Поможем написать учебную работу
Если у вас возникли сложности с курсовой, контрольной, дипломной, рефератом, отчетом по практике, научно-исследовательской и любой другой работой - мы готовы помочь.
Если у вас возникли сложности с курсовой, контрольной, дипломной, рефератом, отчетом по практике, научно-исследовательской и любой другой работой - мы готовы помочь.
НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ БІОРЕСУРСІВ І ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ УКРАЇНИ
ВІДОКРЕМЛЕНИЙ ПІДРОЗДІЛ НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ БІОРЕСУРСІВ І ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ УКРАЇНИ «ІРПІНСЬКИЙ ЕКОНОМІЧНИЙ КОЛЕДЖ
Пакет екзаменаційних білетів із дисципліни «Основи філософських знань» для студентів
Спеціальностей: 5.03050901 «Бухгалтерський облік», 5.03050801 «Фінанси і кредит», 5.030501001 «Товарознавство та комерційна діяльність», 5.05010201 «Обслуговування компютерних систем і мереж»
Освітньо-кваліфікаційний рівень «Молодший спеціаліст»
Форма контролю: іспит
Ірпінь 2012
НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ БІОРЕСУРСІВ І ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ УКРАЇНИ
ВІДОКРЕМЛЕНИЙ ПІДРОЗДІЛ НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ БІОРЕСУРСІВ І ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ УКРАЇНИ «ІРПІНСЬКИЙ ЕКОНОМІЧНИЙ КОЛЕДЖ
Пакет питань для підсумкової контрольної роботи з предмету «Людина і світ» для студентів денної форми навчання
Спеціальностей: 5.03050901 «Бухгалтерський облік», 5.03050801 «Фінанси і кредит», 5.03050802 «Оціночна діяльність», 5.030501001 «Товарознавство та комерційна діяльність», 5.05010201 «Обслуговування компютерних систем і мереж»
Освітньо-кваліфікаційний рівень «Молодший спеціаліст»
Розглянуто на засідання циклової комісії
загальноосвітніх та гуманітарних дисциплін
Ірпінь 2012
Пояснювальна записка
Підсумкова контрольна робота складається із 18 тестових питань. За кожне питання можна отримати один бал. Максимально за роботу можна отримати 12 балів. Від кількості правильних відповідей віднімаємо неправильні, ділимо на кількість правильних відповідей та множимо на 12. Наприклад, студент не відповів на 2 питання. За формулою: (18 2) х 12 = 11.
НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ БІОРЕСУРСІВ І ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ УКРАЇНИ
ВІДОКРЕМЛЕНИЙ ПІДРОЗДІЛ НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ БІОРЕСУРСІВ І ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ УКРАЇНИ «ІРПІНСЬКИЙ ЕКОНОМІЧНИЙ КОЛЕДЖ
Пакет екзаменаційних білетів із дисциплін «Основи філософських знань» та «Основи філософських знань (філософія та релігієзнавство)»
для студентів заочної форми навчання
Спеціальностей: 5.03050901 «Бухгалтерський облік», 5.03050801 «Фінанси і кредит», 5.030501001 «Товарознавство та комерційна діяльність»
Освітньо-кваліфікаційний рівень «Молодший спеціаліст»
Форма контролю: іспит
Ірпінь 2012
Пояснювальна записка
Студенти освітньо-кваліфікаційного рівня «Молодший спеціаліст» за перші три розгорнуті відповіді можуть отримати 18 балів, за відповіді на тестові питання - 12 балів. У кожному тестовому питанні лише одна правильна відповідь, яка оцінюється в один бал. Всього можна набрати 30 балів.
І варіант
а) наука;
б) світогляд;
в) вища теоретична форма світогляду.
2. До ортодоксальних шкіл Стародавньої Індії належать:
а) буддизм, джайнізм;
б) веданта, міманса, ньяя, йога, санкхя, вайшешика;
в) міманса, ньяя, йога, санкхя;
г) чарвака-локаята, джайнізм.
3. Світогляд - це:
а) розмірковування над власною системою цінностей, над своєю поведінкою, над світом, над іншими людьми, над стосунками з іншими;
б) рефлексивний аналіз;
в) наука, відома як філософія.
4. Антропологічний переворот у філософії зробив:
а) Платон;
б) Арістотель;
в) Продік;
г) Сократ.
5. До неортодоксальних шкіл Стародавньої Індії належать:
а) джайнізм, буддизм, чарвака-локаята; (правильна точна)
б) школи, які не визнавали авторитет вед; (правильна не точна)
в) санкхя, міманса, веданта, вайшешика, ньяя, йога; (абстурдна)
г) буддизм. (не правильна)
6. Хто вважав, що добро може чинитися тільки із власної волі, навіть не із примусу заради добра?
