Моне; П. Пікассо; Огюст Бенуар; Альфред Сіслей; В
Работа добавлена на сайт samzan.net:
Поможем написать учебную работу
Если у вас возникли сложности с курсовой, контрольной, дипломной, рефератом, отчетом по практике, научно-исследовательской и любой другой работой - мы готовы помочь.
Предоплата всего
от 25%
Подписываем
договор
Тестові запитання до теми “Стильові напрямки мистецтва початку XX століття (імпресіонізм, експресіонізм, веризм)»
Імпресіонізм
- Засновником художнього імпресіонізму вважається:
- Едуард Мане;
- Огюст Бенуар;
- Клод Моне;
- В перекладі з французької impression визначається як:
- Вираження;
- Враження;
- Відчуття;
- Хто з перерахованих нижче художників не є імпресіоністом:
- К. Моне;
- П. Пікассо;
- Огюст Бенуар;
- Альфред Сіслей;
- В. Ван Гог;
- А. Матіс;
- Едгар Дега;
- Каміль Пісаро;
- В чому сутність імпресіоністичного мистецтва:
- Спроба відобразити внутрішній світ людини, її переживання в момент крайньої духовної напруги; передача відчуття болю, страху, дисгармонії;
- Споглядання світу в його мінливості і постійному русі, а також передача швидкоплинних вражень, настроїв і психічних станів.
- Звертання до античної спадщини як до норми і ідеального зразка; вираження піднесених моральних ідеалів;
- Яка тематика властива для картин імпресіоністів:
- пейзаж і портрет;
- історичні та біблійні сюжети;
- соціальна тематика;
- Коли виникає музичний імпресіонізм:
- Кінець 19 ст;
- Початок 20 ст;
- Друга половина 20ст;
- Однією з основних жанрових особливостей імпресіоністичних музичних творів є:
- Розгорнуті багато частинні композиції, в яких переважає перебільшена емоційність висловлювання;
- Тяжіння до мініатюрності, стриманість, прохолодність та мякість звучання;
- Масштабні одночастинні твори з наскрізним принципом розвитком;
- З яким літературним напрямком кінця XIX століття багато в чому перегукується музичний імпресіонізм:
- Реалізм;
- Романтизм;
- Символізм;
- Характеризуючи основні засоби виразності імпресіоністичних творів можна назвати:
- Яскраву колористичну гармонію, для якої властиве послаблення функцій них звязків, ускладнення акордики, використання натуральних ладів, а також примхлива ритміка, короткі мелодичні фрази-імпульси і чисте темброве мислення;
- Послаблення функційних звязків до поступового виходу в атональність; великі потужні оркестрові склади, складність музичної мови, перевага великих симфонічних творів;
- Культ мелодії, якій підпорядковуються решта виразових засобів, прагнення простоти і доступності через використання принципів класичної гармонії, прозорість фактури, ритмічна простота, перевага у виборі мідних та ударних інструментів;
- Скільки опер в творчій спадщині Дебюссі (вкажіть назву (и))?
