Поможем написать учебную работу
Если у вас возникли сложности с курсовой, контрольной, дипломной, рефератом, отчетом по практике, научно-исследовательской и любой другой работой - мы готовы помочь.
Если у вас возникли сложности с курсовой, контрольной, дипломной, рефератом, отчетом по практике, научно-исследовательской и любой другой работой - мы готовы помочь.
ФИЛОСОФИЯ
"Білім - күш" принципін айтқан жаңа заман философы: Бэкон.
"Ғылым энциклопедиясы", "Логика ғылымы ", "Рух феноменологиясы " еңбектерінің авторыГегель.
"Монадология", "Адам ақылына байланысты жаңа тәжірибелер"еңбегінің авторы:Лейбниц.
"Оян, қазақ" өлендер жинағының авторы: Дулатов.
"Ресейдің тағдыры", ''Теңсіздік философиясы ", " Шығармашылық мәні " еңбектерінің авторы:Шестов.
"Таза ақылдың сыны ", "Практикалық ақылдың сыны ", "Пікір қасиетін сынау " дегн туындыларының авторы: Кант.
“Ойлай аламын, демек өмір сүремін”-деген ойшыл:Декарт.
« Сизиф туралы аңыздың» авторы:Камю.
«Адам жалпы» универсалиясын қолдаған схоластикада шындықтың жақтаушысы:Ансельм Кентерберийский.
«Адамнан тыс (сверхчеловек)» идеясы осы ойшылға тиісті:Ницше.
«Адамның имандылық бастамасы ретінде махаббат пен әділеттілік болу керек» деп санаған:Құдайбердиев.
«Аксиология» терминің бірінші қолданған: Фон Гартман.
«Антихрист» еңбегінің авторыНицше.
«Әдемілік» қоғамдық сана түрінің мазмұны болып табылады: Эстетикалық сана.
«Әдіс туралы ойлар», «Философияның бастамасы» еңбектерінің авторы Декарт.
«Әлем ерік пен елестету» еңбегінің авторы:Шопенгауэр.
«Әлемде жетілудің таралуы» деген орыс философиясының ілімі болады:Құдайлық адамзаттық(Богочеловечество).
«Барлығының соғысы барлығы үшін» - бұл философияның басты принципі Гоббса.
«Билікке деген ерік» терминің енгізген: Ницше.
«Ғылымдардың анықталуы мен классификациясы кітабінің» авторы Аль-Фараби.
«Ғылыми білмейтіннің» теориясының жасаушы:Кузанский.
«Дәрігерлер каноны» еңбегінің авторы:. Ибн Сина.
«Деконструкция» түсінігінің авторы Деррида.
«Диуани хикмет» философиялық-теологиялық поэманың
авторы:Яссауи.
«Диуани хикмет» философиялық-теологиялық поэмасының
авторыЯссауи.
«Діни комедияның» авторы:Данте Алигьери.
«Жоғарғы кастаның» бөлуі мен әлеуметтік иерархияның жақтаушысы Ницше.
«Заратустра былай айтты» еңбегінің авторы:Ницше.
«Идеялар тек қана жан жағдайы мен түйсіктердің мазмұнының көрінісі» деп айтқан тезистің авторы:Беркли.
«Идолдар» туралы ілімінің авторыГельвеции.
«Иелену немесе болу» еңбегінің авторы:Фромм.
«Күн қала» шығармасының авторы: Кампанелла.
«Қайрымды қала тұрғындарының көзқарасы» атты трактатының авторы: Аль-Фараби.
«Қайрымды қала тұрғындарының көзқарасы» деген трактат осы салаға жатады:Әдептілік-әлеуметтік.
«Қорқыныш», «Қараусыз қалғандық», «үмітсіздік» бұл терминдер:Экзистенциализмнің.
«Қудатлу білік» («Благодатное знание») еңбегінің
авторы:Баласагуни.
«Қудатлу білік» («Благодатное знание») еңбегінің а
вторыБаласагуни.
«Қудатлу білік» («Благородное знание») еңбегінің авторы:Баласағұн.
«Құдайлар жолы» упанишад бойынша:Шектен шығып кетуді бодырмайтын тәсіл.
«Қызметтік адам» мектебінің өкілі, қытай философы: Конфуций.
«Материализм мен эмпириосыншылдық» еңбегінің авторы Ленин.
«Материядан тәуелсіз уақыт пен кеңістік өзімен-өзі өмір сүреді» концепциясы көрсетіледіСубстанционалдық.
«Мәнгі» философиялық сұрақ: Адам өмірінің мәні неде. +
«Мәскеуден Петербургқа саяхат» атты енбегінің авторы:Радищев.
«Монада» Лейбниц жүйесінде:Қарапайым субстанция.
«Ноосфера»: Ақыл сферасы.
«Оккамның ұстара» принципі: «Жаратушыдан басқа тіршілік иесін көбейтуге болмайды»
«Орыс жаны» мен ұлттық өзіндік санамен айналысқан:Бердяев.
«Өзеннің бетінде ағынының кері ағыны ретінде өзеннің жағалауында болады» осы құбылыстар арасындағы байланысты көрсететің жұпты категориялар:Мән мен құбылыс
«Өмір философиясының» негізін салушы:Кьеркегор.
«Өркениет мәдениеттің кәрілігі ретінде» түсіндірілді: Шпенглермен.
«Өркениет» сөзінің философиялық мағынасы:Тарихи дамуындағы қоғамның материалдық және рухани жетістіктерінің жиынтығы.
«Пайда», «жетістік», «эффектілік» осы түсініктер арқылы негізделген қызметПраксиология.
«Парадигма» түсінігін ғылыми айналымға енгізген:Кун
«Патристика» терминінің мағынасы: «Шіркеу әкейлерінің» ілімі.
«Сакралдық» сөзінің мағынасы:Киелі, діни.
«Симулякрлар мен симуляциялар» еңбегінің авторДеррида.
«Табиғат диалектикасы» еңбегінің авторы:Энгельс.
«Табиғат туралы ғылым» мен «Рух туралы ғылым» дилеммасы:Неокантиандықтың.
«Тақсыр» трактатының авторы: Макиавелли.
«Тарихтың соңы» концепциясының негізін салушы:Фукуяма.
«Үнгір туралы миф» кімде кездеседі:Платонда.
«Философ» сөзін бірінші енгізген:Пифагор.+
«Философиялық хаттар» еңбегінің авторы:Чаадаев.
«Хайдеггер бойынша барлығының мәнсіздігі, сезімдердің құлдырауы»:Экзистенциализм.
«Шекаралық жағдай» ілімі осы философияда кездеседі:Экзистенциализм.
«Шығармашылық екпін» терминің философияға енгізген: Бергсон.
«Экзистенциализм бұл гуманизм» атты еңбегінің авторы:Сартр.
«Эманация» сөзінің мағынасы: Тұтас болмыстың өзінің ернеулеуінің түсінуі.
«Эпистема» түсінігінің авторы:Рассел.
XIX ғ Ресейде славянофильдіктің өкілдері:Хомяков, Киреевский.
XVI- XVII ғғ. эмпиризмнің негізін қалағанСпиноза.
XVII ғ Жаңа заман философиясының ен жақын сипаттамасыНаукоцентризм.
XX ғ 30-шы жылдарының Стамбул мен Берлиндегі "Жаңа Туркістан", "Жас Туркістан", журналдарының негізін салушы:Шоқай.