а) Августин; (правильна не точна)
б) Августин Блаженний; (правильна точна)
в) Діонісій Аеропагіт; (не правильна)
г) Платон. (абсурдна)
7. Арістотель критикував Платона за:
а) вічну ідею, яку душа, злившись із тілом, забула;
б) за матеріалізм;
в) за ідею;
г) за консерватизм.
8. Канонізація - це:
а) причислення до святих;
б) затвердження;
в) скасування;
г) вигнання.
9. Епоха Відродження характеризується:
а) антропоцентризмом, поверненням до культури епохи Античності;
б) теологізмом;
в) пантеїзмом;
г) наукоцентризмом.
10. Наукоцентризм характерний для епохи:
а) між Просвітництвом та Відродженням (правильна не точна);
б) між Просвітництвом та Сучасною філософією (абсурдна);
в) Просвітництва (не правильна);
г) Нового часу (правильна точна).
11. Ідол роду Ф. Бекона характеризується:
а) хибними родовими уявленнями, які затьмарюють розум;
б) хибними судженнями, які виникають у масовому суспільстві;
в) хибними судженнями, які виникають в результаті сприйняття авторитетів, філософських позицій як догматів;
г) хибними власними судженнями.
12. Цитата: «Я мислю, отже, я існую» належить:
а) Френсісу Бекону;
б) Вольтеру;
в) Гельвецію;
г) Рене Декарту.
13. Кому належить даний вислів: «Слабкість філософії - в її відірваності від «серця», віддаленості від світу, теоретичному егоїзмові. Це й має бути усунене при злитті філософії та релігії, а тому філософія мала б перетворитися у практичну філософію (молодогегельянство)»?
а) Гегелю;
б) І. Канту;
в) Фейєрбаху;
г) німецькому класику.
14. Хто наголошував на унікальності субєктивного досвіду, на важливості безпосередніх вражень?
а) німецький класик;
б) І. Кант;
в)Гегель;
г) Фейєрбах.
15. Синергетика (від грец. synergein - працювати разом):
а) висунута концепція самоорганізації є природничо-науковим уточненням принципу саморуху і саморозвитку матерії;
б) спосіб тлумачення текстів;
в) спосіб тлумачення герменевтичних текстів.
г) напрям міжгалузевих досліджень, об'єкт яких - процеси самоорганізації у відкритих системах фізичної, хімічної, біологічної, екологічної й іншої природи.
16. За Кузанським, світ:
а) розгортається і згортається, є одночасно мінімумом і максимумом;
б) розгортається постійно, вічний, є одночасно мінімумом і
максимумом;
в) вічний, постійно змінний;
г) постійно змінний.
17. Деконструкція - це:
а) аналіз конструкції блок за блоком, спосіб аналізу структури. Але на відміну від аналізу, вона не вертається до початків усього, лише до початків структури;
б) аналіз конструкції блок за блоком, спосіб аналітичної філософії;
в) аналіз конструкції блок за блоком, спосіб аналізу моделі. Але на відміну від аналізу, вона не вертається до початків усього, лише до початків моделі;
г) аналіз конструкції блок за блоком, метод аналітичної філософії, який звертає увагу на початки моделі.
18. Доброчинність за Монтескє:
а) любов до батьківщини, до рівності;
б) любов до мудрості;
в) любов до моралі;
г) любов до рівності.
19. Рефлексія у філософії:
а) аналіз першопочаткових вражень, інтуїтивного сприйняття, біологічна реакція, який може проявлятися у формі ведення власного щоденнику;
б) світогляд;
в) біологічна реакція.
20. Антропологічний переворот у філософії зробив:
а) Платон;
б) Арістотель;
в) Продік;
г) Сократ.
1 - в; 11 - а;
2 - б; 12 - г;
3 - а; 13 - в;
4 - г; 14 - б;
5 - а; 15 - г;
6 - а; 16 - а;
7 - а; 17 - а;
8 - а; 18 - а;
9 - а; 19 - а;
10 - г; 20 - г.
ІІ варіант
1. Особливості філософії скептицизму:
а) переконаність у тому, що природа - єдине джерело міркувань для людини і що потрібно прислухатися до природи як необхідності;
б) відсутність переконаності у тому, що щось можна стверджувати у світі та постійна критика будь-якого твердження;
в) були послідовниками ідей Платона;
г) вірили у перевтілення душі.
а) школи, які визнавали авторитет вед; (правильна неточна)
б) джайнізм; (абсурдна)
в) санкхя, міманса, веданта, вайшешика, ньяя, йога; (правильна точна)
г) міманса, веданта. (не правильна)
3. До неортодоксальних шкіл Стародавньої Індії належать:
а) джайнізм, буддизм, чарвака-локаята; (правильна точна)
б) школи, які не визнавали авторитет вед; (правильна не точна)
в) санкхя, міманса, веданта, вайшешика, ньяя, йога; (абстурдна)
г) буддизм. (не правильна)
4. Веданта - це:
а) ортодоксальна школа, яка визнавала авторитет вед - стародавніх текстів індуїзму;
б) школи, які не визнавали стародавні тексти індуїзму;
в) неортодоксальна школа;
г) ортодоксальна школа.