- Які з перерахованих творів належать М. Равелю:
- Бергамаська сюїта;
- Балет „Дафніс і Хлоя”;
- Опера „Іспанська година”;
- Болеро;
- Післяполудневий відпочинок фавна;
- Симфонічна поема „Ноктюрни”;
- Опера „Пелеас і Мелізанда”;
- Симфонічна поема „Море”;
- Фортепіанний цикл „Відображення” і „Гра води”;
- Викладачами М. Равеля в Паризькій консерваторії були:
- Жедальж і Форе;
- Мармонтель і Гіро;
- Абат Фоглер і К. Дебюссі;
- Яким твором позначився початок зрілого етапу творчості К. Дебюссі:
- Симфонічна поема „Море”
- Післяполудневий відпочинок фавна
- Балет „Камма”
- Які з перерахованих творів не входять у фортепіанних доробок Дебюссі:
- Моя матушка гусиня;
- Цикл „Естампи”;
- Цикл „Дитячий куток”
- Бергамаська сюїта;
- Цикл „Нічний Гаспар”
- 24 прелюдії
- Гра води
- На замовлення якої російської балерини Равель написав музику „Болеро”:
- Мая Плісецька;
- Іда Рубін штейн;
- Галина Уланова;
- Який твір М. Равеля став своєрідним прощанням композитора з творчістю:
- Фортепіанна сюїта „памяті Куперена”;
- Хореографічна поема „Вальс”;
- „Три пісні Дон-Кіхота” на слова Морана;
- Який оркестровий твір відомого російського композитора-кучкіста сьогодні виконується в оркестровці М. Равеля:
- Ісламей;
- Шехерезада;
- Картинки з виставки;
- Яка обставина в житті М. Равеля вплинула на постійний творчий інтерес композитора до іспанської культури:
- Його перебування в цій країні як результат перемоги на конкурсі Римської премії;
- Іспанські генетичні корені по материнській лінії;
- Враження композитора від концертного турне містами Іспанії, яке тривало протягом 1908-1913 років;
Веризм
- В чому сутність мистецтва веризму?
- Музичний урбанізм, створення музики „повсякденності”, що має ужитковий характер з опорою на французькі міські жанри (пісні вулиці, цирк, мюзік-холл, джаз);
- Прагнення до психологічної правдивості втілення інтимної драми, соціально-критична скерованість, інтерес до життя селянства, співчуття до пригноблених і принижених героїв, життєві колізії і людські долі, зіткнення пристрастей і характерів з відтінком мелодраматизму;
- звернення до проблеми трагічної відчуженості людини в сучасному суспільстві; передача відчуття тривоги та дискомфорту, депресивності і болю, стану байдужості і афекту у моменти крайньої духовної напруги як реакція на суспільні та історичні події;
- З італійської веризм перекладається як:
- Правда, істина
- Справедливість
- Мелодраматизм;
- Хто з перерахованих нижче композиторів у своїй творчості не торкнувся мистецтва веризма:
- Пучіні
- Масканї
- Леонковалло
- Джордано
- Верді
- Спінеллі
- Россіні
- Які оперні твори не належать Дж. Пучіні:
- „Паяци”
- „Заза”
- „Чіо-чіо-сан” або „Мадам Батерфляй”
- Селянська гідність
- Богема
- Тоска
- Турандот
- Хто з вивчених композиторів отримав наукову ступінь доктора літератури:
- Р. Леонковало
- П. Масканї
- Дж. Пучіні
- Перший зразок оперного веризму відмічений у творчості:
- Дж. Пучіні
- Р. Леонковало
- П. Масканї
- В чому проявляється прогалина (недолік) естетичної програми веристів:
- Їх цікавили лише відчуття, враження, без гострих соціальних конфліктів, великий інтерес до життя народу, його історії і видатних героїв
- Обмежувались лише сюжетами повязаними з Італією
- Часта підміна справжніх почуттів мелодраматизмом, що виражається у передачі експресивної драми ревнощів або нещасливого кохання;
- Де отримав освіту Д. Пучіні:
- Мілан
- Рим
- Неаполь
- Які з перерахованих нижче оперних творів належать П. Масканї:
- Селянська гідність
- Ірис
- Маскі
- Манон Леско
- Паяци
- Головними героями опер Пучіні стають:
- Герой-патріот, що гине у важкій боротьбі за свободу батьківщини
- Маленька глибоко страждаюча жінка, що гине у боротьбі за своє щастя
- Людина, яка втрачає свої духовні цінності у гонитві за наживою і чуттєвою насолодою
- Які музично-стильові риси притаманні для музичного веризму:
А) Великі багатодієві опери, завершеність музичних номерів, активна хорова участь, оркестр виконує роль гармонічної підтримки, на першому плані зображення віртуозності та технічної складності вокальних партій
Б) одноактність, лаконізм висловлювання, послаблення функційних звязків до поступового виходу в атональність; великі потужні оркестрові склади, на першому плані ритмічний і тембровий чинники
В) збагачення речитативно-декламаційної сфери, використання наскрізного симфонічного розвитку, відмова від активної ролі хору, від розгорнутих арій-монологів, надзвичайна мелодична виразність, наспівність та емоційна насиченість
Експресіонізм
- Термін „експресіонізм” у перекладі з латинської означає:
- вираження;
- враження;
- визначення;
- Засновником експресіонізму в художньому мистецтві є:
- Казімір Малевич;
- Пабло Клеє;
- Едвард Мунк;
- Яку назву мала перша експресіоністична картина?
