Новий час 17 століття як особливий історикокультурний феномен
Работа добавлена на сайт samzan.net:
Поможем написать учебную работу
Если у вас возникли сложности с курсовой, контрольной, дипломной, рефератом, отчетом по практике, научно-исследовательской и любой другой работой - мы готовы помочь.
Предоплата всего
от 25%
Подписываем
договор
ПИТАННЯ ДЛЯ ІСПИТУ
З ІСТОРІЇ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 17-18 СТ.
(для студентів 2 курсу філологічного факультету)
Укладач к.ф.н., доц. каф. російської філології Темна О.В.
- Поняття «Новий час». 17 століття як особливий історико-культурний феномен. Періодизація. Своєрідність світосприйняття. Роль релігії, науки, філософії. Секуляризація культури.
- Роль літературних салонів у літературному житті 17 ст. Виникнення літературної критики.
- Проблема бароко у сучасному літературознавстві. Характер барокового світосприйняття. Естетика бароко. Типи бароко.
- Розвиток роману у 17 ст. Жанрові модифікації роману.
- Ренесансні традиції в драматургії 17 ст. Театр Лопе де Веги.
- Творчість П. Кальдерона в контексті літератури бароко. Узагальнено-метафоричний зміст назви твору «Життя є сон». Проблема долі в драмі та її роль у розвитку основного конфлікту п'єси. Філософський сенс драми.
- Історія створення роману Гріммельсгаузена «Симпліциус Симпліциссімус».
- Роман Гріммельсгаузена «Симпліциус Симпліциссімус» в контексті розвитку прози 17 ст. Традиція іспанського шахрайського і французького комічного романів та їхня трансформація Гріммельсгаузеном.
- Барокова традиція в романі Гріммельсгаузена «Симпліциус Симпліциссімус».
- Поема Дж. Мільтона «Втрачений рай». Історія створення. Джерела.
- Жанрова своєрідність «Втраченого раю» Дж. Мільтона (епічна поема, вчена християнська епопея, трагедія тощо).
- Специфіка трансформації біблійного сюжету в поемі Дж. Мільтона «Втрачений рай». Традиційні мотиви та образи в творі:
- Художня своєрідність поеми Дж. Мільтона «Втрачений рай».
- Проблематика поеми Дж. Мільтона «Втрачений рай» й дискусійні аспекти її трактування. Неправомірність підходу до поеми як до алегоричної історії англійської буржуазної революції.
- Європейська лірика бароко.
- Класицизм. Історичні та культурні передумови виникнення. Своєрідність естетики.
- Н.Буало - поет і теоретик.
- Театр класицизму. Основні вимоги до написання драматичних творів.
- П.Корнель і його епоха. "Сід" (жанр, характер конфлікту, система образів). Корнель і доктрина класицизму.
- П.Корнель - майстер політичної трагедії. Проблематика й гуманістичний пафос трагедії "Горацій".
- Трагедія Ж. Расіна "Андромаха": майстерність зображення внутрішнього світу людини, проблема позитивного героя.
- Художні відкриття Ж. Расіна. "Федра" - вершина його майстерності.
- Ранні комедії Мольєра: "Кумедні манірниці", "Школа чоловіків", "Школа дружин" (загальна характеристика).
- Новаторська сутність творчості Мольєра. "Тартюф" як взірець "високої комедії".
- Герої комедій Мольєра. Сатирико-комічні типи.
- Проблемне поле комедій Мольєра: розмаїття й складність проблематики, відгук на сучасну дійсність. Злободенність і загальнолюдський характер проблематики.
- Історія створення комедії Мольєра «Тартюф».
- Проблематика комедії Мольєра «Міщанин-шляхтич».
- Фарсовий і «високий» комізм у драматургії Мольєра.
- Культурно-історична сутність епохи Просвітництва. Характер розвитку літератури у 18 ст. Основні естетичні напрямки.
- Розвиток роману у 18 ст.