АААА
А. Құнанбаевта имандылық жетілдірудің каноны көрсетеді «Қара сөздер»
Абай Құнанбаевпен өзінің философиясында айтылған п
ринципі: «Адамбол!
Абай философиясында дүние мен Құдайдың тендестіруі туралы:Пантеизм.
Абай философиясының басты мәселесіАдам.
Абай философиясының басты субстанция ретінде табиғат болады, бірақ оның ішінде Құдай да барПантеизм
Абай философиясының бір бөлімі:Адам
Абай философиясының орталық идеясы, ілімі: Жүрек
Абсолютті ақиқатт:Толық жан жақты білім
Августин Блаженныйдың көзқарасы:Теоцентристтік.
Августин Блаженный бойынша зұлымдықтың себебі:Адамның ерігінің жамандығында.
Августин Блаженный бойынша ақиқатты табуға болады:Тек қана жүрекпен.
Августин Блаженныйдың басты еңбегі:«Діни қала туралы».
Ағарту кезеңінің француз философы, 35-томдық энциклопедияның авторы: Дидро.
Адам қоғамының философиялық анықтамасыТірі жүйе дамуының жоғарғы сатысы, оның басты элементтері ретінде адамдар, түрлі институттардың жиынтығы, рух сферасы.
Адам мәселесі басты болып саналатын көзқарастың түрі: Антропоцентризм.+
Адам мен қоғамның шығу тегіАнтропосоциогенез.
Адам рухын мәңгілік өлмейтін бір денеден екінші денеге көшетін құдірет жаратқан күш ретінде санаған антикалық ойшыл: Платон.
Адам санасындағы нақтылықтын көрінісі бағытталған белсенділік процессі:Таным.
Адам санасының негізін құрайтын ой:Абстрактылы.
Адамға байланысты концептуальды елестетулер осында болады: Философиялық антропология.
Адамға дұрыс шешімін табуын көмектесетін:Интуиция.
Адамда қайталанбайтын және оның бірегейлігінің қасиеттері мен ерекшеліктері:Индивидуалдылық.
Адамдардың қабылдау мен елестетулердің сақталатын жеріЕс.
Адамды моральдық тіршілік иесі деп философияның орталық мәселе ретінде алғаш рет мәселесін қарастырғанСократ.
Адамның өзіне сәйкес келетін елестетулер мен тілектерінің белсенді қызметіБостандық.
Адамның жақсылық пен жамандықты айыру қасиеті, моральдық құндылықтар туралы ілімЭтика.
Адамның жаңаны қабылдау ерекшелігі сананың сипатын көрсетеді:Шығармашылық.
Адамның қоршаған объективті әлемге қатынасына марксистер берген анықтамасы:Затты өзгертетін, практикалық қызмет.
Адамның құтқарылуының сегіз жолын келтіретін философиялық ілім:Буддизм.+
Адамның негізін барлық қоғамдық қатынастардың жиынтығы деп айтқан: Маркс.
Адамның ойы мен қылықтары арқылы әлемге деген қатынасы көрсетілген:Өмірлік позиция.
Адамның практикалық әрекетінің алғашқы түріМатериалдық өндіріс.
Аксиология философиялық білімнің саласы ретінде пайда болды: XIX ғасыр.
Аксиологиялық концепциясының өкілдері В.Виндельбанд, Г.Риккерт, трансцендентальды норманың түрін құндылық деп санаған: Мәдени-тарихи релятивизм.
Ақиқатты табуының сұхбаттық әдісін енгізген:Сократ.
Ақын, драматург, романист, философиялық сөздігінің авторы, ағарту кезеңінің философы:Вольтер.
Алғашқы болмыстың анықтамасын берген:Парменид.
Алғашқы өзінің ілімінің басты мәселесі ретінде адамды қарастырған ежелгі грек ойшылы:. Сократ.
Алтынсарин бойынша қазақ халқының әлемдік өркениетке қатынасу жолы:Ағарту мен тәрбие
Аль-Фараби осы ойшылдың еңбектерін араб тіліне аударып түсініктемелерін берді:. Аристотельдің.
Аль-Фарабидің антикалық философиясынан алынған маңызды дәстүр: Перипатетизм.
Анализ бен зерттеуге келетін шыни болмыстың бөлігі:Таным объектісі. +
Анализ, синтез, салыстыру, абстрагирование, жалпылау болып табыладыҒылыми зерттеу әдістері.
Аналитикалық және рационалисттік ғылыми әдіс идеяларының авторы:Декарт.
Аналитикалық философияталдады: Тіл.
Антикалық кезеңде адамның әлеуметтілік пен ақылдылықты негізгі айыратын сипаттамасын бөлген:Аристотель
Антикалық ойлау жүйесінде «метафизика» білдіреді:Болмыстың алғашқы себебі туралы ілім.
Антикалық философ «Адам барлық заттардың өлшемі» деген:Протагор.
Антикалыққа келетін философиялық көзқарас: Космоцентризм.
Антропологиялық тұрғыдан қарағанда мәдениетАдам қолымен жасалғанның барлығы: материалдық заттар, әлеуметтік ұйым.
Антропосоциогенездің еңбектік теориясы бойынша адамның қалыптасуына әсер еткенЕңбек құралдары,тіл мен ойлау.
Апейронды негізгі бастама ретінде санаған:Анаксимандр.
Араб философиясы: Аристотель іліміне сүйенеді.
Араб-ислам схоласттарының атауы: Мутакалимдер.
Аристотель бойынша сананы көрсететін: Жан.
Аристотель бойынша шынайы философиялық ойлау басталады: Танқалудан.
Аристотель пікірі бойынша мемлекеттің ен жақсы түрі:Аристократия.
Атқаратын әлеуметтік қызметі мен индивидуалдық қасиеттерінің бірлігін көрсететін терминТұлға.
Атомизмнің негізін салушы:Демокрит.
Ауысатын шарттарында санананың көнілі қайту ахуалы, өмірлік идеалдардарының өзгеруі жаңадан құндылықтарды қарастырады: Аномия
ӘӘӘӘ
Әлем мен қоғамдағы жамандықтың болуының Құдайды ақтау:Теодицея.
Әлемде халықтың санының өсуін қауыпты деп санаған: Мальтус.
Әлемді меңгеру тылсым күшке негізделген деп санайтын Дін. +
Әлемнің бір бастамасын қабылдайтын бағыт: Монизм.+
Әлемнің геоцентрліктен гелиоцентрлікке көшуін көрсеткен:Коперник.
Әлемнің жалпы өзгеруін көрсететін ғылым Диалектика.
Әлемнің пайда болғаннан кейін құдайдың керектігін терістеу: Деизм.
Әлемнің теоретикалық түсініктемесін беретін функция:Танымдық. +
Әлемнің тұтас бейнесін қалыптасуын көрсететін философияның функциясы: Көзқарастық. +
Әлеуметтік құндылықтар:Отбасы, жұмыс, әлеуметтік жағдай.
Әлеуметтік уақыт білдіреді: Тарихи оқиғалардың интенсивтілігі.
Әрбір айтылған сөз шындыққа тексеріледі бұл неопозитивисттердің принципі: Верификация.
Әрі қарай дәлелдеу мен тексеруді қажет ететің білімнің түрі:Гипотеза.
ББББ
Барлық приоритеттерді өркениеттік фаторларға беретін көзқарас: Цивилизм.