- Кров;
- Крик;
- Біль;
- Хто з перерахованих нижче художників у своїй творчості не звертався до принципів експресіоністичного мистецтва?
- Г. Кайзер;
- В. Кандінський;
- Е. Кірхнер;
- Ф. Блейль;
- О. Ренуар;
- Н. Реріх;
- П. Клеє;
- Як називалось художнє обєднання, учасники якого вперше проголосили філософсько-естетичні засади експресіонізму?
- Сходи;
- Міст;
- Шлях;
- Однією з перших програм авангардного мистецтва був альманах, заснований В. Кандінським під назвою:
- Блакитний Вершник;
- Чорний вершник;
- Вершник без голови;
- В чому сутність експресіоністичного мистецтва?
- у соціально-критичній скерованості та відображенні неприкрашеної дійсності; йому притаманна підкреслена увага до життя народу, драматична насиченість і напруженість у вирішенні особистісних конфліктів;
- передача вражень і миттєвих станів від споглядання мінливості оточуючого світу; створення звукових пейзажів;
- звернення до проблеми трагічної відчуженості людини в сучасному суспільстві; передача відчуття тривоги та дискомфорту, депресивності і болю, стану байдужості і афекту у моменти крайньої духовної напруги як реакція на суспільні та історичні події;
- Композитори-експресіоністи у виборі музичних виразових засобів надавали перевагу:
- Колористична гармонія, для якої притаманні складні акордові співзвуччя, велика кількість альтерацій і паралелізмів, тяжіння до сонатності і витонченість тембрового відчуття;
- Послаблення функційних звязків до поступового виходу в атональність; контрапунктична техніка та принципи тембрового варювання; великі потужні оркестрові склади, складність музичної мови, перевага великих симфонічних творів;
- Культ мелодії, перевага жанру інструментальної мініатюри, сюїти та дивертисменту; відмова від гігантських оркестрових складів та прагнення до простоти;
- Г. Малер:
- Австрійський композитор;
- Німецький композитор;
- Французький композитор;
- Основними жанрами творчості Р. Штрауса є:
- Симфонічний та оперний;
- Симфонічний та вокальний;
- тільки симфонічний;
11.Визначенням якого стилістичного напрямку є наступна характеристика „ напрямок мистецтва XX ст.., представники якого відмовляються від зображення реальних предметів і явищ у живопису, скульптурі і графіці. Прагнення виразити стихійність і несвідомість творчості в динаміці плям або обємів, ліній, геометричних фігур”:
- Футуризм;
- Абстракціонізм
- Сюрреалізм;
Тестові завдання до теми «Урбанізм в мистецькому просторі XX століття (творчіть композиторів «Французьської шістки»)».
1. В якому році „Французька шістка” розпочала своє офіційне функціонування і скільки проіснувала як співдружність музикантів?
- З 1917 1922 рік;
- З 1918 1941 рік;
- Першу половину XX століття;
2. Хто з перерахованих нижче композиторів не входив в музичне обєднання „Французька шістка”?
- Д.Мійо;
- Е.Саті;
- А.Онегерр;
- Л.Дюрей;
- Ж.Орік;
- Ф.Пуленк;
- Ж.Тайфер;
- М.Равель;
- Вкажіть назву балету музику якого писали всі учасники «6»?
- „Бик на даху”;
- „Блакитний експрес”;
- „Наречені на Ейфелевій вежі”;
- Хто з композиторів „6” відродив у Франції жанр ораторії і підняв на рівень світового значення французьку симфонію?