5. Хто вважав, що добро може чинитися тільки із власної волі, навіть не із примусу заради добра?
а) Августин;
б) Августин Блаженний;
в) Діонісій Аеропагіт;
г) Платон.
6. Схоластична філософія характерна для епохи:
а) Середньовіччя; (правильна не точна)
б) пізнього Середньовіччя; (правильна точна)
в) Відродження; (не правильна)
г) Античності. (абсурдна)
7. Чим характеризується епоха Нового часу:
а) антропоцентризмом;
б) відкриттям геліоцентричної системи світу;
в) наукоцентризмом;
г) міфологізмом.
8. Особливість епохи Просвітництва:
а) мислителі відстоюють право на освіту усіх громадян держави, зявляються енциклопедисти;
б) зявляються енциклопедисти;
в) відокремлюється наука від релігії, розвивається гносеологія;
г) розвивається схоластицизм.
9. Епоха Відродження характеризується:
а) антропоцентризмом, поверненням до культури епохи Античності;
б) теологізмом;
в) пантеїзмом;
г) наукоцентризмом.
10. Наукоцентризм характерний для епохи:
а) між Просвітництвом та Відродженням;
б) між Просвітництвом та Сучасною філософією;
в) Просвітництва;
г) Нового часу.
11. Ідол роду Ф. Бекона характеризується:
а) хибними родовими уявленнями, які затьмарюють розум;
б) хибними судженнями, які виникають у масовому суспільстві;
в) хибними судженнями, які виникають в результаті сприйняття авторитетів, філософських позицій як догматів;
г) хибними власними судженнями.
12. Цитата: «Я мислю, отже, я існую» належить:
а) Френсісу Бекону;
б) Вольтеру;
в) Гельвецію;
г) Рене Декарту.
13. Кому належить даний вислів: «Слабкість філософії - в її відірваності від «серця», віддаленості від світу, теоретичному егоїзмові. Це й має бути усунене при злитті філософії та релігії, а тому філософія мала б перетворитися у практичну філософію (молодогегельянство)»?
а) Гегелю;
б) І. Канту;
в) Фейєрбаху;
г) німецькому класику.
14. Хто наголошував на унікальності субєктивного досвіду, на важливості безпосередніх вражень?
а) німецький класик;
б) І. Кант;
в)Гегель;
г) Фейєрбах.
15. Синергетика (від грец. synergein - працювати разом):
а) висунута концепція самоорганізації є природничо-науковим уточненням принципу саморуху і саморозвитку матерії;
б) спосіб тлумачення текстів;
в) спосіб тлумачення герменевтичних текстів.
г) напрям міжгалузевих досліджень, об'єкт яких - процеси самоорганізації у відкритих системах фізичної, хімічної, біологічної, екологічної й іншої природи.
16. За Кузанським, світ:
а) розгортається і згортається, є одночасно мінімумом і максимумом;
б) розгортається постійно, вічний, є одночасно мінімумом і
максимумом;
в) вічний, постійно змінний;
г) постійно змінний.
17. Деконструкція - це:
а) аналіз конструкції блок за блоком, спосіб аналізу структури. Але на відміну від аналізу, вона не вертається до початків усього, лише до початків структури;
б) аналіз конструкції блок за блоком, спосіб аналітичної філософії;
в) аналіз конструкції блок за блоком, спосіб аналізу моделі. Але на відміну від аналізу, вона не вертається до початків усього, лише до початків моделі;
г) аналіз конструкції блок за блоком, метод аналітичної філософії, який звертає увагу на початки моделі.
18. Антропологічний переворот у філософії зробив:
а) Платон;
б) Арістотель;
в) Продік;
г) Сократ.
19. Рефлексія у філософії:
а) аналіз першопочаткових вражень, інтуїтивного сприйняття, біологічна реакція, який може проявлятися у формі ведення власного щоденнику;
б) світогляд;
в) біологічна реакція.
20. Доброчинність за Монтескє:
а) любов до батьківщини, до рівності;
б) любов до мудрості;
в) любов до моралі;
г) любов до рівності.
1 - б; 6 - б; 11 - а; 16 - а;
2 - в; 7 - в; 12 - г; 17 - а;
3 - а; 8 - а; 13 - в; 18 - г;
4 - а; 9 - а; 14 - б; 19 - а;
5 - б; 10 - г; 15 - г; 20 - а.
ІІІ варіант
1. Кому належать дані закони:
1) Закон суперечності. «Неможливо, щоб суперечні твердження були істинними до одного предмета».