Бейсаналық:Автоматизм, болған саналық.
Бергсон философиясында танымның негізгі құралы:Интуиция.
Бердяев философиясында негізгі түсінік: Бостандық.
Биоәлеуметтік мақұлық, тарих пен мәдениеттің субъектісіАдам.
Болмыстың анықтамасы:Адамға бағынбайтын дамитын шындық.
Болмыстың ғылыми анықтамасы:Түрлі материалдық және рухани әлемдерінің белгіленетін абстрактылы түсінік.
Болмыстың материалисттік мәні:Түйсік арқылы берілген, объективтік шындық.
Болмыстың негізгі түрлері:Заттар, процесстер, адамдар, рухани, әлеуметтік. +
Болмыстың субъективтік-идеалисттік мәні Ойлаймын, демек өмір сүремін.
Бостандық құндылық және: Қоғам дамуының критериі
Бостандыққа қол жеткізуге мүмкіндік беретін кешендік тәсілдерді қалыптастыру міндеті болып табылатын Үнді мектебі:Йога. +
Буддизм философиясының негізгі түсінігі:Қайғыру+
Буддизм ілімінің мақсаты:Нирванаға жету. +
Буддизмнің басқа әлемдік діндерден айырмашылығы.Буддизме құдірет идеясы және рух мәнгілігіұғымы жоқ.
Бұл көзқарас бойынша адам әлемнің орталығы:Антропоцентризм.+
Бұл көзқарас бойынша өркениет қоғамды моральдық деградациясына әкеледі: Руссо.
Бұл кітапта Назарбаевпен ұлттық тарих мәселелері мен дәстүрдің сақталуы туралы айтылады: «Толқын тоғысында».
Бұл ойшыл философияның негізі ретінде ойлаудың (идея) орнына «өмірді» қою керек деп санаған:Дильтей.
Бұл ойшылдың шығармашылығы экзистенциализм философиясының дамуына қозғаушы күш болдыДостоевский.
Бұл позиция бойынша шынында универсалилер жоқ:Номиналисттер.
Бұл пікір бойынша «Барлығы-билік пен құдіреттілікке ерігі»:Ницшенікі.
Бұл пікір бойынша әлемді зұлымдық құдай жаратқанГностиктердің.
Бұл теорияда адамзат өзінің дамуында алға жылжуын көрсететін факт:Прогресс.
Бұл феномен З.Фрейдтың психоанализдің пайда болуының әдісі болып саналады:Бейсаналықтың өзгешелігі.
Бұл философияда адамның болмыс мәселесі орталық болып саналадыЭскистенциализм.
Бұл ілім бойынша дүниені тану мүмкін емесАгностицизм.
Бұл ілімде адамның абыройлылық қасиеті туралы айтылады: Гуманизм.
Білімнің атқаратын қызметіҚоғамның мәдени дәулетінің генераторы.
Білімнің гуманитаризациялауы:Гуманитарлық пәндердің зерттеуіне көп көңіл бөлу
Білімнің негізгі деректері:Қабылдау, ой қорытындысы, айғақ .
Білімнің престижін анықтайтын: Қоғаммен білімнің маңыздылығын мойындау
Білімнің түрлері:Ғылыми, паранаучное, өтірік ғылыми, квазиғылыми, керіғылыми, антиғылыми
Бір жүйе екіншіні туғызады: Себептілік.
Біртұтас білім және барлығы бірлігі жайында философиясының негізін салушыСоловьёв.
Біртұтас білім концепциясының ойлап шығарған:Шестов.
ВВВВ
В.Вернадскийдің көзқарасы:Орыс космизмі.
В.С.Соловьев философиясында барлығы бірлігі жайындағы басты категориясы ретінде болады Оң.
Вайшешика мектебі парамананы атады Жалғыз құдірет ақиқатын мойындау.
Валиханов жақтаушы:Географиялық детерминизмнің
Волюнтаризмнің өкілі:Шопенгауэр.
ГГГГ
Г. Гегельдің философиялық жүйесі болады: Диалектикалық.
Гегель бойынша «Абсолюттік рух» сатылары:Өнер, дін, философия.
Гегель бойынша әлемдік тарихтың мәні: «Әлемдік рухтың» қалыптасу процесі.
Гегель бойынша әрбір даму процесі үш сатылық кесте арқылы өтеді:Тезис Антитезис Синтез.
Гегель бойынша әрбір даму прцесі осы үш саты арқылы өтеді: Тезис Антитезис Синтез.
Гегель даму туралы ілімді диалектикалық процесс ретінде осы түсініктер арқылы ашады:Абсолюттік рух немесе абсолюттік идея.
Гегель өзінің даму ілімін диалектикалық процесс ретінде осы түсінік арқылы ашады:Абсолюттік рух немесе Абсолюттік идея.
Гегель өзінің философиялық жүйесін атағанАбсолюттік объективтік идеализм.
Гегельдің құрастырған әдісіДиалектикалық.
Гегельдің ойлап шығарған әдісі:Диалектикалық.
Гегельдің философиялық жүйесі жатады:Объективтік идеализмге.
Гераклит бойынша «Логос» Жалпы заң.
Герменевтиканың пәні:Мәтін
Гносеология:Таным теориясы.
Гносеологиядағы рационализм: Ақыл-танымның негізі.
Гносеологиядағы эмпиризм:Танымның негізі тәжірибе болып табылады.
Грек тілінен «аксиология» сөзінің мағынасыҚұндылықтар.
Грек тілінен «атом» сөзінің мағынасы: Бөлінбейтін, мәңгі.
Грек философиясындағы адамзат мәселесiне бет бұрыс жасаған: Софистикада
Гуманизм Еуропада XIV XVғғ ортасында пайда болды:Италияда.
Гумилев теориясында «этно «Ландшафттағы халық»
Гумилёвтің этногенез теориясының басты термині:Пассионарность
Ғылым дамуының кумулятивті идеясын ойлап шығырған:Виндельбанд пен Риккерт
Ғылым дамуының универсалды концепциясының ғылыми-зерттеулік басақтасу бағдарламасының авторы: Лакатос
Ғылымның мәні:Табиғат пен қоғам заңдылықтарының тануын теория мен әдістемесі.
Ғылымның ролін абсолют деп санаған философиялық-көзқарастық бағдар: Сциентизм.
ДДДД
Д. Локқа келетін сөз: «Өмір сүру-сезіне білу».
Даму процесінде бірлік және қарама-қайшылықтар күресі заңы көрсетеді:Дерек
Даму процесінде саннан сапаға өту заңы көрсетедіМеханизм.
Даму процесінде терістеуді терістеу заңы көрсетеді:Бағдар.
Дао білдіреді:Жол, әлемді тану заңы.
Даолық дана қалайды: Үндемеуді.
Даосизм бойынша бүкіл әлем туралы ақпарат осында болады:Әр адамда.+
Даосизмнің негізгі принципі: Недеяние.
Даралықты іздеу бұл философияның ерекшелігіРенессансатың.
Декарт, Лейбниц, Спиноза, Паскаль - өкілдері:Рационализмнің.
Декарттың субстанциялар ілімі:Дуализм.
Джайнизмнің негізін қалаушыМахавира Вардхамана. +
Диалектика заңдарын ашқан: Гегель.
Диалектика заңдарын ашқан:Гегель.
