпульсивність, неврівноваженість, запальність

+висока нервово-психічна активність, багатство міміки, емоційна вразливість, мобільність

- стриманість та приглушеність дій, глибина та стійкість почуттів при слабкому зовнішньому їх виразі

- низький рівень активності поведінки, стриманість, повільність дій, спокійність міміки, мови, постійність та глибина почуттів і настрою

№ 122, 0, 10, 1, 1, 120

Назвіть основні ознаки холеричного типу особи:

+висока нервово-психічна активність і енергійність дій, різкість і стрімкість рухів, висока імпульсивність, неврівноваженість, запальність

-висока нервово-психічна активність, багатство міміки, емоційна вразливість, мобільність

- стриманість та приглушеність дій, глибина та стійкість почуттів при слабкому зовнішньому їх виразі

- низький рівень активності поведінки, стриманість, повільність дій, спокійність міміки, мови, постійність та глибина почуттів і настрою

№ 123, 0, 10, 1, 1, 120

Назвіть основні ознаки флегматичного типу особи:

+висока нервово-психічна активність і енергійність дій, різкість і стрімкість рухів, висока імпульсивність, неврівноваженість, запальність

-висока нервово-психічна активність, багатство міміки, емоційна вразливість, мобільність

- стриманість та приглушеність дій, глибина та стійкість почуттів при слабкому зовнішньому їх виразі

+низький рівень активності поведінки, стриманість, повільність дій, спокійність міміки, мови, постійність та глибина почуттів і настрою

№ 124, 0, 10, 1, 1, 120

Назвіть основні ознаки меланхолічного типу особи:

+висока нервово-психічна активність і енергійність дій, різкість і стрімкість рухів, висока імпульсивність, неврівноваженість, запальність

-висока нервово-психічна активність, багатство міміки, емоційна вразливість, мобільність

+стриманість та приглушеність дій, глибина та стійкість почуттів при слабкому зовнішньому їх виразі

-низький рівень активності поведінки, стриманість, повільність дій, спокійність міміки, мови, постійність та глибина почуттів і настрою




1.  11 ноября 1999 года Уполномоченный по правам человека Российской Федерации обратился в Верховный Суд Россий
2. помпезность декоративность склонность к аллегоризму сложной метафоричности соединение комического.html
3. 01] НЕСКОЛЬКО СЛОВ О НАЛОГАХ [1
4. Англо-саксонська правова система
5. Статья- Как появилась мобильная связь История изобретения.html
6. Теоретические основы функционирования банковской системы России6 1
7. реферат дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук Київ1
8. это и есть круговорот воды в природе
9. і. Стан порушений
10. Собственные или кардиокардиальные.html
11. 20 г. ФЕДЕРАЛЬНЫЙ ГОСУДАРСТВЕННЫЙ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ СТАНДАРТ НАЧАЛЬНОГО П
12. 12 Утверждаю
13. Марс на 1 декабря 2013 года Основные средства 01 В т
14. технологических машин и комплексов Уфа Издательство БГАУ 2012
15. необходимое условие не только успешного размещения эмиссии но и поддержания ликвидности ценных бумаг в про
16. го и ремесленного производства в отдельных районах и городах что приводит к упрочению торговых связей межд
17. на тему- ldquo; РЫНОК ЗОЛОТА ldquo; МОСКВА 1997 г.html
18. Мы строим различные станции вырабатывающие электричество которое обеспечивает наше с вами удобное сущест
19. Настройка голосовой почты
20. Введение 3 История возникновения и этапы развития международного туризм