2) Закон виключення третього. «Не може бути нічого проміжного між двома членами суперечності, а стосовно одного предмета потрібно або стверджувати або заперечувати».
3) Закон тотожності. «Думка не повинна втрачати предмет, її предмет має бути самототожним».
а) Канту;
б) Арістотелю;
в) німецькому мислителю;
г) античному мислителю.
2. Кому належить даний поділ на категорії?
1 група: вчення про буття: буття, ніщо, становлення.
2 група: якість, кількість, міра.
3 група: сутність, видимість, матерія, форма, зміст, існування, річ, явище закон, можливість, дійсність, субстанція, причина, необхідність.
а) німецькому мислителю;
б) Арістотелю;
в) античному мислитю;
г) Гегелю.
3. За Кузанським, світ:
а) розгортається і згортається, є одночасно мінімумом і максимумом; (правильна точна)
б) розгортається постійно, вічний, є одночасно мінімумом і
максимумом; (правильна не точна)
в) вічний, постійно змінний; (не правильна)
г) невловимий. (абсурдна)
4. Що таке онтологія?
а) онтологію вважають не вченням про буття, а одкровенням про логічність буття, вкоріненість у бутті логоса; (правильна точна)
б) онтологію вважають не вченням про буття, а спостереженням за логікою буття на практиці; (не правильна)
в) онтологію вважають не вченням про буття, а вченням про мега буття людини; (абсурдна)
г) онтологію вважають не вченням про буття, а вченням про дослідження у бутті логосу (від слова «логос» - вогонь, слово). (правильна не точна)
5. Герменевтика - це:
а) система розуміння інтерпретатором тексту; (правильна не точна)
б) система сприйняття навколишнього світу; (не правильна)
в) теорія і практика тлумачення, інтерпретації, розуміння; (правильна точна)
г) система тлумачення субєктом власної свідомості. (абсурдна)
6. Синергетика (від грец. synergein - працювати разом):
а) висунута концепція самоорганізації є природничо-науковим уточненням принципу саморуху і саморозвитку матерії;
б) спосіб тлумачення текстів;
в) спосіб тлумачення герменевтичних текстів.
г) напрям міжгалузевих досліджень, об'єкт яких - процеси самоорганізації у відкритих системах фізичної, хімічної, біологічної, екологічної й іншої природи.
7. Центральна проблема у прагматизмі:
а) проблема цінності понять, суджень, що виявляється у практичних результатах дій, які на них базуються;
б) справжнє знання вважається результатом конкретних наук, заперечує філософію як науку, яка стосується лише абстрактного теоретизування;
в) аналіз самого буття людини, її екзистенції;
г) проблема способу тлумачення тексту субєктом.
8. Назвіть ідеалістичний напрямок, представники якого все справжнє знання вважають результатом конкретних наук, заперечують філософію як науку зі специфічною для неї теоретичною та світоглядною проблематикою.
А) Фрейдизм.
Б) Феноменологія.
В) Позитивізм.
Г) Постпозитивізм.
9. Хто наголошував на унікальності субєктивного досвіду, на важливості безпосередніх вражень?
а) німецький класик;
б) І. Кант;
в)Гегель;
г) Фейєрбах.
10. Цитата: «Я мислю, отже, я існую» належить:
а) Френсісу Бекону;
б) Вольтеру;
в) Гельвецію;
г) Рене Декарту.
11. Яка цитата належить Володимиру Мономаху?
а) …Ні правого, ні винного не вбивайте і не повелівайте вбити його; якщо хто буде достоїн навіть смерті, то не погубляйте ніякої душі християнської…
... Бо коли хто мовить: «Бога я люблю, а брата свого не люблю», - [се] лжа єсть. Якщо не одпустите ви прогрішень братові, то [й] вам не одпустить отець ваш небесний…
б) …Ні правого, ні винного не вбивайте і не повелівайте вбити його; якщо хто буде достоїн навіть смерті, то не погубляйте нікого…
в) …Бо един єсть бог істинний, і един він цар над родом чоловічим, а люде як поробили собі багато богів, то з тим укупі поробили багато царів, бо як у кожному кутку був свій бог, так у кожному кутку став свій цар, і стали люде биться за своїх царів, і пуще стала земля поливатися кровію і усіватися попелом і костями, і умножилось на всім світі горе, біднота і х[в]ороба, і несчастя, і незгода…
г) … Бо коли хто мовить: «Бога я люблю, а брата свого не люблю», - [се] лжа єсть. Якщо не одпустите ви прогрішень братові, то [й] вам не одпустить отець ваш небесний… Гріх - це заблуд в дорозі. Гріх - відсутність розвитку і неволя, шлях незгідний зі своїм призначенням, нечесність із найглибшою своєю природою, тобто із божественним началом нашого духу. Шлях щастя і шлях спасіння - один і той самий шлях…
12. Хто вважав, що розум невпевнений у своїх положенням, має опиратися на віру?