Диалектикалық логиканың заңдары мен принциптерін, категориялар жүйесін алғаш ашқан:Гегель
Диалектикалық логиканың принциптері, заңдары мен категорияларының жүйесін алғаш ойлап шығарған: Гегель.
Диалектикалық-материалисттік философиясының негізін салушылар:Маркс, Энгельс.
Диалектиканың алғашқы түсінігі:Дискуссияны жүргізу әдісі.
Диалектиканың альтернативасы:Метафизика, негативті диалектика, софистика, релятивизм, догматизм.
Диалектиканың жалпы анықтамасы:Материалды және идеалды болмыстардың дамуы туралы ілім.
Диалектиканың категорияларыМән мен құбылыс.
Диалектиканың негізгі принципі:Даму.
Дұрыс пікір:Сана жоғары ұйымдасқан материяның ерекшелігі.
Діни көзқарасқа марксисттермен берілген анықтамасыДін көзқарастың тарихи формасы.
Діни сананың туылғанына байланысты теория:Супернатурализм.
ЕЕЕЕ
Европа философиясы тарихында алғаш рет саясатты моральдан бөлгенМакиавелли.
Ежелгі Грецияда әңгіме жүргізу өнерінің бір түріДиалектика.
Ежелгі грек ойшылы алғашқы адамды қоғамдық, мемлекеттік саяси деп анықтағанАристотель.
Ежелгі грек тілінде «Философия»: Даналыққа махаббат. +
Ежелгі Қытай философиясындағы түпнегіздер:Ағаш, су, от, металл, жер. +
Ежелгі Қытай философы идеалды адам концепциясының негізін салушы: Конфуций.
Ежелгі Қытайда «мейірбан адам» концепциясының авторы: Конфуций.
Ежелгі қытайлықтар үшін жоғарғы күш ретінде танылады: Аспан.+
Ежелгі үнді елінде мифологиялық көзқарастан түсініктемелік философиялыққа көшу: VI ғ. б.д.д.+
Ежелгі үнді елінің киелі жазбалары: Ведалар.+
Ежелгі үнді философиясының атауы санскрит тілінде «алғашқы зерттеу» деген мағынаны береді:Миманса.+
Ерте буржуазиялық қатынастар кезінде саяси философияның бастамасын салған: Макиавелли.
Ерте кезеңдегі грек философиясының басты мәселесі:Ғарыштың пайда болуы мен құрылымы.
Ерікті дүниетанымның негізі, жоғары ғарыштық принцип деп санағанШопенгауэр.
Еуропалық этикада утилитаризмнің негізін салушы:Бентам
ЖЖЖЖ
Жақсылық имандылық категориясы ретінде:Адамдардың бақытына көмекші болатын имандылық әлпеті
Жақсылық пен зұлымдықты, ұждан пен абыройды, борыш пен намысты көрсететін нормалар жүйесі:Мораль
Жалғыз зерттеу объектісі ретінде адам болып саналатын бағыт:Экзистенциннизм.
Жалпыдан жекеге құралған ойлаудың әдісіДедукция.
Жалпылау түрінде нақтылықты көрсететін бейне немесе ерекше белгі Символ.
Жаңа европалық рационализмінің негізін қалаушыДекарт.
Жаңа заман кезіңде идеялардың туғаннан бастап болуы осы дұрыс ойлаушылық мәні арқылы көрсетілген: Локком.
Жаңа заман философы, механисттік материализмнің өкілі: Гольбах.
Жаратылыстану және математика ғылымдарына қойылатын ғылыми талаптарды философияға да қою керек деп санаған:Неопозитивисттер.
Жекеден жалпылық жоғары деп санаған және өзінің бейітінде «Мен жалғызбын» жазсын деп өсиет айтқан.Кьеркегор.
Жердің (табиғаттың) басты құрайтын бөліктері:Литосфера, атмосфера, гидросфера, биосфера, ноосфера.
Жоғарғы құндылық:Адам өмірі.
Жұпты полярлық категорияларды қалыптасытыру осы ойлау әдісіне тән:Диалектика.
ЗЗЗЗ
З.Фрейд бойынша адам психикасының деңгейлері: Бейсаналық, сана, жоғарғы сана.
З.Фрейдтің концепциясында мәдениет Бейсаналық құштарлықтың басу механизмі.
Заттар, құбылыстар ішкі қарама-қайшылықтар даму арқылы қарастыратын әдіс: Диалектика.+
Заттарды сезімдік қабылдаудың себебі және мәні деп санаған Платон.
Заттың жеке сапа, құрам, жақтарының көрінісіҚабылдау.
Заттың, процестің сыртқы мінездемесіҚұбылыс.
ИИИИ
Ибн-Рушд бойынша «қос ақиқат» ілімінің мағынасы осында:Философиялық ойлау мен сенім ақаиқатының дербестігін мойындау.
Ибн-Рушдтің философиялық көзқарасының сипаты: Электика.
Идеалды: Ми қызметінің қасиеті.
Идеализм білдіреді:Бірінші орынға идея мен сананы қою. +
Идеология:Жеке анықталған әлеуметтік таптардың позицияларын көрсететін идеялар жүйесі, көзқарастары және принциптері .
Имандылық қатынасында«тәрбие құдіретті» деп айтқан:Руссо.
Индетерминизм позициясы:Табиғатта себептер мен салдар жоқ.
Индивидуалды деңгейде көрінетін берілген қоғамдағы барлық мүшелерінде ұжымдық түрде болатын ойлау мен психикасы: Ұлттық өзіндік сана. Қоғамдық прогрестегі жоғары критериі
Индукция Жекеден жалпыға құралған ойлаудың әдісі.
Инквизиторлармен жағылған философ:Бруно.
Инь мен ян көрсетеді:Заттар табиғатының екі жақтылығы принципі.
Ислам пайда болды:VII ғ.
Исламға дейін Қазақстанда болған діни жүйе:Тәңірлік.
ККҚҚ
К. Маркста қоғамдық болмыстың логика мен заңдары осы түсінік арқылы көрсетілген:Материалдық байлықтың өндіру тәсілі.
К.Маркс әлеуметтік философияда құрастырған және енгізгенІс-әрекет принципі.
К.Маркстағы қоғамды талдауға әдістемесі: Формациялық.
К.Маркстағы материализмнің тарихи формасыДиалектикалық.
К.Р.Поппердің «Сыни рационализм» жатады:Постпозитивизмге.
К.Юнг бойынша архетип:Бейсаналық элементі мен тәжірибеге дейін идеялар.
К.Юнг бойынша коллективтік бейсаналық: Архетип.+
К.Ясперс бойынша адам болмысының универсалды шарты:Коммуникация.
Кант бойынша апостериорлы білім:Таза, тәжірибеге дейін.
Кант бойынша априорлық білімТәжірибеге дейін алынған білім.
Кант бойынша практикалық ақыл, осымен байланысты:Бостандық әлемімен.
Кант гносеологиясында құбылыстар мен «Зат өзінде» бір-бірімен байланыстыӨтпейтін шекарамен.
Кант заттар өзімен өзі болады деген теориясын осы түсінікпен белгілеген:«Зат өзінде»
Кант үшін кеңістік пен уақыт болады: Тәжірибеге дейін сезімдік формалары.
Кантттың пікірінше тұлға өзі мақсат болғандықтан сондықтан ол тәсіл ретінде қарастырылмау керек:Категориялық императив.
Канттың категориялық императиві:Моральды заң.