- Особливості Просвітництва у Франції. Перше покоління французьких просвітителів, його участь у літературному процесі. Ш.-Л. де Монтеск'є.
- Роман Прево "Історія кавалера де Грійє та Манон Леско". Зв'язок із просвітительською ідеологією. Майстерність Прево-психолога.
- Творчий шлях Вольтера, його філософські й соціально-політичні погляди.
- "Орлеанська діва" Вольтера (історія створення, образ центральної героїні, специфіка пародійності в поемі).
- Філософські повісті Вольтера. Ідейно-естетичний аналіз повести "Кандід".
- Роль "Енциклопедії..." у суспільному й культурному житті французького Просвітництва. Філософські та естетичні погляди Д. Дідро.
- Художнє втілення просвітительських ідей у романі Дідро "Черниця".
- Новаторський характер "Племінника Рамо" Д.Дідро (жанр, соціальний і філософський зміст, художня своєрідність).
- Літературна діяльність Ж.-Ж. Руссо, його філософські й педагогічні погляди.
- Основні ідеї й пафос роману Руссо "Юлія, або Нова Елоїза", їхнє художнє втілення й вплив на читачів.
- Концепція "природної людини" та її втілення в літературі Просвітництва.
- Д.Дефо і його роман "Життя й дивні пригоди Робинзона Крузо". Робінзонада як літературна форма.
- Проблема жанру "Мандрів Гулівера" Дж. Свіфта.
- Своєрідність відображення реалій соціально-політичного життя 18 ст. в романі Д. Свіфта «Мандри Гулівера».
- Проблематика роману «Мандри Гулівера». Дж. Свіфт як майстер сатири.
- Своєрідність композиції роману " Мандри Гулівера" Дж. Свіфта. Система образів.
- Сентименталізм у європейській літературі. Філософська основа та естетика. Жанровий склад. Тематичні обрії.
- Творчий шлях Л. Стерна.
- Історія створення, автобіографічні мотиви твору Й.В. Ґете «Страждання юного Вертера».
- Своєрідність жанру «Страждань юного Вертера» Й.В. Ґете. Жанрові форми епістолярного роману, роману-сповіді, роману-щоденника. Епістолярна форма у Ґете і Річардсона.
- «Страждання юного Вертера» Й.В. Ґете: своєрідність психологізму. Почуття як головна рушійна сила поведінки героя. Щирість, відвертість як ознака сентименталістських творів. Художня деталь.
- Функції пейзажу в романі «Страждання юного Вертера» Й.В. Ґете. Персоніфікований, одухотворений пейзаж як риса сентименталістської поетики.
- Література рококо.
- Питання про просвітительський реалізм у сучасному літературознавстві.
- Своєрідність трансформації класицизму у 18 ст. Веймарський класицизм. Творчість Лессінга. «Лаокоон».
- Рух «Бурі та натиску» (штюрмерів) в німецькій літературі.
- Історія створення драми Ф. Шиллера «Розбійники». Риси штюрмерської поетики в драмі.
- Система персонажів драми Ф. Шиллера «Розбійники», найважливіші принципи її побудови. Образ Франца Моора.
- Традиційні образи в пєсі Ф. Шиллера «Розбійники». Вплив Шекспіра.
- Лірика Р.Бернса: тематика й поетика. Фольклоризм Р. Бернса.
- Творчий шлях И.В.Ґете. Лірика.
- Балади И.В.Ґете й Ф.К.Шиллера.
- Фольклорні джерела "Фауста" Ґете. Літературні попередники И.В.Ґете в розробці фаустианської теми. Історія створення трагедії.
- Проблематика "Фауста" И.В.Ґете.
- Обґрунтування жанрової своєрідності "Фауста" И.В.Ґете. Особливості сюжетно-композиційної організації твору.
- "Фауст" Ґете: образ головного героя й персонажі, що зіставляють із ним.
- Тема кохання в трагедії Ґете "Фауст".
- Майстерність Бомарше-комедіографа. Художнє втілення просвітительських ідеалів у драматичній трилогії про Фігаро.