а) Арістотель;
б) Сократ;
в) Августин;
г) Тома (Фома) Аквінський.
13. Хто був переконаний, що для науковця має бути притаманне вчене незнання, яке виявлятиме рівень його знань одночасно:
а) Сократ;
б) Тома Аквінський;
в) Лоренцо Валла;
г) М. Кузанський.
14. Епоха Відродження характеризується:
а) антропоцентризмом, поверненням до культури епохи Античності;
б) теологізмом;
в) пантеїзмом;
г) наукоцентризмом.
15. Арістотель критикував Платона за:
а) вічну ідею, яку душа, злившись із тілом, забула;
б) за матеріалізм;
в) за ідею;
г) за консерватизм.
16. До неортодоксальних шкіл Стародавньої Індії належать:
а) джайнізм, буддизм, чарвака-локаята;
б) веданта, міманса, ньяя, йога, санкхя, вайшешика;
в) міманса, ньяя, йога, санкхя;
г) чарвака-локаята, джайнізм.
17. Антропологічний переворот у філософії зробив:
а) Платон;
б) Арістотель;
в) Продік;
г) Сократ.
18. Рефлексія у філософії:
а) аналіз першопочаткових вражень, інтуїтивного сприйняття, біологічна реакція, який може проявлятися у формі ведення власного щоденнику;
б) світогляд;
в) біологічна реакція.
19. До ортодоксальних шкіл Стародавньої Індії належать:
а) буддизм, джайнізм;
б) веданта, міманса, ньяя, йога, санкхя, вайшешика;
в) міманса, ньяя, йога, санкхя;
г) чарвака-локаята, джайнізм.
20. Філософія - це:
а) наука;
б) світогляд;
в) вища теоретична форма світогляду.
1 - б; 6 - г; 11 - а; 16 - а;
2 - г; 7 - а; 12 - г; 17 - г;
3 - а; 8 - в; 13 - г; 18 - а;
4 - а; 9 - б; 14 - а; 19 - б
5 - в; 10 - г; 15 - а; 20 - в.
Завдання для модульної контрольної роботи № 1
Критерії оцінювання рівня знань студентів
Оцінювання рівня знань студентів на модульній контрольній роботі № 1 здійснюється наступним чином:
І варіант
а) школи, які визнавали авторитет вед; (правильна неточна)
б) джайнізм; (абсурдна)
в) санкхя, міманса, веданта, вайшешика, ньяя, йога; (правильна точна)
г) міманса, веданта. (не правильна)
3. До неортодоксальних шкіл Стародавньої Індії належать:
а) джайнізм, буддизм, чарвака-локаята; (правильна точна)
б) школи, які не визнавали авторитет вед; (правильна не точна)
в) санкхя, міманса, веданта, вайшешика, ньяя, йога; (абстурдна)
г) буддизм. (не правильна)
4. Веданта - це:
а) ортодоксальна школа, яка визнавала авторитет вед - стародавніх текстів індуїзму; (правильна точна)
б) школи, які не визнавали стародавні тексти індуїзму; (абсурдна)
в) неортодоксальна школа; (не правильна)
г) ортодоксальна школа. (правильна не точна)
5. Хто вважав, що добро може чинитися тільки із власної волі, навіть не із примусу заради добра?
а) Августин; (правильна не точна)
б) Августин Блаженний; (правильна точна)
в) Діонісій Аеропагіт; (не правильна)
г) Платон. (абсурдна)
6. Схоластична філософія характерна для епохи:
а) Середньовіччя; (правильна не точна)
б) пізнього Середньовіччя; (правильна точна)
в) Відродження; (не правильна)
г) Античності. (абсурдна)
7. Чим характеризується епоха Нового часу:
а) антропоцентризмом; (не правильна)
б) відкриттям геліоцентричної системи світу; (правильна не точна)
в) наукоцентризмом; (правильна точна)
г) міфологізмом. (абстурдна)
8. Особливість епохи Просвітництва:
а) мислителі відстоюють право на освіту усіх громадян держави, зявляються енциклопедисти; (правильна точна)
б) зявляються енциклопедисти; (правильна не точна)
в) відокремлюється наука від релігії, розвивається гносеологія (не правильна);
г) розвивається схоластицизм (абсурдна)
ІІ варіант
а) неортодоксальні школи (не правильна);
б) пост ортодоксальні школи (абсурдна);
в) ортодоксальні школи (правильна точна);
г) школи, які визнавали авторитет вед (правильна не точна).
3. Джайнізм, буддизм, чарвака-локаята - це:
а) ортодоксальні школи;
б) пост ортодоксальні школи;
в) неортодоксальні школи;
г) школи, які не визнавали авторитет вед.