Кеңістік пен уақытты ғылыми-философиялық жағынан түсіндіретін пікір:Абсолюттік идеяның пайда болуы.
Класикалық емес философиясының негізгі бағыттары:Иррационализм, «өмір философиясы».
Классикалық емес идеалисттік философиясының пайда болуының себептері:Классикалық неміс философиясының дүниеге берген идеалисттік түсінігімен келіспеушілігі.
Конфуциандықтағы басты принциптері: этикет, адамсүйгіштік және ...Парыз.
Конфуций бойынша адамды осы үшін тәрбиелеу керекАдам салт-дәстүрлерді этикетті дұрыс орындау керек.
Конфуций философиясында рақымшылдықтың басты принципі: «Алтын арқауы» жолы
Конфуцийдың әлеуметтік этикасында тұлға болад «Өзі үшін» емес қоғам үшін тұлға.
Коперник пен Бруноның идеяларын дұрыс деп тәжірибе арқылы дәлелдеген: Галилей.
Көзқарастың алғашқы тарихи формасы.Миф+
Көзқарастың негізі мен мәні:Рухани-практикалық бағыттау әдісі, дүниенің түсінуі мен күйзелісі, сезімдер жүйесі.
Көзқарастың тарихи түрлері:Мифология, дін, философия.+
Көркемдік-бейнелік таным көрсетіледі: Жеке күйзелуде.
Көшпенділерде білім мен тәжірибе қалдыруының негізгі әдісі: Халық ауыз әдебиеті.
Креационизм білдіреді:Құдай барлығының жаратушысы.
Креационизм дегеніміз:Құдай-барлық дүниенің жаратушысы.
Кудайбердиевпен ұсынған ғылым, білім жүйесіне осыны енгізу керек деп санаған: Намыс.
Күнделікті сана:Түрлі қоғамдық құбылыстардың адамдармен күнделікті түсінуі.
Күнделікті санаға жатады:Міңез-қылықтар.
Күнделікті-практикалық білімге кіредіПарасатты мағына, ырым мен насихат, рецепт,жеке тәжірибе, дәстүр.
Кімнің көзқарасы еуропалық философияға үлкен әсерін тигізді:Аверроэстікі
Қазақ жазба әдебиетінің негізін салушы, ағартушы: Абай Құнанбаев.
Қазақ мәдениетінде юртаның қойылуы басталадыШанырақтан
Қазақ ойшылдары ағартушылар А. Құнанбаев, Ш. Уалиханов, Ы.Алтынсарин.
Қазақ халқының көшпелі өмір сүруінің жалпы сипаттамасы: Табиғат пен гармониясы, шаруашылықтың пысықтығы, өмірдің жоғары иманды принциптері. Жүйелі есмес қанғыру.
Қазақстанда мәдениет дамуы мен ағарту кезенінің пайда болуы:XIX ғ екінші жартысы
Қазақтардың дәстүрлі философиясының басты ерекшелігіКосмоцентризм.
Қазақтардың дүниетанымының дәстүрлі формалары: Халық ауыз әдебиеті.
Қазақтардың дүнитанымына әсер еткен Аспан, Умай, Жер, Су,идеялары , осы ортағасырлық діни-философиялық ілімге жатады:Тенгрианство
Қазіргі неотомизмнің әйгілі өкілдері: Маритен, Войтыла
Қазіргі тарихи нақтылықтың концепциясы: Ақпарат қоғамы.
Қайта өрлеу кезеңінің философы ақылдың мақсаты ретінде табиғат заңдылықтары мен құбылыстарың теренірек қарастыру деп санаған:Галилей
Қайта өрлеу кезінде қоғамның гуманисттік идеалын бейнелегенМор.
Қайта өрлеу кезіңде адам түсінігі:Адам жаратушы.
Қайта өрлеу философииясының негізгі бағыттары:Гуманисттік, неоплатондық, натурфилософиялық, реформациялық,әлеуметтік-утопиялық.
Қайта өрлеу философииясының негізгі дәстүрі:Гуманизм.
Қайта өрлеу философиясының басты ерекшелігі:Технократизм.
Қоғам мен адам өмірі өтетін қоршаған орта:Табиғт.
Қоғамды зерттейтін философияның бөлігі:Әлеуметтік философия.
Қоғамдық прогрестегі жоғары критериі:Гуманисттік құндылықтарда.
Қоғамдық сана:Әлеуметтік нормалар мен рухани мәдениеттің шығармашылығында, әлеуметтік шындық пен табиғат құбылыстарының жиынтығына адамдардың көзқарасы.
Қоғамдық сананың манипуляциялау әдісі: Идеология.
Қоғамның өндіргіш күштердің басты элементі:Адам.
Қоғамның рухани өмірі: Ерік, сезім, ақылдың барлық көріністерінің жиынтығы
Қозғалыс:Жалпы өзгеріс
Қозғалыстың негізгі формаларын жіктеген:Энгельс.
Қоркыт- ата мәңгі өмірді тапты: Руханилық пен қобыздың дыбысында.
Қос ақиқат ілімінің авторы: Ибн Рушд.
Құдай мен әлем тепетен деп, құдайға байланысты антропоморфтік елестетулерге теріс қарады: Мутазилиттер.
Құдай мен әлемнің тепетендігін білдіретін термин: Пантеизм.
Құдай мен табиғаттың тепетеңдігін көрсететін ұғымПантеизм.
Құдаймен жаралған табиғаттан жоғары адамның ілгерілік идеясы: Қайта өрлеу кезеңі.
Құқық қоғамдық сананың түрі ретінде: Заңмен бекітілген нормалар мен ережелердің реттеушісі.
Құқықтық идеологияӘрекеттегі құқыққа адамдардың көзқарасы мен қатынасы.
Құқықтың ерекше белгілеріӘділеттілік
Құндылықтар:Өмірдің эталоны ретінде болатын адамның байлығы.
Қытай елінің ежелгі ұлттық философиялық ілімдері:Даосизм, конфуциандық.+
ЛЛЛЛ
Л.Толстойдың көзқарасындағы «зорлық-зомбылық жасамау» деген терминінің түсінігіБіреуге жамандық жасамау.
Л.Фейербахтың философиялық іліміАнтропологиялық материализм.
Латын тілінен «материя» сөзінің мағынасы «Зат».
Латын тілінен аударғанда «дін» сөзінің мағынасы: Тақуа, әулиелік.
Латындық есім Аверроэс кімге тиісті:Ибн- Рушдқа.
Легизмнің негізгі түсінігіЖэнь (адамсүйгіштік).
Локальды өркениеттер дамуының териясының негізін салушыДанилевский.
Ляззат алу басты деп санайтын ілімГедонизм.
ММММ
Маркс бойынша қоғам дамуының қозғаушы күші:Тап күресі.
Марксизм теориясында даму білдіредіОбъективтік шындық болмысының әдісі.+
Марксизм теориясында қозғалыс білдіредіОбъективтік нақтылықтың болмысының әдісі.
Марксизм философиясының пайда болуының объективті шарттары:Буржуазиялық қоғамның өндірістік қатынастар мен өндірістік күштер арасындағы сәйкессіздігі.
Марксизмде қоғамдық сана көрсетіледі:Әлеуметтік жүйемен.
Марксизмдегі бөлінген қоғамдық сананың деңгейлері:Қоғамдық психология.