- А.Онегер;
- Д.Мійо;
- Ф.Пуленк;
- Л.Дюрей;
- Філософсько-естетичні засади „Французької шістки” характеризує:
- Соціально-критична скерованість, інтерес до життя селянства, прагнення передати переживання своїх героїв, драматичну напруженість та емоційність, мелодраматизм (веризм);
- Споглядання мінливості оточуючого світу, передача вражень та миттєвих станів, чуттєвість, пасивність музики (імпресіонізм);
- Музичний урбанізм, створення музики „повсякденності”, що має ужитковий характер з опорою на французькі міські жанри (пісні вулиці, цирк, мюзік-холл, джаз);
- Яку назву має твір Ж. Кокто, що набув значення художнього маніфестом „6”, а саме розкривав їх розуміння музичного мистецтва XX сторіччя?
- „Півень і Пєро”
- „Півень і Арлекін”;
- „Арлекін і когут”;
- Музичним ідеологом гуртка став:
- Е. Саті;
- Ж. Кокто;
- А. Соге;
- Вкажіть назву музичного гуртка 30-х, що обєднював творчість 4 музикантів (серед них Олівє Мессін та Андре Жоліве), який був покликаний відновити програмний симфонізм, „новий романтизм”, виражати духовний світ митця крізь новітні техніки:
- Аркейська школа;
- Народна музична федерація;
- Молода Франція;
- Характерними для творчості „6” рисами були:
- Карикатурність, буфонадність та пародійність;
- Оспівування, замилування красою, витончена пейзажність музики;
- Дикість, нестримність, зображення крайніх людських станів;
- Які твори не належать Ф. Пуленку:
- Балет „Бик на даху”
- Кантата „Образ людський”
- „Регбі”
- опера „Діалоги кармеліток”
- опера „Голос людський”;
- „STABAT MATER”
- балет „Салат”
- Скільки симфоній у творчій спадщині Онеггера?
- 8;
- 5;
- 4;
- Хто з вивчених нами композиторів був найбільш продуктивний у творчості, що підтверджує близько 450 різножанрових творів в його доробку?
- Д. Мійо
- А. Онеггер
- Ф. Пуленк;
- Широке використання фольклору у творчості є стильовою рисою творчості:
- Онеггера
- Оріка;
- Мійо;
- Хто є автором нижче перерахованих творів: Пасифік 231, Регбі, Жанна Дарк на вогнищі, Цар Давид, Скетинг-ринг, ораторія „Пляска мертвих”, 5 симфоній тощо?
- Д. Мійо;
- А. Онеггер;
- Ф. Пуленк;
- Однією з спільних рис творчості композиторів”6” було:
- Звертання виключно до сучасних текстів як джерела істино вірного відображення дійсності в літературі;
- Звертання до античної поезії і її своєрідне, часто іронічне втілення;
- Написання власних текстів і лібрето;
- Схильність до жарту і пародії в творчості композиторів „6” найбільше далася в знаки у жанрі:
- Ораторії;
- Симфонії
- Балету;
- Музичній стилістиці їх творів притаманні наступні риси:
- Культ мелодії, перевага жанру інструментальної мініатюри, сюїти та дивертисменту; відмова від гігантських оркестрових складів та прагнення до простоти;
- Короткі теми-імпульси або фрази-символи, колористична гармонія, що проявляється у використанні різних ладів, нерозвязаних дисонансів, паралельного руху; а також мінливість ритму, звучання чистих оркестрових фарб;
- Послаблення функційних звязків до поступового виходу в атональність; великі потужні оркестрові склади, складність музичної мови, перевага великих симфонічних творів;
- Хто з вивчених нами французьких композиторів не народився у Франції, а має швейцарські корені?
- Д. Мійо;
- Ф. Пуленк;
- А. Онеггер;
- Музичні традиції якої країни знайшли своє яскраве втілення у творчості Д. Мійо?
- Бразилії;
- Іспанії;
- США;
- Який жанр творчості Мійо виявився найбільш експериментальним у 20-роки?
- Опера
- Балет
- Кантата;