4. Стародавні священні тексти індуїзму - це:
а) джайнасутри (абсурдна);
б) атхарваведи (не правильна);
в) веди (правильна точна);
г) тексти, які використовувалися ортодоксальними школами Стародавньої Індії(правильна не точна).
5. Хто вважав, що в Божу волю можна пізнати розумом, але якщо людина заходить розумом у протиріччя, вона має опиратися на віру:
а) Г. В. Ф. Гегель;
б) німецький класичний філософ;
в) середньовічний філософ;
г) Тома Аквінський.
6. Сутність антропологічного перевороту, який здійснив Сократ:
а) людина має ставити питання наступні логічні питання відповідно до того, що вона знає (правильна не точна);
б) людина, міркуючи над певним явищем, розмовляючи про нього з іншими людьми, має опиратися на те, що вона знає про нього і має ставити питання відповідно до того, що наступне вона має дізнатися (правильна точна);
в) в центрі людського уявлення почали існувати проблеми цінності людської свободи, моралі (не правильна);
г) в центрі людського уявлення починають порушуватися проблеми душі, яка через єдність із тілом забула Абсолютну ідею і яку вона через пізнання поступово згадує (абсурдна).
7. Наукоцентризм характерний для епохи:
а) між Просвітництвом та Відродженням (правильна не точна);
б) між Просвітництвом та Сучасною філософією (абсурдна);
в) Просвітництва (не правильна);
г) Нового часу (правильна точна).
8. Особливість епохи Просвітництва:
а) мислителі відстоюють право на освіту усіх громадян держави, зявляються енциклопедисти; (правильна точна)
б) зявляються енциклопедисти; (правильна не точна)
в) відокремлюється наука від релігії, розвивається гносеологія (не правильна);
г) розвивається схоластика (абсурдна).
ІІІ варіант
а) виник для протистояння кастовому поділу суспільства Індії, зосередив свою увагу на внутрішньому духовному світі людини (правильна точна);
б) головне у житті - досягнути нірвани (правильна не точна);
в) вірування у те, що людська душа має досягнути стану Джив, які навіть вищі за Бога і контролюють порядок природи (не правильна);
г) головне - це земне життя та досягнення щастя у земному житті, яке тільки одне нам доступне (абсурдна).
3. Школи, які не визнавали авторитет вед - це:
а) ортодоксальні школи (правильна не точна);
б) пост ортодоксальні школи (абсурдна);
в) джайнізм, буддизм, чарвака-локаята (правильна точна);
г) міманса, санкхя, йога (не правильна).
4. Схоластика - це:
а) школи, які визнавали логіку Арістотеля та богословські, теологічні джерела; науку трактували у межа Священного Письма (правильна точна);
б) школи, які визнавали логіку Арістотеля, започатковані Томою Аквінським (правильна не точна);
в) школи, які визнавали авторитет вед (абсурдна)
г) школи, які розробляли теорію сприйняття фактів дійсності (не правильна).
5. Кому належить даний поділ на категорії?
1 група: вчення про буття: буття, ніщо, становлення.
2 група: якість, кількість, міра.
3 група: сутність, видимість, матерія, форма, зміст, існування, річ, явище закон, можливість, дійсність, субстанція, причина, необхідність.
а) німецькому мислителю;
б) Арістотелю;
в) античному мислитю;
г) Гегелю.
6. Кому належать дані закони:
1) Закон суперечності. «Неможливо, щоб суперечні твердження були істинними до одного предмета».
2) Закон виключення третього. «Не може бути нічого проміжного між двома членами суперечності, а стосовно одного предмета потрібно або стверджувати або заперечувати».
3) Закон тотожності. «Думка не повинна втрачати предмет, її предмет має бути самототожним».
а) Канту;
б) Арістотелю;
в) німецькому мислителю;
г) античному мислителю.
7. Герменевтика - це:
а) система розуміння інтерпретатором тексту (правильна не точна);
б) система сприйняття навколишнього світу (не правильна);
в) теорія і практика тлумачення, інтерпретації, розуміння (правильна точна);
г) система тлумачення субєктом власної свідомості (абсурдна).
8. Центральна проблема у прагматизмі:
а) проблема цінності понять, суджень, що виявляється у практичних результатах дій, які на них базуються (правильна точна);
б) справжнє знання вважає результатом конкретних наук (правильна не точна);
в) аналіз самого буття людини, її екзистенції (абсурдна);
г) проблема способу тлумачення тексту субєктом (не правильна).
IV варіант
а) вічну ідею, яку душа, злившись із тілом, забула (правильна точна);
б) за матеріалізм (не правильна);
в) за ідею (правильна не точна);
г) за консерватизм (абсурдна).