Марксизмнің айтылғаны: «Сана- жоғарғы ұйымдасқан материяның ерекшелігі».
Марксисттердің мифологиялық көзқарасқа берген анықтамасыКөзқарастың алғашқы тарихи формасы.
Маркстік-лениндік философиясында ақиқаттың кри
териі:Практика.
Материализм негізінде жатыр:Субстанцияны материяның болмысы ретінде санау.
Материализм позициясы:Қоршаған орта және оның заңдары объективті, ғылыми теориялар мен адамдардың ойына деген қатынасын анықтайтын бастама.
Материалисттер үшін адам санасының көрсеткіші:Ми.
Материалисттік диалектика позициясынан пікір:Кеңістік пен уақыт болмыс материя болмысының түрі.
Материалисттік диалектиканы ойлап шығарған:Маркс.
Материияның дискретті құрылымы туралы ілім Атомизм
Материя қозғалысының әлеуметтік формасы:Қоғамдық даму.
Материяның сферасы Биосфера, ноосфера, ғарыш.
Материяның тіршілік ету әдісі:Қозғалыс.
Материяның философиялық түсінігі:Объективтік шындықты бейнелейтін категория.
Мәдени құндылықтар:Мәдениеттің бүкіл әлемі.
Мәдениет тарихында бақыттың қолданбалы этикалық пәні: Деонтология.
Мәдениетті белгілер жүйесі мен таңба ретінде түсінуі Семиотикалық.
Мәдени-тарихи түрлерінің теориясының негізін салушыДанилевский.
Мәнгі өмірді іздеп әлемнің төрт бұрышын аралаған шаман, дана адам, ежелгі қазақтардың ақылгөйі:Диоген.
Мемлекетті философтар басқару керек деп санаған философ:Платон.
Милет мектебінің философтары: Фалес, Анаксимандр, Анаксимен.
Мирандола адамның бақыты туралы жазған: писал: Адам өз бақытын өзі жасаушы.
Мифологиялық көзқарас:Көзқарастың алғашқы тарихи формасы. +
Моралдық құндылықтар:Жақсылық, махаббат, достық, борыш, намыс.
Мораль мәселелерін зерттейтін философиялық ғылым:Этика.
Моральдық басымдылық пен Құдайға деген махаббат негізінде адамдардың бірлестігі Соборлық.
Мұсылмандық ортағасырлардағы философиялық бағыт: Чистые братья.
НННН
Н.А.Бердяев бойынша орыс коммунизмнің себебі:Бостандыққа ұмтылыс.
Натурфилософияның жол жасаушысы, кардиналКузанский.
Негізгі сұрақ Адамның әлемге қатынасы: Көзқарастың. +
Неміс классикалық идеализмнің шыны: Г.Гегельдің диалектикасы.
Неміс классикалық идеализмнің шыңы Г.Гегельдің диалектикасы.
Неміс классикалық философиясының негізін салушы:Кант.
Неміс классикалық философиясының өкілі тұлға индивидқа қарағанда адамның өзінің саналы мән «шексіз, жалпы, бос» екенің санайды деп айтқан:Фихте.
Неміс философиясында ағарту кезеңінің басталуы осы есіммен байланысты: Вольфа.
Неміс философиясының негізгі мәселесіГносеология.
Неоплатонизмнің негізгі түсінігі:Эманация.
Неопозитивизмнің негізгі принципі ғылымның барлық жағдайларының тәжірибенің фактілерімен салыстыру:Верификация
Нирвана:Сөнген болмыс.+
Ницше бойынша өмірге деген ерігімен бірге адамды итермелейді: «Билікке деген ерік».
Ницше осылай Құдай мәселесін шешеді Құдай өлді.
Ноосфера ілімінің авторы:Вернадский.
ООӨӨ
О.Конт бойынша интеллектуалды эволюцияның сатылары:Теологиялық, метафизикалық, позитивті. И. Лакатостың ғылыми-зерттеушілік бағдарламасы тұрады: Қатты ядро мен құтқарушы белбеуден.
Объективтік ақиқаттың белгілері:Тәжірибемен дәлелденген, нақтылыққа сәйкес.
Объекттің диалектикалық бірлігінің сан мен сапаның мінездемесі: Өлшем.
Ойлаудың түрлері мен әдістері туралы ғылым:Логика.
Онтологияның анықтамасыБолмыс туралы ілім.
Орта ғасыр кезеңіне кіретін ғасырлар саны:. Он.
Ортағасырларда философия былай шыққан: «Дін оқуының қызметшісі».
Ортағасырлардағы араб мұсылман философиясының негізін қалаған:Aль- Кинди.
Ортағасырлардағы араб философиясында «фәлсәфа» білдіреді:Әлемнің рационалдық тану әдісі.
Ортағасырлардағы араб философиясының негізінде жатыр:Деизм.
Ортағасырлардағы араб философтары: Аль-Фараби, Ибн Сина, Ибн Рушд.
Ортағасырлардағы араб-мұсылман философиясының Құдайға жетудің мистикалық жолын ұсынады:Сопылық.
Ортағасырлардағы арабтарда «фәлсәфа» терминінің мағынасыДүниенің тануының рационалды әдісі+.
Ортағасырлардағы еуропа философиясының басты идеясы: Теоцентризм.
Ортағасырлардағы еуропа философиясының дамуының негізгі кезеңі:Схоластика
Ортағасырлардағы ислам философиясының ортодоксальды бағыты:Мутакалам.
Ортағасырлардағы исламдағы діни-мистикалық ілім:Суфизм.
Ортағасырлардағы универсалийлердің шынайы болуын жоқ деп санаған философиялық ілім:Концептуализм.
Ортағасырлық еуропа философиясындағы патристика кезеңі. Шіркеу әкейлерінің кезеңі.
Ортағасырлық көзқараста Құдай мен адамның ара қатынасы:Адам Құдайдың туындысы.
Орыс космизмнің негізін салушы:Циолковский.
Орыс философиясының негізгі пәні ретінде осы мәселелер болдыМораль, адам, билік, мемлекет, идеалды қоғам.
Орыс философиясының феноменальдылығыТек қана автономдық даму.
Осы айтылғаны бойынша араб ойшылдары еуропаға қуанышты еркін ойлауды әкелді деп айтқан:Энгельс.
Осы болжам бойынша ғылым қоғамның тікелей өндірістік күші болады:Маркстың.
Осы кезеңде ғылым мен техника арқылы адам табиғаттан жоғары деп санаған:Жаңа заман.
Осы көзқарас бойынша адам әлемнің ортылығы: Антропоцентризм.
Осы көзқарастар қайта өрлеу кезеңіндегі әлеуметтік утопиялық теорияларын бастамасын салды:Мор.
Осы мәселені шешу ретінде ортағасырлық философияда пайда болған номинализм және реализм: Сенім мен ақыл.
Осы неміс философына нирвананың буддисттік елестетулері әсерін тигізгенНицше.
Осы ойшылдың шығармашылығы неміс классикалық философиясының негізін құрды:Кант, Фихте, Шеллинг, Гегель, Фейербах.
Осы постулаттың авторы: "Осылай істегенде сенің ерігінің мақсимумы сол уақытта жалпы заңдылықтың принципінің күші сияқты болу керек "Кант.
Осы пікірді айтқан:«Субстанция өзінің себебі»:Спиноза.
Осы пікірдің авторы: «Еркіндік саналы қажеттілік Спиноза.
Өз еркімен өмірдің барлық рақатынан бас тарту:Аскетизм.
Өзіндік түйсіктің субъектісі ретінде тануы: Солипсизм.
Өлшем категориясының негізіБұл шекарада сандық өзгерістерге байланысты сапаға сәйкес өзгерістер болады.
Өлі жүйенің ұйымдасуының деңгейлері Литосфера.+
Өндіріс, айырбас, материалдық байлықтың орналастыруы мен тұтынуы осы сфера болып табылады:Экономикалық.
Өнер арқылы адам жанының тазаруын білдіретін Аристотельдің түсінігі: Катарсис.
ПППП
Пайданы жоғарғы құндылық және имндылықтың негізі деп санайтын: Утилитаризм.
Пантеизмнің негізін салушыКузанский.
Парменидтің орталық идеясы осындай қатынас болады:Ойлау мен болмыс.
Патристика және схоластика философияның негізгі кезеңдері: Оратағасыр.
Планетадағы өмірдің пайда болуы мен дамуын күннің ролін көрсеткен:Булгаков.
Платонда идея мен заттың қатынасы: Зат болмысқа қарсы идея және көшірмесі.
Платонның болмыс концепциясын алғаш сынға алған:Аристотель.
Позитивизм бойынша «позитивтік» ғылымдардың тірегі боладыБақылау мен эксперименттің фактілері
Позитивизмдегі оң жақты білімнің көзі: Ғылым.
Позитивизмнің екінші түрі:Махизм.
Постиндустриалды қоғам концепциясының авторыБелл.
Потенциалды және актуальды заттың, құбылыстың тіршілік ету категориялары көрсетедіМүмкіндік пен нақтылық.
Практиканың басты функциясы:Гносеологиялық.
Психоанализдің негізін салушыФрейд
Психоанализм теориясы:Фрейдизм.
РРРР
Р. Декарттың әдістемелік күмәндануы:«Картезиандық күмәндану».
Р. Декарттың бөліп шығарған субстанциялары:Ойланатын және аралық.+
Рационализм принципінің, ақылды сынға алған XIX ғ философы:Шопенгауэр.
Ренессанс кезеңінің гуманисттері көңіл бөлген мәселе: Адам.
Ренессанс кезеңінің мәдениеті мен идеологиясындағы басты тенденция Әлемнің түсінуіндегі теоцентрліктен антропоцентрлікке көшуі.
Ресей қоғамының қауымдық дамуы туралы айтқанСлавянофильдар.
Реформацияның бюргерлік-евангелисттік ілімінің басты идеологы:Лютер.
Реформацияның негізін салушыЛютер.
Рух пен дененің антропологиялық дуализм позициясында тұрған антикалық философ:Платон
Рухани өндіріс іске асырылады:Ғалымдармен, идеологатармен, мәдениіт қайраткерлерімен.
СССС
С.Кьеркегор бойынша адмның өмір сүруінің сатылары:Эстетическлық, этикалық, діни.
Сана идеясы өзіндік сана ретінде осы философияда пайда болды:Жаңа заманда.
Сана:Субъективтік шындық, бағытталған көрініс. +
Сананың диалектикалық-материалисттік анықтамасы:Нақтылықтың көрінісінің жоғарғы түрі.
Сананың логикалық-түсініктемелік компоненті:Жалпы түсініктер, анализ, синтез, логикалық дәлелде
Сананың ядросының құрайтын элементтері:Түйсік, қабылдау, елестету, ес.
Сандар мен заңдылықтын байланысын дәлелдеген ежелгі грек философыПифагор.
Сапа затта көрсетеді:Оның белгілілігін.
Саяси құндылықтар: Сөз еркіндігі, азаматтық еркіндік, заңды, жеке тәелсіздік, әлеуметтік теңдік. Эстетикалық құндылықтар: Әсемділік, өнер, гармония, стиль.
Саяси формалардың айналымын (үш дұрыс және үш дұрыс емес) ашқанАристотель.
Себеп-салдар арқылы құдайдың болмысының бес дәлелін келтірген ортағасырлық ойшыл:Аквинский.
Сезімдік таным түрі ретіндегі көрініс:Бұрын сезім мүшелеріне әсер еткен, сол заттардың санада жанғыруы.
Сезімдік танымның түрі: Түйсік, қабылдау, елестетулер.
Секуляризация: Қоғам өмірінің түрлі сфераларының дін мен діни институттарынан босатуы.
СекуляризацияҚоғам өмірінің түрлі сфераларының дін мен діни институттарынан босатуы.
Сенім:Тексерусіз ақпараттың қабылдауы.
Скептицизм:Біздің білімімізде радикалды күмәндану
Славянофильдықтар мен батысшылдар арасындағы талқылаудың пәні:Әлемдегі орыс халқының және Ресейдің тарихи өмірі.
Славянофильдіктің негізін салушы, «соборлық» түсінігінің авторы:Хомяков.
Сократ бойынша білім: Жалпы дүниені түсінуге қажетті көзқарас мен идеялар жиынтығы.
Сократтың пікірінше ақылды:Өз-өзіне ұстамды немесе өз-өзіне ие бола алатын
Солипсизм өкілдері:Беркли, Фихте, Мах.
Софисттерде адам түсінігі:Барлық заттардың мөлшері.
Социогенез:Қоғамның қалыптаса бастауы.
Структурализм позициясынан XX ғ гуманитарлық білімнің құрылымын толық қарастырған:Фуко.
Субъективтік идеализм:Дүние-адамның ішкі күйзелісі мен сезімінің жиынтығы.+
Суфизмді дәлелдеген: Зухидтер.
Суфийдің жетілдірілуінің тәртібі: Шариат, тарихат, ақиқат.
Схоластика: Ортағасырлық ойдың философиялық ілімі.
Схоластикада бұл айырмашылық туралы айтылады:Сенім мен ақыл.
Сциентизммен көрсетілген философиялық бағыт: Логикалық позитивизм.
ТТТТ
Табиғат байланысын, әлемнің тұтас және заңды жүйе ретінде қабылдауын терістеген:Иррационализм.
Табиғат құндылықтары туралы ілім, оның әлеуметтік және мәдениеттік факторларымен байланысы мен тұлғаның құрылымыАксиология
Табиғаттың жандануы мен рух пен жанның бар екеніне сенім:Анимизм.
Табиғаттың күйреуі оның қайтымсыз сипаты бұл дағдарыс Экологиялық
Таным осы түрі арқылы жүзеге асырыладыҚабылдау, ой қорытындысы, рационалдық интуиция, басқа адамдармен танысу, ауызша немесе жазба сөз.
Таным процесіндегі практиканың басты қызметіАқиқаттың критериі.
Таным теориясы зерттейді:Адамның танымдық әрекетінің заңдылықтары.
Танымның логикалық сатыларының түрі:Түсінік, пікір,ой қорытындысы.
Таптық қоғамда пайда болған қоғамдық сананың түрі:Саясат.
Тарихи процестің қозғаушы күштерін, мән мен имандылықты зерттейтін: Әлеуметтік философия мен тарих философиясы
Тарихты материалисттік тұрғыдан түсінуін алғаш рет ойлап шығарған: Маркс.
Тәжірибе позициясынан теория мен сын: Эмпириосыншылдық
Тәжірибелік ғылымның негізін салушы:Бэкон.