3. Епоха Відродження характеризується:
а) антропоцентризмом, поверненням до культури епохи Античності (правильна точна);
б) неологізмом (абсурдна);
в) пантеїзмом (правильна не точна);
г) наукоцентризмом (не правильна).
4. Яка цитата належить Володимиру Мономаху?
а) …Ні правого, ні винного не вбивайте і не повелівайте вбити його; якщо хто буде достоїн навіть смерті, то не погубляйте ніякої душі християнської…
... Бо коли хто мовить: «Бога я люблю, а брата свого не люблю», - [се] лжа єсть. Якщо не одпустите ви прогрішень братові, то [й] вам не одпустить отець ваш небесний… (правильна точна)
б) …Ні правого, ні винного не вбивайте і не повелівайте вбити його; якщо хто буде достоїн навіть смерті, то не погубляйте нікого… (правильна не точна)
в) …Бо един єсть бог істинний, і един він цар над родом чоловічим, а люде як поробили собі багато богів, то з тим укупі поробили багато царів, бо як у кожному кутку був свій бог, так у кожному кутку став свій цар, і стали люде биться за своїх царів, і пуще стала земля поливатися кровію і усіватися попелом і костями, і умножилось на всім світі горе, біднота і х[в]ороба, і несчастя, і незгода… (не правильна)
г) … Бо коли хто мовить: «Бога я люблю, а брата свого не люблю», - [се] лжа єсть. Якщо не одпустите ви прогрішень братові, то [й] вам не одпустить отець ваш небесний… Гріх - це заблуд в дорозі. Гріх - відсутність розвитку і неволя, шлях незгідний зі своїм призначенням, нечесність із найглибшою своєю природою, тобто із божественним началом нашого духу. Шлях щастя і шлях спасіння - один і той самий шлях… (абсурдна)
5. Синергетика (від грец. synergein - працювати разом):
а) висунута концепція самоорганізації є природничо-науковим уточненням принципу саморуху і саморозвитку матерії (правильна не точна);
б) спосіб тлумачення текстів (не правильна);
в) спосіб тлумачення герменевтичних текстів (абсурдна).
г) напрям міжгалузевих досліджень, об'єкт яких - процеси самоорганізації у відкритих системах фізичної, хімічної, біологічної, екологічної й іншої природи (правильна точна).
6. Кому належать дані закони:
1) Закон суперечності. «Неможливо, щоб суперечні твердження були істинними до одного предмета».
2) Закон виключення третього. «Не може бути нічого проміжного між двома членами суперечності, а стосовно одного предмета потрібно або стверджувати або заперечувати».
3) Закон тотожності. «Думка не повинна втрачати предмет, її предмет має бути самототожним».
а) Канту (не правильна);
б) Арістотелю (правильна точна);
в) німецькому мислителю (абсурдна);
г) античному мислителю (правильна не точна).
7. Що таке онтологія?
а) онтологію вважають не вченням про буття, а одкровенням про логічність буття, вкоріненість у бутті логоса; (правильна точна)
б) онтологію вважають не вченням про буття, а спостереженням за логікою буття на практиці; (не правильна)
в) онтологію вважають не вченням про буття, а вченням про буття людини; (абсурдна)
г) онтологію вважають не вченням про буття, а вченням про дослідження у бутті логосу (від слова «логос» - вогонь, слово). (правильна не точна)
8. Деконструкція - це:
а) аналіз конструкції блок за блоком, спосіб аналізу структури. Але на відміну від аналізу, вона не вертається до початків усього, лише до початків структури (правильна точна);
б) аналіз конструкції блок за блоком, спосіб аналітичної філософії (правильна не точна);
в) аналіз конструкції блок за блоком, спосіб аналізу моделі. Але на відміну від аналізу, вона не вертається до початків усього, лише до початків моделі (не правильна);
г) аналіз конструкції блок за блоком, метод аналітичної філософії, який звертає увагу на початки моделі (абсурдна).
Завдання для модульної контрольної роботи № 2
Критерії оцінювання: уся модульна контрольні робота № 2 оцінюється у 5 балів.
І варіант
1. Що таке гносеологія?
2. Назвіть рівні пізнання.
3. Чим онтологія відрізняється від метафізики?
4. Що таке десталінізація?