Тәжірибені білімнің жалғыз дерегі ретінде санайтын бағыт: Эмпиризм. +
Тәрбиенің мақсаты:Тәжірибе мен мәдениетті мұра қалдыру, бағалы қасиеттерді дамыту, айыптаушылық қасиеттерін жоғалту, басқа адамдармен өзара әрекет жасауды және еңбекке ұйрету.
Тек қана түйсік бар деп санаған: Беркли.
Теорияның функциясыБілімдердің синтезін жасайды, оны жалпылайды белгілі бір жүйеге келтіреді.
Терстеуді терістеу заңы бойынша даму процесі болады:Спираль арқылы.
Техниканың дамуы қауыпсіздікті туғызады ол байланыстыТехниканың дамуы қоғам мен адамға не болатындығының өсуінде
Технофобия, жаңа технологияларға сенімсіздік және қорқыныш:Антитехницизм.
Теяр де Шарден бойынша әлемнің радикалды құрайтыныПсихикалық энергия.
Тойнби концепциясы: «Шақырту мен жауаптар» арқылы өркениеттің дамуы
Тұлға түсінігінің сипатталуы:Рухани бастама.
Түрлі адамдардың топтары (таптар, страттар) осы құрылымды жасайды:Әлеуметтік
Тілмен байланысты, нақтылықты көрсететін мидың қызметі:Сана.
УУҮҰ
Уақыт пен кеңістіктің ғылыми-философиялық түсінігі:Объективтік болмыстың мінездемесі. Уақыттың ерекшелігі:Қайтымсыздық.
Уақыттың философиялық түсініктемесі:Өзгеріп отыратын объект пен олардың жағдайларының түрлерінің координациясы.
Универсалийлар бар деген:Реалисттер.
Универсалиялар:Философияда жалпы түсініктер.
Үздіксіз білім:Ұдайы білім, мектептен бастап зейнеткерлер жасына дейін
Үнді елінде жанның көшіп-қону идеясының аталуы: Сансара.+
ФФФФ
Ф. Аквинский парасат пен сенім ара-қатынасын шешті:Сенім парасаттан жоғары
Ф. Бэкон бойынша «үнгір идолдарының»,себептері болады Индивидтің танымдық қасиеттерінің субъективтік ерекшеліктері.
Ф.Аквинскийдің ілімі бойынша мемлекеттің ен жақсы түрі:Монархия.
Ф.Аквинскийдің іліміне сүйенетін католиктік шіркеудің ресми доктринасы:Неотомизм.
Фалес бойынша болмыстың негізі: Су.
Фейербах өзінің философиялық идеяларын осы түсініктер арқылы ашады:Материя мен табиғат.
Философ идеалист, барлығы бірлігі жайындағы принципінің авторы:Соловьёв.
Философ, бір субстанцияны қабылдайтын Құдай немесе табиғатСпиноза.
Философия былай анықталуы мүмкін: Дүниеге деген жалпы теоретикалық көзқарастар жүйесі және ондағы адамның орны.
Философия зерттейді: Болмыс және ойлаудың жалпы заңдарын
Философия сананы қарастырады:Психикалық түрдің көрінісімен салыстыру.
Философия, мораль, дін осы болмыстың түріне жатады:Рухани объективтігі.
Философиядағы екі басты бағыт: Материализм мен идеализм.+
Философиялық білімнің спецификасыЖалпыламалығында, кешеңділігінде өмір мәнінің толықтығында. +
Философиялық жағдай:Адам әлеуметтік тіршілік иесі, бірақ оның жүріс-тұрысына биологиялық ерекшеліктерінің әсерін тигізеді.
Философиялық мағынада «Мен»Адамның рухани әлемінің интегральды негізі, оның регулятивті орталығы
Философиялық мағынада қоғамТерриториалдық және тілдік тұтастық.
Философиялық мағынада қозғалыс:Мәннің тіршілік етуінің әдісі.
Философиялық тұрғыдан қарағанда мәдениетБіртұтас бірлестіктен дамыған бірлестікке өту жолы
Философияның атқаратын қызметтері: Әдістемелік, көзқарастық, құндылықтық, тәжірибелік +
Философияның бөлімдері: Онтология, гносеология, антропология, аксиология.+
Философияның негізгі сұрағы:Материя , сана, рух және табиғат қатынастары.+
Философияның негізгі сұрағының екінші жағы: Дүниені танып білуге бола ма+
Философияның пайда болуының объективтік шарттары:Материалдық өндірістің дамуының жоғарғы деңгейі. +
Философияның спецификасы.Дүние жалпы және тұтастық ретінде тануға ұмтылу. +
Философтар экзистенциалисттер: Хайдеггер, Ясперс, Сартр, Камю
Философтар прагматизмнің өкілдері:Пирс, Джеймс, Дьюи.
Философтар структурализмнің өкілдері: Леви Стросс, Фуко, Лакан
Философтар экзистенциалисттер:Шопенгауэр, Фихте, Гегель.
Философ-экзистенциалист «Болмыс пен уақыт» еңбегінің авторы:М.Хайдеггер.
Философ-экзистенциалист «Оба» еңбегінің авторыКамю.
Форма: Мазмұнның тіршілік ету әдісі.
Француз материалисттердің гносеологиясында танымдық тәжірибе түсінігінің қайнар көзі:Эксперимент.
Француз материалисттері антропогенезді осымен байланыстырды:Өркениеттің табиғи жағдайынан адамзат дамуына дейін.
Френсис Бэконның ұсынған танымдық әдісі: Индуктивтік.
ХХХХ
Хайдеггедің философиясында «Dasein» категориясының мәніОсында-болмыс. Мұнда болмыс, оның қасында болу.
Ходжа Ахмет Ясауидің көзқарасы: Сопылық.
Христиан шіркеуінің әкесі болып атанған ойшыл:Филон Александрийский
Христиандықтың сынаушысы, диалектикалық теолгияның өкілі:Кьеркегор.
ЧЧЧЧ
Чернышевский бойынша, интеллигенцияның маңызды сұрағы:Не істеу керек?
ШШШШ
Ш. Уалихановтың пікірінше, алғашқы қазақ философ Асан Қайгы.
Шелердің доктринасында адам ақылды идеясы пайда болды:Антикалық гректік
Шеллинг философиясындағы басты түсінік: Интеллектуалдық интуиция.
Шопенгауэр бойынша дүниетанымның негізгі бастамасыӘлемдік ерік.
Шпенглер осындай қорытындыға келді, өркениет бұл:Мәдениеттің жаңа элементтерінің қалыптасуы
Шығыс аристотелизмнің әйгілі өкілі: Аль-Фараби.
Шындықты бейнелейтін «материя» категориясы: Объективтік.
Шіркеу әкейлерінің діни және философиялық ілімдерінің жиынтығы:Патристика
ЭЭЭЭ
Эволюцияның екі жақтылы заңының негізін салушы Конт.
Экзистенциализм философиясында адамға берілген фундаментальды сипаттама:Сезімділік.
Энгельс бойынша сана: Жоғарғы ұйымдасқан материяның ерекшелігі.
Энгельс бойынша философияның негізгі сұрағы:Сананың материяға деген қатынасы
Эпикурейліктердің басты этикалық принципі:Ляззат алу
Эстетика категориялары: Көтеріңкі, алқап, әдемілік, әлпетсіз.
Эсхатология сөзінің мағынасы: Әлемнің соңы туралы ілім.
PAGE \* MERGEFORMAT4