ІІ варіант
ІІІ варіант
ІV варіант
Структурно-логічна схема дисципліни
«Основи філософських знань»
Попередні дисципліни та їх теми, поняття із яких використовуються у даній дисципліні |
Всесвітня історія Т. 1. Світ на початку ХХ ст. Т. 14. Розвиток культури. Глобальні проблеми людства |
Історія України Т. 1. Вступ. Найдавніша історія України. Утворення і розвиток держави Київської Русі. |
Правознавство Т. 1. Загальна характеристика держави та державної влади. Т. 2. Державний лад. Особи, суспільство, держава. Т. 3. Поняття і загальна характеристика права. Т. 4. Правопорядок і правопорушення та юридична відповідальність |
Основи філософських знань |
Основи екології Т. 1. Предмет, метод і завдання екології |
Культурологія Т. 2. Інформаційно-семіотичне розуміння культури. Т. 3. Культура Стародавнього Сходу. Т. 4. Культура Античного світу. Т. 5. Культура в епоху Середньовіччя. Т. 6. Культура в епоху Відродження. Т. 7. Культура Нового часу. Т. 8. Українська культура в Х - ХVІ ст. Т. 9. Українська культура ХІХ - ХХ ст. |
Соціологія Т. 1. Соціологія - наука про суспільство. Т. 2. Соціологія сімї та молоді. |
Екологія Т. 1. Предмет, метод і завдання екології |
Наступні дисципліни та їх теми, у яких використовуються філософські поняття |
Семінарські питання для груп спеціальностей: 5.03050901 «Бухгалтерський облік», 5.03050801 «Фінанси і кредит», 5.03050802 «Оціночна діяльність», 5.030501001 «Товарознавство та комерційна діяльність»
Відповіді на тестові питання
БІЛЕТ № 1
1. б 2. в 3. а 4. г 5.б 6.г 7. а 8.г 9. б 10.г 11.а 12. в
БІЛЕТ № 2, 30
1. г 2. в 3.б 4.а 5.а 6.а 7.а 8.г 9.б 10. а 11. а 12. в
БІЛЕТ № 3, 26
1. г 2.г 3.б 4. а 5.в 6.а 7.а 8.в 9. б 10. г 11. а 12. а
БІЛЕТ № 4, 21
1. б. 2.в 3. а 4.г 5.г 6. г 7.а 8.г 9. в 10. г 11. а 12. а
БІЛЕТ № 5, 17
1.б 2.в 3.б 4. г 5.г 6.г 7. а 8. г 9. в 10.в 11.а 12. а
БІЛЕТ № 6
1. б 2.в 3. б 4. г 5. г 6.а 7.а 8. г 9.в 10. а 11.а 12. в
БІЛЕТ № 7
1. г 2.г 3. б 4.а 5. в 6. а 7.а 8. в 9. б 10.г 11. а12. а
БІЛЕТ № 8, 22
1. б 2. в 3.б 4. г 5.г 6.а 7.а 8. г 9.в 10. а 11. а12. а
БІЛЕТ № 9
1. г 2. а 3. в 4. г 5.б 6.б 7. а 8.г 9. в 10. а 11.а 12.а
БІЛЕТ № 10
1.г 2.г 3. б 4.а 5. в 6. б 7.а 8.в 9. б 10. г 11. а 12. а
БІЛЕТ № 11
1. г 2.а 3. б 4. г 5. г 6. б 7. а 8. г 9. в 10. а 11. а 12. а
БІЛЕТ № 12
1. г 2. а 3. в 4. г 5.г 6.б 7. а 8.г 9. в 10. а 11.а 12.а
БІЛЕТ № 13
1. б 2. в 3.в 4. г 5.г 6. а 7.а 8.г 9.б 10. в 11.а 12. а
БІЛЕТ № 14
1. б 2.в 3.а 4.г 5.г 6.а 7.а 8. г 9.б 10. в 11. а 12. а
БІЛЕТ № 15
1.б 2. в 3. б 4. г 5.а 6. г 7. а 8.г 9. в 10.в 11.а 12.а
БІЛЕТ № 16
1.б 2.в 3.б 4. г 5.а 6. г 7.а 8.г 9. в 10. в 11. а 12. а
БІЛЕТ № 18
1.б 2. в 3. б 4.г 5.а 6.г 7. а 8. г 9. в 10. в 11. а 12. а
БІЛЕТ № 19, 23
1. б 2. в 3. б 4. г 5. а 6. г 7. а 8. г 9. в 10.в 11. а 12. а
БІЛЕТ № 20
1. б 2.в 3. а 4.г 5. г 6.а 7. а 8. г 9.в 10.г 11. а 12. г
БІЛЕТ № 24
1. а 2.в 3.б 4. г 5.а 6. г 7. а 8. г 9. в 10. в 11.а 12. г
БІЛЕТ № 25
1.а 2. в 3. б 4. г 5.б 6. г 7.а 8. г 9. в 10. в 11. а 12. г
БІЛЕТ № 27
1. а 2.в 3. б 4. г 5. б 6. г 7. а 8. г 9. в 10. в 11. а 12. а
БІЛЕТ № 28
1.б 2.в 3. б 4.г 5. а 6. г 7. а 8. г 9. в 10. в 11.а 12. а
БІЛЕТ № 29
1. б 2.в 3. б 4. г 5. г 6.а 7.а 8. г 9.в 10. в 11.а 12. а